1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Brugeravatar
michael winkel
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 24. okt 2008, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Indlæg af michael winkel » 23. sep 2017, 09:13

Hej.
Jeg fik opdateret Golfen for en med siden.
Bilen kører fint og lidt længere på literen faktisk.
Men er så træt af det regenerering , selv efter jeg har kørt 400km i streg , kan den finde på at regenere når jeg kommer ind i byen, og står og kører med den dumme blæser når jeg stopper bilen. Øv.

Tænker , kan det gamle software lægges ind igen, eller i det mindste ændre så den ik regenerer inde i byen som før.
Og så i samme omgang deaktivere egr og måske lidt flere heste

Men er det ikke frygteligt dyrt , hvis det i det heletaget kan lade sig gøre ?

Bilen har næsten rundet de 100k er en 105hk tdi
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…

Polo 2017 highline

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: 1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Indlæg af kGlerup » 23. sep 2017, 09:25

michael winkel skrev:Hej.
Jeg fik opdateret Golfen for en med siden.
Bilen kører fint og lidt længere på literen faktisk.
Men er så træt af det regenerering , selv efter jeg har kørt 400km i streg , kan den finde på at regenere når jeg kommer ind i byen, og står og kører med den dumme blæser når jeg stopper bilen. Øv.

Tænker , kan det gamle software lægges ind igen, eller i det mindste ændre så den ik regenerer inde i byen som før.
Og så i samme omgang deaktivere egr og måske lidt flere heste

Men er det ikke frygteligt dyrt , hvis det i det heletaget kan lade sig gøre ?

Bilen har næsten rundet de 100k er en 105hk tdi
Har du læst den lange tråd om dieselgate?
Der er svar på alle dine spørgsmål. Men ja til det hele og det er ikke frygtelig dyrt (alt er relativt). Landberg eller Rittersport er din ven :)

sloth2
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. sep 2013, 11:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Indlæg af sloth2 » 23. sep 2017, 09:44

michael winkel skrev:Hej.
Jeg fik opdateret Golfen for en med siden.
Bilen kører fint og lidt længere på literen faktisk.
Men er så træt af det regenerering , selv efter jeg har kørt 400km i streg , kan den finde på at regenere når jeg kommer ind i byen, og står og kører med den dumme blæser når jeg stopper bilen. Øv.

Tænker , kan det gamle software lægges ind igen, eller i det mindste ændre så den ik regenerer inde i byen som før.
Og så i samme omgang deaktivere egr og måske lidt flere heste

Men er det ikke frygteligt dyrt , hvis det i det heletaget kan lade sig gøre ?

Bilen har næsten rundet de 100k er en 105hk tdi
Hej , sidder der egr ventil i den eller er det en egr køler, har selv en 2.0 tdi som fik skiftet egr køler da den havde 100k , det startede med hyppige regen igen og igen , jeg fik den skiftet alt ok , nu har bilen kørt 198k ( den har fået diesel gate opdatering) bilen har aldrig opført sig mere åndsvagt siden den fik det, det startede med den brændte diesel dyserne af, så var det dif. Tryk sensor over partikelfilter som brokkede sig for ca 1.5 måned siden og nu er den gal igen med fejl på dif tryk sensor. Ofte regen. En bil der sommetider oser .omd tallet ligger ofte på 1000 i stedet for 750-800. Og når man slukker motoren " vælter den " på en hård måde med et ryk ( som kan afhjælpes hvis man lader den stå i tomgang 1 til 2 min. ) alt i alt overvejer jeg kraftigt at få lagt andet firmware i inden det koster en færdig motor, for man kan roligt forvent der kun er en til at betale for vag's svine streg og det er os kunder , tror hvis jeg var dig få lagt det gamle i inden det for sent.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Brugeravatar
michael winkel
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 24. okt 2008, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Indlæg af michael winkel » 23. sep 2017, 09:53

Ja. Måske emnet har været oppe mange gange før

Har været væk fra siden et stykke tid. Og kan ik helt finde rundt på siden.


Men vil gerne have lavet Golfen.
Alt efter hvad det koster.

Og helst i Jylland. Gerne Vestjylland
Men kører naturligvis gerne lidt efter det
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…

Polo 2017 highline

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: 1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Indlæg af KMDTHY » 23. sep 2017, 09:57

michael winkel skrev:Ja. Måske emnet har været oppe mange gange før

Har været væk fra siden et stykke tid. Og kan ik helt finde rundt på siden.


Men vil gerne have lavet Golfen.
Alt efter hvad det koster.

Og helst i Jylland. Gerne Vestjylland
Men kører naturligvis gerne lidt efter det
Her er Landberg forhandlere. Det koster 3495,-
https://chiptuning.nu/shop/cms-vores-fo ... uning.html

Rittersport bor omkring Hadsund/Havndal....
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
michael winkel
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 24. okt 2008, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Indlæg af michael winkel » 23. sep 2017, 10:49

KMDTHY skrev:
michael winkel skrev:Ja. Måske emnet har været oppe mange gange før

Har været væk fra siden et stykke tid. Og kan ik helt finde rundt på siden.


Men vil gerne have lavet Golfen.
Alt efter hvad det koster.

Og helst i Jylland. Gerne Vestjylland
Men kører naturligvis gerne lidt efter det
Her er Landberg forhandlere. Det koster 3495,-
https://chiptuning.nu/shop/cms-vores-fo ... uning.html

Rittersport bor omkring Hadsund/Havndal....
3495kr det da en fin pris , hvis for det er for det hele
Tak
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…

Polo 2017 highline

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Indlæg af Charlimike » 23. sep 2017, 12:25

Bedste resultat for du ved at nedgradere software til skandale sw, og så få den chippet. Det kan både Ritter og Landberg.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

sloth2
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. sep 2013, 11:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Indlæg af sloth2 » 23. sep 2017, 12:50

Hvis jeg må spørge i denne tråd , ellers sig til,

Grunden til at jeg tøver er .
1:) har bilen nu taget så meget skade at det vil gå helt galt hvis jeg vælger både nedgradering og tuning , den havde kørt ca 168k ved software opgradering, ( den har fået skiftet pumpe, tandrem efter bog ) diesel dyser * 4 ,3 uger efter opdatering) så vil bilen kunne holde til tun og nedgradering nu , uden først at skulle sørge for egrkøler osv.

2: ) kan bilen gå gennem syn med tuning og nedgradering .

Bilen er en octavia Combi 2.0 143 hk 2011


Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: 1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Indlæg af KMDTHY » 23. sep 2017, 12:55

sloth2 skrev:Hvis jeg må spørge i denne tråd , ellers sig til,

Grunden til at jeg tøver er .
1:) har bilen nu taget så meget skade at det vil gå helt galt hvis jeg vælger både nedgradering og tuning , den havde kørt ca 168k ved software opgradering, ( den har fået skiftet pumpe, tandrem efter bog ) diesel dyser * 4 ,3 uger efter opdatering) så vil bilen kunne holde til tun og nedgradering nu , uden først at skulle sørge for egrkøler osv.

2: ) kan bilen gå gennem syn med tuning og nedgradering .

Bilen er en octavia Combi 2.0 143 hk 2011


Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
1: ) Ja.
2: ) Ja.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

sloth2
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. sep 2013, 11:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,6tdi efter dieselgate - hjælp

Indlæg af sloth2 » 23. sep 2017, 13:00

Tak for svar omend de er ultra korte, men tak

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"