Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
dsg
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. aug 2008, 08:33
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af dsg » 7. aug 2008, 08:46

Hej!

Vi købte en Jetta 2,0 Tdi Dsg til kæresten i efteråret med 6 tkm. på tælleren. Den har efterhånden trillet 45 tkm. og kører kanon. Jeg overvejer at sælge min AMG (da jeg er træt af 5-6 km/l), købe en anden bil til kæresten og i stedet kører i Jetta'en, men den er ret sløv....

Spørgsmålet er så hvor jeg skal få den chippet? Jeg har overvejet Landberg, men bor tæt på københavn og gider ikke at kører til nordjylland hvis der er nogle tættere på som kan anbefales.

Landbergs løsningen med deres tuningsmodul med en std. fil, en mild tuningsfil og en "hård" tuningsfil synes jeg dog lyder som en super løsning. Er der nogle på sjælland eller i Sverige som tilbyder det?

Tak for hjælpen :o)

Ps. Jeg ønsker ikke at bruge Palms, da jeg har rigtige dårlige erfaringer med dem i forbindelse med at jeg ville have chippet min Golf IV Tdi (130) for et par år siden..

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af kimhemm » 7. aug 2008, 08:57

Tag kontakt til Thomas Landberg, så skal han nok hjælpe dig.

En u-tune kan du bestille på http://www.landberg.dk" onclick="window.open(this.href);return false; og når den kommer udlæser du original motorstyring, mailer til landberg og får en tunet tilbage. Så det kan du klare hjemme i indkørslen hvis du vil det.

Alternativt har landberg et par samarbejdspartnere i Kbh som kan hjælpe til
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

dsg
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. aug 2008, 08:33
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af dsg » 7. aug 2008, 09:21

Tak for det hurtige svar!

Mht. chipningen ud fra originalfilen: Bliver resultatet lige så godt som det de laver på rullefeltet når man kommer op til dem med bilen?

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af kimhemm » 7. aug 2008, 09:27

dsg skrev:Tak for det hurtige svar!

Mht. chipningen ud fra originalfilen: Bliver resultatet lige så godt som det de laver på rullefeltet når man kommer op til dem med bilen?
Forudsat at det er en standard motor som de har lavet mange gange før tror jeg nok at de vil være i stand til at ramme den rimelig godt. Alternativt kan du få nogen med VAGCOM/VCDS til at lave en log-fil eller to til den sidste finpudsning hvis det skal være.

Jeg har tunet min egen med u-tune, og det fungerer fint. Jeg skal lige ha monteret udstødning, og så ved lejlighed når jeg er i jylland regner jeg med at tage turen forbi Hjallerup og få den rullet/finjusteret
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

dsg
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. aug 2008, 08:33
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af dsg » 7. aug 2008, 11:35

Har snakket med Thomas Landberg. De har lavet mange 2,0 140 Tdi'er og resultatet burde derfor blive fint selvom tuningen ikke bliver udført på rullefelt :)

Så der bliver bestilt et tuningsmodul fra dem inden for kort tid! Den skulle få 170-175 hk og ca. 400 nm... Det burde trods alt hjælpe lidt på det!

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 7. aug 2008, 14:40

Hej DSG

Ellers er du velkommen til at komme forbi Roskilde og prøve Oettinger DPT ganske gratis!

Er bilen under 2 år gammel, så kommer tuningen med en garantiforsikring, der sikrer dig, at bilen bliver repareret på et autoriseret VW-værksted, du selv vælger, hvis uheldet skulle være ude.

Mvh. Jesper - CCA-tuning ApS (http://www.cca-tuning.dk" onclick="window.open(this.href);return false;)

dsg
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. aug 2008, 08:33
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af dsg » 14. aug 2008, 08:17

Hej Jesper

Det lyder umiddelbart som et rigtig godt tilbud!

Men så vidt jeg kan se af jeres hjemmeside, giver chippen væsentligt mindre nm med dsg gearkassen (350 nm) - hvorfor? Sammenlignet med Landberg er det ca. 50 nm mindre!

Er det system i forhandler ligeledes med en boks hvor jeg selv kan skifte imellem den originale og tuningsfilen?

Mvh. Jacob

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 25. aug 2008, 11:37

dsg skrev:Hej Jesper

Det lyder umiddelbart som et rigtig godt tilbud!

Men så vidt jeg kan se af jeres hjemmeside, giver chippen væsentligt mindre nm med dsg gearkassen (350 nm) - hvorfor? Sammenlignet med Landberg er det ca. 50 nm mindre!

Er det system i forhandler ligeledes med en boks hvor jeg selv kan skifte imellem den originale og tuningsfilen?

Mvh. Jacob
Hej Jacob

Beklager det sene svar, men er sjældent på denne side.

DSG-gearkassen har en indbygget begrænser ved 350 NM. Om Landberg fjerner den eller hvad han gør, ved jeg ikke, men vi leverer jo vores produkt med en garantiforsikring, som selvfølgelig stiller visse krav til kvaliteten af tuningen.

Hvis du på et tidspunkt skulle ønske at få bilen tilbage til standard, så kommer du bare ind til os igen, så klarer vi den. Det er IKKE en tuningsbox vi sælger!

Helmig
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af Helmig » 25. aug 2008, 19:49

Supermule er ambassadør for Landberg ovre på øen.

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af Supermule » 25. aug 2008, 20:31

Hej du

Kan du ikke lige smide et linkder beskriver den begrænser???? For der er ingen DSG kasser der har brokket sig indtil videre og der bliver hentet +400nm på dem.

Men det kommer HELT an på forløbet af momentkurven....
Jesper - CCA-tuning skrev:
dsg skrev:Hej Jesper

Det lyder umiddelbart som et rigtig godt tilbud!

Men så vidt jeg kan se af jeres hjemmeside, giver chippen væsentligt mindre nm med dsg gearkassen (350 nm) - hvorfor? Sammenlignet med Landberg er det ca. 50 nm mindre!

Er det system i forhandler ligeledes med en boks hvor jeg selv kan skifte imellem den originale og tuningsfilen?

Mvh. Jacob
Hej Jacob

Beklager det sene svar, men er sjældent på denne side.

DSG-gearkassen har en indbygget begrænser ved 350 NM. Om Landberg fjerner den eller hvad han gør, ved jeg ikke, men vi leverer jo vores produkt med en garantiforsikring, som selvfølgelig stiller visse krav til kvaliteten af tuningen.

Hvis du på et tidspunkt skulle ønske at få bilen tilbage til standard, så kommer du bare ind til os igen, så klarer vi den. Det er IKKE en tuningsbox vi sælger!

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af kimhemm » 26. aug 2008, 07:29

Helmig skrev:Supermule er ambassadør for Landberg ovre på øen.
Det er vel ikke nogen hemmelighed at Brian kører mobilservice for Landberg...
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
henrik2er
Nyt medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding 6000
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af henrik2er » 26. aug 2008, 10:33

Hej du

Kan du ikke lige smide et linkder beskriver den begrænser???? For der er ingen DSG kasser der har brokket sig indtil videre og der bliver hentet +400nm på dem.

Men det kommer HELT an på forløbet af momentkurven....



supermule


_________________
Tak til: Landberg.dk - Entech - BilXperten i Køge

Hmmm.. Måske en ret uprofessionel sag, kan så fortælle dig at der er sket uheld med dsg pga af for højt moment. men det er da også set at de kan køre fint med højre moment alt efter ham eller hende bag rattet. men[quote][/quote] supermule
Henrik2er !!

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af ICON » 26. aug 2008, 10:35

kimhemm skrev:
Helmig skrev:Supermule er ambassadør for Landberg ovre på øen.
Det er vel ikke nogen hemmelighed at Brian kører mobilservice for Landberg...
Er man så kommerciel bruger?
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af kimhemm » 26. aug 2008, 10:42

henrik2er skrev:Hmmm.. Måske en ret uprofessionel sag, kan så fortælle dig at der er sket uheld med dsg pga af for højt moment. men det er da også set at de kan køre fint med højre moment alt efter ham eller hende bag rattet. men
Er det noget du kan linke til ?? Eller har hørt nærmere om ?? Har ellers ikke hørt om nogen konkrete eksempler, kun et par stykker rundt omkring der har haft problemer, men det har både været standard og tunede biler der har haft problemer, og i forhold til hvor mange gearkasser der er solgt er det MEGET få problemer IMO
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Jetta 2,0 Tdi DSG chip

Indlæg af kimhemm » 26. aug 2008, 10:43

ICON skrev:
kimhemm skrev:
Helmig skrev:Supermule er ambassadør for Landberg ovre på øen.
Det er vel ikke nogen hemmelighed at Brian kører mobilservice for Landberg...
Er man så kommerciel bruger?
Det må vel være op til andre at styre det show...
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"