Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
-
- Medlem
- Indlæg: 608
- Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 47 times
Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Hvad mener eksperterne om at tune en VW Golf 5 der har kørt 320.000km.
Topstykke og turbo har kun kørt omkring 30-50.000km.
Bilen er blevet til nr 2 bil (kone bil) og er gået fra kører lange ture dagligt til omkring 20-50km om dagen i snit. til og fra hendes job + lidt løst.
Nogle erfaringer med tuning af denne motor samt andre indskud modtages med åbne arme
Topstykke og turbo har kun kørt omkring 30-50.000km.
Bilen er blevet til nr 2 bil (kone bil) og er gået fra kører lange ture dagligt til omkring 20-50km om dagen i snit. til og fra hendes job + lidt løst.
Nogle erfaringer med tuning af denne motor samt andre indskud modtages med åbne arme
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Med så ny turbo ville jeg ikke være bekymret.
Få det lavet hos en fornuftig tuner, der ikke presser sagerne unødvendigt meget. 175-180 hk burde ligge inden for det fornuftige, da de ofte har 145-150 hk ab fabrik.
EGR OFF ville være godt i samme omgang
Få det lavet hos en fornuftig tuner, der ikke presser sagerne unødvendigt meget. 175-180 hk burde ligge inden for det fornuftige, da de ofte har 145-150 hk ab fabrik.
EGR OFF ville være godt i samme omgang
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 279
- Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Dalby
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Hvis det er samme motor som min - CFFB, så til sammenligning havde min kørt 200.000 km og blev rullet til 189hk og 399nm efter en optimering.
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Det er det næppe. Din er en commonrail, mens trådstarters er en pumpe/dyse.JAS skrev:Hvis det er samme motor som min - CFFB, så til sammenligning havde min kørt 200.000 km og blev rullet til 189hk og 399nm efter en optimering.
Men på med noget optimering, og en EGR off som ganske rigtigt vil være et godt vælg til det nævnte kørselsmønster.
Det man siger, er man selv
-
- Medlem
- Indlæg: 608
- Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 47 times
Re: Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Lyer godt der stadig kan hentes lidt krafter på den gamle dame..
Nogle der har erfaringen med steder i KBH?
Nogle der har erfaringen med steder i KBH?
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Konens tidligere Touran Pumpedyse fik 186hk og 400nm med en revo fil samt egr delete via BNAutoteknik i Frederikssund.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 17. okt 2014, 11:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Driver tuning på Amager (Hamid) lavede min golf 5 2.0 TDI den fik 180 HK og 423 NM og spiller max nu
-
- Medlem
- Indlæg: 608
- Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 47 times
Re: Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Har nu fået bilen optimeret med en ny fil & egr delete.
Men nu det jo helt dejligt med en frisk bil. Hvad ville i have gjort som det næste hvis den lige skulle hentes op til +200hk?
Fik skiftet koblingen samtidig med jeg fik bilen optimeret så koblingen er sprit ny fra sachs og på Darksite oplyser de den nemt kan klare +280hk.
Nogle der kan byde ind med lidt jeg kan bruge min juleferie på?
Men nu det jo helt dejligt med en frisk bil. Hvad ville i have gjort som det næste hvis den lige skulle hentes op til +200hk?
Fik skiftet koblingen samtidig med jeg fik bilen optimeret så koblingen er sprit ny fra sachs og på Darksite oplyser de den nemt kan klare +280hk.
Nogle der kan byde ind med lidt jeg kan bruge min juleferie på?
- MrBallack
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Skriv til xman750 på Facebook, han kan skaffe dig en hybrid turbo, til lige og få det sidste
Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk
Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk
Altea TDI DSG Sport-up 06
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 454
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:36
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Som tidligere nævnt, en hybrid turbo er vejen frem, et større forrør for at holde modtryk og egt nede, og evt en S3 ladeluftkøler eller noget andet større, den originale kan fint klare sagerne, men den bliver flaske hals og har svært ved at holde temperaturen nede hvis du presser den lidt.
Inden du ser de helt store effekt tal, så mener jeg at BKD dyser stopper omkring 225hk.
Inden du ser de helt store effekt tal, så mener jeg at BKD dyser stopper omkring 225hk.
Altea FR tfsi.
Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.
Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.
- keller
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2045
- Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 20 times
Re: Tuning af vw golf v 2.0TDI 140hk
Du ved godt den skal optimeres på ny hvis du begynder at smide anden turbo i ikke?ChristianK skrev:Har nu fået bilen optimeret med en ny fil & egr delete.
Men nu det jo helt dejligt med en frisk bil. Hvad ville i have gjort som det næste hvis den lige skulle hentes op til +200hk?
Fik skiftet koblingen samtidig med jeg fik bilen optimeret så koblingen er sprit ny fra sachs og på Darksite oplyser de den nemt kan klare +280hk.
Nogle der kan byde ind med lidt jeg kan bruge min juleferie på?
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!