Går med tanken om lidt flere muller i vw

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Går med tanken om lidt flere muller i vw

Indlæg af temsen » 8. jan 2018, 23:13

Hej Vagcars.
Er der nogle herinde der har en T6 Bi.tdi 180hk som de har fået chippet, og hvis hvor er den lander i hk og Nm.
Hvem har lavet det og hvem vil i anbefale?

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Går med tanken om lidt flere muller i vw

Indlæg af malern » 9. jan 2018, 07:36

Ingen personlige erfaringer m den Motor.
Mon ikke den ender på 215hk og 465nm ish, hvis alt det mekaniske spiller.
Hvordan er din motor mht olieforbrug?
Husk at tænk på dit partikelfilter, hvis du vælger en billig No name tuner.
Jeg ville klart vælge Rittersport eller Landberg.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Går med tanken om lidt flere muller i vw

Indlæg af JAS » 9. jan 2018, 10:53


temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Går med tanken om lidt flere muller i vw

Indlæg af temsen » 9. jan 2018, 22:36

Lyder ikke så ringe med over 450Nm
Mekanisk er der intet galt. Den er lige over 2 år og kunge kørt til. 95.000km
Den bruger stort set ikke olie. Max 0.5 til 1 liter mellem service
Og det er nyt for mig. Den gamle T5 facelift brugte min 1 liter pr 10.000km
Desværre holder deres idé om op mod 30.000km mellem service langt fra selvom jeg køre lange ture. Det længeste den har kørt var knap 25
Første service var ved præcis 20.000km som i præcis. Og spurgte værkstedet flere gange om intervallet kunne være sat forkert fra fabrik så den kørte med fast km. Nej nej. Det var sat rigtigt.
Og så er det møg irriterende de køre med 2 service intervaller. Olie og inspektion som heller ikke passer samme. Så jeg har 5 besøg på 2 år plus div reklamationer.
Men køre godt og er alligevel glad for den.

Bace
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Går med tanken om lidt flere muller i vw

Indlæg af Bace » 12. jan 2018, 13:26

Vil helt klar anbefale maks 15.000km mellem olieskift - specielt hvis du får den justeret til lidt ekstra effekt.

Brugeravatar
Bandit
Nyt medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 23. feb 2009, 11:59
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Re: Går med tanken om lidt flere muller i vw

Indlæg af Bandit » 13. jan 2018, 10:21

Så vidt jeg husker er det stadig CFCA motoren de bruger i t6'eren. Jeg vil også anbefale Max 15000 km mellem skift.

temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Går med tanken om lidt flere muller i vw

Indlæg af temsen » 14. jan 2018, 21:31

Olieskift vil komme ned på Max 15.000 når jeg får den optimeret.
Jeg er ikke helt sikker på at efter T6 er blevet opgraderet fra euro 5 motor og 180hk til den nye euro 6 motor og 204hk foråret / sommer 2016 stadig er CFCA motor

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"