Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af nielshm » 20. mar 2012, 07:38

Har du haft din bil på rullefelt, og hvad har den som udgangspunkt kunnet yde i forhold til fabrikkens standardtal - og selvfølgelig før chiptuning?
Hvad har bilens km-stand været?

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Rasmusa » 20. mar 2012, 07:41

nielshm skrev:Har du haft din bil på rullefelt, og hvad har den som udgangspunkt kunnet yde i forhold til fabrikkens standardtal - og selvfølgelig før chiptuning?
Hvad har bilens km-stand været?
Leon 1,8T 2001
178 Hk / 150K km
(RH motorsport)

A4 1,9 TDI (130Hk model)
140 Hk / 212K KM
(Landberg)
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af MKay » 20. mar 2012, 07:43

Golf V GTI 2006 - 130.00KM - Ikke chippet.
Fabrikstal 200HK/280NM - Natmekanikerens felt siger 211HK/300NM på VPower
Skoda Octavia 3

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Philip » 20. mar 2012, 07:44

Fabia II 1,4 TDI greenline km 70.000

Standard opgivelse
80 hk v/ 4000 omdrejninger
195 nm v/ 2200 omdrejninger

Standard
86 hk v/ 4000 omdrejninger
205 nm v/ 2250 omdrejninger

Målt ved Landberg

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Greden » 20. mar 2012, 09:28

Vw golf4 Tdi pd 100hk 250nm 92000km
Målt til 116hk og 280nm hos Rittersport.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af AU-R8 » 20. mar 2012, 09:59

Min gamle 4,2 V( FSI er opgivet til
420 hk, 430 NM
Den ydede før tuning med V-power
425 hk, 476 NM

Hos Peter hos RJ.

Brugeravatar
Katborg
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 31. jul 2008, 08:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 45 times
Been thanked: 9 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Katborg » 20. mar 2012, 10:11

Vores gamle Skodâ Octavia 2,0 TDI PD (140hk/320Nm) fra 2005 havde vi på rullefelt da den var knap et år gammel den havde nok kørt omkring 25.000km vil jeg tro.
Der var, og blev, IKKE pillet ved motoren :D

171,3hp / 3922Rpm
385,7Nm / 2128Rpm

Målt af Landberg - og de målte 2 gange, for at være sikker på resultatet ;)

:mrgreen: Den var kørt godt til :mrgreen:
Lavede uden problemer hjulspin i 2. gear
og Trak vores 1.600kg campingvogn uden de mindste problemer - selv i 6 gear.

Vores nuværende Superb 2,0 TDI CR (140hk/320Nm), har vi ikke haft på rullefeltet (endnu), men den rykker helt klart ikke som Octavia'en gjorde.
Superb'en er også en tungere bil og HØJERE gearet.
5. gear i Superb'en svarer nogenlunde til 6. gear i Octavia'en.
Campingvognen trækker den uden problemer i 5. gear - og på lige vej/stille vejr endda i 6. gear :)
Skodâ Karoq 2.0 Tdi Adblue 150 4x4 Dsg7
  • 7 airbags, ESC, El-førersæde med memory, Metallak - Lava Blue, Digitalt cockpit, Opvarmet bagsæde, Personalisering og 3. nøgle, Dynamisk chassiskontrol med off-road funktion, Opvarmet forrude, Svingbart anhængertræk, Panoramasoltag, Sportssæder i stofindtræk, VarioFlex sæder på bagsædet, Style plus pakke

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af nielshm » 20. mar 2012, 11:00

Det er pudsigt, at alle yder mellem 5% og 20% mere end standardopgivelsen.
Med tanke på de forskellige chipmuligheder der findes, så er merydelsen altid regnet i forhold til fabrikkens standard.

Brugeravatar
RpR
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af RpR » 20. mar 2012, 11:29

Ibiza'en havde også 161hk std. :)

clausuhansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af clausuhansen » 20. mar 2012, 13:30

Bora 2.0 år 1999 220.000 km
standart 85kw 115hk 170nm
mit rullefelt sagde 87kw 118hk 166nm sidste år efter motoren havde fået nye stempelringe og olie tyve, på 95okt.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af AU-R8 » 20. mar 2012, 13:41

nielshm skrev:Det er pudsigt, at alle yder mellem 5% og 20% mere end standardopgivelsen.
Med tanke på de forskellige chipmuligheder der findes, så er merydelsen altid regnet i forhold til fabrikkens standard.
Nu måler de jo på hjulene, så de opgivelser der er, er der lagt tabet til i gearkasse m.m.
Jeg spurgte helt præcist hvordan han vidste det, men det kunne hans rullefelt ihvertfald regne tabet ud, når den rullede af i N.
Jeg spurgte så om det var kalibreret ordentligt, og han kiggede nærmeste fornærmet på mig Peter og fortalte at han kalibrerede en del rullefelter i DK.
Så ja han mente at tallene var rimelig nøjagtige.

I andre må rette mig hvis det er forkert det jeg har skrevet.
Senest rettet af AU-R8 20. mar 2012, 20:06, rettet i alt 1 gang.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af svan » 20. mar 2012, 20:01

interessant, har leget med tanken om at få rullet lillemors gode gamle 2'er, der ligger en ualmindelig vel tilkørt RP'er i, som jeg synes er betydeligt mere frisk på gassen end andre jeg har prøvet, har dog før hørt dem målt op til 95 hk, og er vi deromkring er jeg da ikke sikker på jeg gider smide en PF i.

svan

lars stampe
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af lars stampe » 24. mar 2012, 06:54

Skoda tfsi 2006 standart , rullet i 5 gear.
[*]
Vedhæftede filer
hk_1020bar_mapsensor_std_5gear.jpg
hk_1020bar_mapsensor_std_5gear.jpg (113.73 KiB) Vist 6454 gange
Senest rettet af lars stampe 25. mar 2012, 16:41, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i

Brugeravatar
torniel
Nyt medlem
Indlæg: 277
Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 51 times

Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af torniel » 24. mar 2012, 08:54

Seat Altea 2.0 TDI PD: 140hk på papiret, 156hk på rullefelt ved JR Autoteknik. Ca. 120.000km.
Amagermøller havde først målt den til 180hk, hvilket gav problemer i forhold til synshallens krav om dokumentation af effekt.
Bilen har aldrig været chippet.
Mvh.
Torben

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Prodigy » 24. mar 2012, 21:52

Spørgsmålet er jo så om fabrikkens opgivelser er på hjulene? for så passer det jo fint at diverse felter måler højere hvis de auto korrigerer for drivlinie tab og giver et beregnet tal for krumtap-ydelsen - men igen det hele kommer jo an på hvilket af de to tal der måles og opgives fra VW..
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
GRANFRANZ
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. aug 2009, 18:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af GRANFRANZ » 25. mar 2012, 09:23

Seat altea FR Tfsi dsg fra 2007, havde kørt kørt omkring 50.000 km da den blev rullet.. Der var monteret BSH luftfilter og V-power i tanken... !
Std tal. 200 hk og 280 nm
Vedhæftede filer
felt.jpg
felt.jpg (74.18 KiB) Vist 6321 gange
Skoda SuperB 2014, 2,0TDI DSG - 170HK

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af AU-R8 » 25. mar 2012, 12:58

Prodigy skrev:Spørgsmålet er jo så om fabrikkens opgivelser er på hjulene? for så passer det jo fint at diverse felter måler højere hvis de auto korrigerer for drivlinie tab og giver et beregnet tal for krumtap-ydelsen - men igen det hele kommer jo an på hvilket af de to tal der måles og opgives fra VW..
Det er på krumtappen opgivelserne fra fabrik.
Min 420 hk V8er ydede vist 338 hk på hjulene før tuning. 4wd giver selvfølgelig større tab end 2wd.
Min nuværende 525 hk trækker da en del mere end min gamle 440 hk, selvom den er 200 kg tungere.
Men den skal jo først lige have ordentligt fat med baghjulene. I den gamle var det bare højre fod i bund, nu skal man enten dosere det selv eller lade ESP/ASR klare det for dig :D

Så tabet er vel typsik fra 15-25%, ellers må i lige rette mig.

Dirty golf 4 t
Medlem
Indlæg: 694
Tilmeldt: 21. jun 2008, 06:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Dirty golf 4 t » 26. mar 2012, 07:31

AU-R8 skrev:
Prodigy skrev:Spørgsmålet er jo så om fabrikkens opgivelser er på hjulene? for så passer det jo fint at diverse felter måler højere hvis de auto korrigerer for drivlinie tab og giver et beregnet tal for krumtap-ydelsen - men igen det hele kommer jo an på hvilket af de to tal der måles og opgives fra VW..
Det er på krumtappen opgivelserne fra fabrik.

Så tabet er vel typsik fra 15-25%, ellers må i lige rette mig.
enig
Audi A6 c7 3,0 tfsi
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O

Brugeravatar
dfm
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 5. jan 2009, 10:46
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af dfm » 26. mar 2012, 08:23

Min A4 1,9 TDi, på papiret 130 HK, ved Landberg 140,5 HK uden optimering. Landberg sagde at det tal var meget normalt for en 1,9 TDi.
Efter optimering 169,5 HK og 360 NM, bilen havde kørt 200.000 da den var på feltet.
Dan

VW California T5 TDI 2009 4Motion

Robert A
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 3. sep 2011, 11:32
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Robert A » 26. mar 2012, 09:34

kald mig bare dum, men er de fleste tal i denne tråd ikke hk på motoren?
og er hk på hjulene ikke mere relevant?
hvor meget kan man stole på rullefelternes opgivelser af transmisionstabet?
for det er da nogle imponerende høje tal der bliver serveret, en del over den opgivne effekt...

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af AU-R8 » 26. mar 2012, 09:43

Robert A skrev:kald mig bare dum, men er de fleste tal i denne tråd ikke hk på motoren?
og er hk på hjulene ikke mere relevant?
hvor meget kan man stole på rullefelternes opgivelser af transmisionstabet?
for det er da nogle imponerende høje tal der bliver serveret, en del over den opgivne effekt...
Det har du ret i, men så er det jo svært at sammenligne med fabriksopgivelserne.
Min V8er FSI mistede kan du se omkring 85 HK. Det til en R-tronic gearkasse, permanent 4wd og fire hjul i størrelsen 235 for og 305 bag.
Jeg var da noget noget overrasket over så højt et tal, men det er åbenbart meget normalt.
Peter hos RJ fortalte at feltet selv regnede tabet ud. Det ved at han kørte den op i fart og lod den trille af selv, eller hvad det kaldes, flere gange. På den måde udregner softwaren tabet i HK. Hvis du er med på hvad jeg prøver at forklare.
Senest rettet af AU-R8 26. mar 2012, 09:51, rettet i alt 1 gang.

Robert A
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 3. sep 2011, 11:32
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Robert A » 26. mar 2012, 09:51

jeg er med på den :)
jeg har mest med mc'er at gøre, og her regner "vi" altid med hvad der leveres på hjulet før og efter tuning da det er der kræfterne skal bruges..
rullerfelter viser jo i forvejen sjældent det samme fabrikaterne imellem, og skal der så et softwareudregnet transmissionstab med, bidrager det jo yderligere til at det kan være svært at sammenligne resultaterne?

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af AU-R8 » 26. mar 2012, 09:53

Robert A skrev:jeg er med på den :)
jeg har mest med mc'er at gøre, og her regner "vi" altid med hvad der leveres på hjulet før og efter tuning da det er der kræfterne skal bruges..
rullerfelter viser jo i forvejen sjældent det samme fabrikaterne imellem, og skal der så et softwareudregnet transmissionstab med, bidrager det jo yderligere til at det kan være svært at sammenligne resultaterne?
Så efter tuning havde min altså 355 hk på hjulene ca.
Det kunne være man skulle smutte op og se hvad bæstet har på baghjulene med 2wd.

Hvad er tabet på en MC, Gearkasse og kæde m.m. ca. ?

Robert A
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 3. sep 2011, 11:32
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Robert A » 26. mar 2012, 10:09

transmissionstabet på en mc med kæde er typisk 10-15%
min gademaskine r1 1000cc sugemotor lægger 135 på hjulet på et dynojet felt, den er opgivet til 150 på motoren.

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Andreas K » 26. mar 2012, 21:03

Robert A : min R1'er gjorde det samme 137 på hjulet opgivet til 150 i motoren. men fint af en gammel knallert med slidt kæde syntes jeg.

At alle ligger lidt over, det er nok mere grundet VAG. fordi spørg bare gutterne der har købt en Ford Focus RS f.eks. og hør hvad de rulles til std. hahahaha. der er vidst pyntet lidt på fabriks tallene :D


Min egen bil.

Seat Leon Cupra 2.0 TFSI. Kørt ca. 20.000 km da den blev målt
Opgivet effekt :
240 HK
300 NM

Målt effekt hos Natmekanikeren :
261.7 HK
318.8 NM

Billede
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
LilleArne
Nyt medlem
Indlæg: 426
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af LilleArne » 28. mar 2012, 10:47

Kan man evt. få rullet en mc hos dig?
Kunne godt tænke mig at få min Blackbird på felt!
Robert A skrev:transmissionstabet på en mc med kæde er typisk 10-15%
min gademaskine r1 1000cc sugemotor lægger 135 på hjulet på et dynojet felt, den er opgivet til 150 på motoren.

Robert A
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 3. sep 2011, 11:32
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Robert A » 28. mar 2012, 10:53

LilleArne skrev:Kan man evt. få rullet en mc hos dig?
Kunne godt tænke mig at få min Blackbird på felt!
Robert A skrev:transmissionstabet på en mc med kæde er typisk 10-15%
min gademaskine r1 1000cc sugemotor lægger 135 på hjulet på et dynojet felt, den er opgivet til 150 på motoren.
jeg har desværre intet rullefelt..
men hold øje med forårets åbent hus arrangementer, der kan man ofte får rullet til billig penge, og ikke mindst sammenligne med andre rulninger fra samme felt og dag så temperatur, luftfugtighed osv er ens

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Lynge1974 » 28. mar 2012, 15:14

dfm skrev:Min A4 1,9 TDi, på papiret 130 HK, ved Landberg 140,5 HK uden optimering. Landberg sagde at det tal var meget normalt for en 1,9 TDi.
Efter optimering 169,5 HK og 360 NM, bilen havde kørt 200.000 da den var på feltet.
Jeg overvejer at få min 2.0TDI (dsg) optimeret, men har lidt bekymringer omkring den også har rendt 200.000... Der er jo tilbud for tiden 8-)
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

thhim
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 14. okt 2011, 23:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af thhim » 31. mar 2012, 15:08

Vw golf 4 1,9 130 hk 310 nm den have kørt 230000 og bliv rullet til 145 hk og 320 nm..

Brugeravatar
Old dogg 8464
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 16. okt 2011, 15:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Harlev/Århus
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?

Indlæg af Old dogg 8464 » 1. apr 2012, 08:04

Altea 2,0 tdi 140hk model.

HK: 136
NM: 325

Efter 200,000 KM.

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"