Hej.
Jeg har en passat 110HK fra 99. Som har gået 175000km. Jeg kører meget kort på litteren og syntes ikke den trækker vandvittig godt mere.
Jeg har over vejet at skifte dysehovederne, men er det et projekt man selv kan lave?
Hvormeget skal skilles osv....?
Jeg har overvejet disse dyser: Bosio Diesel Dysehoveder : Powerplus 764, er de ok eller skal man have noget andet. Jeg tror nok de er nummeret størrer end de org..., kan det ikke passe?
Mvh.
S
Udskiftning af dysehoveder
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 4. jul 2008, 05:07
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Udskiftning af dysehoveder
det er ikke noget jeg vil anbefale hvis det ikke er noget man har prøvet før ...de skal trykprøves/justeres efter udskiftning du kan evt kontekte rittersport ang dette han har styr på det.. ang det mangelende træk i bilen har du kontroleret luftmassemåler på den
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 4. jul 2008, 05:07
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udskiftning af dysehoveder
Ja den er lige blevet skiftet. Vores brændstof øko ligger på ca.13-15km/l blandet. og med blød hat kan vi kune lige få den op på 17km/l. Så der må være noget helt galt....
Men HVAD?????
Men HVAD?????
-
- Medlem
- Indlæg: 726
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udskiftning af dysehoveder
Hvis man skal tro Bosio's egen udlægning af deres dysestørrelser. Er PP764 noget der ligner 3 størrelser over dem der
sidder i en 110hk's std.
Uden yderligere modifikationer. Chip, Turbo, FMIC osv. er de dyser alt for store til din motor hvis du spørger mig.
Du kan smider mig en mail hvis du er interesseret i mere info !
sidder i en 110hk's std.
Uden yderligere modifikationer. Chip, Turbo, FMIC osv. er de dyser alt for store til din motor hvis du spørger mig.
Du kan smider mig en mail hvis du er interesseret i mere info !
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk
- jp123
- Nyt medlem
- Indlæg: 272
- Tilmeldt: 17. jul 2008, 07:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udskiftning af dysehoveder
Det ville være en rigtig god ide at finde ud af om det kunne være din MAF sensor der er stået af, for så hjælper det ikke med større dyser.
Jeg har samme model som din (se signaturen) og før jeg skiftede (efter ca. 3 tanke) til større dyser kunne jeg måle 18,5, 18,0 og 19,2 km/L.
MAF-sensor test kan du finde her: http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... t=MAF+test" onclick="window.open(this.href);return false;
og en metode til at afhjælpe problermer (vha. dielektrisk silikone) her: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=729585" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilde:
http://www.tdiclub.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Med de dyser jeg har nu ligger jeg noget lavere km/L. for jeg kan ikke lade være med at trykke til den, og så er den ikke re-mappet endnu til de nye dyser...
Vedr. Bosio dysestyrrelser så kan du se dem på dette link: http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/noz ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
og udskiftning (på en VW golf- jeg brygte den dog til Passaten) her: http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/inj ... _howto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilde:
Geoff Williams.
Så skulle der være lidt at gå i gang med
Jeg har samme model som din (se signaturen) og før jeg skiftede (efter ca. 3 tanke) til større dyser kunne jeg måle 18,5, 18,0 og 19,2 km/L.
MAF-sensor test kan du finde her: http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... t=MAF+test" onclick="window.open(this.href);return false;
og en metode til at afhjælpe problermer (vha. dielektrisk silikone) her: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=729585" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilde:
http://www.tdiclub.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Med de dyser jeg har nu ligger jeg noget lavere km/L. for jeg kan ikke lade være med at trykke til den, og så er den ikke re-mappet endnu til de nye dyser...
Vedr. Bosio dysestyrrelser så kan du se dem på dette link: http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/noz ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
og udskiftning (på en VW golf- jeg brygte den dog til Passaten) her: http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/inj ... _howto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilde:
Geoff Williams.
Så skulle der være lidt at gå i gang med
Senest rettet af jp123 1. nov 2008, 22:52, rettet i alt 1 gang.
PASSAT 3B limo - 1.9tdi 110Hk AFN,
Nuværende mods: EGR delete - Bosio PP 502 - Audi S2/Sachs koblingskit - KKK BV43 (170PS_PD)
Nuværende mods: EGR delete - Bosio PP 502 - Audi S2/Sachs koblingskit - KKK BV43 (170PS_PD)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 4. jul 2008, 05:07
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0