Tuning af Audi A5 2.0 tdi

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Fremming
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22. nov 2017, 16:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tuning af Audi A5 2.0 tdi

Indlæg af Fremming » 25. nov 2017, 21:37

Hejsa, jeg har et par spørgmål angående min audi a5 2.0 tdi 170.

jeg har lige fået chippet den hos Landberg.dk, så den lægger på de 215 HK og 450 NM, men har overvejet og lave en lille smule mere ved den.

1. størrere intercooler hvad vil det cirka give på sådan en, hvis noget har erfaring med det?
2. tænkte måske også at sætte down pipe på, hvad har folk efaringer med det og hvad gir det?

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Tuning af Audi A5 2.0 tdi

Indlæg af CSSO » 26. nov 2017, 09:27

Jeg har haft samme tanker, og har spurgt mig for rund omkring ved forskellige fagfolk.
Jeg fik følgende svar:

1. En større intercooler vil køle indsugningsluften en smule bedre, men vil ikke i sig selv give mere effekt.
2. Det blev mig kraftigt frarådt, at fjerne DPF, det var det jeg forstod man gjorde ved montering af downpipe. Jeg kan ikke huske specifikt hvad det præcis kunne afstedkomme af dårligdomme, men svadaen var lang nok, til at jeg droppede denne ide.

Bemærk, at jeg er lægmand, og blot videreformidler hvad jeg fik ud af mine drøftelser med mekanikker og tuner - der kan jo faktisk være faktuelt forkert, eller at jeg har misforstået ;)
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"