Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af Superbil » 25. jun 2008, 04:49

Hej

Jeg vil hører hvad i har og sige om ovenstående motor ... har denne nogen svag eller dårlige sider man skal være opmærksom på ... ikke mindst i forbindelse med chiptuning? Hvad kan sådan en holde til af hk uden, at man ødelægger svinghjul, kobling, gearkasse og motor?

V.H
Superbil

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af Gubbi » 25. jun 2008, 08:37

Tag fat i Landberg eller Rittersport så bliver du meget klogere!

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af kimhemm » 25. jun 2008, 10:31

Det bliver vist normalt til en 185-190HK og 390-400 Nm så vidt jeg har hørt hvis det kun er chip du tænker på.

Men som Gubbi skriver så prøv at hør med Landberg
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af Superbil » 26. jun 2008, 16:36

Så meget :o ... kan motor og drivlline virkelig holde til det??

V.H
Superbil

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af Supermule » 26. jun 2008, 17:01

Ja det kan den godt...
Superbil skrev:Så meget :o ... kan motor og drivlline virkelig holde til det??

V.H
Superbil

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af Greden » 26. jun 2008, 21:28

både rittersport og landberg har rigtig godt kendskab til 2.0 TDI motoren og ved lige hvor den skal kildes henne før du får et smøret grin på ansigtet.

i begge tilfælde så ved de hvor meget det kan tage uden at springe i luften... og det er vel det vigtigste, det er sgu noget æv at stå med en bil hvor at koblingen glider bare du overvejer at rører lidt ved speederen.

Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af Superbil » 27. jun 2008, 05:04

Ja... lige præcis - jeg er ikke ude efter det højste antal hk, men det mest holdbare. Jeg troede bare ikke at den kunne holde til omkring 200 hk og knap 400 Nm i længden uden både kobling og motor begyndte at klage efter et stykke tid. Har 2.0 ikke nogen svageheder som gør, at man lige skal tænke sig en ekstra gang om... eller er de stabile nok til en omgang chip?

V.H
Superbil

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af Greden » 27. jun 2008, 08:16

de er meget stabile, der findes to forskellige versioner af 2.0 motoren.
en 8v motor og en 16v motor.

Der er dog folk der har fået skiftet topstykket på 2.0 16v motoren.
hvis jeg husker korrekt så var det fordi at motoren begyndte at bruge vand og det viste sig efterfølgende at topstykket havde små revner..

1.9 af de "gamle" motorere er slidstærke som bare pokker, der er et par stykker herinde som kører 200hk plus og mere end 400nm på disse motorer (størrer dyser, anden kobling, turbo og den slags).
Skodacombi herinde han har vist kørt noget der ligner 80.000km med en fordobling af effekten på hans 100hk tdi'er

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af kimhemm » 27. jun 2008, 10:32

Greden skrev:Der er dog folk der har fået skiftet topstykket på 2.0 16v motoren.
hvis jeg husker korrekt så var det fordi at motoren begyndte at bruge vand og det viste sig efterfølgende at topstykket havde små revner..
Men det er vist et mere generelt problem og ikke noget der er opstået pga tuningen
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af Superbil » 28. jun 2008, 10:21

Ja... jeg synes også at kunne huske noget med topstykket. Hvis man er uheldig og få en som senere slå revner - dækker nogen former for garanti så?

Hvordan finder man ud af hvor ventiler den pågældende 2.0 har ... er det årgang eller antal hestekræfter (140-170) eller hvad afgører det?

V.H
Superbil

Brugeravatar
Mads'n
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af Mads'n » 29. jun 2008, 11:51

mener bestemt ikke der er nogen passater med 16v motorer, det er bilen for ny til

Brugeravatar
SimonR
Nyt medlem
Indlæg: 274
Tilmeldt: 18. jun 2008, 08:03
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 5000
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af Passat 2.0 TDI 140HK

Indlæg af SimonR » 30. jun 2008, 07:15

Er der filter på er det en 8v.....
Simon - Los Tagrende

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"