DPF problemer efter optimering og EGR off

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af HansH » 16. okt 2018, 15:20

okay.... det ændrer jo unægtelig sagen lidt, at det ikke handler om den fejlkode der først blev fremlagt :)

Jeg hæfter mig ved at EGR fejlene er logget for lang tid siden ... ved km 228.000, og nu har den gået 262.000.
Det virker umiddelbart som om man blot ikke har fået clearet fejlene dengang EGROFF blev lavet.
Efter min bedste overbevisning er der stadig ikke noget der for mig tyder på at udskiftning af EGR ventil er i spil.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 16. okt 2018, 16:28

HansH skrev:
16. okt 2018, 15:20
okay.... det ændrer jo unægtelig sagen lidt, at det ikke handler om den fejlkode der først blev fremlagt :)

Jeg hæfter mig ved at EGR fejlene er logget for lang tid siden ... ved km 228.000, og nu har den gået 262.000.
Det virker umiddelbart som om man blot ikke har fået clearet fejlene dengang EGROFF blev lavet.
Efter min bedste overbevisning er der stadig ikke noget der for mig tyder på at udskiftning af EGR ventil er i spil.
Jeg var nok lidt uklar.
Fejlene er clearet og var de fejl der ledte til EGROFF, som den har kørt med uden problemer i 34.000 km (12000 siden motor skift).

Det er kun P0651 der er nu, og ikke de fejl der specifikt peger på EGR ventilen.

Jeg har kigget efter hvad der er koblet på sensor kredsløb B, men uden det store held.

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 4. nov 2018, 16:12

Efter at have bedt værkstedet dobbelt tjekke at det var EGR og blevet forsikret om at de mange gange har set den fejl, blev EGR skiftet.
Bilen har nu kørt ca. 100 km (3 ture) siden skiftet, og nu er den gal igen, med præcis samme fejl P0651

De får den tilbage og så hæfter jeg vel ikke for regningen på EGR? Det er trods alt en del penge.
Jeg har ikke kunne finde så meget andet end en gammel artikel. https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhed ... 009978.ece

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Senz » 7. nov 2018, 18:59

Jeg har før oplevet en golf som var bleven chippet af landberg hvor der var store problemer med bilen. Der var også fejl på egrventilen. og den blev også skiftet. og det hjalp på problemet.

At folk chipper bilen gør det ikke nemmere at fejlsøge på bilen. og i hans tilfælde endnu værre, han intet.

Hvem havde du ellers regnet med skulle betale? mon ikke også de har fortalt dig at alt hvad deres erfaringer samt udmåling viser at det er egventilen.? du har jo også sagt ja til at skifte den.
Det man ofte gør er at give noget rabat

Jeg kan godt li at en jurist siger at man ikke skal betale. mon han siger det samme når han ikke vinder en sag. så har han jo i bund og grund ikke "gjort det godt nok" :lol:

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Turbotrim » 15. jan 2020, 09:26

Senz skrev:
7. nov 2018, 18:59
Jeg har før oplevet en golf som var bleven chippet af landberg hvor der var store problemer med bilen. Der var også fejl på egrventilen. og den blev også skiftet. og det hjalp på problemet.

At folk chipper bilen gør det ikke nemmere at fejlsøge på bilen. og i hans tilfælde endnu værre, han intet.

Hvem havde du ellers regnet med skulle betale? mon ikke også de har fortalt dig at alt hvad deres erfaringer samt udmåling viser at det er egventilen.? du har jo også sagt ja til at skifte den.
Det man ofte gør er at give noget rabat

Jeg kan godt li at en jurist siger at man ikke skal betale. mon han siger det samme når han ikke vinder en sag. så har han jo i bund og grund ikke "gjort det godt nok" :lol:
Gammelt emne men tager lige op igen, hvis jeg var på værksted med min bil og de siger at det 100% er egr der er fejlen og betaler +10k for det og det viser sig ikke at være fejlen, kan jeg garantere jeg ikke betalte, FDM kører utallige af disse sager og falder oftest ud til kundens fordel såfremt der er sufficient dokumentation på overslag osv.

Nå men blev problemet nogensinde fixet ?

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af vartaz » 15. jan 2020, 12:21

Tit fungerer det bare sådan desværre!

Feks på mit job - nogen gange skal jeg "gætte" via erfaring hvad problemet er.
Det sker sjældent at jeg gætter fejl og skifter noget som ikke var problemet. Kunden skal stadig betale ( det er jo ikke mit anlæg der driller)
Sådan er vilkårene ihverfald i min branche... hvis det dyrt kan man måske nå til enighed om halv skade el noget
ydermere SKAL der gøres opmærksom til kunden i tvivlstilfælde inden rep udføres naturligvis...
hvis der LOVES det her er problemet osv havde jeg heller ikke betalt.

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"