2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
-Bite Me-
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. nov 2008, 16:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?

Indlæg af -Bite Me- » 1. nov 2008, 16:37

Hey folkens

Jeg er lidt nysgerig efter lidt info på den motor her, håber nogen kan hjælpe med følgende:

- Boring?
- Slanglængde?
- Kompression?
- Hvilke dele er brugt, nogle smede dele?
- Hvilken type turbo?
- Dyser?
- Toppakning, stål eller?
- Hvad kan der hives ud af den på en std. opsætning?

Håber nogen kan hjælpe med det, eller et link til noget info over det? :)

Mvh
Anders

Allan_84
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?

Indlæg af Allan_84 » 1. nov 2008, 16:49

-Bite Me- skrev:Hey folkens

Jeg er lidt nysgerig efter lidt info på den motor her, håber nogen kan hjælpe med følgende:

- Boring? --> 81,0mm
- Slanglængde? --> 95,5mm
- Kompression? --> 18,5:1
- Hvilke dele er brugt, nogle smede dele?
- Hvilken type turbo? --> VNT
- Dyser?
- Toppakning, stål eller?
- Hvad kan der hives ud af den på en std. opsætning?

Håber nogen kan hjælpe med det, eller et link til noget info over det? :)

Mvh
Anders
^^spec er bare at google eller tage på vw/audis hjemmeside
Audi A3 Sportback

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?

Indlæg af Greden » 1. nov 2008, 16:53

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
der står lidt omkring motoren.

Det er holdbare dele der er tale om, og der er lavet over 300hk på standard motor.

Standard turboen stopper med at flowe ved omkring 220hk.

Landberg.dk har lavet en hel del af disse efterhånden.

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?

Indlæg af Supermule » 1. nov 2008, 16:56

210-215hk/400+ nm

-Bite Me-
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. nov 2008, 16:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?

Indlæg af -Bite Me- » 1. nov 2008, 17:35

Takker for de fine svar, grund til jeg er nysgerig efter dette er fordi, ja undskyld jeg bander nu, jeg har en Opel VEctra med en 2.0DTi(101HK), som jeg har planer om en dag skulle nå de 200HK, hvilket jeg ikke synes lyder helt umuligt, og nu tænkte jeg så at tage lidt udganskpunkt i den motor jeg spørger ind til, derfor de lidt tekniske spørgsmål.. :)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?

Indlæg af Supermule » 1. nov 2008, 17:50

Opels motorer er helt anderledes konstrueret end VW's.

De er lettere og mere skrøbelige...

-Bite Me-
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. nov 2008, 16:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?

Indlæg af -Bite Me- » 2. nov 2008, 02:24

Supermule skrev:Opels motorer er helt anderledes konstrueret end VW's.

De er lettere og mere skrøbelige...
Yes, det var nemlig det jeg os tænkte, men altså i teorien burde jeg jo kunne beskytte mig på de fleste udover blokken.. :)

Grunden til jeg vælger at samligne med en VW motor fx. er fordi jeg synes det er så godt som umuligt at finde nogle brugebare data'er på den motor jeg har.. :(

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?

Indlæg af Supermule » 2. nov 2008, 07:38

Ja men du kan ikke bruge data på en VW motor til noget på en Opel.....

Men jeg ved Thomas Landberg har lavet en del Opel, så det var måske en mulighed??

-Bite Me-
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. nov 2008, 16:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TDi(170HK) indhold i denne motor?

Indlæg af -Bite Me- » 2. nov 2008, 09:31

Supermule skrev:Ja men du kan ikke bruge data på en VW motor til noget på en Opel.....

Men jeg ved Thomas Landberg har lavet en del Opel, så det var måske en mulighed??
Nej ikke direkte, men det kan give mig en idé hvad jeg skal gå efter, altså hvilke standarder jeg gå efter i min motor.. :)

Har lige siddet og kigget lidt på Landberg.dk, kan se de ha ikke meget stående om den motor jeg har, det er mest på commenrail. Men kunne da være jeg skulle prøve og kontakte dem engang og se om de kan fortælle mig noget om den motor.. :)

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"