Hej
Jeg har en golf 4 130 hk tdi, som skal have lidt mere saft og kraft.
Havde først tænkt på en utune boks fra Landberg, da jeg gerne selv ville kunne sætte den tilbage til standard ved syn/salg.
Men når man køber en utune boks, så får man jo bare filen tilsendt.
Er det ikke bedre at få bilen kørt ind, så den yder efter hvad kobling/svinghjul kan holde til, samt at man er sikker på den ikke ryger...?
Hvad er forskellen egentlig på en alm bokstunning, og en utune boks, hvor man bare får en standard fil...? ( udover prisen).
Utune vs bokstunning.
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Utune vs bokstunning.
Du kan også få den kørt ind hos Landberg og få lagt tuningsfil og standard filen ned på en U-tune som du så selv kan vælge imellem
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Utune vs bokstunning.
Ja hvis jeg skulle have en utune, så ville jeg også få den kørt ind, samt have rullefelts test.
Jeg undrer mig bare over, at hvis man bare for den med posten, har man så ikke bare en dyr boks tunning...?
Jeg undrer mig bare over, at hvis man bare for den med posten, har man så ikke bare en dyr boks tunning...?
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Utune vs bokstunning.
Boks tuning skruer kun op for brændstofsmængden så vidt jeg har forståetdampbarn skrev:Ja hvis jeg skulle have en utune, så ville jeg også få den kørt ind, samt have rullefelts test.
Jeg undrer mig bare over, at hvis man bare for den med posten, har man så ikke bare en dyr boks tunning...?
En OBD tuning tilpasses til motoren, og skruer også op for ladetrykket så det hele passer sammen
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Re: Utune vs bokstunning.
Som kimmhemm skriver har jeg også forstået at bokstuning kun kan justere trykket i commonrailbaren (på commonrail motorer v.h.a højtrykspumpen) eller i dyserne direkte f.eks på TDI. Der findes også bokse som justerer åbne/lukke tiden så kan på den måde kan ændre mængden der sprøjtes ind i forbrændingen. Boksen kan ikke ændre turbotrykket, så man skal selv skrue op for ladetrykket for at tilpasse nogenlunde til mængden af ekstra diesle man får ind.
Men jeg tror ikke det er så effektivt som en rigtig OBD tuning som utune gør. Jeg har selv stillet samme spørgsmål overfor Thomas Landberg og han nævner det ikke betyder det helt store så længe motoren står standard og mekanisk intet fejler.
I dag er prisen den samme, næsten i hvert fald.
Gå med utune, helt klart. Ønsker du ydeligere modifikationer på motoren kan du have ret i de nok skal køres ind og trimmes efter ved hjælp af måleudstyr som rullefelt osv.
Men jeg tror ikke det er så effektivt som en rigtig OBD tuning som utune gør. Jeg har selv stillet samme spørgsmål overfor Thomas Landberg og han nævner det ikke betyder det helt store så længe motoren står standard og mekanisk intet fejler.
I dag er prisen den samme, næsten i hvert fald.
Gå med utune, helt klart. Ønsker du ydeligere modifikationer på motoren kan du have ret i de nok skal køres ind og trimmes efter ved hjælp af måleudstyr som rullefelt osv.
Skoda Octavia Combi RS 2007 2,0 TFSi - standard