Ny kobling til chiptunet 2.7 Tdi

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
hylde
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. nov 2017, 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ny kobling til chiptunet 2.7 Tdi

Indlæg af hylde » 25. nov 2018, 12:44

Hejsa.
Jeg kører i en Audi A5 2.7 Tdi fra 2011 der er chippet til cirka 250/500 og nu er den begyndt at glide i koblingen.
Jeg er sådan set slet ikke i tvivl om at der skal ny kobling til, måske også svinghjul endda, så jeg har været en tur forbi min vanlige mekaniker og fået en pris( :o :shock: ). Nu går overvejelserne så på om det overhovedet kan svare sig at sætte en standard kobling på eller om den ikke er stærk nok, bilen har kun gået ca. 150.000km (20.000 efter optimering) så jeg synes jo det er lidt tidligt.
Søger lidt input til hvad der er den fornuftige/holdbare løsning her, hvad har i andre gjort mht koblinger??

Reher
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 12. aug 2008, 21:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny kobling til chiptunet 2.7 Tdi

Indlæg af Reher » 19. jan 2019, 21:02

Her er lidt af min historie - måske du kan bruge noget derfra.

Min bil er en Audi A4 3,0 tdi 240 hk med manual gearkasse, Den er også optimeret til 300/600. Den behøvede deværre nye lejer i gearkassen. I den forbindelse ville det være dumt ikke at forny koblingen. Jeg har ikke hverken før eller efter den nye kobling haft noget glid i den. En ny uorginal LuK kobling kostede vist en 12-13k.
Fandt den dog væsentligt billigere på Ebay.de i Italien 4-5k.

Ham der skiftede lejer i gearkassen sagde dog god for at jeg selv måtte komme med koblingen. Der var mange penge at spare.

Autogaarden i Herning skiftede lejer i gearkassen.

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"