Hvad får man ud af det i nm og hk+

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
skodanogetlort
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. okt 2008, 09:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvad får man ud af det i nm og hk+

Indlæg af skodanogetlort » 31. okt 2008, 08:39

Det koster 10800,- + monteringsløn for andet svinghjul/kobling til octavia diesel 1,9 105 hk. Normal kobling/sving kan klare 320 nm/140 hk) - men hvad får man egentlig for de ca. 15000 kr. denne operation koster - altså i nm og hk?

Hvis nu det kun er 10 hk og 30 nm mere, man kan få ud af chiptuningen, inden brændstoffet løber ud af udstødningen sammen med sort os - ja så er det jo nok ikke 15000 kr. værd!.

Nogen med erfaring herfra?

vh
Johnson

Brugeravatar
Jinxz2
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. jun 2008, 12:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad får man ud af det i nm og hk+

Indlæg af Jinxz2 » 31. okt 2008, 09:07

Jeg har lidt svært ved at fange hvad du vil, men hvis du er ude efter og få noget ekstr power så ville jeg chippe den, folk skifter ofte deres kobling da det skal kunne holde til de ekstra heste de får hivet ud af motoren, jeg kan ikke svare dig på om det giver noget med kobling/svinghjul, jeg ville dog vælge og få den chippet hvis det er heste du går efter

Brugeravatar
Jinxz2
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. jun 2008, 12:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad får man ud af det i nm og hk+

Indlæg af Jinxz2 » 31. okt 2008, 09:10

Prøver lige og rette mig selv er det, chip tuningen du skal give 15000,- for?
jeg ville ikke være bange for at gøre det med den nuværende kobling, jeg mener de plejer og få mellem 130-140 hk når de bliver chippet.

skodanogetlort
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. okt 2008, 09:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad får man ud af det i nm og hk+

Indlæg af skodanogetlort » 31. okt 2008, 09:30

Altså bilen bliver chippet og det giver jo ca. 140 hk og 320 nm - men med et andet svinghjul og kobling kan tuneren jo gå lidt videre men har hørt at det kun er ca. 150 hk og 350 nm før den ryger og brændstoføkonomi bliver ringe. Så prisen på 15000 kr for andet svinghjul og kobling er jo høj i forhold til den lille effektforøgelse.

Men er det kun 150 hk og 350 nm der er opnåeligt med omprogrammering og andet svinghjul/kobling

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvad får man ud af det i nm og hk+

Indlæg af ICON » 31. okt 2008, 10:10

Det bliver i hvert fald ikke meget mere end de tal du selv nævner, da standard turboen på sådan en 105 hk´s ikke flower meget mere, og spørgsmålet er måske nærmere, om det overhovedet er klogt at presse den lille turbo mere end de 140-150 hk.
Du kunne jo starte med, at få lavet en OBD tuning som bilen står nu, og så sparer lidt ekstra op, og få skiftet turbo, kobling/svinghjul og evt. dysespidser, når du mener der skal lidt mere til. For som du selv er inde på, så står de 10-15.000 for kobling/svinghjul jo ikke rigtig mål med de sidste 10 hk/30 nm. Nu er jeg ikke inde i priserne på sådan noget TDi tuning, men kan en VNT19 + dysespidser ikke købes for omkring 10.000,-
Så er der vel basis for yderligere 30-40 hk og 60-80 nm.
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvad får man ud af det i nm og hk+

Indlæg af skodacombi » 31. okt 2008, 14:32

hvis du vil vidre med det projekt så skal det anden turbo på... dine dyser kan lave ca 180 hk,jeg har lavet en 105 hk golf 4(axr) den har fået 180 hk 400nm der også fik fmic og anden mapsensor på..men vær opmærksom at du får en dårlig diesel økonomi når dyserne maxes helt ud ....der ville det være en fordel at bruge dyser fra en 130 hk(ritter kan skaffe dem til en rigtig god pris )jeg laver pt 230 hk på mine dyser men har også fået en dårligerer diesel økonomi ,jeg lavede 211 hk på de dyser uden at få dårligere økonomi.men igen hvis du ikke vil gå hele vejen med anden turbo osv ville jeg glemme alt om anden kobling og svinghjul .....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

skodanogetlort
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. okt 2008, 09:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad får man ud af det i nm og hk+

Indlæg af skodanogetlort » 31. okt 2008, 19:31

Jeg tror egentlig jeg vil nøjes med omprogrammeringen og så med tiden finde en anden og kraftigere diesel-bil med større potentiale. Men tak for svarene.

vj
Johnson

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvad får man ud af det i nm og hk+

Indlæg af skodacombi » 31. okt 2008, 21:17

der er masser a potientiale i den motor men som så meget andet så koster det at have det sjovt,, sådan er det nu en gang......michael
Senest rettet af skodacombi 1. nov 2008, 00:21, rettet i alt 1 gang.
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Hvad får man ud af det i nm og hk+

Indlæg af Sorens2 » 31. okt 2008, 23:10

Nøjes du bare med en chip.
Jeg vil gerne skifte koblingen/svinghjulet for under 15k

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"