Passat B7 2011/2012 140 vs 170

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Passat B7 2011/2012 140 vs 170

Indlæg af Peder » 5. feb 2018, 11:56

Jeg tænker der bliver indkøbt en Passat B7 (2011-2013) senere på året, helt konkret en 2.0 TDI med DSG.
Den skal uden tvivl chippes. Kan se at de får hhv 185 og 205 hk chippet jf. chiptunings.nu

Er begge motorer mon lige holdbare? Skal jeg være opmærksom på noget?
Foretrækker træk fra bunden, god økonomi og holdbarhed - hvilken skal man så vælge.

De går tæt på det samme opgivet og koster derfor det samme i grøn. 170'eren er lidt dyrere i forsikring (500 kr-ish årligt)

Er der personlige erfaringer med tuning af disse motorer herinde?
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Passat B7 2011/2012 140 vs 170

Indlæg af HansH » 5. feb 2018, 13:12

Peder skrev:
5. feb 2018, 11:56
Jeg tænker der bliver indkøbt en Passat B7 (2011-2013) senere på året, helt konkret en 2.0 TDI med DSG.
Den skal uden tvivl chippes. Kan se at de får hhv 185 og 205 hk chippet jf. chiptunings.nu

Er begge motorer mon lige holdbare? Skal jeg være opmærksom på noget?
Foretrækker træk fra bunden, god økonomi og holdbarhed - hvilken skal man så vælge.

De går tæt på det samme opgivet og koster derfor det samme i grøn. 170'eren er lidt dyrere i forsikring (500 kr-ish årligt)

Er der personlige erfaringer med tuning af disse motorer herinde?
Min gamle CBAB fik 192/413 (årg 2010 std 140)
Min nuv. CFGB har 200/402 (årg 2013 std 170)

170'eren er konstruktionsmæssigt lidt kraftigere dimensioneret på et par punkter.
Jeg tror godt der kunne hentes mere ud af dem, men jeg synes ikke det er værd at spekulere på.
Bare vælg Landberg m/EGROFF. Så holder tingene. Ikke kun i morgen, men også i næste uge, om en måned, til næste år ... osv
Du er også sikker på at DPF regen fungerer, at du har god kørbarhed etc.
Hans filer er så gennemprøvede og velfungerende at det er et sikkert kort.
These users thanked the author HansH for the post:
Krog
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Passat B7 2011/2012 140 vs 170

Indlæg af Peder » 5. feb 2018, 13:32

Så lyder det ikke til at der er nogen -særlig- grund til at vælge den ene frem for den anden, når de alligevel ender ret ens :-)

Jeg vælger uden tvivl Thomas, tænker en nedgradering til før update og så chiptuning med egroff.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Passat B7 2011/2012 140 vs 170

Indlæg af HansH » 5. feb 2018, 14:32

Peder skrev:
5. feb 2018, 13:32
Så lyder det ikke til at der er nogen -særlig- grund til at vælge den ene frem for den anden, når de alligevel ender ret ens :-)

Jeg vælger uden tvivl Thomas, tænker en nedgradering til før update og så chiptuning med egroff.
+500 til nedgradering+chip+EGROFF. Den combo er et idealscenarie.

I praksis kan jeg ikke mærke forskel på den gamle og den nuv.
De lidt flere kræfter den nuv. har, bliver spist af at den vejer mere. Så min brugeroplevelse af 140 vs. 170 efter chipning er den samme :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Passat B7 2011/2012 140 vs 170

Indlæg af Gubbi » 5. feb 2018, 16:12

Jeg vil også sige thumbs up til nedgradering+chip+EGROFF hos Rittersport.

Det er bare at komme afsted i en fart :D

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Passat B7 2011/2012 140 vs 170

Indlæg af Peder » 19. feb 2018, 13:03

Ikke så tuningsrelateret.

Men mon der er forskel på gearingen mellem en 140 tdi og en 170 tdi dsg6?
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Passat B7 2011/2012 140 vs 170

Indlæg af HansH » 19. feb 2018, 13:29

Peder skrev:
19. feb 2018, 13:03
..mon der er forskel på gearingen mellem en 140 tdi og en 170 tdi dsg6?
De er éns.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Passat B7 2011/2012 140 vs 170

Indlæg af Krog » 19. feb 2018, 19:17

Hvad mener I med nedgradering?
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Passat B7 2011/2012 140 vs 170

Indlæg af HansH » 19. feb 2018, 19:18

Krog skrev:
19. feb 2018, 19:17
Hvad mener I med nedgradering?
At rulle tilbage fra VW's NOx-opdatering ved at flashe den originale snydesoftware på ECUen.
These users thanked the author HansH for the post:
Krog
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"