Tuning og fabriksgaranti?

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Evildoctor
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 11. jul 2008, 12:04
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Evildoctor » 23. aug 2008, 17:09

Læste et sted her på forummet om en der havde fået sin bil tunet på et VW-godkendt tunings-sted og derfor ikke mistede sin fabriksgaranti :shock:

Kan man det???

I så fald...
Har lige erhvervet mig en splitter-neues Octavia med en 1.9TDI'er, og kunne da muligvis godt være interesseret i at den blev kildet lidt på maven ;)
Hvad skal man vælge, og hvad skal man holde sig fra???

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Tommy » 23. aug 2008, 17:13

Nej det kan man ikke.
Men du kan få den chippet hos et firma, som tegner en slags forsikring, som dækker motorskader, hvis uheldet er ude, og hvis en række forhold er overholdt....
Men med en spritny bil syntes jeg du skal køre 15.oooKM før du gør noget.... da den kommer til at gå markant bedre, jo flere km der kommer på den.
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Evildoctor
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 11. jul 2008, 12:04
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Evildoctor » 23. aug 2008, 17:53

Hvilke firmaer er det f.eks.???
Bilen har nu kørt 9000 km., og jeg har som sådan ikke travlt med at arbejde i tuning osv., da jeg syntes bilen kører glimrende allerede :D

Regnede med at kigge lidt i tunings-gaden når bilen runder de 2 år og taber garantien, men hvis det kunne blive lidt før, var det da også fint 8-)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Supermule » 23. aug 2008, 18:12

Der er ingen der som udgangspunkt dækker sig ind under VW's garanti.

De overtager den på specifikke dele.....De tegner en forsikring, hvor der med småt er alskens undtagelser for at de slipper for at dække.

Hvad jeg synes der er langt vigtigere, er at finde en tuner der er superdygtig og der ved hvad han laver.

Man kan altid, såfremt uheldet skulle være ude, lægge det originale program i bilen igen.....Så opdager værkstedet ingenting.

SVK
Medlem
Indlæg: 1480
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af SVK » 23. aug 2008, 18:16

Evildoctor skrev:Hvilke firmaer er det f.eks.???
http://www.oettinger-tuning.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Supermule » 23. aug 2008, 18:28

Jeg ville nok læse det med småt....

I min verden vokser træerne ikke ind i himlen og påstå at det er en garanti, er nok en kende overdrevet.....

Jeg vil tro at du kommer til at kæmpe for at bevise for at du har ret til erstatning.....

Men det er nok bare mig der er skeptisk overfor ting der lyder lidt for godt til at være sandt..........
Garantien omfatter ikke samtlige skadestilfælde, uheld eller fejl ved køretøjet,
der skyldes:
- normal slitage (på grundlag af kilometerstand);
- overdreven slitage vedrørende anhængerkobling;
- ikke forhåndenværende hærdede ventilsæder / ventilsæderinge og
uhærdede (pansrede) ventiler (udelukkende til gasgarantier)
- fejlmontering eller fabrikationsfejl, som producenten er bekendt med;
- ydre faktorer, især:
- ulykke;
- force majeure af enhver art (inkl. overdreven kulde eller varme,
oversvømmelse, hagl osv.);
- dele, der ikke er anført under "Dækkede komponenter og dele" i garantien;
- overbelastning af motoren;
- pilotfejl, f.eks. manglende iagttagelse af visende instrumenter
(temperaturvisning, olietrykmanometer, kontrollampe, ladetryksvisning);
- manglende overholdelse af de foreskrevne dækdimensioner, dækdiametre
osv. (ved 4x4 køretøjer);
- manglende montering af en ekstra oliekøler ved anhængerkobling
(vedrører skader på automatgear);
- brud på en slange eller en pakning i olie- eller kølesystemet (motorskade);
- brud på drivkæde eller drivrem;
- tilsidesættelse af producentens anvisninger;
- forsætlig eller uagtsom adfærd, samt mangelfuld vedligeholdelse og
manglende udvisning af den sædvanlige forsigtighed (manglende kontrol
af oliestand osv.);
- tyveri af køretøjet eller hærværk på køretøjet (inkl. følgeskader);
- hændelser, der allerede har fundet sted før indgåelse, registrering eller
ikrafttræden af garantiaftalen.
Garantien omfatter ingen komponenter og dele, hvis slitage udelukkende er
forbundet med køretøjets anvendelseshyppighed og antal kørte kilometer,
dvs. dæk, støddæmpere, bremsebelægninger,
bremseskiver, tromlebremser, medbringerskive, batteri, elektriske pærer,
kugleled samt bestanddele fra køretøjets karosseri inkl. hardtop, kaleche,
skærme, stødfanger og -dæmpere, ruder, forrude, lygter og lygteglas,
vinduesviskere, spejle og hjul eller hjulkapsler. Garantien omfatter heller ikke
dele til bilens indvendige udstyr, herunder sæder, sædeudstyr og -betræk,
sædevarme, alarmsystem, sikkerhedsseler, klimaanlæg, airbags foran og i
siderne samt deres aktiverings- og deaktiveringsanordning. Derudover
omfatter garantien heller ikke tilbehørsdele såsom pakninger, låsetappe,
slanger, forsyningsledninger, metal- eller gummiledninger, elektriske
ledninger, simmering, isoleringsgummi (bortset fra dem, der er nødvendige i
forbindelse med reparationen). Desuden omfatter garantien ikke væsker som
f.eks. benzin, kølevæske, olie eller andre smøremidler, sprinklervæske.
Generelt udelukket: Fejl- og testanalyser.
Forsikringsselskabet forbeholder sig ret til at nægte enhver garantidækning,
hvis køretøjet ikke regelmæssigt serviceres af en mærkeforhandler i henhold
til producentens forskrifter, hvorved servicehæftet er afgørende. Ønsker
kunden at gøre ydelser gældende over for forsikringsselskabet, skal det
udfyldte servicehæfte fremvises. Garantien kan ikke overdrages.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af kimhemm » 23. aug 2008, 19:37

Du vil altid miste fabriksgarantien hvis du tuner bilen, men enkelte forhandlere rundt omkring har dog lidt samarbejde med tuningsfirmaer hvor de lokalt vælger at beholde garantien hvis man får tunet bilen et bestemt sted hvor de ved at der blir lavet et ordentligt stykke arbejde.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

KFJensen
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 16. jun 2008, 20:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af KFJensen » 23. aug 2008, 20:29

Copy / paste:
"Garantien omfatter ikke samtlige skadestilfælde, uheld eller fejl ved køretøjet,
der skyldes:
- overbelastning af motoren."


Jeg ser en kattelem i ovenstående, hvis sagsbehandleren er i dårligt humør.

Jeg tror den forsikring bliver forbandet svær, at få til at betale noget som helst hvis ikke alting er soleklart. Og så kan de alligevel smutte ud af bagdøren hvis de finder det belejligt.
Passat 2.0 TDI(CR) 140 variant DSG Sportline / Leon 1.9 TDI DSG Stylance.

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Supermule » 23. aug 2008, 20:35

Ja men hvad så med denne her: - tilsidesættelse af producentens anvisninger;

Jeg vil vædde på der står et sted at producenten IKKE anbedaler at få bilen tunet.......

Samtidig er det svært at definere hvad overbelastning er.....Producenten vil helt sikkert sige at bilen er tunet og derfor overbelastet og vupti.....Så er de ude af det.

Og så står kunden med en lang næse...
KFJensen skrev:Copy / paste:
"Garantien omfatter ikke samtlige skadestilfælde, uheld eller fejl ved køretøjet,
der skyldes:
- overbelastning af motoren."


Jeg ser en kattelem i ovenstående, hvis sagsbehandleren er i dårligt humør.

Jeg tror den forsikring bliver forbandet svær, at få til at betale noget som helst hvis ikke alting er soleklart. Og så kan de alligevel smutte ud af bagdøren hvis de finder det belejligt.

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Indlæg: 690
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 24. aug 2008, 20:33

Er du nu 100% sikker på det mule? man kan vidst se hvad flashcounteren siger og har også hørt noget med at aflæse max moment...og siger den 420nm i stedetfor 320 på en 2,0 TDI.. ;) og er det ikke VW der har pillet....va så?? :?:
Supermule skrev:Der er ingen der som udgangspunkt dækker sig ind under VW's garanti.

De overtager den på specifikke dele.....De tegner en forsikring, hvor der med småt er alskens undtagelser for at de slipper for at dække.

Hvad jeg synes der er langt vigtigere, er at finde en tuner der er superdygtig og der ved hvad han laver.

Man kan altid, såfremt uheldet skulle være ude, lægge det originale program i bilen igen.....Så opdager værkstedet ingenting.
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Supermule » 24. aug 2008, 20:36

Når du flasher en ny fil, sletter du alle data i boksen......
VW HK - DE BEDSTE skrev:Er du nu 100% sikker på det mule? man kan vidst se hvad flashcounteren siger og har også hørt noget med at aflæse max moment...og siger den 420nm i stedetfor 320 på en 2,0 TDI.. ;) og er det ikke VW der har pillet....va så?? :?:
Supermule skrev:Der er ingen der som udgangspunkt dækker sig ind under VW's garanti.

De overtager den på specifikke dele.....De tegner en forsikring, hvor der med småt er alskens undtagelser for at de slipper for at dække.

Hvad jeg synes der er langt vigtigere, er at finde en tuner der er superdygtig og der ved hvad han laver.

Man kan altid, såfremt uheldet skulle være ude, lægge det originale program i bilen igen.....Så opdager værkstedet ingenting.

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 25. aug 2008, 11:33

Jeg har skrevet det før, men gør det gerne igen:

OETTINGERs garantiforsikring virker! OETTINGER er ikke de eneste, der bruger netop denne garantiforsikring. De fleste seriøse tunere (RACING DYNAMICS, Carlsson, Hartge, Brabus... ja selv ABT) bruger nøjagtigt den samme.

Selvfølgelig er der forbehold, men det er der jo også, når man læser Audi/VWs egne garantibestemmelser (som sjovt nok ligner vores ret meget).

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Supermule » 25. aug 2008, 11:48

Det er jo også en del nemmere for Brabus, Carlsson og Hartge....De er selvstændige bilproducenter. Derfor er det ikke Mercedes' foreskrifter der gælder....Men Brabus' egne.....;)

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Tonny » 25. aug 2008, 12:49

Supermule skrev:Det er jo også en del nemmere for Brabus, Carlsson og Hartge....De er selvstændige bilproducenter.
Har Carlsson og Hartge status som selvstændige producenter?

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af skodacombi » 25. aug 2008, 13:54

nu er det lige sjovt at du nævner(jesper) carlsson der er ikke garanti på deres kompressore på deres motore ..her en kammi der arbejde ved sand jensen i silkeborg der har de skiftet kompressor på en carlsson 2 gange på et år og carlsson siger at det er bare ærgeligt da det er en tunings del..men skal self ikke kunne sige om jeres garanti dur men det håber jeg da den gør self....til vw hk-de bedste nu er det sådan at sidst jeg var på kursus godt nok ved skoda der fik vi at vide vi skulle aflæse det i de tilfælde hvor der ver tvivl om de var tunet..... men så tog vi lige de nye biler der lige var kommet fra impotøren de var sku alle tunet i følge de data der er i testeren det er sku er ommer(vw-skoda.osv)mht til flash counteren den nulstiller man da bare ingen problemer der ;) ........michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 25. aug 2008, 16:39

skodacombi skrev:nu er det lige sjovt at du nævner(jesper) carlsson der er ikke garanti på deres kompressore på deres motore ..her en kammi der arbejde ved sand jensen i silkeborg der har de skiftet kompressor på en carlsson 2 gange på et år og carlsson siger at det er bare ærgeligt da det er en tunings del..men skal self ikke kunne sige om jeres garanti dur men det håber jeg da den gør self....til vw hk-de bedste nu er det sådan at sidst jeg var på kursus godt nok ved skoda der fik vi at vide vi skulle aflæse det i de tilfælde hvor der ver tvivl om de var tunet..... men så tog vi lige de nye biler der lige var kommet fra impotøren de var sku alle tunet i følge de data der er i testeren det er sku er ommer(vw-skoda.osv)mht til flash counteren den nulstiller man da bare ingen problemer der ;) ........michael
Jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke kender til Carlssons garanti på komplette biler eller kompressorløsninger (da vi ikke selv sælger Carlsson), men på deres "tuningsbox" er garantiforsikringen den samme.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Watcher » 25. aug 2008, 16:50

som skodacombi også siger, du klare den med en flashcounter så ka du nulstillet tallet, og så smide en vagcom på og slette alle evt fejl og gemte koder...

jeg ka sige som eksemple nu vi også snakker skoda, jeg havde en kunde med en skoda octavia 2.0TDI jeg havde chippet bilen begynder så og sige nogen sjove lyde fra gearkassen osv, jeg lagde så kundens standard program ind og skoda får rettet fejlen på garanti det var et udrykkerleje den var gal med, og så røg kundens program bar ind igen og alle er glade :)

jeg mener så at ENGANG var det sådan at du stadig ku ha garanti hvis det blev lavet af en godkendt tuner ABT samarbejede jo med VW, og så var der stadig garanti, men det mener jeg ik de gør mere
VW HK - DE BEDSTE skrev:Er du nu 100% sikker på det mule? man kan vidst se hvad flashcounteren siger og har også hørt noget med at aflæse max moment...og siger den 420nm i stedetfor 320 på en 2,0 TDI.. ;) og er det ikke VW der har pillet....va så?? :?:
Supermule skrev:Der er ingen der som udgangspunkt dækker sig ind under VW's garanti.

De overtager den på specifikke dele.....De tegner en forsikring, hvor der med småt er alskens undtagelser for at de slipper for at dække.

Hvad jeg synes der er langt vigtigere, er at finde en tuner der er superdygtig og der ved hvad han laver.

Man kan altid, såfremt uheldet skulle være ude, lægge det originale program i bilen igen.....Så opdager værkstedet ingenting.
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

xprezz
Nyt medlem
Indlæg: 166
Tilmeldt: 15. jun 2008, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af xprezz » 25. aug 2008, 17:34

Du kan køre til AZF. De tilbyder ABT tuning med garanti. DVS hvis du er tysker og køber din bil hos AZF så bortfalder din fabriksgaranti ikke hvis den er tunet der. Det må vel også være gyldig for danske biler da fabriksgarantien er EU.

Brugeravatar
Type70
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 15. aug 2008, 15:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Farvskov
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Type70 » 25. aug 2008, 19:00

[quote="Watcher@CarTrends.dk"]som skodacombi også siger, du klare den med en flashcounter så ka du nulstillet tallet, og så smide en vagcom på og slette alle evt fejl og gemte koder...

jeg ka sige som eksemple nu vi også snakker skoda, jeg havde en kunde med en skoda octavia 2.0TDI jeg havde chippet bilen begynder så og sige nogen sjove lyde fra gearkassen osv, jeg lagde så kundens standard program ind og skoda får rettet fejlen på garanti det var et udrykkerleje den var gal med, og så røg kundens program bar ind igen og alle er glade :)


Det er der nogle der kalder svindel ;)

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Tonny » 25. aug 2008, 19:45

Type70 skrev: Det er der nogle der kalder svindel ;)
Det er der vist ingen tvivl om det er. Ikke at det retfærdiggør selv at svindle, men det kalder jeg også nogen gange det VW gør for at snyde sig uden om deres garantiforpligtelser.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Watcher » 25. aug 2008, 20:31

det jo som man ser det... når det nu er fordi skoda ik ka bygge bilen rigtigt og den går i stykker så ska de da lave lortet, det er jo sådan at hvis vi nu chipper din bil ja så ryger garantien, syntes du så også det fair du køre ind til f.eks skoda med en forlygte som er defekt, og så siger de ja desværre du har chippet bilen så garantien dur ik mere de dele hænger jo ik sammen
Type70 skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:som skodacombi også siger, du klare den med en flashcounter så ka du nulstillet tallet, og så smide en vagcom på og slette alle evt fejl og gemte koder...

jeg ka sige som eksemple nu vi også snakker skoda, jeg havde en kunde med en skoda octavia 2.0TDI jeg havde chippet bilen begynder så og sige nogen sjove lyde fra gearkassen osv, jeg lagde så kundens standard program ind og skoda får rettet fejlen på garanti det var et udrykkerleje den var gal med, og så røg kundens program bar ind igen og alle er glade :)


Det er der nogle der kalder svindel ;)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Supermule » 25. aug 2008, 20:37

Gi' fanden i det garanti for det handler om at det er iorden det der bliver lavet.......Og det er det tit ikke.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Tonny » 25. aug 2008, 20:42

Supermule skrev:Gi' fanden i det garanti for det handler om at det er iorden det der bliver lavet.......Og det er det tit ikke.
Har den udtalelse noget at gøre med at du selv tilbyder chiptuning uden garanti, og som du selv syntes er iorden?

Brugeravatar
Type70
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 15. aug 2008, 15:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Farvskov
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Type70 » 6. sep 2008, 07:58

Watcher@CarTrends.dk skrev:det jo som man ser det... når det nu er fordi skoda ik ka bygge bilen rigtigt og den går i stykker så ska de da lave lortet, det er jo sådan at hvis vi nu chipper din bil ja så ryger garantien, syntes du så også det fair du køre ind til f.eks skoda med en forlygte som er defekt, og så siger de ja desværre du har chippet bilen så garantien dur ik mere de dele hænger jo ik sammen
Type70 skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:som skodacombi også siger, du klare den med en flashcounter så ka du nulstillet tallet, og så smide en vagcom på og slette alle evt fejl og gemte koder...

jeg ka sige som eksemple nu vi også snakker skoda, jeg havde en kunde med en skoda octavia 2.0TDI jeg havde chippet bilen begynder så og sige nogen sjove lyde fra gearkassen osv, jeg lagde så kundens standard program ind og skoda får rettet fejlen på garanti det var et udrykkerleje den var gal med, og så røg kundens program bar ind igen og alle er glade :)



Det er der nogle der kalder svindel ;)
Nogle menesker kan ødelægge enhver bil, det handler bare om at give gas nok. Desuden er skoda det mærke i v.a.g koncernen med færrest reklamationer og gaarantisager.
Lad mig tilføje at jeg ikke er imod chiptuning, dog syndes jeg det er spild af penge at chippen fx. en Altea fr 170hk, til 205hk, når den standart alligevel yder mellen 180-190hk.

Brugeravatar
Type70
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 15. aug 2008, 15:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Farvskov
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Type70 » 6. sep 2008, 08:00

Tonny skrev:
Type70 skrev: Det er der nogle der kalder svindel ;)
Det er der vist ingen tvivl om det er. Ikke at det retfærdiggør selv at svindle, men det kalder jeg også nogen gange det VW gør for at snyde sig uden om deres garantiforpligtelser.
Så prøv at købe en fransk bil, der bliver du snydt fra dag et. :lol:

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning og fabriksgaranti?

Indlæg af Greden » 8. sep 2008, 16:59

Supermule skrev:Gi' fanden i det garanti for det handler om at det er iorden det der bliver lavet.......Og det er det tit ikke.
true that!
da jeg købte min skude der var der stadig 1års forhandler garanti på bilen, 3 dage senere der står jeg hos Rittersport.! - mer power tak.

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"