indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af Greden » 15. okt 2008, 20:12

Jeg fik endelig muligheden for at logge på nogle temperaturer her i dag.

Alle målinger er lavet med vagcom.
udendørstemperaturen er stabilt 11grader.

Intercooleren er på ca. 6liter, sidder i fronten på org kofanger på golf4.
Tykkelsen på intercooleren er ca. 63mm. model kina.

ved alm kørsel, let speederfod så stiger temperaturen til mellem 18-20grader og ligger der stabilt.
ved 50% belastning, så begynder temperaturen at stige, men ikke til mere end 22-25grader.
testet over 40km kørsel.

Ved gentagende accelerationer 4 stk gav max temperatur på 36-38grader.
acceleration lavet i 4 gear (på en 5 trins gearkasse)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af Supermule » 15. okt 2008, 20:26

Det er da ikke skidt.....:)

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af Greden » 15. okt 2008, 20:54

nej.. jeg må sige at jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet.

dog kunne jeg godt tænke mig at vide hvad min olietemperatur er, men det har jeg ikke kunne finde i vacom nogen steder, ikke endnu (hvis det altså kan aflæses på sådan en lille PD100 som min)

Allan_84
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af Allan_84 » 15. okt 2008, 23:26

Greden skrev:..ved alm kørsel, let speederfod så stiger temperaturen til mellem 18-20grader og ligger der stabilt.
ved 50% belastning, så begynder temperaturen at stige, men ikke til mere end 22-25grader.
testet over 40km kørsel.

Ved gentagende accelerationer 4 stk gav max temperatur på 36-38grader.
acceleration lavet i 4 gear (på en 5 trins gearkasse)
Supermule skrev:Det er da ikke skidt.....:)
er der en tommelfinger regel for hva temp. skal være under? og er det det samme om det er en tdi elelr benziner? (undskyld for OT)
Audi A3 Sportback

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af Supermule » 16. okt 2008, 06:03

Kan du holde den nede under 20 grader over normal udendørstemp., så er det ganske udemærket....

Brugeravatar
HeineM
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vognsild
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af HeineM » 16. okt 2008, 06:55

ok. hvor meget tryk kører du så med?

Greden skrev:Jeg fik endelig muligheden for at logge på nogle temperaturer her i dag.

Alle målinger er lavet med vagcom.
udendørstemperaturen er stabilt 11grader.

Intercooleren er på ca. 6liter, sidder i fronten på org kofanger på golf4.
Tykkelsen på intercooleren er ca. 63mm. model kina.

ved alm kørsel, let speederfod så stiger temperaturen til mellem 18-20grader og ligger der stabilt.
ved 50% belastning, så begynder temperaturen at stige, men ikke til mere end 22-25grader.
testet over 40km kørsel.

Ved gentagende accelerationer 4 stk gav max temperatur på 36-38grader.
acceleration lavet i 4 gear (på en 5 trins gearkasse)
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af Greden » 16. okt 2008, 07:59

bare sølle 1.6bar...

jeg kan hører turboladeren den griner af mig hvergang jeg giver bilen gas ;)

Brugeravatar
henrik2er
Nyt medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding 6000
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af henrik2er » 16. okt 2008, 08:02

Jeg lokkede min forleden aften, den lavede ved gentagende acc. fra 0 - 200 og den viste faktisk ikke over 38´grader total. det var godt nok aften, men det var med den orginale intercooler som ikke er ret stor på min model. men luften kan kommet let væk bag ved intercooleren, dte var med 1,5 bar overboost og stabil ladetryk på 1,25. så det er jeg egentlig ret godt tilfreds med. Hva lokker i på org mont intercooler? For jeg havde egentlig tænk mig at montere en fmic. men kan det betale sig????
Henrik2er !!

Brugeravatar
henrik2er
Nyt medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding 6000
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af henrik2er » 16. okt 2008, 08:15

Nå fik lige snakket med min makker, min sneg sig op på 48 grader til sidst. så det er vel ikke så imponerende.. :shock:
Henrik2er !!

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af Supermule » 16. okt 2008, 08:21

Det er lige i overkanten.... Regn med at du mister ca 1,1 hk pr grad din indsugningstemp. stiger.....

Så du vil kunne hente ca 20hk ved at sænke den til ca 30 grader istedet.....Udover det, så vil du kunne holde presset længere før den løber varm...

Brugeravatar
HeineM
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vognsild
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af HeineM » 16. okt 2008, 09:12

Den tommelfinger regl der holder ikke rigtig på en diesel. på min originale IC var luften 70 grader, der blev den målt til 180hk. og med min front mont IC er luften ca 30 grader.det gav ikke 44hk :-)
Supermule skrev:Det er lige i overkanten.... Regn med at du mister ca 1,1 hk pr grad din indsugningstemp. stiger.....

Så du vil kunne hente ca 20hk ved at sænke den til ca 30 grader istedet.....Udover det, så vil du kunne holde presset længere før den løber varm...
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af Supermule » 16. okt 2008, 09:17

Sorry.....Jeg læste ikke det var en diesel.....:(

Beklager.

Brugeravatar
henrik2er
Nyt medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding 6000
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af henrik2er » 16. okt 2008, 09:37

Jamen heinem hvad gav det? :lol: og hvad laver det vnt20 projekt nu hk/nm

Dig og michael(skodacombi) er jo de eneste der hæver diesel standarten inde for tuning 8-)
Henrik2er !!

Brugeravatar
henrik2er
Nyt medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding 6000
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af henrik2er » 16. okt 2008, 09:38

Øhh og ja dusty sorry :D
Henrik2er !!

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af Greden » 16. okt 2008, 09:59

jeg ser meget frem til når michael få skruet den 2256 lader på hans bil eller hvis han får grabberne i en endnu størrer. (kan ikke lige huske nr på den)

men det kunne da være dejligt at se et par 300hk TDI'er til på 402meteren her til sommer..

Brugeravatar
HeineM
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vognsild
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af HeineM » 16. okt 2008, 10:27

180hk og 435nm havde den før jeg monterede frmic, GT2052(vnt20 lader), 2,5" udstødning og 2,5" tryk rør. da dette blev monteret havde den de 447NM og 187HK. men grunden til den ikke havde flere heste er den ikke kan holde timingen i pumpen. så jeg har en anden pumpe der skal smides på. den havde allerede de 187hk ved 3300 omdr, det er jo tidligt. så tror da på en del mere når pumpen bliver ordnet...

Heine
henrik2er skrev:Jamen heinem hvad gav det? :lol: og hvad laver det vnt20 projekt nu hk/nm

Dig og michael(skodacombi) er jo de eneste der hæver diesel standarten inde for tuning 8-)
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk

Brugeravatar
henrik2er
Nyt medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding 6000
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.

Indlæg af henrik2er » 16. okt 2008, 14:23

Okay, det var da også en del hk/nm ved det tal, glæder mig til at høre resultatet med den nye pumpe 8-)
Henrik2er !!

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"