Hejsa!
Jeg har smidt en upgrade turbo 2265, Wagner IC og downpipe på min 3.0 TDi (CLAB).
Fik at vide at jeg skulle købe en 4bar MAP sensor, så bestilte en "03k 906 051".
Jeg fik en "0 281 006 059" som gangske rigtigt er en 4bar MAP sensor, men i flg. tuneren så viste den konstant omkring 700mbar.
Jeg kan så se at samme vare nummer findes som "small probe" og "large probe" ved DarkSide Developments.
Kan det være der fejlen ligger?
Tvivler virkeligt på at en helt ny sensor fra Bosch er defekt...
Nogen der har prøvet det samme?
4bar MAP sensor - forskel på small og large probe?
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: 4bar MAP sensor - forskel på small og large probe?
Nu kan man jo ikke bare smække en anden sensor på uden at tilpasse softwaren. Men det går jeg ud fra tuneren har gjort korrekt, før den nye sensor blev monteret?
- brianaxel
- Medlem
- Indlæg: 969
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nørresundby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 4bar MAP sensor - forskel på small og large probe?
Den blev monteret i forbindelse med indkøring ja.
De sagde at den bare viste 'konstant tryk' på "650hPa", den ændrede sig ikke.
Jeg har efterfølgende selv sat den til, uden motoren kørte, og aflæst værdien med VCDS.
Satte en slange på og pustede i den:
Den reagerer jo fint. Den lave værdi skyldes at den 3bar er 0,25-4,75V = 11-307kpa og den 4bar er 0,5-4,5v = 50-400kpa.
Det er så det tuneren skal "linearisere", eller hvad man nu kalder det
Måske har den lækket så den ikke har målt noget tryk, ellers kan jeg ikke lige se en grund til at den ikke reagerede den dag, når det gør det nu.
Vi prøver igen når jeg har fået en ny 2700 bar rail tryk sensor
De sagde at den bare viste 'konstant tryk' på "650hPa", den ændrede sig ikke.
Jeg har efterfølgende selv sat den til, uden motoren kørte, og aflæst værdien med VCDS.
Satte en slange på og pustede i den:
Den reagerer jo fint. Den lave værdi skyldes at den 3bar er 0,25-4,75V = 11-307kpa og den 4bar er 0,5-4,5v = 50-400kpa.
Det er så det tuneren skal "linearisere", eller hvad man nu kalder det
Måske har den lækket så den ikke har målt noget tryk, ellers kan jeg ikke lige se en grund til at den ikke reagerede den dag, når det gør det nu.
Vi prøver igen når jeg har fået en ny 2700 bar rail tryk sensor
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...
Medlem siden 24/10-2006
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...
Medlem siden 24/10-2006
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: 4bar MAP sensor - forskel på small og large probe?
Trykket skal selvfølgelig ændre sig, når der laves ladetryk. Men det lader til at I har styr på linearisering, så det kan blive kalibreret korrekt.
- JonasG
- Nyt medlem
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 19. dec 2014, 16:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sæby
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 15 times
Re: 4bar MAP sensor - forskel på small og large probe?
Som jeg har forstået det med stor og lille så er det om den passer i hullet og når hele vejen igennem røret.
Tænker at hvis det er en lille og du skal ha en stor at den så måske ikke kan måle det
Hvor meget tryk skal der på pumpen?
Tænker at hvis det er en lille og du skal ha en stor at den så måske ikke kan måle det
Hvor meget tryk skal der på pumpen?
Audi A4 B8.5 Avant 3.0 TDI Quattro S-tronic 2014
Instagram - jgadensgaard
Instagram - jgadensgaard
- brianaxel
- Medlem
- Indlæg: 969
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nørresundby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 4bar MAP sensor - forskel på small og large probe?
Hej Jonas
Det får vi at se, men omkring 2200bar
Det får vi at se, men omkring 2200bar
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...
Medlem siden 24/10-2006
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...
Medlem siden 24/10-2006
- JonasG
- Nyt medlem
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 19. dec 2014, 16:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sæby
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 15 times
Re: 4bar MAP sensor - forskel på small og large probe?
Det er fordelen ved at du starter, så ved du hvad jeg skal bruge senere
Audi A4 B8.5 Avant 3.0 TDI Quattro S-tronic 2014
Instagram - jgadensgaard
Instagram - jgadensgaard