Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Supermule » 3. jul 2008, 10:15

Ja de fleste nye biler kører med bredbåndslambda og der er det kun i fuldgas segmentet at lambda tallet bliver ændret....

Så det skulle ikke være svært at få den igennem syn på en chip.

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Sputte » 3. jul 2008, 10:16

Watcher@CarTrends.dk skrev:Du skal heller ik være nervøs for syn hvis du får chippet din bil andre steder, det bliver jo forhåbentlig lavet rigtigt så de ik forurener mere end de må
Selvfølgelig, så langt kan jeg sagtens selv tænke mig til. Forskellen er jo bare at Oettinger har gjort alt benarbejdet og har fået papirer på, at det hele er iorden og som det skal være. Står man til syn med en Oettinger chippet bil og de spørger om den er chippet, så kan man med god samvittighed sige "Ja og det er lovligt".
2021 BMX X3 30i

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Supermule » 3. jul 2008, 10:22

Uden at vide det med sikkerhed, så er al tuning lovligt sålænge det overholder de 4 værdier for udstødning til syn????

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 3. jul 2008, 11:19

kimhemm skrev:
Sputte skrev:Surmule, jeg er klar over Landberg har ydet en fantastisk service for dig og det skal de selvfølgelig også lovprises for. Jeg synes dog du er lidt blåøjet nok, for jeg tror ikke Landberg kan klare chipning, IC og ramair for 5.000,-, enig? ;)
S3 IC 2.500-3.000,- (skal være den samme som Oettinger monterer)
Carbonio indsugning 2.000,- (samme produkt som Ram-Air)
Landberg U-tune 6.500,-

Jeg må sige at jeg syntes 25.000,- er mange penge, men CCA giver så den ekstra garanti og står for monteringen så vidt jeg har forstået det. Og så henter de 330 HK ;)
Hej Kim

Så vidt jeg er orienteret, så er Oettinger intercooleren langt fra den samme som den, der sidder originalt på S3'eren!

Og så er vores pris jo selvfølgelig inkl. montering af det hele (og det tager tid at skifte en intercooler), garantiforsikring og papirer til syn.

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 11:30

Watcher@CarTrends.dk skrev:du skal heller ik være nervøs for syn hvis du får chippet din bil andre steder, det bliver jo forhåbentlig lavet rigtigt så de ik forurener mere end de må, det bliver dem jeg chipper ihvertfald, så med mindre du SELV påpeger til synsmanden hov min bil er chippet vil du ik dump den, så går den da igennem syn..


Sputte skrev:
Michael skrev:og samtidig er Oettinger jo også de eneste som har fået godkendelser af deres tuninger hos færdselsstyrelsen så vidt jeg er orienteret
Og det er et utroligt vindende argument, for så behøver man ikke være nervøs for syn osv. Det med motorgarantien er selvfølgelig også et plus, men jeg ville gerne se om de egentlig dækker når alt kommer til alt.

Og nej, det er ikke bare for at være negativ, men der er så mange faktorer der spiller ind når ting går istykker.
Rigtigt .. men hvis det er lavet rigtigt burde der jo heller ikke være nogen problemer i at diverse andre mærker fik godkendelsen fra færdselstyrelsen ;)

Supermule, jeg ved ikke hvordan det foregår, men håber da heller ikke jeg får brug for min garanti fra Oettinger .. men syntes nu bare det er rart at have, HVIS nu uheldet skulle være ude ..

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Supermule » 3. jul 2008, 11:34

Men det kunne da være fedt at se en kopi af godkendelse.....For at se hvad det er de godkender???
Michael skrev:Supermule, jeg ved ikke hvordan det foregår, men håber da heller ikke jeg får brug for min garanti fra Oettinger .. men syntes nu bare det er rart at have, HVIS nu uheldet skulle være ude ..

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Indlæg: 690
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 3. jul 2008, 11:46

HAr du været gravet ned?? :D

Nej hvis ikke du kan levere de nødvendige godkendelser til dit chiptuningsprodukt... så er det ulovligt... OG jeg mener at der kan påfalde chiptuneren en straffesag jv EU direktiv hvis det gøres alligevel...

Det er jo også derfor dem der IKKE kan skriver at deres produkter kun monteres til motorsport.... jeg er bare ikke sikker på at den går .... ;)
Supermule skrev:Uden at vide det med sikkerhed, så er al tuning lovligt sålænge det overholder de 4 værdier for udstødning til syn????
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Supermule » 3. jul 2008, 11:50

Jamen hvad er det de godkender????

Helt præcist????

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 3. jul 2008, 11:53

Watcher@CarTrends.dk skrev:http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 717291.pdf

prøv så lige og læs deres garanti bestemmelser, der tager de forbehold for stort set alt som ka ske så det ik bliver dækket, med mindre du ofre temlig mange penge på at påvise at det netop er pga chippen skaden er sket :)

men jeg syntes sku det et fint tilbud de køre med især tilbudet til de 19995kr for små 100hk det godt givet ud i mine øjne ihvertfald for det ska jo nok holde når det gennemprøvet i tyskland inden de begynder og sælge det til kunderne
Hej René

Det ser ud som om du ikke har læst bestemmelserne ordentligt! Men du er jo også "konkurrent" ;)

Hvis der er noget galt med bilen, så er det et autoriseret mærkeværksted, som kunden selv vælger, der reparerer den. Værkstedet får inden arbejdet påbegyndes en bekræftelse fra garantiforsikringsselskabet på, at regningen betales af dem.

Der er altså ikke noget med at kunden skal dokumentere at tuningen er skyld i fejlen, og selvom det ikke er tuningens skyld, så dækker garantiforsikringen alligevel.

Det er heller ikke kunden, der skal lægge ud for reparationen.

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 3. jul 2008, 11:58

VW HK - DE BEDSTE skrev:HAr du været gravet ned?? :D

Nej hvis ikke du kan levere de nødvendige godkendelser til dit chiptuningsprodukt... så er det ulovligt... OG jeg mener at der kan påfalde chiptuneren en straffesag jv EU direktiv hvis det gøres alligevel...

Det er jo også derfor dem der IKKE kan skriver at deres produkter kun monteres til motorsport.... jeg er bare ikke sikker på at den går .... ;)
Supermule skrev:Uden at vide det med sikkerhed, så er al tuning lovligt sålænge det overholder de 4 værdier for udstødning til syn????
Helt rigtigt!

Det er sælgeren af tuningen, der er forpligtet til at dokumentere, at tuningen lever op til den danske lovgivning.

Der er derimod føreren af bilen, der har ansvaret for at bilen er i lovpligtig stand. Det vil med andre ord sige, at selvom man har fået synes bilen med en tuning på, så er den ikke lovlig bare fordi synsmanden ikke så tuningen - det har man pligt til selv at oplyse, så det kan registreres som en konstruktiv ændring.

Og nej, sælgeren kan ikke bare skrive, at tuningen kun må bruges til motorsport, for han burde vide bedre, når han står og tuner på en gadebil med nummerplader på ;)

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Indlæg: 690
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 3. jul 2008, 12:04

enig... Og jeg har spurgt tidligere ind til lige præcist dette emne.... man kan sige at samtalen stoppede rimeligt hurtigt :)

synes da at Brian kan starte med at læse følgende:

http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Libr ... /kap07.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

side 23-27 har nok den største interesse... keyword er dokumentation, dokumentation OG dokumentation = godkendelse... :)

Og Brian har du brug for yderligere - så kan jeg da godt prøve at grave lovgivning mv frem fra EU.... ;) Og ja tuneren kan altså blive draget til ansvar... men det ved de godt... ellers vil de jo ikke skrive følgende:

"Alle vore produkter er til motorsportsbrug og export.
Ikke beregnet til brug på offentlig vej i Danmark"

eller lignende...

så skal i holde shootout med tuning produkter... så skal det vel kun være med de produkter der er LOVLIGE... og som er godkendte... ellers sammenligne I vel pære og æbler..??
Jesper - CCA-tuning skrev:
VW HK - DE BEDSTE skrev:HAr du været gravet ned?? :D

Nej hvis ikke du kan levere de nødvendige godkendelser til dit chiptuningsprodukt... så er det ulovligt... OG jeg mener at der kan påfalde chiptuneren en straffesag jv EU direktiv hvis det gøres alligevel...

Det er jo også derfor dem der IKKE kan skriver at deres produkter kun monteres til motorsport.... jeg er bare ikke sikker på at den går .... ;)
Supermule skrev:Uden at vide det med sikkerhed, så er al tuning lovligt sålænge det overholder de 4 værdier for udstødning til syn????
Helt rigtigt!

Det er sælgeren af tuningen, der er forpligtet til at dokumentere, at tuningen lever op til den danske lovgivning.

Der er derimod føreren af bilen, der har ansvaret for at bilen er i lovpligtig stand. Det vil med andre ord sige, at selvom man har fået synes bilen med en tuning på, så er den ikke lovlig bare fordi synsmanden ikke så tuningen - det har man pligt til selv at oplyse, så det kan registreres som en konstruktiv ændring.

Og nej, sælgeren kan ikke bare skrive, at tuningen kun må bruges til motorsport, for han burde vide bedre, når han står og tuner på en gadebil med nummerplader på ;)
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Flamiq » 3. jul 2008, 12:17

Jesper - CCA-tuning skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 717291.pdf

prøv så lige og læs deres garanti bestemmelser, der tager de forbehold for stort set alt som ka ske så det ik bliver dækket, med mindre du ofre temlig mange penge på at påvise at det netop er pga chippen skaden er sket :)

men jeg syntes sku det et fint tilbud de køre med især tilbudet til de 19995kr for små 100hk det godt givet ud i mine øjne ihvertfald for det ska jo nok holde når det gennemprøvet i tyskland inden de begynder og sælge det til kunderne
Hej René

Det ser ud som om du ikke har læst bestemmelserne ordentligt! Men du er jo også "konkurrent" ;)

Hvis der er noget galt med bilen, så er det et autoriseret mærkeværksted, som kunden selv vælger, der reparerer den. Værkstedet får inden arbejdet påbegyndes en bekræftelse fra garantiforsikringsselskabet på, at regningen betales af dem.

Der er altså ikke noget med at kunden skal dokumentere at tuningen er skyld i fejlen, og selvom det ikke er tuningens skyld, så dækker garantiforsikringen alligevel.

Det er heller ikke kunden, der skal lægge ud for reparationen.
Præcis derfor, var det, at jeg valgte CCA (garantien). Jeg har en ny bil, og vil derfor gerne betale lidt mere for dokumenteret sikkerhed - Hvis uheldet skulle være ude 8-)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 12:40

Engolf skrev:
Jesper - CCA-tuning skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 717291.pdf

prøv så lige og læs deres garanti bestemmelser, der tager de forbehold for stort set alt som ka ske så det ik bliver dækket, med mindre du ofre temlig mange penge på at påvise at det netop er pga chippen skaden er sket :)

men jeg syntes sku det et fint tilbud de køre med især tilbudet til de 19995kr for små 100hk det godt givet ud i mine øjne ihvertfald for det ska jo nok holde når det gennemprøvet i tyskland inden de begynder og sælge det til kunderne
Hej René

Det ser ud som om du ikke har læst bestemmelserne ordentligt! Men du er jo også "konkurrent" ;)

Hvis der er noget galt med bilen, så er det et autoriseret mærkeværksted, som kunden selv vælger, der reparerer den. Værkstedet får inden arbejdet påbegyndes en bekræftelse fra garantiforsikringsselskabet på, at regningen betales af dem.

Der er altså ikke noget med at kunden skal dokumentere at tuningen er skyld i fejlen, og selvom det ikke er tuningens skyld, så dækker garantiforsikringen alligevel.

Det er heller ikke kunden, der skal lægge ud for reparationen.
Præcis derfor, var det, at jeg valgte CCA (garantien). Jeg har en ny bil, og vil derfor gerne betale lidt mere for dokumenteret sikkerhed - Hvis uheldet skulle være ude 8-)
Helt enig og samme her ..

Jeg har nu scannet rullefeltsmålingen ind og lagt den i toppen af dette topic (på side1)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af Supermule » 3. jul 2008, 12:49

Michael Kamp Jensen...Gamle dreng......:)

Skal vi nu ikke lige smide forklædningerne her og sige du er Jespers bror????

Bare lige for at vi får den rigtige vinkel på tingene....

Jeg synes det er flot at se effekten på den! Helt sikkert....

Det er et flot momentforløb den har...:)

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 13:01

Supermule skrev:Michael Kamp Jensen...Gamle dreng......:)

Skal vi nu ikke lige smide forklædningerne her og sige du er Jespers bror????

Bare lige for at vi får den rigtige vinkel på tingene....

Jeg synes det er flot at se effekten på den! Helt sikkert....

Det er et flot momentforløb den har...:)
Jow det kan jeg vidst ikke komme udenom ... men det ændrer jo ikke på at jeg ville have været utilfreds hvis den ikke ydede hvad den skulle! netop derfor jeg fik den rullet hehe.

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af Supermule » 3. jul 2008, 13:06

Overhovedet ikke.....:)

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af kimhemm » 3. jul 2008, 13:19

Michael skrev:
Supermule skrev:Michael Kamp Jensen...Gamle dreng......:)

Skal vi nu ikke lige smide forklædningerne her og sige du er Jespers bror????

Bare lige for at vi får den rigtige vinkel på tingene....

Jeg synes det er flot at se effekten på den! Helt sikkert....

Det er et flot momentforløb den har...:)
Jow det kan jeg vidst ikke komme udenom ... men det ændrer jo ikke på at jeg ville have været utilfreds hvis den ikke ydede hvad den skulle! netop derfor jeg fik den rullet hehe.
Næh men det afslører jo trods alt et noget andet tilhørsforhold til firmaet end hvis du "bare" var en tilfreds kunde.... Når Jesper eller andre skriver herinde kan vi jo netop se deres tilhørsforhold når det står under brugeren og dermed bedre sortere i den information der kommer fra dem.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af Supermule » 3. jul 2008, 13:29

Prøv så lige at læse her.....

http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 165956.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Især under undtagelser......

Og husk på at det er tysk ret der gælder og IKKE den danske.....

Sig så én gang til at de IKKE vil forsøge at dække sig ind under ét eller andet ved bilen.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14510
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Watcher » 3. jul 2008, 13:30

jeg havde linket til den forkerte Garanti :)

http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 165956.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

her er den rigtige

3. Undtagelser
Garantien omfatter ikke samtlige skadestilfælde, uheld eller fejl ved køretøjet,
der skyldes:
- normal slitage (på grundlag af kilometerstand);
- overdreven slitage vedrørende anhængerkobling;
- ikke forhåndenværende hærdede ventilsæder / ventilsæderinge og
uhærdede (pansrede) ventiler (udelukkende til gasgarantier)
- fejlmontering eller fabrikationsfejl, som producenten er bekendt med;
- ydre faktorer, især:
- ulykke;
- force majeure af enhver art (inkl. overdreven kulde eller varme,
oversvømmelse, hagl osv.);
- dele, der ikke er anført under "Dækkede komponenter og dele" i garantien;
- overbelastning af motoren;
- pilotfejl, f.eks. manglende iagttagelse af visende instrumenter
(temperaturvisning, olietrykmanometer, kontrollampe, ladetryksvisning);
- manglende overholdelse af de foreskrevne dækdimensioner, dækdiametre
osv. (ved 4x4 køretøjer);
- manglende montering af en ekstra oliekøler ved anhængerkobling
(vedrører skader på automatgear);
- brud på en slange eller en pakning i olie- eller kølesystemet (motorskade);
- brud på drivkæde eller drivrem;
- tilsidesættelse af producentens anvisninger;
- forsætlig eller uagtsom adfærd, samt mangelfuld vedligeholdelse og
manglende udvisning af den sædvanlige forsigtighed (manglende kontrol
af oliestand osv.);
- tyveri af køretøjet eller hærværk på køretøjet (inkl. følgeskader);
- hændelser, der allerede har fundet sted før indgåelse, registrering eller
ikrafttræden af garantiaftalen.
Garantien omfatter ingen komponenter og dele, hvis slitage udelukkende er
forbundet med køretøjets anvendelseshyppighed og antal kørte kilometer,
dvs. dæk, støddæmpere, bremsebelægninger,
bremseskiver, tromlebremser, medbringerskive, batteri, elektriske pærer,
kugleled samt bestanddele fra køretøjets karosseri inkl. hardtop, kaleche,
skærme, stødfanger og -dæmpere, ruder, forrude, lygter og lygteglas,
vinduesviskere, spejle og hjul eller hjulkapsler. Garantien omfatter heller ikke
dele til bilens indvendige udstyr, herunder sæder, sædeudstyr og -betræk,
sædevarme, alarmsystem, sikkerhedsseler, klimaanlæg, airbags foran og i
siderne samt deres aktiverings- og deaktiveringsanordning. Derudover
omfatter garantien heller ikke tilbehørsdele såsom pakninger, låsetappe,
slanger, forsyningsledninger, metal- eller gummiledninger, elektriske
ledninger, simmering, isoleringsgummi (bortset fra dem, der er nødvendige i
forbindelse med reparationen). Desuden omfatter garantien ikke væsker som
f.eks. benzin, kølevæske, olie eller andre smøremidler, sprinklervæske.
Generelt udelukket: Fejl- og testanalyser.
Forsikringsselskabet forbeholder sig ret til at nægte enhver garantidækning,
hvis køretøjet ikke regelmæssigt serviceres af en mærkeforhandler i henhold
til producentens forskrifter, hvorved servicehæftet er afgørende. Ønsker
kunden at gøre ydelser gældende over for forsikringsselskabet, skal det
udfyldte servicehæfte fremvises. Garantien kan ikke overdrages.


dvs det stort set påstand mod påstand hvis noget går galt,

og nej jesper jeg er ik en konkurrent så havde du mærket det :)

Jesper - CCA-tuning skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 717291.pdf

prøv så lige og læs deres garanti bestemmelser, der tager de forbehold for stort set alt som ka ske så det ik bliver dækket, med mindre du ofre temlig mange penge på at påvise at det netop er pga chippen skaden er sket :)

men jeg syntes sku det et fint tilbud de køre med især tilbudet til de 19995kr for små 100hk det godt givet ud i mine øjne ihvertfald for det ska jo nok holde når det gennemprøvet i tyskland inden de begynder og sælge det til kunderne
Hej René

Det ser ud som om du ikke har læst bestemmelserne ordentligt! Men du er jo også "konkurrent" ;)

Hvis der er noget galt med bilen, så er det et autoriseret mærkeværksted, som kunden selv vælger, der reparerer den. Værkstedet får inden arbejdet påbegyndes en bekræftelse fra garantiforsikringsselskabet på, at regningen betales af dem.

Der er altså ikke noget med at kunden skal dokumentere at tuningen er skyld i fejlen, og selvom det ikke er tuningens skyld, så dækker garantiforsikringen alligevel.

Det er heller ikke kunden, der skal lægge ud for reparationen.
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 13:33

Ingen tvivl om det ... men jeg havde nu været godt tilfreds og stadig valgt et produkt som Oettinger hvis Jesper ikke havde været min bror, men det er jo en smagsag og et spørgsmål om man er villig til at betale for kvalitet ... jeg vil f.eks. også hellere betale 3 gange så meget for at få Hugo Boss t-shirts end at gå ned i Føtex og købe 3 som sikkert også holder fint og ligner dem på en prik...
kimhemm skrev:
Michael skrev:
Supermule skrev:Michael Kamp Jensen...Gamle dreng......:)

Skal vi nu ikke lige smide forklædningerne her og sige du er Jespers bror????

Bare lige for at vi får den rigtige vinkel på tingene....

Jeg synes det er flot at se effekten på den! Helt sikkert....

Det er et flot momentforløb den har...:)
Jow det kan jeg vidst ikke komme udenom ... men det ændrer jo ikke på at jeg ville have været utilfreds hvis den ikke ydede hvad den skulle! netop derfor jeg fik den rullet hehe.
Næh men det afslører jo trods alt et noget andet tilhørsforhold til firmaet end hvis du "bare" var en tilfreds kunde.... Når Jesper eller andre skriver herinde kan vi jo netop se deres tilhørsforhold når det står under brugeren og dermed bedre sortere i den information der kommer fra dem.

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 13:35

Supermule skrev:Prøv så lige at læse her.....

http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 165956.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Især under undtagelser......

Og husk på at det er tysk ret der gælder og IKKE den danske.....

Sig så én gang til at de IKKE vil forsøge at dække sig ind under ét eller andet ved bilen.
Det er jo det samme som hvis man køber en bil hos f.eks. Christian fra Prestige Auto og får garanti, det er jo ikke ham der giver garantien, men det kommer fra et andet sted .. der er da sikkert også masser af forhold, men det er der vel altid, uanset hvad man giver garanti på ?

sup3rior
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 25. jun 2008, 13:26
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skåne
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af sup3rior » 3. jul 2008, 14:50

kimhemm skrev: Næh men det afslører jo trods alt et noget andet tilhørsforhold til firmaet end hvis du "bare" var en tilfreds kunde.... Når Jesper eller andre skriver herinde kan vi jo netop se deres tilhørsforhold når det står under brugeren og dermed bedre sortere i den information der kommer fra dem.
Det ændrer jo ikke på det er Oettinger der laver produktet og det er dem som han roser.

At produktet så er monteret af hans bror er vel sagen underordnet, vi får vel alle lavet ting og sager af familie og venner :D

Hvis folk har et problem med CCA Tuning kan de jo bare få deres Oettinger dele andetsteds fra...
Nuværende:
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive


Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 3. jul 2008, 14:56

Watcher@CarTrends.dk skrev:jeg havde linket til den forkerte Garanti :)

http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 165956.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

her er den rigtige

3. Undtagelser
Garantien omfatter ikke samtlige skadestilfælde, uheld eller fejl ved køretøjet,
der skyldes:
- normal slitage (på grundlag af kilometerstand);
- overdreven slitage vedrørende anhængerkobling;
- ikke forhåndenværende hærdede ventilsæder / ventilsæderinge og
uhærdede (pansrede) ventiler (udelukkende til gasgarantier)
- fejlmontering eller fabrikationsfejl, som producenten er bekendt med;
- ydre faktorer, især:
- ulykke;
- force majeure af enhver art (inkl. overdreven kulde eller varme,
oversvømmelse, hagl osv.);
- dele, der ikke er anført under "Dækkede komponenter og dele" i garantien;
- overbelastning af motoren;
- pilotfejl, f.eks. manglende iagttagelse af visende instrumenter
(temperaturvisning, olietrykmanometer, kontrollampe, ladetryksvisning);
- manglende overholdelse af de foreskrevne dækdimensioner, dækdiametre
osv. (ved 4x4 køretøjer);
- manglende montering af en ekstra oliekøler ved anhængerkobling
(vedrører skader på automatgear);
- brud på en slange eller en pakning i olie- eller kølesystemet (motorskade);
- brud på drivkæde eller drivrem;
- tilsidesættelse af producentens anvisninger;
- forsætlig eller uagtsom adfærd, samt mangelfuld vedligeholdelse og
manglende udvisning af den sædvanlige forsigtighed (manglende kontrol
af oliestand osv.);
- tyveri af køretøjet eller hærværk på køretøjet (inkl. følgeskader);
- hændelser, der allerede har fundet sted før indgåelse, registrering eller
ikrafttræden af garantiaftalen.
Garantien omfatter ingen komponenter og dele, hvis slitage udelukkende er
forbundet med køretøjets anvendelseshyppighed og antal kørte kilometer,
dvs. dæk, støddæmpere, bremsebelægninger,
bremseskiver, tromlebremser, medbringerskive, batteri, elektriske pærer,
kugleled samt bestanddele fra køretøjets karosseri inkl. hardtop, kaleche,
skærme, stødfanger og -dæmpere, ruder, forrude, lygter og lygteglas,
vinduesviskere, spejle og hjul eller hjulkapsler. Garantien omfatter heller ikke
dele til bilens indvendige udstyr, herunder sæder, sædeudstyr og -betræk,
sædevarme, alarmsystem, sikkerhedsseler, klimaanlæg, airbags foran og i
siderne samt deres aktiverings- og deaktiveringsanordning. Derudover
omfatter garantien heller ikke tilbehørsdele såsom pakninger, låsetappe,
slanger, forsyningsledninger, metal- eller gummiledninger, elektriske
ledninger, simmering, isoleringsgummi (bortset fra dem, der er nødvendige i
forbindelse med reparationen). Desuden omfatter garantien ikke væsker som
f.eks. benzin, kølevæske, olie eller andre smøremidler, sprinklervæske.
Generelt udelukket: Fejl- og testanalyser.
Forsikringsselskabet forbeholder sig ret til at nægte enhver garantidækning,
hvis køretøjet ikke regelmæssigt serviceres af en mærkeforhandler i henhold
til producentens forskrifter, hvorved servicehæftet er afgørende. Ønsker
kunden at gøre ydelser gældende over for forsikringsselskabet, skal det
udfyldte servicehæfte fremvises. Garantien kan ikke overdrages.


dvs det stort set påstand mod påstand hvis noget går galt,

og nej jesper jeg er ik en konkurrent så havde du mærket det :)

Jesper - CCA-tuning skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 717291.pdf

prøv så lige og læs deres garanti bestemmelser, der tager de forbehold for stort set alt som ka ske så det ik bliver dækket, med mindre du ofre temlig mange penge på at påvise at det netop er pga chippen skaden er sket :)

men jeg syntes sku det et fint tilbud de køre med især tilbudet til de 19995kr for små 100hk det godt givet ud i mine øjne ihvertfald for det ska jo nok holde når det gennemprøvet i tyskland inden de begynder og sælge det til kunderne
Hej René

Det ser ud som om du ikke har læst bestemmelserne ordentligt! Men du er jo også "konkurrent" ;)

Hvis der er noget galt med bilen, så er det et autoriseret mærkeværksted, som kunden selv vælger, der reparerer den. Værkstedet får inden arbejdet påbegyndes en bekræftelse fra garantiforsikringsselskabet på, at regningen betales af dem.

Der er altså ikke noget med at kunden skal dokumentere at tuningen er skyld i fejlen, og selvom det ikke er tuningens skyld, så dækker garantiforsikringen alligevel.

Det er heller ikke kunden, der skal lægge ud for reparationen.
Hej René

Prøv at læse garantibestemmelserne på en Audi/VW/Seat - de tager faktisk forbehold for det samme! Der er jo ikke noget i de undtagelser, som er en fraskrivelse af ansvaret på tuningen.

Bemærk i øvrigt også at man udover garantiforsikringen har almindelig reklamationsret, som f.eks. dækker den ansvarsfraskrivelse der hedder "fejlmontering eller fabrikationsfejl, som producenten er bekendt med".

Brugeravatar
Andy
Medlem
Indlæg: 823
Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 11 times
Been thanked: 119 times

Re: Oettinger holder hvad de lover

Indlæg af Andy » 3. jul 2008, 17:28

Andy skrev:Hvordan går det med, at overføre krafterne til asfalten???
hej igen,

ved ikke om du har set mit indlæg, så jeg quote'r lige...
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af Sputte » 3. jul 2008, 17:48

Jeg forstår fuldt ud du måske har overset det Andy, men Michael har faktisk svaret på det - allerede på side 1 :)

"Overførsel af kræfterne til asfalten går overraskende godt i forhold til den er forhjulstrukket ... men syntes dog ESP bremser den lidt for meget, så kører primært med det off"
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 20:39

Sputte skrev:Jeg forstår fuldt ud du måske har overset det Andy, men Michael har faktisk svaret på det - allerede på side 1 :)

"Overførsel af kræfterne til asfalten går overraskende godt i forhold til den er forhjulstrukket ... men syntes dog ESP bremser den lidt for meget, så kører primært med det off"
Nemlig :) dog ikke sagt at jeg ikke savner baghjulstræk! det er vejen frem ;)

shahidk
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 3. jul 2008, 22:03
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af shahidk » 3. jul 2008, 22:11

Er det udelukkende højst hk og nm som gør en tuning go?

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)

Indlæg af Sputte » 3. jul 2008, 23:41

shahidk skrev:Er det udelukkende højst hk og nm som gør en tuning go?
Bestemt ikke, det skriver Jesper - CCA også i tråden vedr. chipning af Seat Leon Cupra.

"Men jeg er også nødt til at slå fast, at det er jo ikke alene max-effekten, der er afgørende for om en tuning virker godt eller dårligt! De sidste 5 hk, som ligger i de sidste 200 o/min før omdrejningsbegrænseren har man jo kun glæde af, når man skal prale overfor kammeraterne."
2021 BMX X3 30i

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"