Tuning af HDI

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Tuning af HDI

Indlæg af jansom » 10. aug 2008, 19:31

Hvor meget kan man egentlig hive ud af sådan en HDI motor? Her tænker jeg både på 2.0 med 110 hk og 2.2 med 136.
Er de gode at tune mht. holdbarhed osv?

Glem alle de dumme kommentarer om at det er VAG forum. Det ved jeg sku godt, ellers var jeg her ikke!
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af HDI

Indlæg af Supermule » 10. aug 2008, 19:34

Intet problem....De snurrer bare!

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Tuning af HDI

Indlæg af Philip » 10. aug 2008, 19:40

2.0 (90 hk) HDI uden intercooler ka du hive 130 ud af 150 med intercooler. Kender desværre ikke til tuning af 110 edition, men regne ikke med meget mere..

Kender ikke forskellen på 90 og 110, men vil tro det kun er motorstyring?

Brugeravatar
Thomas Landberg
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 19. jun 2008, 00:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: www.chiptuning.nu
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af HDI

Indlæg af Thomas Landberg » 10. aug 2008, 19:46

En 110hk HDi får 135-140hk uden røg, en 2.2HDi får omkring 165hk. Det er begge meget gode motorer. Men vær opmærksom på udgifter til partikelfiltret hvis de har det. Filteret skal vist typisk skiftes efter 180.000km og det er en udgift på 8-10.000kr.
MVH

Thomas Landberg
Landberg.dk ApS er pr. 1. september 2014 delt i to firmaer. Derfor:
Olie fra Castrol, autopærer fra Philips og Osram, Bell Add, Bosch viskerblade og en masse andet biltilbehør til landets bedste priser - så er det https://landberg.dk
Chiptuning, rullefelttest, Utune, EGRMOD osv. - så er det http://chiptuning.nu. Forhandlere i hele landet, bl.a. http://www.racetech.dk i Ringsted, http://www.cartrends.dk i Rødovre, http://www.au2sound.dk i Næsteved, NT Auto i Vejle, Procarshop i Odense og Insight Racing i Hedehusene..

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Re: Tuning af HDI

Indlæg af jansom » 10. aug 2008, 19:50

Thomas Landberg skrev:En 110hk HDi får 135-140hk uden røg, en 2.2HDi får omkring 165hk. Det er begge meget gode motorer. Men vær opmærksom på udgifter til partikelfiltret hvis de har det. Filteret skal vist typisk skiftes efter 180.000km og det er en udgift på 8-10.000kr.
Det med partikelfiltret var et rigtig godt råd. Jeg havde også hørt flere gange at det er nogle gode solide motorer. Min lillebrors har kørt omkring 350.000 nu uden nævneværdige problemer.
Vi går og kigger på stcar og man får altså en hel del mere for pengene ved at købe pug. Men jeg vil nu helst have VAG, så det er lige med at tage beslutningen!
-No one is more hated than he who speaks the truth-

LionTamer
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. aug 2008, 10:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: WestJylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af HDI

Indlæg af LionTamer » 10. aug 2008, 21:38

Tjek den 306 hdi på bilgalleri under markedet... Den er dobbelt chippet. 130hk i koneprogrammet, og 185 hk i race programmet. Den kører bare.. Kan skrive under på at bilen er super velholdt og er pengene værd..
Jeg har ingen interesse i mandens annonce.. Kender bare ham der har bygget den...
Golf mk2 1.3i 91', ombygges til 1.6 GKD
Jeps, K'et står for kompressor :-)

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Re: Tuning af HDI

Indlæg af jansom » 10. aug 2008, 21:49

LionTamer skrev:Tjek den 306 hdi på bilgalleri under markedet... Den er dobbelt chippet. 130hk i koneprogrammet, og 185 hk i race programmet. Den kører bare.. Kan skrive under på at bilen er super velholdt og er pengene værd..
Jeg har ingen interesse i mandens annonce.. Kender bare ham der har bygget den...
Hvis det kommer på tale med en pug, så bliver det en 406. En 306 er alt for lille til en voksen mand.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

LionTamer
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. aug 2008, 10:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: WestJylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af HDI

Indlæg af LionTamer » 11. aug 2008, 05:22

Jansom:
Du må godt nok være en stor herre så. Hehe.. Jeg er da små 2 meter høj, og med en badevægt der går fra 0-110 på 2 sekunder. Jeg synes ikke jeg havde problemer med at være i en 306'er... Har endda haft op til flere citroen ax sport/gti, uden det mindste problem med benplads og højden.. Men Polo og golf 2, der har jeg nærmest udbygget et par stykker.. For hver gang man tog en fartbump, så lavede jeg da nærmest en eksta bule i taget.. For der er godt nok ikke meget plads i sådan nogen.. Hehe..
Golf mk2 1.3i 91', ombygges til 1.6 GKD
Jeps, K'et står for kompressor :-)

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"