Skuffende turbotryk på BKD motor

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Skuffende turbotryk på BKD motor

Indlæg af MikkelVitus » 25. sep 2018, 02:08

Hejsa,
Efter tandremsskift - som burde være gjort efter alle foreskrifter, så føler jeg min bil har mister 10-15% power. Jeg har lavet denne boost graf, og det har nok ikke en pind med noget tandremsskift at gøre, men jeg synes den er skuffende, at trykket falder så meget så hurtigt. Jeg har logget gruppe 8 og 11,

Hvis nogen har en tilsvarende, eller gider lave en tilsvarende kurve for deres BKD motor (standard), i VCDS så ville jeg blive meget glad, så vi kunne sammenligne. Der er kommet ny turbo på min for 10000 km siden. Jeg poster den her i tuning, da jeg tænker i har mest forstand på de tal, samt at jeg overvejer at få den chippet. Kommentarer meget velkomne, jeg ville jo mene at den skulle køre med max boost fra 2000 til 4500. Er der iøvrigt nogen der ved hvad max boost er for BKD motoren ? Jeg har set mange grafer fra andre 2..0 tdi, men jeg ved ikke om det er cr motorer, og der lå max boost på 2601 mbar.
torque og boost efter tandrem.JPG
torque og boost efter tandrem.JPG (47.9 KiB) Vist 1415 gange
y akse til venstre = mbar
y akse til højre = nm
x akse = Omdrejninger
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Brugeravatar
NPS
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15. feb 2012, 22:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skuffende turbotryk på BKD motor

Indlæg af NPS » 7. dec 2018, 17:50

Hejsa, kan godt være du allerede har fået det fikset, men så skriver jeg da bare et svar for eventuelt de næste der har problemet. Dine grafer ser ganske fine ud, det er - som du allerede kan se - dine limitere der går ind og begrænser for ladetryk og indsprøjtning, for beskyttelse af maskineriet. Det er derfor normalt at ladetrykskurven dykker ned.

Jeg gætter meget stærkt på at din synkronisationsvinkel er OFF, denne skal gerne stå på 0.0 grader. Ellers får man det effekttab du beskriver.


Tuning kan jeg hjælpe med. Holder til på Fyn, men er tit i Sønderjylland. Skriv gerne PB.
Softwareoptimering af ECU + TCU. Indkøring på eget Dynomet rullefelt.
Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer.
www.proboost.dk

Morten123
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 31. jan 2018, 17:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skuffende turbotryk på BKD motor

Indlæg af Morten123 » 23. dec 2018, 17:10

Hej Mikkel
Har du fået styr på din bil?
Hvem har foretaget tandremskift?
Mvh. Morten

Vw Polo 6N 1.6
Vw Fox 1.2
Vw Golf VI 2.0 TDI

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Skuffende turbotryk på BKD motor

Indlæg af MikkelVitus » 23. dec 2018, 20:05

Hejsa,

Ja jeg ved ikke om det bare var min egen opfattelse, men jeg tror faktisk ogsa at vejret udenfor har en del at sige, Kold luft indeholder flere iltatomer, og jeg tror også at lufttrukket udenfor betyder noget.

Eller også skulle den bare køres til, den begyndte i alt fald at køre super igen.

Desværre blev den totalskadet for 14 dage siden :(
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"