Hejsa,
Efter tandremsskift - som burde være gjort efter alle foreskrifter, så føler jeg min bil har mister 10-15% power. Jeg har lavet denne boost graf, og det har nok ikke en pind med noget tandremsskift at gøre, men jeg synes den er skuffende, at trykket falder så meget så hurtigt. Jeg har logget gruppe 8 og 11,
Hvis nogen har en tilsvarende, eller gider lave en tilsvarende kurve for deres BKD motor (standard), i VCDS så ville jeg blive meget glad, så vi kunne sammenligne. Der er kommet ny turbo på min for 10000 km siden. Jeg poster den her i tuning, da jeg tænker i har mest forstand på de tal, samt at jeg overvejer at få den chippet. Kommentarer meget velkomne, jeg ville jo mene at den skulle køre med max boost fra 2000 til 4500. Er der iøvrigt nogen der ved hvad max boost er for BKD motoren ? Jeg har set mange grafer fra andre 2..0 tdi, men jeg ved ikke om det er cr motorer, og der lå max boost på 2601 mbar.
y akse til venstre = mbar
y akse til højre = nm
x akse = Omdrejninger
Skuffende turbotryk på BKD motor
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
- NPS
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 15. feb 2012, 22:47
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skuffende turbotryk på BKD motor
Hejsa, kan godt være du allerede har fået det fikset, men så skriver jeg da bare et svar for eventuelt de næste der har problemet. Dine grafer ser ganske fine ud, det er - som du allerede kan se - dine limitere der går ind og begrænser for ladetryk og indsprøjtning, for beskyttelse af maskineriet. Det er derfor normalt at ladetrykskurven dykker ned.
Jeg gætter meget stærkt på at din synkronisationsvinkel er OFF, denne skal gerne stå på 0.0 grader. Ellers får man det effekttab du beskriver.
Tuning kan jeg hjælpe med. Holder til på Fyn, men er tit i Sønderjylland. Skriv gerne PB.
Jeg gætter meget stærkt på at din synkronisationsvinkel er OFF, denne skal gerne stå på 0.0 grader. Ellers får man det effekttab du beskriver.
Tuning kan jeg hjælpe med. Holder til på Fyn, men er tit i Sønderjylland. Skriv gerne PB.
Softwareoptimering af ECU + TCU. Indkøring på eget Dynomet rullefelt.
Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer.
www.proboost.dk
Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer.
www.proboost.dk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 31. jan 2018, 17:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skuffende turbotryk på BKD motor
Hej Mikkel
Har du fået styr på din bil?
Hvem har foretaget tandremskift?
Har du fået styr på din bil?
Hvem har foretaget tandremskift?
Mvh. Morten
Vw Polo 6N 1.6
Vw Fox 1.2
Vw Golf VI 2.0 TDI
Vw Polo 6N 1.6
Vw Fox 1.2
Vw Golf VI 2.0 TDI
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Skuffende turbotryk på BKD motor
Hejsa,
Ja jeg ved ikke om det bare var min egen opfattelse, men jeg tror faktisk ogsa at vejret udenfor har en del at sige, Kold luft indeholder flere iltatomer, og jeg tror også at lufttrukket udenfor betyder noget.
Eller også skulle den bare køres til, den begyndte i alt fald at køre super igen.
Desværre blev den totalskadet for 14 dage siden
Ja jeg ved ikke om det bare var min egen opfattelse, men jeg tror faktisk ogsa at vejret udenfor har en del at sige, Kold luft indeholder flere iltatomer, og jeg tror også at lufttrukket udenfor betyder noget.
Eller også skulle den bare køres til, den begyndte i alt fald at køre super igen.
Desværre blev den totalskadet for 14 dage siden
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.