Chiptuning

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Chiptuning

Indlæg af Martin1986 » 3. maj 2017, 18:51

Lynge1974 skrev:
Sorens2 skrev:
Martin1986 skrev:Hvad giver en a6 3.0tdi 204hk efter chip?

Synes den er ret tam standard af en 3.0...
270-280 hk og 600 Nm.
Hvad med 313hk modellen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Denne er indkøbt (af familie)
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14504
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Chiptuning

Indlæg af Watcher » 3. maj 2017, 19:15

Lynge1974 skrev:
Sorens2 skrev:
Martin1986 skrev:Hvad giver en a6 3.0tdi 204hk efter chip?

Synes den er ret tam standard af en 3.0...
270-280 hk og 600 Nm.
Hvad med 313hk modellen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ca 380 og 780[HEAVY BLACK HEART]️


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Altea
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:08
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chiptuning

Indlæg af Altea » 3. maj 2017, 21:17

Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Chiptuning

Indlæg af Tommy » 3. maj 2017, 21:18

Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Hvor blev den chippet og hvad ydede den ?? Hvor ofte havde bilen fået olieskift ? Hvilket kørselsmønster ?
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Altea
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:08
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chiptuning

Indlæg af Altea » 3. maj 2017, 21:23

Jeg kører 60 - 70.000 km. om året og overholder olie/filterintervaller. Det er en "alm" tuning af den type der kører flest af mere ønsker jeg ikke at sige. Folk må selv vurdere men der er nok trods alt en risiko.

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Chiptuning

Indlæg af HenrikH29 » 3. maj 2017, 21:52

Altea skrev:Jeg kører 60 - 70.000 km. om året og overholder olie/filterintervaller. Det er en "alm" tuning af den type der kører flest af mere ønsker jeg ikke at sige. Folk må selv vurdere men der er nok trods alt en risiko.
'

Behøver jo ikke nødvendigvis være tuningen, der fik turbo til at stå af. Turboer er jo set stå af også på ikke tunede biler :(

Men ja, der er da en risiko.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Chiptuning

Indlæg af Sorens2 » 4. maj 2017, 05:26

Min Jumper kørte 87000 km så døde hele motoren.
Aldrig tunet.
Sådan er det med sliddele.
Jeg har tunet ret mange biler og det er et fåtal der senere har problemer med døde turboer osv.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Chiptuning

Indlæg af Sorens2 » 4. maj 2017, 06:01

De laver +350 hk og +720 Nm.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Chiptuning

Indlæg af Charlimike » 4. maj 2017, 08:18

Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Har jeg ret hvis det var WD som lavede tuningen?
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Chiptuning

Indlæg af PF » 4. maj 2017, 08:29

Hvor skal man få sin rullet på Sjælland?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Chiptuning

Indlæg af Charlimike » 4. maj 2017, 08:40

Mathias hos Racetech i Ringsted har felt, og kan også lave Landberg tuning.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Chiptuning

Indlæg af ij6210 » 4. maj 2017, 10:16

Er det en fordel at vælge U-Tune? Dvs. så man selv kan køre den oprindelige fil tilbage?

Og hvis man får lavet EGR off - bliver det så til EGR on hvis man via U-Tune lægger den oprindelige fil tilbage, eller har de to ting ikke noget med hinanden at gøre?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13237
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Chiptuning

Indlæg af HansH » 4. maj 2017, 10:28

ij6210 skrev:Er det en fordel at vælge U-Tune? Dvs. så man selv kan køre den oprindelige fil tilbage?

Og hvis man får lavet EGR off - bliver det så til EGR on hvis man via U-Tune lægger den oprindelige fil tilbage, eller har de to ting ikke noget med hinanden at gøre?
Jeg har det godt i maven med selv at kunne flashe min tilbage til standard i løbet af 10-15 min.
Man ved alrig hvornår der kunne blive brug for det. Min bil er længe ude over garantien (4½ år), så det er ikke noget issue. Det giver mig bare en tryg følelese at af være i kontrol, på en eller anden måde.

Desuden er det jo lynhurtigt at få lavet noget om.
Thomas mailer bare en ny fil med de ønskede ændringer, hvorefter man lægger den nye fil i uTune - og går ud og sætter stikket i, og så er det lagt i bilen.
Man behøver ikke køre et sted hen, aftale tid osv. - men laver det i sin egen garage.

Senest opdagede jeg at min ECU var kodet til VMAX=210. Bilen trak fint og jævnt op til 210 (altså reel hastighed via ECU - speedovisning godt 220) - og så var det som om den ramte en mur. Det kunne jeg ikke rigtig forstå, da det føltes underligt. Jeg slog det hen med at det nok var noget turbo, udstødningstemp eller lign der var blevet for høj, og derfor havde den af sikkerhedsårsager koblet fra.
Men det viste sig altså at være en parameter i en tilpasningskanal i ECU, som man ikke kan ændre selv med VCDS.
Men tuneren kan fikse den.
Så Thomas mailede ny fil med VMAX=OFF og et kvarter senere var den lagt i bil.
Det synes jeg er handy.

Og korrekt - EGR on/off er en del af tuningsfilen, så hvis du får lavet en tuningsfil med EGROFF, og du via uTune flasher tilbage til standard, så sætter du også EGR tilbage til standard - dvs EGRON.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Chiptuning

Indlæg af Kevinff » 4. maj 2017, 14:43

HansH skrev:
ij6210 skrev:Er det en fordel at vælge U-Tune? Dvs. så man selv kan køre den oprindelige fil tilbage?

Og hvis man får lavet EGR off - bliver det så til EGR on hvis man via U-Tune lægger den oprindelige fil tilbage, eller har de to ting ikke noget med hinanden at gøre?
Jeg har det godt i maven med selv at kunne flashe min tilbage til standard i løbet af 10-15 min.
Man ved alrig hvornår der kunne blive brug for det. Min bil er længe ude over garantien (4½ år), så det er ikke noget issue. Det giver mig bare en tryg følelese at af være i kontrol, på en eller anden måde.

Desuden er det jo lynhurtigt at få lavet noget om.
Thomas mailer bare en ny fil med de ønskede ændringer, hvorefter man lægger den nye fil i uTune - og går ud og sætter stikket i, og så er det lagt i bilen.
Man behøver ikke køre et sted hen, aftale tid osv. - men laver det i sin egen garage.

Senest opdagede jeg at min ECU var kodet til VMAX=210. Bilen trak fint og jævnt op til 210 (altså reel hastighed via ECU - speedovisning godt 220) - og så var det som om den ramte en mur. Det kunne jeg ikke rigtig forstå, da det føltes underligt. Jeg slog det hen med at det nok var noget turbo, udstødningstemp eller lign der var blevet for høj, og derfor havde den af sikkerhedsårsager koblet fra.
Men det viste sig altså at være en parameter i en tilpasningskanal i ECU, som man ikke kan ændre selv med VCDS.
Men tuneren kan fikse den.
Så Thomas mailede ny fil med VMAX=OFF og et kvarter senere var den lagt i bil.
Det synes jeg er handy.

Og korrekt - EGR on/off er en del af tuningsfilen, så hvis du får lavet en tuningsfil med EGROFF, og du via uTune flasher tilbage til standard, så sætter du også EGR tilbage til standard - dvs EGRON.
Men hvad koster det så +2000 hver gang man vil have lavet ændring i sin fil?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13237
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Chiptuning

Indlæg af HansH » 4. maj 2017, 15:47

Kevinff skrev:Men hvad koster det så +2000 hver gang man vil have lavet ændring i sin fil?
Mellem os to (og 24.725 andre vagcars brugere), så gav jeg ikke noget for lige at få slettet VMAX.
Thomas er en flink mand.

Hvad andre ting angår (f.eks. EGR) så kunne jeg forestille mig at det ville koste et eller andet.
Men det må du nok hellere tage med Thomas :)

Selve remap af motoren er jo ikke noget der er behov for at ændre. Det man får første gang, virker.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Altea
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:08
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chiptuning

Indlæg af Altea » 4. maj 2017, 21:30

Charlimike skrev:
Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Har jeg ret hvis det var WD som lavede tuningen?

Det har du ikke.

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2794
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 83 times
Been thanked: 152 times

Re: Chiptuning

Indlæg af majbom » 5. maj 2017, 06:38

Altea skrev:
Charlimike skrev:
Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Har jeg ret hvis det var WD som lavede tuningen?

Det har du ikke.
Men det er jo heller ikke til at vide om den var stået af alligevel.
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13237
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Chiptuning

Indlæg af HansH » 5. maj 2017, 06:47

Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Hvordan konkluderer du at din døde turbo kan udlægges som en '..uheldig erfaring med chiptuning' ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14504
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Chiptuning

Indlæg af Watcher » 5. maj 2017, 07:15

HansH skrev:
Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Hvordan konkluderer du at din døde turbo kan udlægges som en '..uheldig erfaring med chiptuning' ?
Sådan er det bare Hans.. kan ikke diskuteres.. samme med rust i plastikkofangere.. det ligeledes også altid tuningens skyld Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Chiptuning

Indlæg af Charlimike » 5. maj 2017, 07:36

Som sagt mange gange før herinde, så kan alt ødelægges. Når det så er sagt, laver nogle tunere filer hvor turboen har et hårdt liv.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Chiptuning

Indlæg af ij6210 » 5. maj 2017, 07:58

Charlimike skrev:Som sagt mange gange før herinde, så kan alt ødelægges. Når det så er sagt, laver nogle tunere filer hvor turboen har et hårdt liv.
Specielt farligt på biler der har kørt +150.000 km.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chiptuning

Indlæg af Rittersport » 5. maj 2017, 08:03

Jeg har lige haft en 1.9 TDI med den berygtede BLS motor inde. Den chip der var lavet kørte 1,4 bar optil 4000 rpm. Det er altså kras på den lille
mølle der sidder på dem std. :shock:
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14504
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Chiptuning

Indlæg af Watcher » 5. maj 2017, 08:14

Rittersport skrev:Jeg har lige haft en 1.9 TDI med den berygtede BLS motor inde. Den chip der var lavet kørte 1,4 bar optil 4000 rpm. Det er altså kras på den lille
mølle der sidder på dem std. :shock:
Det er problemet med alle de kunder som ikke sætter sig ind i tingene.. de sir hurlumhejmix tuning tilbyder 160hk for 2500kr på en 1.9tdi hvor andre stopper ved ca 145hk.. de tænker så skal jeg da klart ha value for money og så sker det herBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Chiptuning

Indlæg af csl » 5. maj 2017, 11:52

+1
Min Passat 2,0 PD 140 HK, fik turbo og remap til 170 HK ved 155.000 km. Har lige rundet 381.000 km.
Skifter olie for hver 15000 km og bruger BellAdd 1+2+3 i fast interval.
Min er tydeligvis ikke voldtunet.
/Claus

Sendt fra min SM-A310F med Tapatalk
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

Fonne
Medlem
Indlæg: 1313
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 169 times

Re: Chiptuning

Indlæg af Fonne » 5. maj 2017, 19:48

Min Passat 3B 1,9 TDI er en 90 hk der i tidernes morgen blev chippet til omkring de 120 hk .... De har nu rundet 575.000 km, og har nok været chippet de sidste 400.000 km uden at slå en prut forkert overhoved (Motor mæssigt) ....

- Ville bestemt intet frygte ved at få smidt en Landberg fil ind, og det kommer også til at ske på den kommende bil uanset mærke ....

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2794
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 83 times
Been thanked: 152 times

Re: Chiptuning

Indlæg af majbom » 5. maj 2017, 23:32

Fonne skrev:Min Passat 3B 1,9 TDI er en 90 hk der i tidernes morgen blev chippet til omkring de 120 hk .... De har nu rundet 575.000 km, og har nok været chippet de sidste 400.000 km uden at slå en prut forkert overhoved (Motor mæssigt) ....

- Ville bestemt intet frygte ved at få smidt en Landberg fil ind, og det kommer også til at ske på den kommende bil uanset mærke ....
Præcis! Der kører så mange chippede biler rundt derude, så fordi en enkelt smider en turbo, er det nok en dårlig tuner eller en - på forhånd - handicappet turbo.
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14504
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Chiptuning

Indlæg af Watcher » 6. maj 2017, 07:18

majbom skrev:
Fonne skrev:Min Passat 3B 1,9 TDI er en 90 hk der i tidernes morgen blev chippet til omkring de 120 hk .... De har nu rundet 575.000 km, og har nok været chippet de sidste 400.000 km uden at slå en prut forkert overhoved (Motor mæssigt) ....

- Ville bestemt intet frygte ved at få smidt en Landberg fil ind, og det kommer også til at ske på den kommende bil uanset mærke ....
Præcis! Der kører så mange chippede biler rundt derude, så fordi en enkelt smider en turbo, er det nok en dårlig tuner eller en - på forhånd - handicappet turbo.
Men igen.. det er så meget nemmere at gi tuningen skylden.. igår ringer der en kunde hans tomgang er meget mærkelig nu, og hans ven siger det tuningen. Øhh vi piller altså ikke med din tomgang, men så kom forbi.. bilen kommer og så mangler den proppen til oliepåfyldning.. olie ud over alt og den trækker luft ind der...

Heldigvis er de fleste mennesker som Fonne.. måske lidt skeptiske i starten, men når de først har prøvet så de heller ikke i tvivl om næsten bil skal laves Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Lindegaard
Medlem
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Chiptuning

Indlæg af Lindegaard » 6. maj 2017, 07:32

Hvad får en Touran årg 07 2,0 TDI 170hk dsg med en landberg fil?

Og får man nyt software i dsg?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Passat TDI Variant, 3b afn, Highline. SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
Touran 1,9 TDI 7pers 03 SOLGT

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14504
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Chiptuning

Indlæg af Watcher » 6. maj 2017, 07:38

Ca 210 og ja såfremt vi kan udlæse dsg filen laver vi også det. En 07 burde vi kunne udlæse dsg fra :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Lindegaard
Medlem
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: Chiptuning

Indlæg af Lindegaard » 6. maj 2017, 11:43

Watcher skrev:Ca 210 og ja såfremt vi kan udlæse dsg filen laver vi også det. En 07 burde vi kunne udlæse dsg fra :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak

Og hvad koster sådan en omgang?BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Passat TDI Variant, 3b afn, Highline. SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
Touran 1,9 TDI 7pers 03 SOLGT

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"