DMF til SMF på en optimeret Golf 4 1.9 TDI pd-130

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Falk_GTI
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. mar 2016, 17:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aabenraa
Has thanked: 0
Been thanked: 0

DMF til SMF på en optimeret Golf 4 1.9 TDI pd-130

Indlæg af Falk_GTI » 14. mar 2017, 01:06

Hej,
Jeg har for lidt tid monteret lidt nye lækkerier i motorrummet, og står nu og skal snart have en kobling/svinghjuls opgradering.

Min opsætning er:
GTB1756VK
Udstødningsmanifold opdateret til anden hvor flangen til GTB ladere passer, og med optimeret flow
EGR Delete
Downpipe 3"
Efter downpipen 2,5" rent rør resten af vejen
Intercooler opgradering fra Darkside Developments
Cold air
Standard dyser
Standard kobling
Standard MAP sensor (Bliver skiftet til en 4bars snart)

Den laver pt 209,7HK og 442,5NM. Den forventes med 4bars map sensor at komme op på noget der ligner 225HK og 455-460NM.

Men den originale kobling er SLET IKKE glad længere, den slipper i alle gear efter 1 og 2 (den reddes af ESP'n her).

Jeg overvejer derfor kraftigt at gå over i noget SMF, da man jo snart ikke kan betale sig fra et DMF der holder den slags effekt.

Men hvad har i af erfaringer herinde? Bilen bruges til daglig, den kører primært by og motorvej. Kørestilen er "lettere" aggressiv når der er plads til det.

Er der et kit i kan anbefale from for andet, gerne hvor der ved fremtidig udskiftning af koblingen også er muligt at købe koblingen for sig selv så man ikke skal købe "kit" igen.

Brugeravatar
R TDI
Nyt medlem
Indlæg: 344
Tilmeldt: 31. jul 2008, 15:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DMF til SMF på en optimeret Golf 4 1.9 TDI pd-130

Indlæg af R TDI » 15. mar 2017, 12:32

jeg har monteret et Sachs motorsport koblingssæt. med svinghjul nav og forstærket trykplade. pris 10.000kr. og det køre fint. MEN det larmer helt tosset :( for svinghjulet er alt for let. men man kan få et sæt fra valeo med svinghjul nav og trykplade. og det er meget bedre og næsten lydløst. men om det kan holde til de heste og moment ved jeg ikke. jeg har monteret dette valeo sæt i min golf 2. så finder jeg ud af hvad den kan holde til. hvis du lyster så kan du komme forbi hjemme hos mig hvis du vil høre hvordan begge sæt lyder. mvh claus

Falk_GTI
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. mar 2016, 17:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aabenraa
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DMF til SMF på en optimeret Golf 4 1.9 TDI pd-130

Indlæg af Falk_GTI » 15. mar 2017, 13:19

Hej Claus,
Jeg har godt hørt at Valeo skulle være det mest lydløse, men det holder "kun" ca samme effekt som den originale kobling, og så vidt jeg har læst, kan man ikke kombinerer Valeo svinghjulet med andre fabrikanters koblinger og trykplader. Valeo sælger heller ikke deres koblinger for sig selv, så skal den skiftes senere hen, så skal man købe hele kittet igen. :)

Min kammerat har også enkeltmasse i hans Golf 4, vi ved vare ikke hvilket sæt, men det støjer også helt vildt i tomgang. :/

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"