Billig obd tuning

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
LFN85
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 24. mar 2011, 17:19
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4293
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Billig obd tuning

Indlæg af LFN85 » 28. feb 2017, 11:59

Hej.
Et Vestsjællandsk firma reklamerer med optimering / obd tuning for kun 2500kr på Facebook og lover masser af overskud og bedre økonomi. Det lyder jo næsten for godt til at være sandt. De har fået en del gode anmeldelser.
Men hvad er jeres erfaring med sådan noget? Bliver det lavet ordentligt så det ikke belaster motoren unødigt? Jeg tænker mest fordi det ikke bliver kørt ind på rullefelt.
Seat Toledo 1.6 TDI 2015

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af ij6210 » 28. feb 2017, 13:10

Overskud - glem det. Teoretisk set, kan man godt få en bedre økonomi ud af det, men det er teoretisk og ikke altid det holder i praksis. Tror ikke det tjener tuningen hjem. Kan du derimod samtidig få lukket for EGR-ventilen, så kan det være du sparer lidt brændstof her. Men vi taler meget lidt. Dette betyder så også, at motoren er længere tid om at blive varm.

Tuningen kan i nogen tilfælde give bedre motorgang og det kan næsten altid give flere hestekræfter og nm.

Er det en gammel bil der har kørt 200.000 km., så vil jeg ikke anbefale at tune den hvis det er fordi den skal have mere power.

Hvilken type bil har du?

Mht. tuning vil jeg anbefale fx Cartrends.dk eller andre der kører med Landbergs produkter - de har stor erfaring også i korrekt rådgivning.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

LFN85
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 24. mar 2011, 17:19
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4293
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Billig obd tuning

Indlæg af LFN85 » 28. feb 2017, 13:36

Nej det er en Toledo 1,6 TDI fra 2015. De fleste skriver også den kører mere økonomisk, men ved ikke om det er computeren der snyder?
Seat Toledo 1.6 TDI 2015

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Korreborg » 28. feb 2017, 13:39

LFN85 skrev:Nej det er en Toledo 1,6 TDI fra 2015. De fleste skriver også den kører mere økonomisk, men ved ikke om det er computeren der snyder?
Computeren snyder jo også som standart. Den eneste måde at få et ordentligt overblik, er at lave udregningen hver gang man tanker. Evt via en app. Man bliver lidt overrasket, når man konstant holder overblik :-)

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

LFN85
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 24. mar 2011, 17:19
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4293
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Billig obd tuning

Indlæg af LFN85 » 28. feb 2017, 13:49

Ja okay :)
Men vil nok overveje en optimering fra landberg i stedet. Kan se det kan købes andre steder for næsten det samme.
Seat Toledo 1.6 TDI 2015

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Watcher » 28. feb 2017, 13:54

Syntes du skal kig ind til mig så laver vi en go deal og tuner din men en toledo fra 15 ved jeg sku ik lige om er bosch eller continental styreboks. Er den blevet indkaldt til dieselgate? For hvis det med continental skal den først bootes direkte i styreboksen nemli


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

LFN85
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 24. mar 2011, 17:19
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4293
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Billig obd tuning

Indlæg af LFN85 » 28. feb 2017, 14:04

Dieselgate er det det med VW skandalen? For det venter jeg stadig på. Og ved godt at det skal laves inden den evt bliver optimeret.
Det er en 1,6 105hk.
Seat Toledo 1.6 TDI 2015

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Watcher » 28. feb 2017, 15:28

Yes det med vw skandalen.. men ja hvis din er indkaldt til det så er det conti boks og bilen kan ikke laves via obd til start men den skal først bootes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

LFN85
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 24. mar 2011, 17:19
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4293
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Billig obd tuning

Indlæg af LFN85 » 28. feb 2017, 20:25

Gør det nogen forskel at den skal bootes?
Seat Toledo 1.6 TDI 2015

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Charlimike » 28. feb 2017, 20:31

Koster normalt ekstra og er mere tidskrævende.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Billig obd tuning

Indlæg af joeblach » 5. mar 2017, 09:24

Korreborg skrev:
LFN85 skrev:Nej det er en Toledo 1,6 TDI fra 2015. De fleste skriver også den kører mere økonomisk, men ved ikke om det er computeren der snyder?
Computeren snyder jo også som standart. Den eneste måde at få et ordentligt overblik, er at lave udregningen hver gang man tanker. Evt via en app. Man bliver lidt overrasket, når man konstant holder overblik :-)

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
En bestemt app du har i tankerne... synes nemlig vores Octavia 1.2 TDI kører alt for lidt...


Sent from my iPad using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Korreborg » 5. mar 2017, 10:08

joeblach skrev:En bestemt app du har i tankerne... synes nemlig vores Octavia 1.2 TDI kører alt for lidt...
Jeg bruger spritmonitor.de. Først går man ind på hjemmesiden, og laver en profil. (Der kan man også ændre til engelsk)
Så find appen på telefonen, og log ind med profilen. Min er opgivet til 22,2 km/l, men jeg kører 18. Dog med heftig brug af fyr, og en tung højre fod :lol:
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Gigel » 8. mar 2017, 10:31

ij6210 skrev:Overskud - glem det. Teoretisk set, kan man godt få en bedre økonomi ud af det, men det er teoretisk og ikke altid det holder i praksis. .
Tænk igen... jeg kan se i gennemsnit at især på Diesel VAG biler falder forbruget ... fx. en bil som for har kørt med 6.1l/100km , efter tuning køre med ca. 5.2-5.4l/100km.
Det er næsten 1l på 100km... og her snakke jeg ikke kun 1 bil.

Vi laver også tuning til de kunder de vil. Vi reklamere ikke og vi er lidt billigere end de andre da vi ikke har rullefelt men dette betyder ikke at vi levere lavere kvalitet end hverken anden tuner i DK / Værden.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af ij6210 » 9. mar 2017, 13:50

Gigel skrev:
ij6210 skrev:Overskud - glem det. Teoretisk set, kan man godt få en bedre økonomi ud af det, men det er teoretisk og ikke altid det holder i praksis. .
Tænk igen... jeg kan se i gennemsnit at især på Diesel VAG biler falder forbruget ... fx. en bil som for har kørt med 6.1l/100km , efter tuning køre med ca. 5.2-5.4l/100km.
Det er næsten 1l på 100km... og her snakke jeg ikke kun 1 bil.
Det der eksempel er en bil der går fra 16,3 km/l til ca. 18,8 - det lyder helt, helt urealistisk. Med mindre målingerne før tuning er lavet fx om vinteren, og de andre målinger er lavet i foråret/sommer. Her vil jeg nok være lidt skeptisk. Det kan måske lade sig gøre hvis man samtidig får deaktiveret EGR ventilen og specielt hvis man også får slået DPF fra.

Og selv hvis det virkelig er sandt, så tager vi lige en beregning med 20.000 kørte km. pr. år (diesel).
Før kørte bilen 16,3 km/l, dvs. 1.226 liter på et år = 9.808 ved en pris på 8 kr/liter
Nu kører bilen 18,8 km/l, dvs. 1.064 liter på et år = 8.512 ved en pris på 8 kr/liter. Altså ca. 1.300 kr. sparet på et år. En tuning koster ca. 3.000-5.000 afhængigt af tuner.

Min gamle bil gik fra 14,2 (gennemsnit fra 5 gange tankning) og op til 15,5 (gennemsnit på første 5 tankninger efter tuning). Dvs. en stigning på 9%. Samtidig gik vi fra starten af april til slutningen af maj måned, hvor temperaturen dermed steg. Jeg fik også lavet EGR off. ved samme lejlighed, og det tror jeg betydre lige så meget som selve tuningen.
De sidste 5 målinger jeg lavede, som var i december, var gennemsnittet 15,0. Så træerne voksede ikke ind i himlen, trods en lille forbedring.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Gigel » 9. mar 2017, 14:28

Nu vil jeg ikke starte en kontroversielt diskussion her, giver ingen mening, og har ikke tid til dette :)

Jeg fortælle dig fakta fra min egen erfaring , om du tror eller ej er op til dig. Og som jeg skrev er ikke på alle biler, på nogen af dem.
Besparelse på brandstof er ikke den første tanke man har når man vil chippe sin bil så 99% af folk som tune dem er lige glade om forbruget falder eller ej.

Efter en tuning vil din forbrug næsten ALTID stige da din højere fod bliver tungere i starten :D
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Billig obd tuning

Indlæg af preben76 » 9. mar 2017, 14:48

Gigel skrev:Nu vil jeg ikke starte en kontroversielt diskussion her, giver ingen mening, og har ikke tid til dette :)

Jeg fortælle dig fakta fra min egen erfaring , om du tror eller ej er op til dig. Og som jeg skrev er ikke på alle biler, på nogen af dem.
Besparelse på brandstof er ikke den første tanke man har når man vil chippe sin bil så 99% af folk som tune dem er lige glade om forbruget falder eller ej.

Efter en tuning vil din forbrug næsten ALTID stige da din højere fod bliver tungere i starten :D
Der skal vel også mere brændstof til at lave flere HK. Så med mindre man virkelig køre morfarstil så skal man godt nok være dygtig for at få flere km pr liter efter en tuning.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Billig obd tuning

Indlæg af MichaelSmed » 9. mar 2017, 15:09

preben76 skrev:Der skal vel også mere brændstof til at lave flere HK. Så med mindre man virkelig køre morfarstil så skal man godt nok være dygtig for at få flere km pr liter efter en tuning.
Korrekt, der skal lidt mere brændstof til for at få flere hk.
Men nej man skal ikke kører ekstremt morfar for at den går længere på literen efter en ny fil.
Min nuværende A4 1.8T går længere på literen efter tuning, og min gamle Polo 6R TDI gik længere på literen efter tuningen.
Og jeg kører på samme måde nu, som jeg gjorde før.
Det er ganske simpelt..
Bilen skal have mindre pedal pga de flere kræfter end før, for at komme afsted, da den har noget mere overskud. Og jo mindre pedalen kommer i bund, jo længere går den på literen. Groft sagt. Top Gear's eksempel med en Prius og en M3 rundt på deres bane viser det også, sådan nogenlunde.
Kunne godt komme med en længere teknisk forklaring, men det er mit liv for kort til.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Gigel » 9. mar 2017, 16:09

MichaelSmed skrev:
preben76 skrev: Kunne godt komme med en længere teknisk forklaring, men det er mit liv for kort til.
+1
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af ij6210 » 10. mar 2017, 08:36

Gigel skrev:Nu vil jeg ikke starte en kontroversielt diskussion her, giver ingen mening, og har ikke tid til dette :)

Jeg fortælle dig fakta fra min egen erfaring , om du tror eller ej er op til dig. Og som jeg skrev er ikke på alle biler, på nogen af dem.
Besparelse på brandstof er ikke den første tanke man har når man vil chippe sin bil så 99% af folk som tune dem er lige glade om forbruget falder eller ej.

Efter en tuning vil din forbrug næsten ALTID stige da din højere fod bliver tungere i starten :D
Helt fint. Tror ikke vi er så uenige som du gør det til. Jeg angreb argumentet om at en tuning kan tjene sig hjem. Det er så få penge man får ud af det i sidste ende, og det tjener ikke tuningen hjem før der måske er gået 3-4 år eller mere. Og det er muligt at folk der får tunet gør det fordi de vil have flere hk. Men jeg har da set masser af eksempler hvor en tuner eller en forbruger har argumenteret med at man få bedre brændstoføkonomi, og der findes ligefrem et begreb der kaldes øko-tuning. Det vil også være typisk dansk at folk tror at de lige kan spare en masse, masse penge ved at lave en tuning. Danskerne elsker følelsen af at være klogere og mere sparsommelig end sin nabo.

Og jeg kørte selv på samme måde både før og efter tuningen - der var hk nok i bilen i forvejen, så havde ikke brug for flere.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af ij6210 » 10. mar 2017, 08:41

Gigel skrev:+1
Nå, blev nysgerrig og kiggede lige på din hjemmeside (autostarter.dk). Det er jo ret interessant hvad der står:
autostarter.dk skrev: Alle økonomi tuning er udviklet i hus på et 3000bhp rullefelt og på en Euro 5-emissions-certificeret forsknings-og udviklingscenter, ingen andre tuning Virksomheden udfører forskning af denne art og garantier og deres resultater som os. Spar brændstof og penge med Blue Optimizer økonomi tuning tjenester og produkter, der er tilgængelig for de fleste produktions-biler, 4x4-og varevogne.

- Op til 20% forbedret brændstoføkonomi
- Forbedret brændstoføkonomi -Reducerede emissioner (med forbehold for Køretøjstype)
- Forbedret skarpere gasspjæld respons
- Smidigere mere progressive power levering
- Effekt og drejningsmoment forbedringer

Vores teknikere har udviklet et unikt sortiment af tuning tjenester, der kan levere det allerbedste inden for økonomi tuning.
De give betydelige gevinster i brændstoføkonomi samtidig øge føle og drive-evne af bilen, Van eller lastbil.
Det der er i bedste fald at stikke kunderne blår i øjnene. "Op til 20% forbedret brændstoføkonomi" og sandelig om i ikke taler om økonomi-tuning. Troede ellers at det begreb var død og borte.

Nu forstår jeg bedre hvorfor vi ikke er enige - det er fordi du har andre kommercielle interesser.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Billig obd tuning

Indlæg af JanVil » 10. mar 2017, 09:16

MichaelSmed skrev:
preben76 skrev:Der skal vel også mere brændstof til at lave flere HK. Så med mindre man virkelig køre morfarstil så skal man godt nok være dygtig for at få flere km pr liter efter en tuning.
Korrekt, der skal lidt mere brændstof til for at få flere hk.
Men nej man skal ikke kører ekstremt morfar for at den går længere på literen efter en ny fil.
Min nuværende A4 1.8T går længere på literen efter tuning, og min gamle Polo 6R TDI gik længere på literen efter tuningen.
Og jeg kører på samme måde nu, som jeg gjorde før.
Det er ganske simpelt..
Bilen skal have mindre pedal pga de flere kræfter end før, for at komme afsted, da den har noget mere overskud. Og jo mindre pedalen kommer i bund, jo længere går den på literen. Groft sagt. Top Gear's eksempel med en Prius og en M3 rundt på deres bane viser det også, sådan nogenlunde.
Kunne godt komme med en længere teknisk forklaring, men det er mit liv for kort til.
Jeg tror du er nødt til at forklare dette lidt bedre for dit argument giver ingen mening.
En bil skal bruge x antal hk for at køre 100km/t - den skal bruge det samme før og efter tuning, da bilen hverken er blevet lettere eller har fået bedre aerodynamik. Det eneste der kan give bedre økonomi (i mine øjne) er hvis bilen kører med en mere mager brændstof/luft blanding efter tuningen.
At man skal give mindre gas for at opnå det antal hk der skal bruges for at køre 100km/t, gør intet ved økonomien.
'21 iX3 Charged plus

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Gigel » 10. mar 2017, 09:27

ij6210 skrev:
Gigel skrev:+1
Nu forstår jeg bedre hvorfor vi ikke er enige - det er fordi du har andre kommercielle interesser.
Kan du se nogen steder jeg reklamere med OBD Tuning ?? Tror ikke.
Har du set mig skrive nogen steder her på forum (ude fra mine posteringe) at jeg er her på forum for at skaffe tuning kunder ??

Som sagt, har bedre ting at laver med min tid end at starte polemiske diskussioner.
Du skal bare forstår at de er også folk som er fokuseret på andre ting end penge. .. og det er flere medlemmer her på forum som kan bekræfte dette. Lad os stoppe denne diskussion her.

God Weekend herfra ;)
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af ij6210 » 11. mar 2017, 06:50

Gigel skrev:
ij6210 skrev:
Gigel skrev:+1
Nu forstår jeg bedre hvorfor vi ikke er enige - det er fordi du har andre kommercielle interesser.
Kan du se nogen steder jeg reklamere med OBD Tuning ?? Tror ikke.
Har du set mig skrive nogen steder her på forum (ude fra mine posteringe) at jeg er her på forum for at skaffe tuning kunder ??

Som sagt, har bedre ting at laver med min tid end at starte polemiske diskussioner.
Du skal bare forstår at de er også folk som er fokuseret på andre ting end penge. .. og det er flere medlemmer her på forum som kan bekræfte dette. Lad os stoppe denne diskussion her.

God Weekend herfra ;)
Det er sådan set ligegyldigt. Du er kommerciel bruger og der står autostarter.dk på din profil. Autostarter sælger mange ting, bl.a. "økonomi tuning" hvor i stiller folk i udsigt at man kan opnå op til 20% bedre brændstoføkonomi. Dette tror jeg virkelig i får meget svært ved at bevise, uanset hvor unikke i påstår at i er (dette tvivler jeg også på at i er)
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Gigel » 13. mar 2017, 22:26

"Det er sådan set ligegyldigt" hvad du tror ;)
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Billig obd tuning

Indlæg af Sorens2 » 13. mar 2017, 22:46

Gigel skrev:"Det er sådan set ligegyldigt" hvad du tror ;)
Nej det er ikke.
Jeg ved om nogen hvordan man taler kunder bort.

Man skaffer ikke kunder ved at have forskellige meninger på nettet.
Det skrevne er farligt i vores branche.
Det kan koste kunder.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Billig obd tuning

Indlæg af ij6210 » 14. mar 2017, 19:50

Sorens2 skrev:
Gigel skrev:"Det er sådan set ligegyldigt" hvad du tror ;)
Nej det er ikke.
Jeg ved om nogen hvordan man taler kunder bort.

Man skaffer ikke kunder ved at have forskellige meninger på nettet.
Det skrevne er farligt i vores branche.
Det kan koste kunder.
Og arrogance på vagcars.dk har næppe været en magnet på nye kunder.

Påstande om "op til" uden nogen beviser tiltrækker heller ikke mig. Det er lige som med L'oreal der reklamerede med at deres produkt var udviklet eller testet på "laboratorie Garnier". Som ikke eksisterer.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"