2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidste hk

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidste hk

Indlæg af Bopjensen » 15. nov 2016, 21:21

Hej

Så fik jeg endelig Passaten optimeret, men den mangler lige de sidste 10-15HK.

Ifølge tuneren kan det skyldes at den ikke får nok luft eller slidte dyser.

Jeg havarerede jo for et par uger siden, med defekt EGR, kort efter at den var blevet NoX opdateret, og jeg bebrejder stadig VW for det nedbrud 100% :-)

Det kunne jo nok alligevel tyde på at der er en del sod i indsugningen, og enten skal jeg håbe at det forsvinder lidt af sig selv, eller også skal jeg fjerne det mekanisk.

Det ser jo rimelig overkommeligt ud at afmontere indsugningen. Er der nogen der har prøvet det på sådan en motor og har nogle tips til metoden/rengøringen.

Hvis andre har foreslag til hvor de manglende HK skulle gemme sig, så byd endelig ind :-)
Vedhæftede filer
IMAG0811.jpg
IMAG0811.jpg (158.9 KiB) Vist 6928 gange

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Charlimike » 15. nov 2016, 21:32

Der er en del som spiller ind. Hvor langt har bilen gået? Dit partikelfilter kan være goldt fyldt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af bslaursen » 15. nov 2016, 21:36

Hvad er før effekten? - det er fint at vide.

Manglende luft burde hurtigt kunne konstateres, på indsuget luftmasse kontra det ladetryk den er kommet til at køre med.

Lamdatallet er ikke specielt lavt, så den kan godt få mere brændstof.

Den type dyser plejer jeg ikke have problemer med for lidt mængde på.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 15. nov 2016, 21:40

Nå ja, væsentlig info :-)


Bilen har kørt 230.000km
Askemængden er 0.14L

Jeg har desværre ikke før kurven lige ved hånden men den var 325nm/143hk

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Charlimike » 15. nov 2016, 22:04

Nogle biler variere lidt, selvom de er samme årgang osv. En god gang rens fx. med en rensemaskine kunne være en ide.

Er din Egr funktion som den skal være? Kan være den ikke kan lukke pga sovs.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 15. nov 2016, 22:13

Ja, EGR ventilen og køler er helt ny.

Enig, alle kan ikke være helt ens, men jeg ville nu alligevel gerne have den lidt højere op.

Jeg har godt læst lidt om at der er nogle værksteder der har en maskine til at rense indsugningen med, men er det ikke ret dyrt?

Hvis jeg nu selv kunne gøre det, så kunne jeg gå og hygge mig med det en weekend i værkstedet.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Charlimike » 15. nov 2016, 23:04

En alm bell add kur med 1D og 2D skader bestemt ikke. Smørgsmålet er om det er nok.

Alternativt kan du opgradere din turbo med en 170 mølle, eller evt andre.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 16. nov 2016, 06:52

Ja, BellAd er en mulighed, men jeg ville nu gerne se hvordan det ser ud derinde.

Jeg skal bare lige have startet ELSA og se om det er en stor operation, eller om man skal bruge en formue på nye pakninger :-)

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af bslaursen » 16. nov 2016, 08:18

Læs hvad jeg skrev til dig. Ud fra din luftmasse kan du sige om den får korrekt mængde luft, sod eller ej. Dit sod vil aldrig give dig så meget effekt, uanset hvor meget additiv du hælder igennem.

Tænker der kunne hentes mere i softwaren.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 16. nov 2016, 19:41

bslaursen skrev:Læs hvad jeg skrev til dig. Ud fra din luftmasse kan du sige om den får korrekt mængde luft, sod eller ej. Dit sod vil aldrig give dig så meget effekt, uanset hvor meget additiv du hælder igennem.

Tænker der kunne hentes mere i softwaren.
Hej

Kan du ikke lige beskrive hvordan jeg laver den måling/udregning.
Det ville jo være rart at vide om der er et problem, inden jeg skiller det hele ad :-)

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af ROEN » 16. nov 2016, 21:15

Jeg har set Bell Add Servicerens 2D give ca 8 hk alene på en pumpe-dyse motor før optimering, så det kan da give lidt 8-)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 16. nov 2016, 22:03

Jeg har haft bilen i 2 år og den har nok fået D1 og D2 ca 4 gange og senest i sidste uge, så jeg tænker ikke det hjælper at give den mere.

Tuneren mener at det kan være slidte dyser, det synes jeg lyder sandsynligt, men det er jo noget af en udskrivning, så jeg vil gerne være helt sikker på at det ikke er noget andet først.

Jeg er enig i at den nok kunne yde en smule mere, hvis den fik mere diesel, men det vil også give sod der vil belaste partikelfilteret, og det er jeg på ingen måde interesseret i.

Som den er sat op nu får den allerede en lille smule mere diesel end hvad der normalt giver 180hk/400nm, så jeg tror det er et mekanisk problem som jeg skal have fundet.

Venlig hilsen Bo

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af HHKP » 17. nov 2016, 08:08

hvad diesel køre du på ??
kan turbo'en give det den skal ?
nyt luftfilter ?
olie på gearkassen ?
hvad dæk er den monteret med ?
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af bslaursen » 17. nov 2016, 08:19

Din motor skal suge ca 13-14g/s ind i tomgang 800rpm med lukket EGR. Lav en test i 3. gear og aflæs, derefter igang med lommeregneren.

Som sagt er dit lamdatal ikke specielt lavt, så uanset hvad din tuner siger får den ikke specielt meget at leve af.

De dyser du kører med er ikke slemme til at give for lidt.

Hvis du skal have fejlfundet på det, og evt den effekt du ønsker kan jeg fanges ved Ketner Aarhus.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 17. nov 2016, 10:52

bslaursen skrev:Din motor skal suge ca 13-14g/s ind i tomgang 800rpm med lukket EGR. Lav en test i 3. gear og aflæs, derefter igang med lommeregneren.

Som sagt er dit lamdatal ikke specielt lavt, så uanset hvad din tuner siger får den ikke specielt meget at leve af.

De dyser du kører med er ikke slemme til at give for lidt.

Hvis du skal have fejlfundet på det, og evt den effekt du ønsker kan jeg fanges ved Ketner Aarhus.
Tak for brugbar info!
Jeg håbede at det var en fejl jeg selv kunne finde. Det ville være sjovest :-)

Kan du ikke komme lidt mere ind på hvad det er for en udregning jeg skal lave?

Venlig hilsen Bo

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af bslaursen » 18. nov 2016, 15:21

Bopjensen skrev:
bslaursen skrev:Din motor skal suge ca 13-14g/s ind i tomgang 800rpm med lukket EGR. Lav en test i 3. gear og aflæs, derefter igang med lommeregneren.

Som sagt er dit lamdatal ikke specielt lavt, så uanset hvad din tuner siger får den ikke specielt meget at leve af.

De dyser du kører med er ikke slemme til at give for lidt.

Hvis du skal have fejlfundet på det, og evt den effekt du ønsker kan jeg fanges ved Ketner Aarhus.
Tak for brugbar info!
Jeg håbede at det var en fejl jeg selv kunne finde. Det ville være sjovest :-)

Kan du ikke komme lidt mere ind på hvad det er for en udregning jeg skal lave?

Venlig hilsen Bo
Ja det kan jeg godt.. du får lige formlen senere
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 19. nov 2016, 11:34

Hej

Tak, det vil være super!

Jeg kan se at der lige er en hel masse jeg skal have målt, inden jeg behøver få beskidte fingre :-)

Jeg har allerede fået kørt et par tusinde km og det virker som om at den begynder at køre en lille smule længere på literen.

Jeg aner dog ikke om det er indbildning, sod, eller fordi den på denne tank kører med D1.

Venlig hilsen Bo

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 19. nov 2016, 14:53

Jeg fik lige målt afvigelserne i indsprøjtningsmængder med VCDS

Det er på helt kold motor.

Jeg synes de afviger lidt rigeligt, hvad siger i andre?


Venlig hilsen Bo
Vedhæftede filer
injector.PNG
injector.PNG (16.55 KiB) Vist 6375 gange

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af bslaursen » 20. nov 2016, 14:24

Da motorstyringen på din viser det i g/s får du det her, du kan også få det i mg/h. Tror det er en EDC17C46 din kører med.
Her mg/h= 2000ccm på 4cyl=500mg pr slag med lukket EGR uanset rpm og ved atmosfærisk tryk. Det ganger du så med ladetryk, eks 1bar= 1000mg/slag. Plus/minus 5%
g/s i tomgang (800rpm) ca 13-14 divideret med 800 og derefter x med ønsket Rpm og ønsket ladetryk.

Dine dyseværdier varierer men ikke alarmerende.

Regn lidt på det, men tror stadig ikke det ligger i det.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 20. nov 2016, 15:07

Hej

Tak for eksemplet.
Jeg forstår ikke helt hvordan du kommer til 500mg pr slag fra at volumen er 2.0L?

Er forkortelserne ikke:

g/s = gram/slag
mg/s = milligram/slag
mg/h = ??

Venlig hilsen Bo

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 20. nov 2016, 15:09

Dyserne ser forresten sådan her ud ved varm motor:

Det er vidst fint nok, selv om det jo ikke siger noget om hvor godt de forstøver mere.
Vedhæftede filer
injector_hot.PNG
injector_hot.PNG (17.69 KiB) Vist 6320 gange

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af bslaursen » 20. nov 2016, 17:05

2000ccm delt med 4cyl = 500mg/h. H står for hub/slag dvs de to nederste spørgsmål er det samme.

Som sagt ser dyseværdierne ok ud. Det er mængden dyserne giver der er afgørende, og som tidligere skrevet tror jeg ikke på, at det er det der er galt i dit tilfælde.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 20. nov 2016, 19:04

Hmm, jeg må lige prøve at få lavet nogle målinger og se hvad jeg kan finde ud af.

Jeg ved ikke helt om jeg måske ikke har fået det skrevet helt tydeligt tidligere.

Det er ikke så meget lige det at komme på 180hk som jeg går op i, for det kan man sikkert godt opnå, som den er nu, ved at give den mere diesel.

Det jeg gerne vil finde ud af er hvorfor min ikke yder det samme som andre, med samme motorkode, gør med dette map.

Det får mig til at spekulere på om der er noget der trænger til rens eller udskiftning.

Jeg mistænker mine dyser for ikke at være gode, men selv om tuneren har fundet nogle til en rigtig god pris, så er det alligevel noget af en udskrivning.

Venlig hilsen Bo

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af bslaursen » 21. nov 2016, 08:40

Bopjensen skrev:Hmm, jeg må lige prøve at få lavet nogle målinger og se hvad jeg kan finde ud af.

Jeg ved ikke helt om jeg måske ikke har fået det skrevet helt tydeligt tidligere.

Det er ikke så meget lige det at komme på 180hk som jeg går op i, for det kan man sikkert godt opnå, som den er nu, ved at give den mere diesel.

Det jeg gerne vil finde ud af er hvorfor min ikke yder det samme som andre, med samme motorkode, gør med dette map.

Det får mig til at spekulere på om der er noget der trænger til rens eller udskiftning.

Jeg mistænker mine dyser for ikke at være gode, men selv om tuneren har fundet nogle til en rigtig god pris, så er det alligevel noget af en udskrivning.

Venlig hilsen Bo
Jeg tror heller ikke du fanger det jeg mener, "Du skal jo selvf altid tilpasse mappet så det passer, og ikke omvendt".
- din bil fejler jo ikke nødvendigvis noget.

Dyserne skal du få testet i bænk, inden du køber nye. Jeg har med det at gøre til hverdag.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 21. nov 2016, 09:11

Det er en af de anderkendte herinde fra som har lavet mappet, så jeg er ret sikker på at det er godt.
Der er i hvert fald mange andre der har gode erfaringer med ham.

Hvad koster sådan en omgang dyse test/rens, hvis det ender med det?

Jeg ved heller ikke om jeg vil gøre noget ved det endnu. Bilen kører jo kanon, det er mere tanken om at der måske er noget der ikke er helt godt mere der nager mig lidt.

Venlig hilsen Bo

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af HHKP » 21. nov 2016, 09:28

står tandremmer rigtigt
Luftfilter
motor olie
gear olie
Dæk ( alt efter hvad rullefelt den er rullet på )
hænger der i bremsen
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 21. nov 2016, 15:30

HHKP skrev:står tandremmer rigtigt
Luftfilter
motor olie
gear olie
Dæk ( alt efter hvad rullefelt den er rullet på )
hænger der i bremsen
Hej HHKP

Tak for indspark!

Luftfilteret har kørt 20.000km
Motorolien har kørt under 5000km, Castrol EDGE Longlife III
Tuneren bemærkede godt at min dæk havde usædvanlig stor rullemodstand, men som jeg har forstået det, så skulle rullefeltet selv kunne tage den del ud af resultatet.

Der er ingen bremser der hænger, jeg har tjekket om noget bliver varmt.

Tandremmen burde stå korrekt:



Venlig hilsen Bo
Vedhæftede filer
tilpasning.PNG
tilpasning.PNG (15.42 KiB) Vist 6114 gange

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af HHKP » 21. nov 2016, 16:01

hvad med gear olie ?

prøv evt. lige med denne app. det kunne være sjovt at se hvor god den er

https://play.google.com/store/apps/details?id=b4a.mycar
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Bopjensen » 21. nov 2016, 20:31

Den kører på original DSG olie, og er også skiftet for ca. 20.000Km siden.

Jeg så godt at du postede appen i en anden tråd. Har ikke lige fået den prøvet endnu.

Jeg er med på at der er en masse ting der kan give tab.

Det der er sagens kerne er at hvis vi hælder mere diesel i den nu, så er det eneste vi får ud af det er at lambda falder, men effektmæssigt sker der næsten ingen ting.

Hvis jeg har forstået tingene korrekt, så betyder det at dieselen ikke bliver forbrændt effektivt/fuldstændigt mere?

Venlig hilsen Bo

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2736
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: 2.0TDI CR CFFB 140hk optimeret men magler liige de sidst

Indlæg af Nicklossi » 24. nov 2016, 21:25

Så på Facebook, at der var blevet rullet en bil både før og efter rens, og det gav faktisk en hel del :)

http://chiptuning.nu/shop/motorrens-guld-204p.html

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"