TDI 16v i Golf IV???

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Jensrodgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 22. mar 2016, 22:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Jensrodgaard » 20. jul 2017, 15:40

Hej er der nogle ved om det er muligt at lægge en 140hk TDI 16v pd i en golf IV 130/115hk TDI. Uden at skal have flyttet alt rat elektronik, centralelektronik og meget mere med over?
Kan det lade sig gøre at styre motoren med boksen fra en golf IV? ( der jo en anden krumtapføler på 16v)

Eller skal man bare glemme alt om det, og bruge energien på at optimere den originale motor?

Mvh Jens




Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Tommy » 20. jul 2017, 19:26

Hvad vil du opnå ?
Er din motor slidt op ?

Hvis du har en 130PD idag, så opnår du jo ca samme effekt som i en 140 BKD... så kan ikke lige se hvorfor du gerne vil ombygge ?
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Jensrodgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 22. mar 2016, 22:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Jensrodgaard » 20. jul 2017, 20:12

Tænker der er mulighed for større effekt, hvis man opgradere turbo, dyser osv.
Og så kører de jo generelt meget lækkert... Det er nu også bare for at finde ud af om det overhovedet er en mulighed


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Tommy » 20. jul 2017, 20:23

Jamen det kan vel sagtens lade sig gøre, men hvis du upgraderer din 130pd, så kan den også nå op omkring 240hk og 500nm...
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Jensrodgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 22. mar 2016, 22:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Jensrodgaard » 20. jul 2017, 20:51

Ja det er jeg klar over men så kan man jo komme i nærheden af de 300hk med 16v
Men tilbage til spørgsmålet..

Kan man bruge bilens orginale ecu?

Eller skal man bruge ecu der hører til motor?

Problemet som jeg ser det er at det kræver en hel del ombygning af bilens el for at den kan fungere med en evt. BKD ecu...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Tommy » 20. jul 2017, 21:06

Ja du skal flytte alt med over.... så det er en stor omgang
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Charlimike » 20. jul 2017, 22:06

Hold dig til 130 motoren og byg videre på den. Du får ikke en stærkere motor. Du kan få den porter hvis du vil ud i mange hk. Rittersport / dynotrim har lavet fine setup på den motor.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

octavia1
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 15. apr 2017, 15:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af octavia1 » 21. jul 2017, 06:29

Du kan som udgangspunkt godt bruge bilen egen Ecu men ved ikke om der er nogen i dk der har gjort det endnu problemet er styringen af dyserne der ikke rigtig helt ens og det skal man have 100% styr på om dette kan laves om inden man går igang..
Nu til et dumt spørgsmål Hvad skal bilen bruges til,er det for at kunne prale på den lokale grill eller er det til lidt 402m eller bare for at se hvad det kan yde det man montere eller er der snakke om kørsel til hverdag vil jeg satse på Ca 230 hk 400-450 nm det er det mest hverdags kørebare set up hvis du spørger mig.sådan er setup har jeg kørt med og det fungerer bare ....

Jensrodgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 22. mar 2016, 22:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Jensrodgaard » 21. jul 2017, 09:18

Det er bare en tanke jeg har om en hed hverdagsvogn, mere er der ikke i det... Men bliver vist noget af et projekt, hvis det skal fungere


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
R TDI
Nyt medlem
Indlæg: 344
Tilmeldt: 31. jul 2008, 15:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af R TDI » 25. jul 2017, 13:04

det kan godt lade sig gøre. men som du selv er inde på så er krumtaps føleren ikke ens på de 2 motor, hvis det skal kunne lade sig gøre skal du bruge en asz blok med krumtap da den er en stålkrumtap, og stempler fra en bkd. så er bunden lavet så skal du jo have et 16v topstykke. og sdyserne fra en bkd da de er de eneste din styrbox kan styre. og så skal der jo laves et andet ledningsnet til gløderør og dyser

octavia1
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 15. apr 2017, 15:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af octavia1 » 28. jul 2017, 20:44

Som skrevet før ville jeg nøjes med de Ca 220-230 hk og 450mm på en 2056 turbo evt en 2260 hvis den skal trække helt til Max omdrejninger ...
det er fint til hverdag også splitter man heller ikke det hele ad den første weekend efter bilen er kørt ind..

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Charlimike » 28. jul 2017, 22:13

Den måde han kan splitte den ad er fx at få den kørt ind hos wd tuning, deres tuning er virkelig amatør arbejde. Man kan godt lave stor effekt og have store armbevægelser, men det ændre ikke på hvis det er noget klamt amatør tuning der er lavet. Hold dig til Ritter eller Landberg, så er du i sikker havn.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Reher
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 12. aug 2008, 21:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Reher » 29. jul 2017, 03:55

Nå, det var da ellers noget af en sviner til wd tuning, også ubegrundet. Hvad har du at have din påstand i ?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Charlimike » 29. jul 2017, 08:28

Hvis du havde fulgt lidt med i div tråde herinde, så begynder folk at krybe til korset med deres tekniske udfordringer. Efterfølgende har folk fået tjekket det arbejde som er lavet, og det er ikke nogen køn software, hvor man tydeligt forstår at bilens komponenter lever et hårdt liv.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Reher
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 12. aug 2008, 21:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Reher » 30. jul 2017, 02:51

Javel ja, ved hurtig søgning fandt jeg det her: viewtopic.php?f=93&t=120078 :?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Charlimike » 30. jul 2017, 08:57

Så får du lidt eksempler her.

Prøv at se hvad Ritter skriver på sidste side i tråden. Det er ikke noget enestående eksempel, det er faktisk normen fra wd.

viewtopic.php?f=70&t=131826&p=1391753#p1391753

En mere med samme problem, og wd fil.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=74&t=132869

Ud over det, måler wds biler 10-15% mindre når de måles andre steder. Et af eksemplerne herinde fra, er at den ene rulning vejer rullerne 860kg, næste gang 880kg. Det giver mere effelt på papiret.

Flere biler er blevet lavet om andre steder, fordi de ikke magter at lave Egr off på CR motorerne, så dpf stadig kan regenerere.

Så selvom du har haft en god oplevelse og bilen stadig køre, kan det stadig være en sølle tuning, omend den køre som den skal.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Mikesorensen
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 4. jul 2015, 16:53
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Mikesorensen » 30. jul 2017, 10:20

Charlimike: hvis du ligger mærke til det i hans link er der kun 3 kommentare , hvor hans er det ene, så ikke meget positivt til det ;)

Kender 4 der hoppet fra wd til apr eller landberg.

Plus jeg fik min bil målt ved wd i Hjørring der smed den over 20hk mere på deres felt kontra landberg :lol: så forstår man godt de får flotte tal.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Charlimike » 30. jul 2017, 10:30

Mikesorensen skrev:Charlimike: hvis du ligger mærke til det i hans link er der kun 3 kommentare , hvor hans er det ene, så ikke meget positivt til det ;)

Kender 4 der hoppet fra wd til apr eller landberg.

Plus jeg fik min bil målt ved wd i Hjørring der smed den over 20hk mere på deres felt kontra landberg :lol: så forstår man godt de får flotte tal.
De er kendt for højt ladetryk, store mænder brændstof/Egt som ikke er i kontrol, og generelt bare løsninger hvor der er sprunget over hvor gæret er lavest. Som sagt måler alle de biler fra wd ca. 10-15% mere end hvad de i virkeligheden har, det er det samme billede ligemeget hvem der uden for wd ruller dem.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Reher
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 12. aug 2008, 21:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Reher » 30. jul 2017, 20:29

Jo, men vi kan vel blive enige om at Rittersport ligesom er inhabil - da det jo er i hans interesse at nedgøre wd tuning.
Resten er vist det sædvanlige udokumenteret vrøvl ang. nøjagtigheden af rullefelt, som vi har været igennem her på siden.

Jeg er glad for min optimering som har virket upåklagelig i 50K km og den har kun kostet mindre end det halve af hvad jeg skulle give hos Landberg eller hans lejesvende

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: TDI 16v i Golf IV???

Indlæg af Charlimike » 31. jul 2017, 13:12

Ehh? Han nedgøre ikke arbejde som er iorden lavet.
Fx taler Landberg kun positivt om Ritters tuning, selvom de er konkuranter.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"