1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
claussor
Medlem
Indlæg: 890
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 14. apr 2018, 18:20

Jeg har ingen kommentar til catback, men vil da sige min A3 8v 140 HK har lige fået en optimering hos Landberg. Hold nu fast den rykker godt og er blevet en del mere livlig ved 5-6000 rpm også. Lyden har også fået lidt mere"sug". Må virkelig holde igen for ikke at give den fuld pedal så snart jeg kommer udenfor byen:-)

En kedelig motor der er blevet forvandlet til semi GT. Kørte en rolig tur til lufthavnen på 19 km forleden. Snitforbrug på 18,9 kml. Det var med kold motor. Dertil nye helårsdæk Goodyear der kører super godt og meget støjsvage.
Golf Sportsvan Highline 2,0 TDI DSG * Audi A3 Ambiente 8v 1,4 TFSI 140 S-TRONIC

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 435
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af LAKGT » 14. apr 2018, 18:35

claussor skrev:Jeg har ingen kommentar til catback, men vil da sige min A3 8v 140 HK har lige fået en optimering hos Landberg. Hold nu fast den rykker godt og er blevet en del mere livlig ved 5-6000 rpm også. Lyden har også fået lidt mere"sug". Må virkelig holde igen for ikke at give den fuld pedal så snart jeg kommer udenfor byen:-)

En kedelig motor der er blevet forvandlet til semi GT. Kørte en rolig tur til lufthavnen på 19 km forleden. Snitforbrug på 18,9 kml. Det var med kold motor. Dertil nye helårsdæk Goodyear der kører super godt og meget støjsvage.

Hvad er den rullet til. Før og efter ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

claussor
Medlem
Indlæg: 890
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 14. apr 2018, 18:41

Jeg har ingen tal desværre. Men den rykker hurtigt op til 200 nu (ups😊). Mit gæt er 40hk og 50nm ekstra. Den føles hurtigere end 1,8 TFSI med 250nm.
Golf Sportsvan Highline 2,0 TDI DSG * Audi A3 Ambiente 8v 1,4 TFSI 140 S-TRONIC

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af AndreasHald » 16. apr 2018, 19:17

hvad med denne indsugning ?. den er da møg fed dog er den smådyr :D https://www.astina.dk/touran-gp2-10a15/ ... 37980.html
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi

claussor
Medlem
Indlæg: 890
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 16. apr 2018, 19:57

Er det nødvendigt med sådan noget? Er det ikke bedre bare køre en tur forbi Landberg eller tilsvarende?
Golf Sportsvan Highline 2,0 TDI DSG * Audi A3 Ambiente 8v 1,4 TFSI 140 S-TRONIC

Brugeravatar
GranTurismo
Aktiv medlem
Indlæg: 4112
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af GranTurismo » 18. apr 2018, 13:14

claussor skrev:
16. apr 2018, 19:57
Er det nødvendigt med sådan noget? Er det ikke bedre bare køre en tur forbi Landberg eller tilsvarende?
Da jeg oprettede tråden i 2015 var tanken egentlig at jeg ville bibeholde motorgarantien. Derfor ingen Stage1 fil i første omgang.

Sidenhen har jeg så ladet mig fortælle at den lille turbo ikke kan klare mere end 175-180 Hk hvis det skal kunne holde. Men måske den kan lidt mere hvis man får en downpipe på - og selvfølgelig en fil der passer dertil.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Medlem
Indlæg: 890
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 18. apr 2018, 13:41

Jeg tror de 170-180 passer fint med den forøgelse min har fået. Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om holdbarhed. Men uha den motor er veloplagt nu. Nu er min også en 140 og ikke 150 så kan være der er lidt forskel.
Golf Sportsvan Highline 2,0 TDI DSG * Audi A3 Ambiente 8v 1,4 TFSI 140 S-TRONIC

Brugeravatar
GranTurismo
Aktiv medlem
Indlæg: 4112
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af GranTurismo » 18. apr 2018, 14:22

claussor skrev:
18. apr 2018, 13:41
Jeg tror de 170-180 passer fint med den forøgelse min har fået. Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om holdbarhed. Men uha den motor er veloplagt nu. Nu er min også en 140 og ikke 150 så kan være der er lidt forskel.
Nej der er ikke nogen mekaniske forskelle på 1,4TSI ACT 140 og 150. De får det samme med en stage1 fil.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Medlem
Indlæg: 890
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 18. apr 2018, 14:40

GranTurismo skrev:
18. apr 2018, 14:22
claussor skrev:
18. apr 2018, 13:41
Jeg tror de 170-180 passer fint med den forøgelse min har fået. Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om holdbarhed. Men uha den motor er veloplagt nu. Nu er min også en 140 og ikke 150 så kan være der er lidt forskel.
Nej der er ikke nogen mekaniske forskelle på 1,4TSI ACT 140 og 150. De får det samme med en stage1 fil.
Jeg formulerede mig ikke rigtigt😊 jeg mener der er nok lidt mere forskel på at få chippet en 140 end 150 da 140 yder lidt mindre standard.
Golf Sportsvan Highline 2,0 TDI DSG * Audi A3 Ambiente 8v 1,4 TFSI 140 S-TRONIC

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 435
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af LAKGT » 18. apr 2018, 19:27

claussor skrev:
GranTurismo skrev:
18. apr 2018, 14:22
claussor skrev:
18. apr 2018, 13:41
Jeg tror de 170-180 passer fint med den forøgelse min har fået. Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om holdbarhed. Men uha den motor er veloplagt nu. Nu er min også en 140 og ikke 150 så kan være der er lidt forskel.
Nej der er ikke nogen mekaniske forskelle på 1,4TSI ACT 140 og 150. De får det samme med en stage1 fil.
Jeg formulerede mig ikke rigtigtBillede jeg mener der er nok lidt mere forskel på at få chippet en 140 end 150 da 140 yder lidt mindre standard.
På felt yder de præcis det samme. Altså standard, men også chippet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

claussor
Medlem
Indlæg: 890
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 18. apr 2018, 20:23

LAKGT skrev:
18. apr 2018, 19:27
claussor skrev:
GranTurismo skrev:
18. apr 2018, 14:22

Nej der er ikke nogen mekaniske forskelle på 1,4TSI ACT 140 og 150. De får det samme med en stage1 fil.
Jeg formulerede mig ikke rigtigtBillede jeg mener der er nok lidt mere forskel på at få chippet en 140 end 150 da 140 yder lidt mindre standard.
På felt yder de præcis det samme. Altså standard, men også chippet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I så fald kan jeg kun anbefale at få"fikset" jeres 150ere;)
Golf Sportsvan Highline 2,0 TDI DSG * Audi A3 Ambiente 8v 1,4 TFSI 140 S-TRONIC

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"