Hjælp til at lave turbo-banan!

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Brugeravatar
Duzty
Nyt medlem
Indlæg: 361
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Hjælp til at lave turbo-banan!

Indlæg af Duzty » 21. jun 2008, 21:21

Ku godt bruge lidt råd ang at bygge en turbo banan manifold.
Ved jeg ska være forsigtig mht til ikke at lave rør dimensionen for stor!
Er der andet? Længden skal vel også være mere eller mindre præcist lige lange på rørene?
Hvor lange skal man lave rørene? Hvilke cylindre skal falde sammen til sidst lige inden flangen? Er det 1-4 & 2-3 eller?
Og hvor vil det være bedst at placere den externe wastegate?

Det er til en 1.9TD :twisted: Som gerne sku blæse en T3/T4 op :mrgreen:
Seat Leon TDi

Forkammer Diesel rykker :) Nu med GT30R@3,0Bar :twisted: 1/4 mile: 13,21

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hjælp til at lave turbo-banan!

Indlæg af Greden » 21. jun 2008, 23:14

er det ikke bare at købe en 8v turbomanifold over fra nordicturbo, det er godt nok ikke en bananturbo manifold, men det er den samme som ATP bruger og den er god for 300hk..

Der sidder allerede en T3 flance på, ikke så meget ballade, skru på, spænd turbo fast.
http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=81" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Duzty
Nyt medlem
Indlæg: 361
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Hjælp til at lave turbo-banan!

Indlæg af Duzty » 21. jun 2008, 23:30

Det er sådan en der sidder derpå nu! Men vil gerne have noget der flower lidt bedre :)
Det er jo en del at hente på en trimmet benziner, så bør der jo også være det på en Diesel :twisted:
Seat Leon TDi

Forkammer Diesel rykker :) Nu med GT30R@3,0Bar :twisted: 1/4 mile: 13,21

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hjælp til at lave turbo-banan!

Indlæg af Greden » 22. jun 2008, 09:34

hvis man tager udgangspunkt i den manifold der sidder på div. 1.9TDI'er så er der folk der laver 200hk+ på den uden de store problemer overhovedet.

alternativet: den manifold der indgår i "kittet" fra http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... ItemID=136" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg skal ikke kloge mig på hvad der er bedst, men set i lyset af det er på en 402meter at bilen skal yde max, så tror jeg hellere at jeg ville andre steder end manifolden... noget holset HX lastbilsturbo og så lidt gas til at blæse den op i opdrejninger med... og så heller holde fast på hat og briller, løse skærmkanter og den slags. (http://www.turbodk.dk/web/web238.asp" onclick="window.open(this.href);return false;)

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til at lave turbo-banan!

Indlæg af skodacombi » 22. jun 2008, 11:17

hej greden problemet er jo de laver over 200 hk ;) allerede..... med de vil nok gerne noget længere op til dusty prøv at kontakte stingrayrt på tdiclub det kan være han kan/vil hjælpe dig med nogle ideér til manifold.... ellers kan du følge lidt af mine råd som er som følger du skal lave den i den diameter vi snakkede om sidst også med lange bøjninger og forsøg at lave dem lige lange hvis det er muligt....også når du samler dem skal nr1-4 gå sammen og3-4 så udstødningsgasserne ikke kommer til at forstyre hinanden alså sådan at du lave en 4 i 1 ...mvh michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
Duzty
Nyt medlem
Indlæg: 361
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Hjælp til at lave turbo-banan!

Indlæg af Duzty » 22. jun 2008, 11:22

hej greden problemet er jo de laver over 200 hk allerede..... med de vil nok gerne noget længere op til dusty prøv at kontakte stingrayrt på tdiclub det kan være han kan/vil hjælpe dig med nogle ideér til manifold.... ellers kan du følge lidt af mine råd som er som følger du skal lave den i den diameter vi snakkede om sidst også med lange bøjninger og forsøg at lave dem lige lange hvis det er muligt....også når du samler dem skal nr1-4 gå sammen og3-4 så udstødningsgasserne ikke kommer til at forstyre hinanden alså sådan at du lave en 4 i 1 ...mvh michael
Går ud fra du mener 1-4 & 2-3 ;)
Men vi må jo bare prøve os frem så :)
Seat Leon TDi

Forkammer Diesel rykker :) Nu med GT30R@3,0Bar :twisted: 1/4 mile: 13,21

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til at lave turbo-banan!

Indlæg af skodacombi » 22. jun 2008, 13:32

det var lige det jeg mente men det kan ikke gå helt galt bare i ikke laver bøjningerne for skarpe så skal det nok gå....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
Duzty
Nyt medlem
Indlæg: 361
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Hjælp til at lave turbo-banan!

Indlæg af Duzty » 22. jun 2008, 15:35

Vi må da bare igang så, så må den sku lige kigge ind i kabinen så vi undgår de skarpe bøj ;)
Seat Leon TDi

Forkammer Diesel rykker :) Nu med GT30R@3,0Bar :twisted: 1/4 mile: 13,21

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp til at lave turbo-banan!

Indlæg af mtech » 25. jun 2008, 09:06

fint nok du laver rørene så vidt mulig lige lange...hvis du laver det i rustfri ville jeg bruge størrelsen der hedder 42,4*2.. lav det som en 4 i 1 og sørg for at gassen rammer så lige så mulig op i udstødningshuset..ved godt du ikke kan komme helt lige på..og det blir hellere ikke nemmere at svejse jo mere du rejser rørene op..hvad angår det i snakker om med at køre 1og 4sammen og 2 og 3 er det fuldsændig lige meget hvis du ikke kører et devided udstødninghus(opdelt).for så kører gasserne sammen inden udstødningshuset alligevel.(mener ikke det til at få devided til t3-4.) godt gået til dhb iøvrigt.. ;)
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Brugeravatar
Duzty
Nyt medlem
Indlæg: 361
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Hjælp til at lave turbo-banan!

Indlæg af Duzty » 25. jun 2008, 15:55

mtech skrev:fint nok du laver rørene så vidt mulig lige lange...hvis du laver det i rustfri ville jeg bruge størrelsen der hedder 42,4*2.. lav det som en 4 i 1 og sørg for at gassen rammer så lige så mulig op i udstødningshuset..ved godt du ikke kan komme helt lige på..og det blir hellere ikke nemmere at svejse jo mere du rejser rørene op..hvad angår det i snakker om med at køre 1og 4sammen og 2 og 3 er det fuldsændig lige meget hvis du ikke kører et devided udstødninghus(opdelt).for så kører gasserne sammen inden udstødningshuset alligevel.(mener ikke det til at få devided til t3-4.) godt gået til dhb iøvrigt.. ;)
Tror nok vi laver det i sån noget smede-stål (ved ikke hva det hedder :) ) Men det kan jeg nemlig få i samme mål som det du har skrevet!
OK, så laver vi den 4-1 og får dem til at ramme ligepå...
Mange tak :D
Seat Leon TDi

Forkammer Diesel rykker :) Nu med GT30R@3,0Bar :twisted: 1/4 mile: 13,21

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"