Upgrade, dyser 0.216, 11 rotorhoved

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
mike_v
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 7. dec 2009, 10:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Upgrade, dyser 0.216, 11 rotorhoved

Indlæg af mike_v » 31. okt 2016, 04:16

Hey

Påregner at skifte mine dysespidser fra 0.205 til 0.216 og rotorhoved med 11 mm, ifbm. Tandremsskift.

Dysespidser justeres til at åbne ved 240 bar.

Turbo er standard, ahf motor.
Hvad er maks ladetryk på gt1749v?
Kan se den kan lave 2 Bars tryk, men mange anbefaler 1.4 1.5 som maks?

Map sensor skiftes til større ved hvilket ønsket ladetryk.

Motor er 1.9 ahf

Nogen der har et bud på hvor man lander med bhp, moment?

Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
UDLÆSNING AF FEJLKODER MED VCDS
Skoda Octavia 1.9 TDI SLX - 110 HK. AHF-motor

Brugeravatar
henrik2er
Nyt medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding 6000
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Upgrade, dyser 0.216, 11 rotorhoved

Indlæg af henrik2er » 2. nov 2016, 06:08

Hvorfor vil du have en 11 mm pumpe på ? 0.216 overflower din turbo.
Så med mindre du har en større på vej er 11 unødvendig. For slet ikke at nævne at næsten alt ud over original bosch er lort. De kina hoveder man kan købe holder ikke længe. En gt1749v laver Ca max hk ved 1.25 bar. Du vil nok ikke hente meget fra 1.25 til 1.3 det er prøvet en del gange. De laver som Max 160 hk og så skal det hele spille. 150 er nok mere realistisk. Hvad kobling har du i ? Svinghjul.? Map sensor er en 2.5 bars oe . Den kan så tage Ca 1.5 bar +-. Igen .. du behøver ikke upgrade alle de ting med mindre du vil have en gt1749vb på den.

Alt i alt findes der kun en rigtig person til at hjælpe dig og køre den bil ind. Bruger Rittersport
Henrik2er !!

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"