Alt vedr. tuning af benzinmotorer
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
325 times
-
Been thanked:
375 times
Indlæg
af GranTurismo » 7. apr 2015, 17:03
Aeggos skrev:Det må vel enten være sneglen eller ny teknologi/teknik indenfor tsi tuning?
Men den ser satme vild ud, det må krible lidt i dig GT
Det gør det sgu. Men jeg vil vente til efter garantien.
Så er planen at få Supersprint udstødning på og få den chippet.
Måske der til den tid også er kommet indsugning til de nye TSI'ere + evt FMIC.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
-
Has thanked:
17 times
-
Been thanked:
210 times
Indlæg
af Charlimike » 7. apr 2015, 18:36
Hvorfor vente.. fik min Leon tunet da den var 6 mrd.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
22 times
-
Kontakt:
Indlæg
af Kinojserguru » 7. apr 2015, 18:40
Charlimike skrev:Lidt forskel må der værre, en 140 ligger sidste i fyrrende på felt, og 150 hk her over 160 hk.
Ja OK, men momentet er så til gengæld mindre - 140'en har 277Nm har vi set.
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 7. apr 2015, 18:46
Mon ikke den 140hk har en snert mindre turbo derfor tidligere og lidt højere moment?
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
-
Has thanked:
17 times
-
Been thanked:
210 times
Indlæg
af Charlimike » 7. apr 2015, 19:00
madsobh skrev:Mon ikke den 140hk har en snert mindre turbo derfor tidligere og lidt højere moment?
Husk at effekt variere meget, ikke to ens biler måler samme effekt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
22 times
-
Kontakt:
Indlæg
af Kinojserguru » 7. apr 2015, 19:17
Jeg synes bare at kunne huske at en 140 yder 149/277, der har været vist flere forskellige kurver over den herinde og de var stort set ens, så vidt jeg husker, men da ikke usandsynlig de kører med forskellige møller.
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
-
Aeggos
- Medlem
- Indlæg: 1190
- Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Aeggos » 7. apr 2015, 20:15
Men alligevel sjovt hvis man har skiftet snegl for en lille forøgelse på 10 hk.
-
Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
22 times
-
Kontakt:
Indlæg
af Kinojserguru » 7. apr 2015, 21:13
Det kan jo også være at VW er blevet nervøse for om deres DSG kan holde til hele 277 Nm, de skriver jo selv at den kan holde til 250 Nm, altså på papiret
Hvis det er " så nemt " at hente flere heste gennem OBD stikket, kan det jo være VW har valgt den løsning, sikkert billigere end en ny mølle .
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 8. apr 2015, 06:14
Kinojserguru skrev:Jeg synes bare at kunne huske at en 140 yder 149/277, der har været vist flere forskellige kurver over den herinde og de var stort set ens, så vidt jeg husker, men da ikke usandsynlig de kører med forskellige møller.
Nu er det jo ikke en "ny" mølle de skal bruge..... De skal blot vælge en anden
Prøv at forklare hvor den ene kan chips til 180 og den anden til 195 hvis alt er ens ?
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
22 times
-
Kontakt:
Indlæg
af Kinojserguru » 8. apr 2015, 07:46
Jeg tror da det er "Tuneren" der bestemmer her
så måske én af dem ved det ?
I " Gamle dage " da Honda kom med deres første 1.2L F1 motor ydede den jo over 1000 heste
der var måske lige lavet et par andre småting også
men alligevel.
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
-
JMH
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 21. jan 2016, 07:43
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af JMH » 21. jan 2016, 18:08
Jeg går lidt og overvejer pros/cons med at chippe min egen bluegt med dsg fra 2015 men hvordan er drivaksel, differentiale, dsg gearkassen dimensioneret i forhold til gti modellen fra samme årgang?
Med andre ord; kan man forvente at drivlinjen er dimensioneret efter gti'ens effekt?
Hvad med dsg kassen. Vil den kunne arbejde godt med en 'justeret' motor?
-
LAKGT
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
6 times
Indlæg
af LAKGT » 21. jan 2016, 21:08
Har Søren ikke et indspark ud fra sin erfaring, mht. Hvad en 140hk yder af HK og moment, kontra en 150hk udgave.
Før og efter tuning.
-
Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
-
Has thanked:
31 times
-
Been thanked:
123 times
Indlæg
af Sorens2 » 21. jan 2016, 21:14
Nej desværre.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
LAKGT
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
6 times
Indlæg
af LAKGT » 21. jan 2016, 21:17
-
mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
20 times
-
Kontakt:
Indlæg
af mart!n » 21. jan 2016, 21:37
LAKGT skrev:Har Søren ikke et indspark ud fra sin erfaring, mht. Hvad en 140hk yder af HK og moment, kontra en 150hk udgave.
Før og efter tuning.
Jeg fik rullet min std 6R BlueGT ved Søren.
Den viste 150 heste og 260 Nm.
-
Vedhæftede filer
-
- Fredslunds 5.jpg (83.23 KiB) Vist 5136 gange
-
LAKGT
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
6 times
Indlæg
af LAKGT » 21. jan 2016, 21:54
Meget cool den stort set har 150hk fra 4800-6500rpm.
Vil i øvrigt ikke tilskrive den anden polo som betingelsesløst at have 277nm.
Det er jo et mikroskopisk spike og område den har de 277nm over. Den dykker lynhurtigt ned omkring de 260nm kan man se.
Ligner vel egentlig et typisk boost-spike.
-
Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
-
Has thanked:
31 times
-
Been thanked:
123 times
Indlæg
af Sorens2 » 22. jan 2016, 11:38
Sådan er det med trykladning.
Køreturen fortæller langt mere om bil/tuning.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
325 times
-
Been thanked:
375 times
Indlæg
af GranTurismo » 22. jan 2016, 13:12
LAKGT skrev:Meget cool den stort set har 150hk fra 4800-6500rpm.
De har effekten ret tidligt da de er ret lang-gearet i de høje gear. Ellers skulle topfarten hentes i 4. gear med manuel og 5. gear med DSG i stedet for hhv. 5. og 6.
Men det gør samtidig at motoren føles ret kedelig fra 5000 rpm og op - i forhold til kraftoverskuddet længere nede i rpm.
Der er ikke nogen synderlig forskel på 140 og 150 hestes GT. Min blev rullet til 151 Hk samme dag som Martins.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
325 times
-
Been thanked:
375 times
Indlæg
af GranTurismo » 22. jan 2016, 14:05
JMH skrev:Jeg går lidt og overvejer pros/cons med at chippe min egen bluegt med dsg fra 2015 men hvordan er drivaksel, differentiale, dsg gearkassen dimensioneret i forhold til gti modellen fra samme årgang?
Med andre ord; kan man forvente at drivlinjen er dimensioneret efter gti'ens effekt?
Hvad med dsg kassen. Vil den kunne arbejde godt med en 'justeret' motor?
På en GTI med DSG er momentet reduceret fra 320 til 250 Nm da DQ200 kun er rated til 250. Effektforskellen er ikke så vigtig fra GT til GTI da momentet er mindre hvor max effekt opnås.
Det er det maksimale moment man skal være "nervøs" for med DQ200. Man kan evt. få lavet et custom map hvor maks moment holdes nede og nøjes med at øge maks effekt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
JMH
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 21. jan 2016, 07:43
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af JMH » 22. jan 2016, 19:34
granturismo skrev:
på en gti med dsg er momentet reduceret fra 320 til 250 nm da dq200 kun er rated til 250. Effektforskellen er ikke så vigtig fra gt til gti da momentet er mindre hvor max effekt opnås.
Det er det maksimale moment man skal være "nervøs" for med dq200. Man kan evt. Få lavet et custom map hvor maks moment holdes nede og nøjes med at øge maks effekt.
så har jeg noget at tænke over.. Mange tak for svaret!
-
Jesper Rosing
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:56
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Jesper Rosing » 28. feb 2016, 10:11
Jeg har købt en seat leon 1,4 tsi act st 150 fr, og regner med at det er præcis samme motor som den polo tråden handler om. Min har kun kørt knap. 5000km. Men kunne godt tænke mig lidt mere liv i den henover sommeren. Den har svært ved at trække 6. Gear.
Senest rettet af
Jesper Rosing 29. mar 2016, 05:39, rettet i alt 1 gang.
Seat Leon st 1,4 tsi 150 act fr
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
325 times
-
Been thanked:
375 times
Indlæg
af GranTurismo » 28. feb 2016, 17:18
Jesper Rosing skrev:Jeg har købt en seat leon 1,4 tsi act st 150 fr, og regner med at det er præcis samme motor som den polo tråden handler om. Min har kun kørt knap. 5000km. Men kunne godt tænke mig lidt mere liv i den henover sommeren. Den har svært ved at trække 6. Gear når det skal gå stærkt, så håber da på at det bliver markant bedre med en chiptuning magen til polo'ens, samtidig med en noget hurtigere acceleration
jeg kunne godt tænke mig at høre, om poloen kører helt uden problemer, siden tuningen? Og når min bil skal til sit første service, mister den så tuningen, og i så fald, skal man så betale for en ny omgang? Jeg har en utune liggende, vil jeg kunne bruge den til min bil, så jeg kunne gøre den standard igen, inden den skulle til service? Mvh. Jesper
Jeg går ud fra det er med manuelt gear du har. 6. gear i manuel og 7. gear i DSG er forholdsvist lange for at holde omdrejningerne nede, hvilket forbedrer brændstoføkonomien. Så skal der accelereres så sker der mere hvis man skifter ned. Topfarten opnås i 6. gear med DSG da der ikke er moment nok til at trække den lange gearing i 7. gear. Jeg går ud fra at det er tilsvarende med manuelt gear at topfarten opnås i 5. gear.
Hvis du får lavet en tuning der ikke er begrænset i moment, så vil den få ca. 330 Nm i stedet for 250 i de lave omdrejninger, så det vil helt klart forbedre accelerationen i 6. gear når det går stærkt.
Du vil kun miste tuningen til service hvis de opdaterer motorstyringen. Hvis det skulle ske, er der flere tunere som tilbyder en gratis re-tuning den første gang det sker.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
Jesper Rosing
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:56
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Jesper Rosing » 28. feb 2016, 21:18
Ja det er manuelt gear, det glemte jeg at skrive
synes det er lidt øv, at topfarten skal opnåes i 5. Gear, det er forkert i min verden
Senest rettet af
Jesper Rosing 29. mar 2016, 05:38, rettet i alt 1 gang.
Seat Leon st 1,4 tsi 150 act fr
-
LAKGT
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
6 times
Indlæg
af LAKGT » 28. feb 2016, 21:38
Jesper Rosing skrev:Ja det er manuelt gear, det glemte jeg at skrive
synes det er lidt øv, at topfarten skal opnåes i 5. Gear, det er forkert i min verden
forventer da også at topfarten vil blive i 6. Gear efter en chipning
jeg er blevet meget fristet, efter at have set resultatet af poloen, og har været i kontakt med både stage3 og drivertuning, og det er umiddelbart samme resultat de når frem til
derudover har jeg kun læst positivt om dem begge, så det bliver da en af dem, der skal pille ved seat'en
6' gear er nærmest overdrive. Var det samme med min tidligere BMW.
Først da den blev chippet var topfart i 6' gear.
Stage3/driver laver vel de der ~195hk?
Tænker det må presse motoren, den lille turbo, mest fordi konkurrenterne vælger at lave 20hk mindre, sån ca.
-
evilxxx
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
1 time
Indlæg
af evilxxx » 28. feb 2016, 21:54
LAKGT skrev:Jesper Rosing skrev:Ja det er manuelt gear, det glemte jeg at skrive
synes det er lidt øv, at topfarten skal opnåes i 5. Gear, det er forkert i min verden
forventer da også at topfarten vil blive i 6. Gear efter en chipning
jeg er blevet meget fristet, efter at have set resultatet af poloen, og har været i kontakt med både stage3 og drivertuning, og det er umiddelbart samme resultat de når frem til
derudover har jeg kun læst positivt om dem begge, så det bliver da en af dem, der skal pille ved seat'en
6' gear er nærmest overdrive. Var det samme med min tidligere BMW.
Først da den blev chippet var topfart i 6' gear.
Stage3/driver laver vel de der ~195hk?
Tænker det må presse motoren, den lille turbo, mest fordi konkurrenterne vælger at lave 20hk mindre, sån ca.
Skal lige slå fast Stage 3 og Driver tuning har Intet med hinanden at gøre...
Om de 195 HK er presset så er svaret nej, på den maskine var det ikke... Den kører ikke højere tryk end foreksempel dem der laver 185 HK... Det er forskelig fra bil til bil... Normal siger jeg 185-195 hvilket svarer til 25-30 HK mere end det de smider std. .... det siger vores kollegaer rundt om landet også 25 HK mere end std. ....
50285050
-
LAKGT
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
6 times
Indlæg
af LAKGT » 28. feb 2016, 21:57
Er det på 95 oktan de rammer 185-195?
Og må jeg spørge hvor meget ladetryk den laver?
Lyder meget attraktivt.
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
325 times
-
Been thanked:
375 times
Indlæg
af GranTurismo » 28. feb 2016, 22:28
Hvis der er nogen som skulle have interesse i at deaktivere ACT helt eller delvist, så kan det nu gøres elektronisk. Man kan eksempelvis få deaktiveret ACT i 1-4. gear så det kun er aktivt i 5-7. gear.
Mig bekendt er der ikke nogen herhjemme som tilbyder det endnu, men man kan tage en tur til Holland og få det lavet ved f.eks. JD. De tilbyder det iøvrigt gratis ifbm en chiptuning. De skriver de laver 190 Hk på 95 oktan, 200 på 98 oktan og 205 Hk på 102 oktan.
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
panther-performance
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
- Geografisk region: USA
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af panther-performance » 3. mar 2016, 16:27
LAKGT skrev:Er det på 95 oktan de rammer 185-195?
Og må jeg spørge hvor meget ladetryk den laver?
Lyder meget attraktivt.
Omkring 1.4bar peak ved 3500rpm og 0,9bar ved 6000rpm
4-5 grader mere tænding
AFR på 12
Væk med VMAX
og så skal der requested noget mere moment...
95 oct er ok
-
aknedude
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
31 times
-
Been thanked:
63 times
Indlæg
af aknedude » 13. mar 2016, 22:49
GranTurismo skrev:Hvis der er nogen som skulle have interesse i at deaktivere ACT helt eller delvist, så kan det nu gøres elektronisk. Man kan eksempelvis få deaktiveret ACT i 1-4. gear så det kun er aktivt i 5-7. gear.
Mig bekendt er der ikke nogen herhjemme som tilbyder det endnu, men man kan tage en tur til Holland og få det lavet ved f.eks. JD. De tilbyder det iøvrigt gratis ifbm en chiptuning. De skriver de laver 190 Hk på 95 oktan, 200 på 98 oktan og 205 Hk på 102 oktan.
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
så må der da snart være noget der kan gøre det her i DK. Knægten elsker sin POLO men er satme ked af ACT. så snart nogen kan fjerne det, er han klar.
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
325 times
-
Been thanked:
375 times
Indlæg
af GranTurismo » 13. mar 2016, 23:13
aknedude skrev:GranTurismo skrev:Hvis der er nogen som skulle have interesse i at deaktivere ACT helt eller delvist, så kan det nu gøres elektronisk. Man kan eksempelvis få deaktiveret ACT i 1-4. gear så det kun er aktivt i 5-7. gear.
Mig bekendt er der ikke nogen herhjemme som tilbyder det endnu, men man kan tage en tur til Holland og få det lavet ved f.eks. JD. De tilbyder det iøvrigt gratis ifbm en chiptuning. De skriver de laver 190 Hk på 95 oktan, 200 på 98 oktan og 205 Hk på 102 oktan.
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
så må der da snart være noget der kan gøre det her i DK. Knægten elsker sin POLO men er satme ked af ACT. så snart nogen kan fjerne det, er han klar.
Kontakt Panther Performance i Hedensted. De kan fikse det.
De kan både deaktivere det helt eller delvist og de kan ændre parametrene for hvornår ACT/COD skal være aktivt.
https://www.facebook.com/PantherPerformance
God tur til Jylland!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system