Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK opgradering

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
mach_one
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. nov 2018, 07:01
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK opgradering

Indlæg af mach_one » 29. jul 2020, 10:43

Hej,

Jeg er så småt ved at finde ud af, hvad jeg skal have lavet ved ovenstående.
Den skal på sigt en tur forbi Landberg og have en optimering og anden DSG software.

Men hvad skal/burde man ellers kigge på, når nu man er i gang? Jeg er ikke på udkig efter et kæmpe setup, men bare de lavthængende frugter :)

Indtil videre er jeg ude i noget ala dette:
Powerflex Lower Dogbone Mount Insert Kit – MQB Petrol Models:
https://clptuning.co.uk/product/powerfl ... ol-models/

Racingline R600:
https://clptuning.co.uk/product/racingl ... e-package/
Burde man tage hele pakken med slanger osv?

Milltek GPF/OPF Back Exhaust – Seat Leon Cupra (5F) 2019+:
https://clptuning.co.uk/product/milltek ... a-5f-2019/
Resonated version, så der ikke er bøvl ved syn - og jeg vil heller ikke have, at den larmer for meget, da den bliver brugt en del på motorvej.
2018 Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK DSG7

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 2962
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 122 times
Kontakt:

Re: Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK opgradering

Indlæg af Charlimike » 29. jul 2020, 23:30

Der findes uroligt meget til den platform og motor.

Når du en dag bliver sulten på mere power, prøv at google TTE535 :lol:
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184+ FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Denmark

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Lehn
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 7. feb 2019, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK opgradering

Indlæg af Lehn » 30. jul 2020, 06:17

Dogbone mount er en sikker vinder, især ved en forhjulstrukket bil. Vær dog opmærksom på at få den rigtige version, da der findes to forskellige version, som ikke passer sammen. Tag din mobil, start med at optage en video med flashen tændt, læg mobilen med skærmen nedad og skub den under bilen hvor dit dogbone mount skal sidde - så slipper du for at hæve bilen for at finde ud af det ;)

Mht. indsugning kan det godt betale sig at køre hele vejen på nær turbo muffler delete, det er ikke fordi det giver så meget. Når det er sagt kører jeg selv med et AFE Magnum Force Stage-2 med Pro DRY S Filter sat på en BMS inlet elbow. Fordi røret er metal of filteret er åben giver det (for mig) en super sprød lyd. Det hjælper forresten en hel del at tage isoleringen under motorhjælmen af hvis man have lidt mere lyd (woooosh).
Video 1: https://www.youtube.com/watch?v=zBvgLJdGJUI
Video 2: https://www.youtube.com/watch?v=5HBR2DsPTMg

Uanset om du vælger Rackingline eller AFE vil jeg anbefale også at lave en mindre modifikation på den originale "indsugning", hvor man skærer et lille stykke plastic af så luften kommer direkte ind i luftfilterkassen og ikke skal en længere vej udenom, se her: https://www.audi-sport.net/xf/threads/m ... s3.266915/

Af andre gode opgraderingen kan nævnes RS7 tændrør nu hvor den skal tunes, de er et nummer koldere end de originale så køler derfor hurtigere ned og tilføjer derfor ikke så meget varme til forbrændingskammerat (som i forvejen vil være forøget ved en tuning). De holder 50.000km og har desuden iridium ende. Du skal skaffe dem fra NGK hvis det er (06K 905 601 M)

Mht. til din udstødning ville jeg vælge non-resonated, ellers fortryder du det senere :D Du får ingen problemer ved syn. Ved du egentlig om din bil er med benzin partikel filter eller ej? Hvis den er skal du helt klart vælge non-resonated.

Kan også lige lave en liste til dig med noget brugbar kodning, men det bliver senere i dag ;)
2018 Audi S3 Sportback Van

Brugeravatar
SylleGS
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 22. dec 2011, 21:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK opgradering

Indlæg af SylleGS » 30. jul 2020, 09:31

R600 er klar den fedeste indsugning på markedet, og kombineret med indsugningsslange og inlet pipe fra MST Performance (den bedste målt på flow) https://mst-performance.co.uk/product/a ... nlet-elbow, så er du sgu godt kørende. Jeg kører selv med fuld MST Performance indsugning på min Octavia, dog havde jeg en R600 (med ovenstående slange og inlet pipe) på min GTI, og kan konstatere at R600 den lige er det mere lækkert bygget sammen :)

Held og lykke med at få lavet bilen som du ønsker den, der findes så meget til den at det kun kan blive svært at holde på pengene (her tales der af erfaring) :D
Vh. Andreas S

Nuværende bil - Skoda Octavia RS220 DSG Combi 2015
Tidl. biler - Golf 7 GTI Performance DSG 2015 - Seat Altea FR 2.0 TFSI DSG Stage 2

Brugeravatar
Lehn
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 7. feb 2019, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK opgradering

Indlæg af Lehn » 30. jul 2020, 10:27

Lehn skrev:
30. jul 2020, 06:17
Uanset om du vælger Rackingline eller AFE vil jeg anbefale også at lave en mindre modifikation på den originale "indsugning", hvor man skærer et lille stykke plastic af så luften kommer direkte ind i luftfilterkassen og ikke skal en længere vej udenom, se her: https://www.audi-sport.net/xf/threads/m ... s3.266915/
Lige en rettelse til det her, da Racingline har en anden "indsugningsfront" er dette ikke nødvendigt. Som SylleGS er inde på et det et super lækkert setup man kan få sig der, personligt synes jeg bare det er for dyrt :D Men igen, det er en smagssag.
2018 Audi S3 Sportback Van

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 65 times

Re: Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK opgradering

Indlæg af Tor Morrison » 30. jul 2020, 11:57

Lehn skrev:
30. jul 2020, 06:17

Af andre gode opgraderingen kan nævnes RS7 tændrør nu hvor den skal tunes, de er et nummer koldere end de originale så køler derfor hurtigere ned og tilføjer derfor ikke så meget varme til forbrændingskammerat (som i forvejen vil være forøget ved en tuning). De holder 50.000km og har desuden iridium ende. Du skal skaffe dem fra NGK hvis det er (06K 905 601 M)
Der er ingen grund til at sætte koldere tændrør i en motor hvor man øger effekten så lidt.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
+ Audi sløv 2015

mach_one
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. nov 2018, 07:01
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK opgradering

Indlæg af mach_one » 30. jul 2020, 13:38

Charlimike skrev:
29. jul 2020, 23:30
Når du en dag bliver sulten på mere power, prøv at google TTE535 :lol:
Haha, ja det kan være det ender med det en dag :D

Lehn skrev:
30. jul 2020, 06:17
Dogbone mount er en sikker vinder, især ved en forhjulstrukket bil. Vær dog opmærksom på at få den rigtige version, da der findes to forskellige version, som ikke passer sammen. Tag din mobil, start med at optage en video med flashen tændt, læg mobilen med skærmen nedad og skub den under bilen hvor dit dogbone mount skal sidde - så slipper du for at hæve bilen for at finde ud af det ;)
Tak for det tip! Det må jeg lige få set om jeg kan få gjort :)

Lehn skrev:
30. jul 2020, 06:17
Mht. indsugning kan det godt betale sig at køre hele vejen på nær turbo muffler delete, det er ikke fordi det giver så meget. Når det er sagt kører jeg selv med et AFE Magnum Force Stage-2 med Pro DRY S Filter sat på en BMS inlet elbow. Fordi røret er metal of filteret er åben giver det (for mig) en super sprød lyd. Det hjælper forresten en hel del at tage isoleringen under motorhjælmen af hvis man have lidt mere lyd (woooosh).
Video 1: https://www.youtube.com/watch?v=zBvgLJdGJUI
Video 2: https://www.youtube.com/watch?v=5HBR2DsPTMg
Det lyder sku meget godt, det må jeg give dig :) En Turbo Muffler delete vil bare give mere lyd ellers?

Lehn skrev:
30. jul 2020, 06:17
Mht. til din udstødning ville jeg vælge non-resonated, ellers fortryder du det senere :D Du får ingen problemer ved syn. Ved du egentlig om din bil er med benzin partikel filter eller ej? Hvis den er skal du helt klart vælge non-resonated.
Ja, den er med benzin partikel filter (GPF/OPF you name it). Jeg frygter bare, at den kommer til at larme for meget ved motorvejskørsel - det er jeg alligevel blevet for gammel til høre på hele tiden :)
Optimalt ville være at få det med et spjæld, så man selv kan åbne og lukke for det (som den kan nu standard).

Lehn skrev:
30. jul 2020, 06:17
Kan også lige lave en liste til dig med noget brugbar kodning, men det bliver senere i dag ;)
Hvad skulle det være for noget kodning?

Tor Morrison skrev:
30. jul 2020, 11:57
Der er ingen grund til at sætte koldere tændrør i en motor hvor man øger effekten så lidt.
Jeg vil egentlig også bare helst holde det standard, så der ikke bliver alt muligt pjat ved serviceeftersyn :)
2018 Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK DSG7

KvH
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 7. sep 2015, 21:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK opgradering

Indlæg af KvH » 30. jul 2020, 17:04

Hvad med Revo? De har vist lavet en del til MQB platformen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 2962
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 122 times
Kontakt:

Re: Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK opgradering

Indlæg af Charlimike » 1. aug 2020, 06:02



Sådan en St car går da nogenlunde med 500+ hk :o
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184+ FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Denmark

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"