Hey folkens
Jeg er lidt nysgerig efter lidt info på den motor her, håber nogen kan hjælpe med følgende:
- Boring?
- Slanglængde?
- Kompression?
- Hvilke dele er brugt, nogle smede dele?
- Hvilken type turbo?
- Dyser?
- Toppakning, stål eller?
- Hvad kan der hives ud af den på en std. opsætning?
Håber nogen kan hjælpe med det, eller et link til noget info over det?
Mvh
Anders
2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?
-
- Medlem
- Indlæg: 929
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?
^^spec er bare at google eller tage på vw/audis hjemmeside-Bite Me- skrev:Hey folkens
Jeg er lidt nysgerig efter lidt info på den motor her, håber nogen kan hjælpe med følgende:
- Boring? --> 81,0mm
- Slanglængde? --> 95,5mm
- Kompression? --> 18,5:1
- Hvilke dele er brugt, nogle smede dele?
- Hvilken type turbo? --> VNT
- Dyser?
- Toppakning, stål eller?
- Hvad kan der hives ud af den på en std. opsætning?
Håber nogen kan hjælpe med det, eller et link til noget info over det?
Mvh
Anders
Audi A3 Sportback
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
der står lidt omkring motoren.
Det er holdbare dele der er tale om, og der er lavet over 300hk på standard motor.
Standard turboen stopper med at flowe ved omkring 220hk.
Landberg.dk har lavet en hel del af disse efterhånden.
der står lidt omkring motoren.
Det er holdbare dele der er tale om, og der er lavet over 300hk på standard motor.
Standard turboen stopper med at flowe ved omkring 220hk.
Landberg.dk har lavet en hel del af disse efterhånden.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 1. nov 2008, 16:34
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?
Takker for de fine svar, grund til jeg er nysgerig efter dette er fordi, ja undskyld jeg bander nu, jeg har en Opel VEctra med en 2.0DTi(101HK), som jeg har planer om en dag skulle nå de 200HK, hvilket jeg ikke synes lyder helt umuligt, og nu tænkte jeg så at tage lidt udganskpunkt i den motor jeg spørger ind til, derfor de lidt tekniske spørgsmål..
Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?
Opels motorer er helt anderledes konstrueret end VW's.
De er lettere og mere skrøbelige...
De er lettere og mere skrøbelige...
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 1. nov 2008, 16:34
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?
Yes, det var nemlig det jeg os tænkte, men altså i teorien burde jeg jo kunne beskytte mig på de fleste udover blokken..Supermule skrev:Opels motorer er helt anderledes konstrueret end VW's.
De er lettere og mere skrøbelige...
Grunden til jeg vælger at samligne med en VW motor fx. er fordi jeg synes det er så godt som umuligt at finde nogle brugebare data'er på den motor jeg har..
Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?
Ja men du kan ikke bruge data på en VW motor til noget på en Opel.....
Men jeg ved Thomas Landberg har lavet en del Opel, så det var måske en mulighed??
Men jeg ved Thomas Landberg har lavet en del Opel, så det var måske en mulighed??
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 1. nov 2008, 16:34
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?
Nej ikke direkte, men det kan give mig en idé hvad jeg skal gå efter, altså hvilke standarder jeg gå efter i min motor..Supermule skrev:Ja men du kan ikke bruge data på en VW motor til noget på en Opel.....
Men jeg ved Thomas Landberg har lavet en del Opel, så det var måske en mulighed??
Har lige siddet og kigget lidt på Landberg.dk, kan se de ha ikke meget stående om den motor jeg har, det er mest på commenrail. Men kunne da være jeg skulle prøve og kontakte dem engang og se om de kan fortælle mig noget om den motor..