Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 240
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
Hej
Jeg vil hører hvad i har og sige om ovenstående motor ... har denne nogen svag eller dårlige sider man skal være opmærksom på ... ikke mindst i forbindelse med chiptuning? Hvad kan sådan en holde til af hk uden, at man ødelægger svinghjul, kobling, gearkasse og motor?
V.H
Superbil
Jeg vil hører hvad i har og sige om ovenstående motor ... har denne nogen svag eller dårlige sider man skal være opmærksom på ... ikke mindst i forbindelse med chiptuning? Hvad kan sådan en holde til af hk uden, at man ødelægger svinghjul, kobling, gearkasse og motor?
V.H
Superbil
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3740
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
Tag fat i Landberg eller Rittersport så bliver du meget klogere!
Gubs
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
Det bliver vist normalt til en 185-190HK og 390-400 Nm så vidt jeg har hørt hvis det kun er chip du tænker på.
Men som Gubbi skriver så prøv at hør med Landberg
Men som Gubbi skriver så prøv at hør med Landberg
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 240
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
Så meget ... kan motor og drivlline virkelig holde til det??
V.H
Superbil
V.H
Superbil
Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
Ja det kan den godt...
Superbil skrev:Så meget ... kan motor og drivlline virkelig holde til det??
V.H
Superbil
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
både rittersport og landberg har rigtig godt kendskab til 2.0 TDI motoren og ved lige hvor den skal kildes henne før du får et smøret grin på ansigtet.
i begge tilfælde så ved de hvor meget det kan tage uden at springe i luften... og det er vel det vigtigste, det er sgu noget æv at stå med en bil hvor at koblingen glider bare du overvejer at rører lidt ved speederen.
i begge tilfælde så ved de hvor meget det kan tage uden at springe i luften... og det er vel det vigtigste, det er sgu noget æv at stå med en bil hvor at koblingen glider bare du overvejer at rører lidt ved speederen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 240
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
Ja... lige præcis - jeg er ikke ude efter det højste antal hk, men det mest holdbare. Jeg troede bare ikke at den kunne holde til omkring 200 hk og knap 400 Nm i længden uden både kobling og motor begyndte at klage efter et stykke tid. Har 2.0 ikke nogen svageheder som gør, at man lige skal tænke sig en ekstra gang om... eller er de stabile nok til en omgang chip?
V.H
Superbil
V.H
Superbil
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
de er meget stabile, der findes to forskellige versioner af 2.0 motoren.
en 8v motor og en 16v motor.
Der er dog folk der har fået skiftet topstykket på 2.0 16v motoren.
hvis jeg husker korrekt så var det fordi at motoren begyndte at bruge vand og det viste sig efterfølgende at topstykket havde små revner..
1.9 af de "gamle" motorere er slidstærke som bare pokker, der er et par stykker herinde som kører 200hk plus og mere end 400nm på disse motorer (størrer dyser, anden kobling, turbo og den slags).
Skodacombi herinde han har vist kørt noget der ligner 80.000km med en fordobling af effekten på hans 100hk tdi'er
en 8v motor og en 16v motor.
Der er dog folk der har fået skiftet topstykket på 2.0 16v motoren.
hvis jeg husker korrekt så var det fordi at motoren begyndte at bruge vand og det viste sig efterfølgende at topstykket havde små revner..
1.9 af de "gamle" motorere er slidstærke som bare pokker, der er et par stykker herinde som kører 200hk plus og mere end 400nm på disse motorer (størrer dyser, anden kobling, turbo og den slags).
Skodacombi herinde han har vist kørt noget der ligner 80.000km med en fordobling af effekten på hans 100hk tdi'er
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
Men det er vist et mere generelt problem og ikke noget der er opstået pga tuningenGreden skrev:Der er dog folk der har fået skiftet topstykket på 2.0 16v motoren.
hvis jeg husker korrekt så var det fordi at motoren begyndte at bruge vand og det viste sig efterfølgende at topstykket havde små revner..
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 240
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
Ja... jeg synes også at kunne huske noget med topstykket. Hvis man er uheldig og få en som senere slå revner - dækker nogen former for garanti så?
Hvordan finder man ud af hvor ventiler den pågældende 2.0 har ... er det årgang eller antal hestekræfter (140-170) eller hvad afgører det?
V.H
Superbil
Hvordan finder man ud af hvor ventiler den pågældende 2.0 har ... er det årgang eller antal hestekræfter (140-170) eller hvad afgører det?
V.H
Superbil
- Mads'n
- Nyt medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK
mener bestemt ikke der er nogen passater med 16v motorer, det er bilen for ny til