Utune fra Landberg og Mac

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af Play4Fun » 28. feb 2017, 20:39

Korreborg skrev:Sur eller ej. Manden har jo ret. Der findes ikke en Seat Ibiza Cupra 212 (endnu i hvertfald )

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Det er jeg godt klar over og det er jo slet ikke det der diskuteres
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af Korreborg » 28. feb 2017, 20:46

Play4Fun skrev:
Korreborg skrev:Sur eller ej. Manden har jo ret. Der findes ikke en Seat Ibiza Cupra 212 (endnu i hvertfald )

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Det er jeg godt klar over og det er jo slet ikke det der diskuteres
???? Billede det er jo lige netop det der diskuteres.

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af Play4Fun » 28. feb 2017, 21:11

Korreborg skrev:
Play4Fun skrev:
Korreborg skrev:Sur eller ej. Manden har jo ret. Der findes ikke en Seat Ibiza Cupra 212 (endnu i hvertfald )

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Det er jeg godt klar over og det er jo slet ikke det der diskuteres
???? Billede det er jo lige netop det der diskuteres.

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Lyder vist slet ikke som om du har læst mange af de POST der i denne her tråd, men bare sprungt til de 2-3 sidste, også er det jo svært at få det hele med.
Der er jo ikke noget at diskutere.
Der blev hentydet til min bil var chippet fordi der står 212hk i min signatur og det afkræfter jeg bare.
Så er der en anden der skriver at cupra 212hk ikke findes ,, det kan jeg så give ret i , men det gør det på ingen måde forkert at der står 212hk i min signatur, da det er hvad min bil har.
Der er ret mange herinde der har noteret deres bils HK i deres signatur efter de har fået den rullet ,, cippet eller ej.
Så hvis der er et problem med at folk skriver deres HK oh NM i deres signatur så få du ligesom Charliemike rigtig travt med at skrive til medelemmer herinde da det lader til at i har en lille smule ondt i røver over at der står HK i signaturen "hvorfor skulle i ellers pointere det?".
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af Korreborg » 28. feb 2017, 22:33

Play4Fun skrev:Lyder vist slet ikke som om du har læst mange af de POST der i denne her tråd, men bare sprungt til de 2-3 sidste, også er det jo svært at få det hele med.
Og du tror at med et simpelt angreb, så er du king of the world? 8-) Kigger du ikke på/tænker over hvem der skriver hvad? Og at nogle personer er temligt aktive, og godt ved hvad der foregår i de fleste tråde? Du kan jo prøve og gå tilbage og se hvem der pointerede at du overdrev/havde ikke styr på fakta, før du udtaler dig (Hint; min svogers bil er ikke tunet)
Play4Fun skrev:Der er jo ikke noget at diskutere.
Nå men jeg elsker at diskutere/argumentere, så lige en hurtig undersøgelse = Rodede rundt i tråden om ingenting, indtil jeg havde fundet 10 bruger som har skrevet HK i deres signatur.
9 har skrevet model navnet f.eks. 2.0TDI 150hk (Selvom min er målt til 158hk), og 1 har skrevet 413HK i en audi S3 = Den er tunet. Kotymen her på siden er altså at man skriver motorbetegnelsen.
= Der er nok en grund til at person 1 antager at din er chippet. Da der ikke findes en Ibiza 212hk
Play4Fun skrev:Der blev hentydet til min bil var chippet fordi der står 212hk i min signatur og det afkræfter jeg bare.
Fair nok. Det var så svar til person 1.
Play4Fun skrev:Så er der en anden der skriver at cupra 212hk ikke findes ,, det kan jeg så give ret i ,
Men det giver du jo så ikke ret i, du begynder i stedet at diskutere videre, og går "til modangreb". Og det er efter min mening igen, ala trump #fakefacts
Play4Fun skrev:Der er ret mange herinde der har noteret deres bils HK i deres signatur efter de har fået den rullet ,, cippet eller ej.
Så hvis der er et problem med at folk skriver deres HK oh NM i deres signatur så få du ligesom Charliemike rigtig travt med at skrive til medelemmer herinde da det lader til at i har en lille smule ondt i røver over at der står HK i signaturen "hvorfor skulle i ellers pointere det?".
Som skrevet længere oppe, så skriver folk netop ikke deres HK, de skriver motorbetegnelsen. Altså det opgivne antal HK, ellers skriver de hvad den er tunet til.

Vi, eller jeg må hellere skrive: jeg har ondt i røven over din tone i de forskellige tråde. Og når nogle siger bare noget halvt til dig, så kommer der den ene bedrevidende kommentar efter den anden.
Så kunne man jo finde et passende quote :lol: 8-)
Charlimike skrev:Sådan en bedrevidende Københavner som dig er sku uden for rækkevidde. For meget OT i denne tråd.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af Avantismo » 1. mar 2017, 06:23

Der er ikke noget galt med Københavnersnuder :mrgreen:
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Mikesorensen
Nyt medlem
Indlæg: 209
Tilmeldt: 4. jul 2015, 16:53
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af Mikesorensen » 1. mar 2017, 08:10

Hold da op, så har man da lige fået dagens gode grin :lol:

Men det må da godt nok blive +1 herfra til korreborg :)

ASR
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 8. jan 2011, 18:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ikast
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af ASR » 1. mar 2017, 08:24

Mikesorensen skrev:Hold da op, så har man da lige fået dagens gode grin :lol:

Men det må da godt nok blive +1 herfra til korreborg :)
Enig ... også +1 til Korreborg herfra ;)

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af Play4Fun » 1. mar 2017, 08:27

Korreborg skrev:
Play4Fun skrev:Lyder vist slet ikke som om du har læst mange af de POST der i denne her tråd, men bare sprungt til de 2-3 sidste, også er det jo svært at få det hele med.
Og du tror at med et simpelt angreb, så er du king of the world? 8-) Kigger du ikke på/tænker over hvem der skriver hvad? Og at nogle personer er temligt aktive, og godt ved hvad der foregår i de fleste tråde? Du kan jo prøve og gå tilbage og se hvem der pointerede at du overdrev/havde ikke styr på fakta, før du udtaler dig (Hint; min svogers bil er ikke tunet)
Play4Fun skrev:Der er jo ikke noget at diskutere.
Nå men jeg elsker at diskutere/argumentere, så lige en hurtig undersøgelse = Rodede rundt i tråden om ingenting, indtil jeg havde fundet 10 bruger som har skrevet HK i deres signatur.
9 har skrevet model navnet f.eks. 2.0TDI 150hk (Selvom min er målt til 158hk), og 1 har skrevet 413HK i en audi S3 = Den er tunet. Kotymen her på siden er altså at man skriver motorbetegnelsen.
= Der er nok en grund til at person 1 antager at din er chippet. Da der ikke findes en Ibiza 212hk
Play4Fun skrev:Der blev hentydet til min bil var chippet fordi der står 212hk i min signatur og det afkræfter jeg bare.
Fair nok. Det var så svar til person 1.
Play4Fun skrev:Så er der en anden der skriver at cupra 212hk ikke findes ,, det kan jeg så give ret i ,
Men det giver du jo så ikke ret i, du begynder i stedet at diskutere videre, og går "til modangreb". Og det er efter min mening igen, ala trump #fakefacts
Play4Fun skrev:Der er ret mange herinde der har noteret deres bils HK i deres signatur efter de har fået den rullet ,, cippet eller ej.
Så hvis der er et problem med at folk skriver deres HK oh NM i deres signatur så få du ligesom Charliemike rigtig travt med at skrive til medelemmer herinde da det lader til at i har en lille smule ondt i røver over at der står HK i signaturen "hvorfor skulle i ellers pointere det?".
Som skrevet længere oppe, så skriver folk netop ikke deres HK, de skriver motorbetegnelsen. Altså det opgivne antal HK, ellers skriver de hvad den er tunet til.

Vi, eller jeg må hellere skrive: jeg har ondt i røven over din tone i de forskellige tråde. Og når nogle siger bare noget halvt til dig, så kommer der den ene bedrevidende kommentar efter den anden.
Så kunne man jo finde et passende quote :lol: 8-)
Charlimike skrev:Sådan en bedrevidende Københavner som dig er sku uden for rækkevidde. For meget OT i denne tråd.
Kom frisk med eksempler
Og man kan jo altid blive personlig og dreje emnet når man ikke kan argumentere for sin sag :D, det er du ihvertfald god til.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af HansH » 1. mar 2017, 09:16

replica skrev:Der er ikke noget galt med Københavnersnuder :mrgreen:
Nemlig!
Og dermed .... BTT som er "Utune fra Landberg og Mac". Tak :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af Chr-Hj » 3. mar 2017, 20:31

HansH skrev:
Chr-Hj skrev:
HansH skrev: Dvs. vi taler om en helt ny uTune boks som du lige har fået "frisk og uberørt" fra Thomas .... og nu vil du gerne starte med at hive din standardfil fra motorstyring ud i boksen, så du kan sende den til Thomas for optimering ... korrekt ?
Ja det er helt korrekt forstået.
Okay. Så tror jeg kun at det er Thomas der kan løse det.
Lyder som om den software der ligger i boksen ikke lige er forberedt på mødet med en opdateret bil :)
Lige for update, du havde ret, min motorstyrings software lå ikke på Utune en, derfor den ikke kunne læse den.
Efter lidt mailen om Log filèr kunne jeg opdatere min Utune, og så kunne jeg læse orig. filen ud.
Har fået min Opdaterede Fil tilbage og fået den smidt i bilen 8-)
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

hanstosti
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 8. mar 2016, 21:59
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af hanstosti » 7. mar 2017, 18:03

Nå, det er mig igen...

Jeg synes det er en hård fødsel. Jeg bestilte min Utune d. 27. februar, modtog efter lang transporttid en defekt, der ikke svarede på tastetryk. Nu har jeg så i dag modtaget en ny, som godt nok kan kommunikere med bilen, men min Leon med motorkode CRM findes ikke i listen... :(

Suk... Det skulle være så let, men det har det overhovedet ikke været for mig.
2018 VW Polo GTI 2.0 DSG
2017 Skoda Octavia Combi Style 1.0 DSG

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af Play4Fun » 7. mar 2017, 23:23

hanstosti skrev:Nå, det er mig igen...

Jeg synes det er en hård fødsel. Jeg bestilte min Utune d. 27. februar, modtog efter lang transporttid en defekt, der ikke svarede på tastetryk. Nu har jeg så i dag modtaget en ny, som godt nok kan kommunikere med bilen, men min Leon med motorkode CRM findes ikke i listen... :(

Suk... Det skulle være så let, men det har det overhovedet ikke været for mig.
Sur røv for at sige det mildt.
Nogle gange er det måske bare nemmere at kører forbi en der kan lave det.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af Chr-Hj » 8. mar 2017, 05:59

hanstosti skrev:Nå, det er mig igen...

Jeg synes det er en hård fødsel. Jeg bestilte min Utune d. 27. februar, modtog efter lang transporttid en defekt, der ikke svarede på tastetryk. Nu har jeg så i dag modtaget en ny, som godt nok kan kommunikere med bilen, men min Leon med motorkode CRM findes ikke i listen... :(

Suk... Det skulle være så let, men det har det overhovedet ikke været for mig.
Min motorkode, skulle findes under en anden model.

snak med Thomas han har sikkert en løsning.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

hanstosti
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 8. mar 2016, 21:59
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Utune fra Landberg og Mac

Indlæg af hanstosti » 8. mar 2017, 11:50

Chr-Hj skrev: Min motorkode, skulle findes under en anden model.

snak med Thomas han har sikkert en løsning.
Min motor er åbenbart en generation for ny til Utune, så jeg har aftalt med Thomas at jeg kommer op til Hjallerup og får den fixed. :) Alt er godt.
2018 VW Polo GTI 2.0 DSG
2017 Skoda Octavia Combi Style 1.0 DSG

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"