Decarbonizing

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
stiffmeister
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 30. mar 2016, 19:01
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg Ø.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Decarbonizing

Indlæg af stiffmeister » 18. sep 2016, 22:00

Hvad har folk af erfaringer med "Decarbonizing" af motoren? hvor man sprøjter lidt vand ind i luftindtaget og så skulle de rense stempler og det hele? jeg tænker lidt at på en ældre bil kunne den vel komme til at fjerne noget af de carbon som gør stempelringene tætte? :geek:

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Decarbonizing

Indlæg af hansen123 » 19. sep 2016, 00:27

stiffmeister skrev:Hvad har folk af erfaringer med "Decarbonizing" af motoren? hvor man sprøjter lidt vand ind i luftindtaget og så skulle de rense stempler og det hele? jeg tænker lidt at på en ældre bil kunne den vel komme til at fjerne noget af de carbon som gør stempelringene tætte? :geek:
Vand osv hjælper næsten ikke (vi snakker under 1% ændring af carbon osv. af hvad jeg har set)

Jeg har set nogle kemikalier som kan sætte lidt fut i tingene (er dog stadig ikke det store)

Hvis du vil have ændret noget, så er det mekanisk afrensning.

Hvis det er en besværlig løsning, så er det ud med tændrør/dyser og hælde kemikaliet ned igennem hyldet og fylde cylinderen. Gentag processen 2-3 gange. Skift olie og hæld lidt olie ned i cylinderne, tørn motoren i hånden 20-30 gange og skift olie igen. Start motor op lad den stå i 5 minutter. Skift olie igen. Skift olie igen efter 300km. Så er det ude af systemet. Men chancen for at du får løsnet noget "kedeligt" er stor.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Decarbonizing

Indlæg af Gigel » 8. dec 2016, 00:36

Til stempler osv kan du bruge "ACDelco Upper Engine and Fuel Injector Cleaner ". Det virke.
Held lidt i hver cylinder, lad den står over natten.
Næste dag, sug ude alt fra cylinder og start motoren. Lad den køre i tomgang for 15-20 min og efter kør en frisk tur.

Hvis væsken kan ikke suges da den har løbet ned i olien, det anbefales at skifte olie efter.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Decarbonizing

Indlæg af Nicklossi » 19. jan 2017, 01:15

Vand er faktisk ret godt til at opløse sod osv, men ikke på en motor der kører.

I min tid som skibsmontør har jeg lavet en hel del overhalinger af skibsmotorer.
Når vi skulle rense ventiler, så blev de stillet ned i en stor murerbalje, og så ellers bare koldt vand, som de står i natten over.
Som indeholder svovl og svovl + vand = svovlsyre, som virker ret effektivt :P

Giver ikke rigtig så meget for det man sprøjter ind i motoren under drift - kemikalier eller ej. Berøringstiden mellem produkt og sod er så minimal, at det ikke har noget at sige.
På store turboladere på skibe, bruger man vand på indsugningssiden, og det er den mekaniske effekt mellem vand og sod man bruger der. På udstødningssiden bruger man f.eks nøddeskaller - igen er det den mekaniske effekt man udnytter. Der er ingen produkter der kan nå at opløse noget som helst på 1/100 sekund :)

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"