Side 2 af 2

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 16. okt 2018, 15:20
af HansH
okay.... det ændrer jo unægtelig sagen lidt, at det ikke handler om den fejlkode der først blev fremlagt :)

Jeg hæfter mig ved at EGR fejlene er logget for lang tid siden ... ved km 228.000, og nu har den gået 262.000.
Det virker umiddelbart som om man blot ikke har fået clearet fejlene dengang EGROFF blev lavet.
Efter min bedste overbevisning er der stadig ikke noget der for mig tyder på at udskiftning af EGR ventil er i spil.

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 16. okt 2018, 16:28
af Jevaan
HansH skrev:
16. okt 2018, 15:20
okay.... det ændrer jo unægtelig sagen lidt, at det ikke handler om den fejlkode der først blev fremlagt :)

Jeg hæfter mig ved at EGR fejlene er logget for lang tid siden ... ved km 228.000, og nu har den gået 262.000.
Det virker umiddelbart som om man blot ikke har fået clearet fejlene dengang EGROFF blev lavet.
Efter min bedste overbevisning er der stadig ikke noget der for mig tyder på at udskiftning af EGR ventil er i spil.
Jeg var nok lidt uklar.
Fejlene er clearet og var de fejl der ledte til EGROFF, som den har kørt med uden problemer i 34.000 km (12000 siden motor skift).

Det er kun P0651 der er nu, og ikke de fejl der specifikt peger på EGR ventilen.

Jeg har kigget efter hvad der er koblet på sensor kredsløb B, men uden det store held.

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 4. nov 2018, 16:12
af Jevaan
Efter at have bedt værkstedet dobbelt tjekke at det var EGR og blevet forsikret om at de mange gange har set den fejl, blev EGR skiftet.
Bilen har nu kørt ca. 100 km (3 ture) siden skiftet, og nu er den gal igen, med præcis samme fejl P0651

De får den tilbage og så hæfter jeg vel ikke for regningen på EGR? Det er trods alt en del penge.
Jeg har ikke kunne finde så meget andet end en gammel artikel. https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhed ... 009978.ece

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 7. nov 2018, 18:59
af Senz
Jeg har før oplevet en golf som var bleven chippet af landberg hvor der var store problemer med bilen. Der var også fejl på egrventilen. og den blev også skiftet. og det hjalp på problemet.

At folk chipper bilen gør det ikke nemmere at fejlsøge på bilen. og i hans tilfælde endnu værre, han intet.

Hvem havde du ellers regnet med skulle betale? mon ikke også de har fortalt dig at alt hvad deres erfaringer samt udmåling viser at det er egventilen.? du har jo også sagt ja til at skifte den.
Det man ofte gør er at give noget rabat

Jeg kan godt li at en jurist siger at man ikke skal betale. mon han siger det samme når han ikke vinder en sag. så har han jo i bund og grund ikke "gjort det godt nok" :lol:

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 15. jan 2020, 09:26
af Turbotrim
Senz skrev:
7. nov 2018, 18:59
Jeg har før oplevet en golf som var bleven chippet af landberg hvor der var store problemer med bilen. Der var også fejl på egrventilen. og den blev også skiftet. og det hjalp på problemet.

At folk chipper bilen gør det ikke nemmere at fejlsøge på bilen. og i hans tilfælde endnu værre, han intet.

Hvem havde du ellers regnet med skulle betale? mon ikke også de har fortalt dig at alt hvad deres erfaringer samt udmåling viser at det er egventilen.? du har jo også sagt ja til at skifte den.
Det man ofte gør er at give noget rabat

Jeg kan godt li at en jurist siger at man ikke skal betale. mon han siger det samme når han ikke vinder en sag. så har han jo i bund og grund ikke "gjort det godt nok" :lol:
Gammelt emne men tager lige op igen, hvis jeg var på værksted med min bil og de siger at det 100% er egr der er fejlen og betaler +10k for det og det viser sig ikke at være fejlen, kan jeg garantere jeg ikke betalte, FDM kører utallige af disse sager og falder oftest ud til kundens fordel såfremt der er sufficient dokumentation på overslag osv.

Nå men blev problemet nogensinde fixet ?

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 15. jan 2020, 12:21
af vartaz
Tit fungerer det bare sådan desværre!

Feks på mit job - nogen gange skal jeg "gætte" via erfaring hvad problemet er.
Det sker sjældent at jeg gætter fejl og skifter noget som ikke var problemet. Kunden skal stadig betale ( det er jo ikke mit anlæg der driller)
Sådan er vilkårene ihverfald i min branche... hvis det dyrt kan man måske nå til enighed om halv skade el noget
ydermere SKAL der gøres opmærksom til kunden i tvivlstilfælde inden rep udføres naturligvis...
hvis der LOVES det her er problemet osv havde jeg heller ikke betalt.