Turbo på en 16V i en Golf
- 16v-g60
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:57
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Turbo på en 16V i en Golf
Hvilken turbo egner sig bedst på en Golf 16V motor, når den skal laves med tryk.??
Gerne nogle eksempler på nogle efekter.
John O
Gerne nogle eksempler på nogle efekter.
John O
John O. Madsen
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
nu ved jeg ikke hvad du søger af effekt..men hvis du vil ha omkring de 300hk få fat i en gt2860rs..så har du fin spool op på..hvis det er 500-600hk+ du går efter så er en gt35r perfekt..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
skal du ud i det extreme skal du i noget i stil med det http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=26862" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
-
- Medlem
- Indlæg: 929
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
valget af turbo kommer meget an på hvad du skal bruge den til, er det en hverdagsbil elelr en til drag/race? skal den først trække over 4500 omdr/min eller vil du gerne have den allerede ved 2800 omdr/min. og sidst men ikke mindst, hvor meget effekt vil du ende med at have?
det siger sig selv at man kan ikke lave 600 hk med moment/ladetryk allerede ved 3000 omdr/min på en 1,8l motor. omvendt vil en 1,8L motor der laver fuld ladetryk/moment ved 2850 omdr/min ikke trække ret meget igennem over 6000 omdr/min
men garrett GT turbo,
280-350 hk = GT2860RS (nok den jeg ville vælge hvis det var mig)
350-400 hk = GT2871R
400-490 hk = GT3071R
det siger sig selv at man kan ikke lave 600 hk med moment/ladetryk allerede ved 3000 omdr/min på en 1,8l motor. omvendt vil en 1,8L motor der laver fuld ladetryk/moment ved 2850 omdr/min ikke trække ret meget igennem over 6000 omdr/min
men garrett GT turbo,
280-350 hk = GT2860RS (nok den jeg ville vælge hvis det var mig)
350-400 hk = GT2871R
400-490 hk = GT3071R
Audi A3 Sportback
- 16v-g60
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:57
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
Hej
Tak for jeres respond, det er berigende at der er nogen som vil dele
sine erfaringer.
Bilen skal bruges som sjov bil ( en Golf syncro ) ikke med nummerplader. 402 meter og lidt klub race.
Et bur i og et godt rally sæde med 5 punkt sele, hvis nu man ryger om på skjoldet.
Og det skal jo ikke være en show and shine bil, den skal bare bruges.........
Effekten må godt være mellem 300-350 hk og et rigtigt godt moment, den skal bare trække så " hatten flyver af "
Jeg chekker de listede turboer, for priser og andet godt.
Der skal jo også en udst.manifold til sådan en mølle, men hvilken.??
John O
Tak for jeres respond, det er berigende at der er nogen som vil dele
sine erfaringer.
Bilen skal bruges som sjov bil ( en Golf syncro ) ikke med nummerplader. 402 meter og lidt klub race.
Et bur i og et godt rally sæde med 5 punkt sele, hvis nu man ryger om på skjoldet.
Og det skal jo ikke være en show and shine bil, den skal bare bruges.........
Effekten må godt være mellem 300-350 hk og et rigtigt godt moment, den skal bare trække så " hatten flyver af "
Jeg chekker de listede turboer, for priser og andet godt.
Der skal jo også en udst.manifold til sådan en mølle, men hvilken.??
John O
John O. Madsen
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
daugbjerg har et..det med t25 flange..det vil passe fint sammen med en gt2860rs eller gt2871rs som vil virke fornuftigt til den nævnte effekt..du bør hellere ikke gå meget højere i effekt med den originale rallye golf gearkasse..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
- 16v-g60
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:57
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
Du har ret at drivlinen på sådan en bil ikke kan handle, ret meget mere efekt.
Men jeg synes det kunne være sjovt med træk på alle fire sutter i sådan en bil.
Er der nogen som laver en downpipe til en Golf Syncro eller Rally Golf ?
John O
Men jeg synes det kunne være sjovt med træk på alle fire sutter i sådan en bil.
Er der nogen som laver en downpipe til en Golf Syncro eller Rally Golf ?
John O
John O. Madsen
-
- Medlem
- Indlæg: 929
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
Garrett GT2860RS 6210 kr -> http://shop.scanturbo.dk/pi/Garrett_GT2 ... 57_23.aspx
Turbo manifold til 1,8-2,0 16V, med T25, flange 1900 kr -> http://shop.scanturbo.dk/pi/Manifold_VA ... 808_6.aspx
Forge universal blow off ventil, dobbelt stemplet 745 kr -> http://shop.scanturbo.dk/pi/Forge_Blow_Off_1853_30.aspx
nu ved jeg ikke hva intercooler du har plads til, men her er et pat stykker mellem 1300kr-2000kr ->
plus en elelr anden form for kompressions sænkning. den billige er jo en mellemlægs toppakning, ellers skal der andre stempler til fx.
så skal du ellers bare have noget benzin/tænding på dyret, da jeg ikke vil foreslå at bruge et originalt tænding/indsprøjtning (går ud fra det er en golf 2 motor), måske et komplet motorledningsnet med styreboks og alle føler fra en G60 motor ville kunne mappes/chippes ind til denne motor, men er ikk sikker.
Turbo manifold til 1,8-2,0 16V, med T25, flange 1900 kr -> http://shop.scanturbo.dk/pi/Manifold_VA ... 808_6.aspx
Forge universal blow off ventil, dobbelt stemplet 745 kr -> http://shop.scanturbo.dk/pi/Forge_Blow_Off_1853_30.aspx
nu ved jeg ikke hva intercooler du har plads til, men her er et pat stykker mellem 1300kr-2000kr ->
- http://shop.scanturbo.dk/pi/Scanturbo_U ... 79_34.aspx
- http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=35
- http://www.protune.dk/index.php?cPath=22
plus en elelr anden form for kompressions sænkning. den billige er jo en mellemlægs toppakning, ellers skal der andre stempler til fx.
så skal du ellers bare have noget benzin/tænding på dyret, da jeg ikke vil foreslå at bruge et originalt tænding/indsprøjtning (går ud fra det er en golf 2 motor), måske et komplet motorledningsnet med styreboks og alle føler fra en G60 motor ville kunne mappes/chippes ind til denne motor, men er ikk sikker.
Audi A3 Sportback
- 16v-g60
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:57
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
Tak skal du ha...............fin liste
Ja der nok at gå i gang med.
Den intercooler fra Protune ser rigtig godt ud.!
Jeg regner med at købe en Wolf 3D motorstyring.
John O
Ja der nok at gå i gang med.
Den intercooler fra Protune ser rigtig godt ud.!
Jeg regner med at købe en Wolf 3D motorstyring.
John O
John O. Madsen
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
er bilen du laver det på en original g60 eller hvad john...hvis det er det så brug g60 styringen..den kører perfekt op til 400hk på en 16v.og den originale store g60 rallye ic er også fin nok til 400hk..altså rigeligt til dit projekt...
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
- 16v-g60
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:57
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
Hej.
Det lyder godt,
Nej det er ikke en G60, men en Golf Syncro med en 107 Hk Digifant.
Men jeg må da skaffe et ledningsnet og en boks fra en G60, og hvis den kan klare det er det da fint. Jeg kender også en som kan køre en G60 boks ind. Super
Så er der flere moneter at gøre med til motorbygning.
Jeg laver motoren med Wossner smedede stempler og H profil stål plejlstænger, hvis man nu en dag ville have mere tryk på møllen.
Det lyder godt med den Rally intercooler, en ting mindre at spekulere på.
Så skal jeg bare have styr på indsugningsmanifolden og downpipen.
John O
Det lyder godt,
Nej det er ikke en G60, men en Golf Syncro med en 107 Hk Digifant.
Men jeg må da skaffe et ledningsnet og en boks fra en G60, og hvis den kan klare det er det da fint. Jeg kender også en som kan køre en G60 boks ind. Super
Så er der flere moneter at gøre med til motorbygning.
Jeg laver motoren med Wossner smedede stempler og H profil stål plejlstænger, hvis man nu en dag ville have mere tryk på møllen.
Det lyder godt med den Rally intercooler, en ting mindre at spekulere på.
Så skal jeg bare have styr på indsugningsmanifolden og downpipen.
John O
John O. Madsen
- TP
- Nyt medlem
- Indlæg: 104
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 16:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Turbo på en 16V i en Golf
Hej John
Det er mit projekt som MTECH linker til længere oppe i din tråd.
Jeg har efterhånden rodet med 16v turbo i nogle år.
Mit første motor lavede 337 hk ved 6500 omdr og 420nm ved 4500 omdr.ved 1,1 bar
http://www.vagcars.dk/gallery/show_car.asp?CarId=338" onclick="window.open(this.href);return false; (min gamle profil)
M.H.T. indsugningsmanifold vil jeg foreslå S2 som jeg engang selv kørte med.
Downpipen må du nok i gang med at lave selv, tror ikke der findes noget færdig lavet som passer lige på din bil.
Det er mit projekt som MTECH linker til længere oppe i din tråd.
Jeg har efterhånden rodet med 16v turbo i nogle år.
Mit første motor lavede 337 hk ved 6500 omdr og 420nm ved 4500 omdr.ved 1,1 bar
http://www.vagcars.dk/gallery/show_car.asp?CarId=338" onclick="window.open(this.href);return false; (min gamle profil)
M.H.T. indsugningsmanifold vil jeg foreslå S2 som jeg engang selv kørte med.
Downpipen må du nok i gang med at lave selv, tror ikke der findes noget færdig lavet som passer lige på din bil.
2,0 16v GT4294R 6 speed quaife 2011 http://WWW.KTECH.DK
- 16v-g60
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:57
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Turbo på en 16V i en Golf
Det er et rigtigt saftigt projekt du har..jeg følger det.
Godt og få tips fra andre som har lært lektien
Hjelmen skal godt nok spændes hvis man skal følge med den bil
Der er en på fyn som også har lavet et godt 16V turbo i en Rally, ham vil jeg få en snak med. Da min projektbil også er en syncro
Der samles dele sammen...
Godt og få tips fra andre som har lært lektien
Hjelmen skal godt nok spændes hvis man skal følge med den bil
Der er en på fyn som også har lavet et godt 16V turbo i en Rally, ham vil jeg få en snak med. Da min projektbil også er en syncro
Der samles dele sammen...
John O. Madsen
- Rosendal
- Nyt medlem
- Indlæg: 370
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Turbo på en 16V i en Golf
Er det stadig med org. stemper og plejstænger?TP skrev:Hej John
Det er mit projekt som MTECH linker til længere oppe i din tråd.
Jeg har efterhånden rodet med 16v turbo i nogle år.
Mit første motor lavede 337 hk ved 6500 omdr og 420nm ved 4500 omdr.ved 1,1 bar
http://www.vagcars.dk/gallery/show_car.asp?CarId=338" onclick="window.open(this.href);return false; (min gamle profil)
M.H.T. indsugningsmanifold vil jeg foreslå S2 som jeg engang selv kørte med.
Downpipen må du nok i gang med at lave selv, tror ikke der findes noget færdig lavet som passer lige på din bil.
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.
- TP
- Nyt medlem
- Indlæg: 104
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 16:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Turbo på en 16V i en Golf
ja de 337 hk er på org. stempler og plejstænger. Komp. er sænket med 2 org. ståltoppakninger fra en ABF motor.
2,0 16v GT4294R 6 speed quaife 2011 http://WWW.KTECH.DK