Gasspjæld fra pl til kr samt banan

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
groenholt
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. jan 2009, 23:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Gasspjæld fra pl til kr samt banan

Indlæg af groenholt » 12. jan 2009, 23:39

Hejsa. er der nogle der ved om der er forskel på selve gasspjældet fra en 1,8 gti PL og en KR motor

jeg er ved at flytte indsugningen og indsugningsknasten fra en KR over i en PL motor og er i tvivl om jeg skal skaffe et KR gasspjæld, Er der evt. nogle der ligger inden med et sæt skarpere knaster evt. 276 grader, samt stærkere fejdre og en bananmanifold.

Ligeledes overvejere jeg også at få planet topstykket evt 1mm til 2mm, har i nogle erfaringer omkring dette.

På forhånd tak.

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 335 times
Been thanked: 216 times

Re: Gasspjæld fra pl til kr samt banan

Indlæg af The Micktrix / Dk » 13. jan 2009, 18:52

Lad vær med og plane den. Du får bare problmer med tænings banken....
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Allan_84
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gasspjæld fra pl til kr samt banan

Indlæg af Allan_84 » 16. jan 2009, 20:07

mener gasspjældet på kr og pl er lige store. det er hvis kun 8v gti'ern der har et lille spjæld.

men ta en snak med kaj fra åbenrå cylinder service. (krak.dk har telefonnr osv.) han ved det meste om tuning af de gamle.

han har en opskrift på op til ca. 180hk på en KR/PL...

topstykbearbejdning ved kaj fra åbenrå cylinder service.
hartmann/supersprint banan+rasten af udstødning
åben filterkasse
schrick 268 grader knast (mener jeg det var)

^^^dette er mere eller mindre det simple N/A tunings triks.. "mere luft ind og mere luft ud"
men snak med ham selv, så kan du få priser osv.

og yeps, hele hemmeligheden ligger i topstykbearbejdningen,, med de andre dele alene for du ikk nær så meget effekt.
Audi A3 Sportback

groenholt
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. jan 2009, 23:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gasspjæld fra pl til kr samt banan

Indlæg af groenholt » 18. jan 2009, 21:06

Tak for tippet. Jeg snakkede faktisk med kaj i Torsdags. Han ved sgu hvad han snakker om.
I stedet for en ny knast, lave han en udstødnings knast fra en kr motor om til en indsugningsknast.den åbner ca. 0,8 mm mere. Det bliver spændene at se hvad den kan.
Ellers skifter jeg til 50 mm indsugning, hartmann kopi udstødning leveret af kaj, og knasten. jeg venter med at bearbejde toppen. kaj mener at vi rammer omkring de 155 hk. når toppen bliver lavet rammer vi ca. 190. Det kan så senere flytter jeg hele møget, over på en 2,0 ABF motor hvor det skulle giver i nærheden af 210 -220 hk.

Men tak for tippet.

Brugeravatar
golfdieselpower
Helt nyt medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 15. jun 2008, 10:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brønderslev
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Gasspjæld fra pl til kr samt banan

Indlæg af golfdieselpower » 18. jan 2009, 21:29

snakker lige lidt med er der nogen der ved hvor meget man max kan plane sådan en kr 16v top ?
Ejer af : Golf 4 tdi 4motion (std 150hk 320nm) (nu 185hk 407nm)
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"