indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
Jeg fik endelig muligheden for at logge på nogle temperaturer her i dag.
Alle målinger er lavet med vagcom.
udendørstemperaturen er stabilt 11grader.
Intercooleren er på ca. 6liter, sidder i fronten på org kofanger på golf4.
Tykkelsen på intercooleren er ca. 63mm. model kina.
ved alm kørsel, let speederfod så stiger temperaturen til mellem 18-20grader og ligger der stabilt.
ved 50% belastning, så begynder temperaturen at stige, men ikke til mere end 22-25grader.
testet over 40km kørsel.
Ved gentagende accelerationer 4 stk gav max temperatur på 36-38grader.
acceleration lavet i 4 gear (på en 5 trins gearkasse)
Alle målinger er lavet med vagcom.
udendørstemperaturen er stabilt 11grader.
Intercooleren er på ca. 6liter, sidder i fronten på org kofanger på golf4.
Tykkelsen på intercooleren er ca. 63mm. model kina.
ved alm kørsel, let speederfod så stiger temperaturen til mellem 18-20grader og ligger der stabilt.
ved 50% belastning, så begynder temperaturen at stige, men ikke til mere end 22-25grader.
testet over 40km kørsel.
Ved gentagende accelerationer 4 stk gav max temperatur på 36-38grader.
acceleration lavet i 4 gear (på en 5 trins gearkasse)
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
nej.. jeg må sige at jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet.
dog kunne jeg godt tænke mig at vide hvad min olietemperatur er, men det har jeg ikke kunne finde i vacom nogen steder, ikke endnu (hvis det altså kan aflæses på sådan en lille PD100 som min)
dog kunne jeg godt tænke mig at vide hvad min olietemperatur er, men det har jeg ikke kunne finde i vacom nogen steder, ikke endnu (hvis det altså kan aflæses på sådan en lille PD100 som min)
-
- Medlem
- Indlæg: 929
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
Greden skrev:..ved alm kørsel, let speederfod så stiger temperaturen til mellem 18-20grader og ligger der stabilt.
ved 50% belastning, så begynder temperaturen at stige, men ikke til mere end 22-25grader.
testet over 40km kørsel.
Ved gentagende accelerationer 4 stk gav max temperatur på 36-38grader.
acceleration lavet i 4 gear (på en 5 trins gearkasse)
er der en tommelfinger regel for hva temp. skal være under? og er det det samme om det er en tdi elelr benziner? (undskyld for OT)Supermule skrev:Det er da ikke skidt.....
Audi A3 Sportback
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
Kan du holde den nede under 20 grader over normal udendørstemp., så er det ganske udemærket....
- HeineM
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vognsild
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
ok. hvor meget tryk kører du så med?
Greden skrev:Jeg fik endelig muligheden for at logge på nogle temperaturer her i dag.
Alle målinger er lavet med vagcom.
udendørstemperaturen er stabilt 11grader.
Intercooleren er på ca. 6liter, sidder i fronten på org kofanger på golf4.
Tykkelsen på intercooleren er ca. 63mm. model kina.
ved alm kørsel, let speederfod så stiger temperaturen til mellem 18-20grader og ligger der stabilt.
ved 50% belastning, så begynder temperaturen at stige, men ikke til mere end 22-25grader.
testet over 40km kørsel.
Ved gentagende accelerationer 4 stk gav max temperatur på 36-38grader.
acceleration lavet i 4 gear (på en 5 trins gearkasse)
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
bare sølle 1.6bar...
jeg kan hører turboladeren den griner af mig hvergang jeg giver bilen gas
jeg kan hører turboladeren den griner af mig hvergang jeg giver bilen gas
- henrik2er
- Nyt medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding 6000
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
Jeg lokkede min forleden aften, den lavede ved gentagende acc. fra 0 - 200 og den viste faktisk ikke over 38´grader total. det var godt nok aften, men det var med den orginale intercooler som ikke er ret stor på min model. men luften kan kommet let væk bag ved intercooleren, dte var med 1,5 bar overboost og stabil ladetryk på 1,25. så det er jeg egentlig ret godt tilfreds med. Hva lokker i på org mont intercooler? For jeg havde egentlig tænk mig at montere en fmic. men kan det betale sig????
Henrik2er !!
- henrik2er
- Nyt medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding 6000
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
Nå fik lige snakket med min makker, min sneg sig op på 48 grader til sidst. så det er vel ikke så imponerende..
Henrik2er !!
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
Det er lige i overkanten.... Regn med at du mister ca 1,1 hk pr grad din indsugningstemp. stiger.....
Så du vil kunne hente ca 20hk ved at sænke den til ca 30 grader istedet.....Udover det, så vil du kunne holde presset længere før den løber varm...
Så du vil kunne hente ca 20hk ved at sænke den til ca 30 grader istedet.....Udover det, så vil du kunne holde presset længere før den løber varm...
- HeineM
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vognsild
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
Den tommelfinger regl der holder ikke rigtig på en diesel. på min originale IC var luften 70 grader, der blev den målt til 180hk. og med min front mont IC er luften ca 30 grader.det gav ikke 44hk
Supermule skrev:Det er lige i overkanten.... Regn med at du mister ca 1,1 hk pr grad din indsugningstemp. stiger.....
Så du vil kunne hente ca 20hk ved at sænke den til ca 30 grader istedet.....Udover det, så vil du kunne holde presset længere før den løber varm...
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk
- henrik2er
- Nyt medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding 6000
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
Jamen heinem hvad gav det? og hvad laver det vnt20 projekt nu hk/nm
Dig og michael(skodacombi) er jo de eneste der hæver diesel standarten inde for tuning
Dig og michael(skodacombi) er jo de eneste der hæver diesel standarten inde for tuning
Henrik2er !!
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
jeg ser meget frem til når michael få skruet den 2256 lader på hans bil eller hvis han får grabberne i en endnu størrer. (kan ikke lige huske nr på den)
men det kunne da være dejligt at se et par 300hk TDI'er til på 402meteren her til sommer..
men det kunne da være dejligt at se et par 300hk TDI'er til på 402meteren her til sommer..
- HeineM
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vognsild
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
180hk og 435nm havde den før jeg monterede frmic, GT2052(vnt20 lader), 2,5" udstødning og 2,5" tryk rør. da dette blev monteret havde den de 447NM og 187HK. men grunden til den ikke havde flere heste er den ikke kan holde timingen i pumpen. så jeg har en anden pumpe der skal smides på. den havde allerede de 187hk ved 3300 omdr, det er jo tidligt. så tror da på en del mere når pumpen bliver ordnet...
Heine
Heine
henrik2er skrev:Jamen heinem hvad gav det? og hvad laver det vnt20 projekt nu hk/nm
Dig og michael(skodacombi) er jo de eneste der hæver diesel standarten inde for tuning
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk
- henrik2er
- Nyt medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding 6000
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: indsugningstemp. TDI FMIC. målinger.
Okay, det var da også en del hk/nm ved det tal, glæder mig til at høre resultatet med den nye pumpe
Henrik2er !!