Side 1 af 1

DPF problemer efter optimering og EGR off

: 14. maj 2017, 11:25
af Jevaan
Hej kloge hoveder.

Jeg har noget bøvl med min Octavia 2.0 TDI CR (CFHC motor).
Efter en optimering i mandags hvor der også blev lavet EGR off (kodet og EGR kabel af) gik der ca 100 km før DPF lampen tændte.
Allerede inden lampen tændte var den begyndt at ose og lugte så snart den blev driftsvarm.

Nu oser den hver gang den når ca 70 grader kølevæske og ligger en hvid tåge bagud.
Det er tydligst ved acceleration og høje omdrejninger (2000+ omd.).

Efter ca 200km med lys i DPF lampen tændte motorlampen også og den gik i nødprogram.
Jeg lavede en tvungen regenerering og nulstillede fejl. Nu er det igen kun DPF der lyser, men bilen oser stadig.
Den melder ingen fejlkoder.

Bilen har gået 228t km og kører lange (30+ km) ture hver dag.

Er det EGR off der er gået galt?
Er det et nyt partikelfilter? (Der var ingen problemer med regenereringer inden optimeringen)

Jeg har VCDS men er ikke helt klar over hvad jeg skal lede efter.

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 14. maj 2017, 12:46
af kGlerup
Lyder som en tuner der har lavet noget klyt. Få det ført tilbage til standard inden du får dit DPF ødelagt..

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 14. maj 2017, 18:16
af Charlimike
Hvis ikke Egr mod er lavet rigtig, kan bilen ikke regenerere og filteret stopper til.

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 15. maj 2017, 16:10
af Jevaan
Jeg har logget en tur på ca. 35km hvor temp. sensor og sod målinger er på.
Målt sod stiger lidt og falder så da motoren er godt varm.
Beregnet sod stiger stødt selv med alle 3 temp. sensorer over 400 grader.
Differens trykket svinger mellem 8 og 162 hPa alt efter hvor meget pedal den får.

Jeg har snakket med tuneren og forklaringen var at EGR delete stresser DPF og gør regenerering sværere.
Så vidt jeg kan læse mig til er de 60g aske svarende til 175ml og der er 120 ml i mit. Det burde vel ikke være færdigt?

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 15. maj 2017, 16:41
af Charlimike
Hvem har mappet bilen?

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 15. maj 2017, 22:37
af Rittersport
Charlimike skrev:Hvis ikke Egr mod er lavet rigtig, kan bilen ikke regenerere og filteret stopper til.
+1

EGR skal laves 100% rigtigt på de biler ellers går det galt.. glem alt om logs osv.. noget er galt !!

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 16. maj 2017, 08:52
af Jevaan
Hvem på Sjælland kan lave det rigtigt?

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 16. maj 2017, 10:54
af Lasse O
Jevaan skrev:Hvem på Sjælland kan lave det rigtigt?
Landberg?

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 16. maj 2017, 17:02
af Jevaan
Landberg?

Er det cartrends jeg skal have fat i?
Jeg vil helst ikke bare smide en Utune på når der nu er et større problem der kan ende med et færdigt filter.

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 16. maj 2017, 17:59
af Charlimike
Utune behøves ikke. Cartrends er et bud.

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 16. maj 2017, 18:02
af Watcher
Vi har booket den ind imorgen så må vi se hvad den siger til det


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 17. maj 2017, 12:26
af Charlimike
Kunne være rart med en update om det lykkedes at få dpf til at fungere med Egr mod og Landberg sw

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 17. maj 2017, 14:49
af Watcher
Pt spiller det og vi fik bilen til at regenere med ny software :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 17. maj 2017, 15:14
af LKA63
Watcher skrev:Pt spiller det og vi fik bilen til at regenere med ny software :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det beviser bare, at man skal vælge nogen, som har styr på det ;)

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 17. maj 2017, 15:38
af Charlimike
Har fået navn på tidl tuner, og det er ikke wd som ellers også har problemer med Egr mod på 2.0 cr tdi.

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 20. maj 2017, 12:01
af Play4Fun
Ja det kan godt betale sig at vælge nogle der ved hvad de laver, det kan hurtigt blive dyrt hvis man for rodet rundt i noget man ikke har helt styr på.

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 30. maj 2017, 11:34
af Jevaan
Bilen har nu gået 2000km efter fixet uden problemer og har været igennem en almindelig regenerering.

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 12. aug 2017, 21:33
af motley
Jevaan skrev:Bilen har nu gået 2000km efter fixet uden problemer og har været igennem en almindelig regenerering.
Kører din bil stadigvæk uden problemer siden maj?
Også, hvordan lyder motoren efter optimeringen med egr-off? Blev den mere stille eller omvendt, støjer mere?

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

: 12. aug 2017, 23:10
af Sorens2
Al chiptuning er jo det samme.
Det skrives alle steder på nettet og så passer det jo.

Så man ka ligeså godt gi 2500,- i en baggård.
Det spiller jo altid..... ;)