begrænsninger ved tdi

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: begrænsninger ved tdi

Indlæg af skodacombi » 13. nov 2008, 17:36

når man måler med racelogic osv så maler de bar eikke rigtigt det er beviste flare gange der var en der kørte i diesel klassen og han havde sådan til at måle det med den viste næsten 3/10 for hurtigt i forhold til tiden så der er jo også det der skal tages lidt højde for men nu må vi se næste år hva det bliver til...michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: begrænsninger ved tdi

Indlæg af Dennis J » 13. nov 2008, 17:53

Det er Atco raceway - og den hælder af tidstavlen, måske det der snyder.

her er en film skudt bag fra og ligefrem.

http://s22.photobucket.com/albums/b335/ ... nt=335.flv" onclick="window.open(this.href);return false;

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: begrænsninger ved tdi

Indlæg af skodacombi » 13. nov 2008, 18:09

oki den falder ikke så meget som det så ud på den første video.men det bliver da spændende at se hva det bliver til at tider....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

nicko
Medlem
Indlæg: 636
Tilmeldt: 27. sep 2008, 11:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: begrænsninger ved tdi

Indlæg af nicko » 13. nov 2008, 18:22

iflg. diverse sider så er racelogic boxen med ekstern antenne da rimelig præcis. når vi laver disse målinger så har vi box'en og vagcom på med 0-401 meter hvor præcis den er ved jeg ikke...

men den 13,2s til det er med mig og min kammmerat i bilen og næsten fuld tank...
men den er så svært a lave den tid med standard dæk bare det mindste så guffer den rundt og så man opppe på 1/2sek højere eller mere...
men 0-100 tiden var faktisk helt oppe på 6,3sek da vi lavede denne tid og der har vi før været nede på 5,4-5,7 tider så bedre dæk så ren 13 tid hjemme.... mindst... ren teoretisk så ja ca 12,7 tider.... burde være muligt... men ikke noget man laver hver gang...

men hvis apr laver 12,8 sek med stage 3 og slicks så passer dette jo fint....

jonas a. han lavede 13,46sek sidste år i sin cupra og den havde 316 hk der med standard dæk.
Seat leon 2,0tfsi REVO stage 3+

Tak til REVO TECHNIK DENMARK Main Dealer!!

SORENSEN-PERFORMANCE

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: begrænsninger ved tdi

Indlæg af skodacombi » 13. nov 2008, 18:27

jonas hans bil havde da også 4wd ikke ?? men det bliver spændende at se hva tider der kan køres næste år...michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: begrænsninger ved tdi

Indlæg af Dennis J » 13. nov 2008, 18:46

synes sgu det er nogen gode tider nicko ;)

Mht til tider på dragbaner, så kan de jo naturligvis afvige fra bane til bane, og ikke kun pga. om banen hælder op eller ned, men også pga. banen iforhold til hav overflade mm., samt asfalt, luftfugtighed og en mia. ting, derfor fokusere amerikaner der får den type race ind med sutteflasken mest på Trapspeed - altså udgangshastigheden som det væsentligste. Jeg vil på ingen måder sige jeg kan få min bil ned på de tider når jeg engang er færdig, men jeg håber det da og kan da ellers stille mig tilfreds med at vide at der findes utallige med præcis samme kit og resultater på banen som APR reklamere med - det er nok for mig til at sige det kan bilen skam også hvis den bliver sat rigtig op til det osv., det er blot min påstand men af årsagen til det er så let at sammenligne med de kits, er at de er identiske på alle biler og bliver solgt tusindvis - tusindvis af kunder afprøver det altså på forskellige baner og med forskellige kører - tiderne ligger inde for samme margin - mit kit er derimod en anelse tæt på en abnormalitet da jeg ikke har APR sw, og det var bygget til E-gas 1.8T, og derudover er jeg langt mere interesseret i trackdays med udgangspunkt i banerace, så det vil være punktet jeg tuner imod :D .

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
kenndk
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:54
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: begrænsninger ved tdi

Indlæg af kenndk » 13. nov 2008, 20:36

Afviger det ikke lidt fra topic nu? :)

nicko
Medlem
Indlæg: 636
Tilmeldt: 27. sep 2008, 11:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: begrænsninger ved tdi

Indlæg af nicko » 13. nov 2008, 21:16

skodacombi skrev:jonas hans bil havde da også 4wd ikke ?? men det bliver spændende at se hva tider der kan køres næste år...michael
nej jonas' bil er sådan en som min, cupra tfsi fwd, det er ham der har monteret tingene på min bil... det var 13,46 til DHB på alm. standard skod dæk. og som sagt 316hk.

men stadig a lave bare en 13,8-14 tid der skal gås til makronerne... men når man rammer rigtigt så er det 13,2-13,7 tider med 2 mennesker og masser a benz i tanken... og kan gøres bedre med slicks som sagt det var 8-10 grader varmt den dag for 3uger siden..

alle disse test er lavet på striben nordsjælland Thansen, så ved i hvor det er ?
kenndk skrev:Afviger det ikke lidt fra topic nu? :)
jo sorry.... skal nok blive rettet op på det igen... men der røg bare li lidt 1/4mile hygge i den :P
Seat leon 2,0tfsi REVO stage 3+

Tak til REVO TECHNIK DENMARK Main Dealer!!

SORENSEN-PERFORMANCE

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"