Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
LionTamer
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. aug 2008, 10:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: WestJylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af LionTamer » 10. aug 2008, 14:54

Hey Gutter...

Jeg har lige søgt forummet godt igennem, for at se hvilke muligheder der er for seriøs tuning af en 130hk Tdi Pd motor...

Min kommende opsætning kommer til at lyde således:
Turbo fra en 150hk tdi (Nogen der ved hvad den koster?)
Bosio Racing Dyser, gode for 230hk+/550nm+
Special-lavet indsugnings manifold for bedre flow
Stor frontmonteret Intercooler.
2" Rustfri trykrør.
2" Rustfri udstødning (er det nødvendig med 3" forrør?)
240mm SPEC Kobling som holder til små 600nm
Og til sidst en Chipning hos Landberg..

Men nogen siger at svinghjulet på sådan en motor er noget være skrammel, da det er en dualmass svinghjul.. Findes der modeller hvorfra jeg kan tage en solid svinghjul fra, som passer lige på?

Folk siger at turboen fra en 150hk tdi er plug n play, nogen der kan bekræfte dette?

Jeg regner med at det ikke bliver nødvendig med en stærkere diesel pumpe, da motoren jo er en pumpedyse motor... Tager jeg helt fejl her?

Og til sidst: Ja, jeg ved godt det kommer til at koste nogen penge, men det gør alle hobbyer jo.. ;)

På forhånd mange tak.
Golf mk2 1.3i 91', ombygges til 1.6 GKD
Jeps, K'et står for kompressor :-)

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af skodacombi » 10. aug 2008, 18:45

hvorfor vil du have andre dyser jeg laver 230 hk 500 nm på 130 hk dyser det er der ingen grund til..... hvis du vil have skiftet dysespidser så husk at der ikke er nogen i danmark der kan teste den efterfølgende.mht til inds.manifold hvorfor skal den udsk har set mere end en der laver over 260 hk de manifolde så det er ikke nødvendigt med mindre at du vil over 270 hk din udst er da næsten 2" standart jeg har lavet 200 hk på standart udst......
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6256
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2082 times
Been thanked: 673 times

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af jansom » 10. aug 2008, 18:50

skodacombi skrev:hvorfor vil du have andre dyser jeg laver 230 hk 500 nm på 130 hk dyser det er der ingen grund til..... hvis du vil have skiftet dysespidser så husk at der ikke er nogen i danmark der kan teste den efterfølgende.mht til inds.manifold hvorfor skal den udsk har set mere end en der laver over 260 hk de manifolde så det er ikke nødvendigt med mindre at du vil over 270 hk din udst er da næsten 2" standart jeg har lavet 200 hk på standart udst......
Det er simpelthen totalt umuligt at læse og forstå den besked!
-No one is more hated than he who speaks the truth-

LionTamer
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. aug 2008, 10:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: WestJylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af LionTamer » 10. aug 2008, 18:57

Jamen da bilen har kørt over 150 tusind km, så tænkte jeg at det var på sin plads at skifte dyser på den, og hvorfor så ikk nogen større? Men hvis du mener at de originale sagtens kan være med deroppe, så vil jeg da ikke give så mange penge for de dyser.
Angående udstødning, så er der suveræn meget mere flow i det system som nu er lavet til bilen..
Hvordan har du gjort med kobling og svinghjul?
Hvad er der præcis lavet ved din motor for den effekt?
Indsugnings manifold - Igen, flow.
Golf mk2 1.3i 91', ombygges til 1.6 GKD
Jeps, K'et står for kompressor :-)

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af skodacombi » 10. aug 2008, 19:07

juhuu der var en der kunne forstå min besked så er der jo håb forude for mig ????din indsugningsmanifold kan flowe min 270 hk ingen problemer i det... hvem har sagt andet???? husk på min er en 100 hk der er bygget om .men send venligt en pm så tager vi den derfra.......michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

dampbarn
Nyt medlem
Indlæg: 153
Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af dampbarn » 11. aug 2008, 11:19

Hvad forventer du/man, at man kan få ud af sådan en stor ombygning..?
Nu står der 200 hk i din overskrift, men det kan du jo næsten nå, med bare en chip.

Jeg har selv en golf med samme mortor, og den overvejer jeg også, hvad jeg skal gøre ved.
Skal jeg nøjes med en chip, eller noget mere.
Jeg følger spændt med i din tråd, og ser hvilke forslag der kommer, samt priser.
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport

LionTamer
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. aug 2008, 10:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: WestJylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af LionTamer » 11. aug 2008, 11:25

Jamen har lidt en ide om små 230 hk, uden at det hele brækker sig... ;)

Du skal være velkommen til at følge med her, eller skrive direkte til mig hvis du er utålmodig... hehe.

De nemmeste hk er jo de første op til små 180hk, derefter bliver de noget dyrere.. Meget endda. Men sådan er det jo.. :mrgreen:
Golf mk2 1.3i 91', ombygges til 1.6 GKD
Jeps, K'et står for kompressor :-)

ta5
Medlem
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af ta5 » 11. aug 2008, 12:02

Hej.

Hvorfor lave en stor fmic? hvorfor ikke tage vandindsprøjtning det er billiger og lige så effektivt....

LionTamer
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. aug 2008, 10:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: WestJylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af LionTamer » 11. aug 2008, 12:29

Fordi med en Fmic, skal jeg ikke huske at fylde luft i... Med vand indsprøjtning skal jeg sørge for at der hele tiden er vand nok.. Og det bliver altså nederen med en tur til Italien én gang om året... hehe. ;)
Golf mk2 1.3i 91', ombygges til 1.6 GKD
Jeps, K'et står for kompressor :-)

ta5
Medlem
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af ta5 » 11. aug 2008, 12:36

hehe ja det kan du selfølgelig have ret i, men man kan jo bruge den org. sprinklerbeholder så du bliver advaret når det er tid til påfyldning og det er jo bare at have en ekstra dunk med bagi hvis der er plads :lol:

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af skodacombi » 11. aug 2008, 12:42

hvem siger at det er lige så effektiv som en fmic.er det noget du har hørt/læst eller er det noget du ved rent erfaringsmæssigt ????nu har jeg begge dele på min bil og jeg mener ikke det har nogen effekt der har noget betydning når vi snakker diesel .det er hvad der er testet på rullefelt på min egen bil ......michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

ta5
Medlem
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af ta5 » 11. aug 2008, 13:06

Jeg har ikke selv erfaring med det endnu, men har læst at man kan får mellem 15-35 hk. mere med vandinsprøjtning, men det kommer vel også an på hvilket kit man køre med.

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af Supermule » 11. aug 2008, 13:18

Klart en FMIC......Glem al det vand. Huskl også at jo stærkere du kører, jo bedre køler en FMIC.

Så det er vejen du skal gå.....Vand på en diesel er ikke så afgørende som på en benziner, da den går en del koldere end en tilsvarende benzinbil.

LionTamer
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. aug 2008, 10:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: WestJylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af LionTamer » 11. aug 2008, 13:41

SuperMule... Lige præcis samme teori jeg går efter. 8-)
Golf mk2 1.3i 91', ombygges til 1.6 GKD
Jeps, K'et står for kompressor :-)

ta5
Medlem
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af ta5 » 11. aug 2008, 16:51

Supermule : hehe ikke alle har prøver at bryde lydmuren lige som dig :P :P

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af Ibiza 130hk Tdi, 200 hk...

Indlæg af skodacombi » 11. aug 2008, 19:47

en ting er jo hvad man læser noget andet er hvad der fungerer.. jeg vil gå efter fmic .......michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"