Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Re: Oettinger holder hvad de lover
Ja de fleste nye biler kører med bredbåndslambda og der er det kun i fuldgas segmentet at lambda tallet bliver ændret....
Så det skulle ikke være svært at få den igennem syn på en chip.
Så det skulle ikke være svært at få den igennem syn på en chip.
- Sputte
- Medlem
- Indlæg: 706
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Warszawa
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Oettinger holder hvad de lover
Selvfølgelig, så langt kan jeg sagtens selv tænke mig til. Forskellen er jo bare at Oettinger har gjort alt benarbejdet og har fået papirer på, at det hele er iorden og som det skal være. Står man til syn med en Oettinger chippet bil og de spørger om den er chippet, så kan man med god samvittighed sige "Ja og det er lovligt".Watcher@CarTrends.dk skrev:Du skal heller ik være nervøs for syn hvis du får chippet din bil andre steder, det bliver jo forhåbentlig lavet rigtigt så de ik forurener mere end de må
2021 BMX X3 30i
Re: Oettinger holder hvad de lover
Uden at vide det med sikkerhed, så er al tuning lovligt sålænge det overholder de 4 værdier for udstødning til syn????
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover
Hej Kimkimhemm skrev:S3 IC 2.500-3.000,- (skal være den samme som Oettinger monterer)Sputte skrev:Surmule, jeg er klar over Landberg har ydet en fantastisk service for dig og det skal de selvfølgelig også lovprises for. Jeg synes dog du er lidt blåøjet nok, for jeg tror ikke Landberg kan klare chipning, IC og ramair for 5.000,-, enig?
Carbonio indsugning 2.000,- (samme produkt som Ram-Air)
Landberg U-tune 6.500,-
Jeg må sige at jeg syntes 25.000,- er mange penge, men CCA giver så den ekstra garanti og står for monteringen så vidt jeg har forstået det. Og så henter de 330 HK
Så vidt jeg er orienteret, så er Oettinger intercooleren langt fra den samme som den, der sidder originalt på S3'eren!
Og så er vores pris jo selvfølgelig inkl. montering af det hele (og det tager tid at skifte en intercooler), garantiforsikring og papirer til syn.
- Michael
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover
Rigtigt .. men hvis det er lavet rigtigt burde der jo heller ikke være nogen problemer i at diverse andre mærker fik godkendelsen fra færdselstyrelsenWatcher@CarTrends.dk skrev:du skal heller ik være nervøs for syn hvis du får chippet din bil andre steder, det bliver jo forhåbentlig lavet rigtigt så de ik forurener mere end de må, det bliver dem jeg chipper ihvertfald, så med mindre du SELV påpeger til synsmanden hov min bil er chippet vil du ik dump den, så går den da igennem syn..
Sputte skrev:Og det er et utroligt vindende argument, for så behøver man ikke være nervøs for syn osv. Det med motorgarantien er selvfølgelig også et plus, men jeg ville gerne se om de egentlig dækker når alt kommer til alt.Michael skrev:og samtidig er Oettinger jo også de eneste som har fået godkendelser af deres tuninger hos færdselsstyrelsen så vidt jeg er orienteret
Og nej, det er ikke bare for at være negativ, men der er så mange faktorer der spiller ind når ting går istykker.
Supermule, jeg ved ikke hvordan det foregår, men håber da heller ikke jeg får brug for min garanti fra Oettinger .. men syntes nu bare det er rart at have, HVIS nu uheldet skulle være ude ..
Re: Oettinger holder hvad de lover
Men det kunne da være fedt at se en kopi af godkendelse.....For at se hvad det er de godkender???
Michael skrev:Supermule, jeg ved ikke hvordan det foregår, men håber da heller ikke jeg får brug for min garanti fra Oettinger .. men syntes nu bare det er rart at have, HVIS nu uheldet skulle være ude ..
- VW HK - DE BEDSTE
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover
HAr du været gravet ned??
Nej hvis ikke du kan levere de nødvendige godkendelser til dit chiptuningsprodukt... så er det ulovligt... OG jeg mener at der kan påfalde chiptuneren en straffesag jv EU direktiv hvis det gøres alligevel...
Det er jo også derfor dem der IKKE kan skriver at deres produkter kun monteres til motorsport.... jeg er bare ikke sikker på at den går ....
Nej hvis ikke du kan levere de nødvendige godkendelser til dit chiptuningsprodukt... så er det ulovligt... OG jeg mener at der kan påfalde chiptuneren en straffesag jv EU direktiv hvis det gøres alligevel...
Det er jo også derfor dem der IKKE kan skriver at deres produkter kun monteres til motorsport.... jeg er bare ikke sikker på at den går ....
Supermule skrev:Uden at vide det med sikkerhed, så er al tuning lovligt sålænge det overholder de 4 værdier for udstødning til syn????
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover
Hej RenéWatcher@CarTrends.dk skrev:http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 717291.pdf
prøv så lige og læs deres garanti bestemmelser, der tager de forbehold for stort set alt som ka ske så det ik bliver dækket, med mindre du ofre temlig mange penge på at påvise at det netop er pga chippen skaden er sket
men jeg syntes sku det et fint tilbud de køre med især tilbudet til de 19995kr for små 100hk det godt givet ud i mine øjne ihvertfald for det ska jo nok holde når det gennemprøvet i tyskland inden de begynder og sælge det til kunderne
Det ser ud som om du ikke har læst bestemmelserne ordentligt! Men du er jo også "konkurrent"
Hvis der er noget galt med bilen, så er det et autoriseret mærkeværksted, som kunden selv vælger, der reparerer den. Værkstedet får inden arbejdet påbegyndes en bekræftelse fra garantiforsikringsselskabet på, at regningen betales af dem.
Der er altså ikke noget med at kunden skal dokumentere at tuningen er skyld i fejlen, og selvom det ikke er tuningens skyld, så dækker garantiforsikringen alligevel.
Det er heller ikke kunden, der skal lægge ud for reparationen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover
Helt rigtigt!VW HK - DE BEDSTE skrev:HAr du været gravet ned??
Nej hvis ikke du kan levere de nødvendige godkendelser til dit chiptuningsprodukt... så er det ulovligt... OG jeg mener at der kan påfalde chiptuneren en straffesag jv EU direktiv hvis det gøres alligevel...
Det er jo også derfor dem der IKKE kan skriver at deres produkter kun monteres til motorsport.... jeg er bare ikke sikker på at den går ....
Supermule skrev:Uden at vide det med sikkerhed, så er al tuning lovligt sålænge det overholder de 4 værdier for udstødning til syn????
Det er sælgeren af tuningen, der er forpligtet til at dokumentere, at tuningen lever op til den danske lovgivning.
Der er derimod føreren af bilen, der har ansvaret for at bilen er i lovpligtig stand. Det vil med andre ord sige, at selvom man har fået synes bilen med en tuning på, så er den ikke lovlig bare fordi synsmanden ikke så tuningen - det har man pligt til selv at oplyse, så det kan registreres som en konstruktiv ændring.
Og nej, sælgeren kan ikke bare skrive, at tuningen kun må bruges til motorsport, for han burde vide bedre, når han står og tuner på en gadebil med nummerplader på
- VW HK - DE BEDSTE
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover
enig... Og jeg har spurgt tidligere ind til lige præcist dette emne.... man kan sige at samtalen stoppede rimeligt hurtigt
synes da at Brian kan starte med at læse følgende:
http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Libr ... /kap07.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
side 23-27 har nok den største interesse... keyword er dokumentation, dokumentation OG dokumentation = godkendelse...
Og Brian har du brug for yderligere - så kan jeg da godt prøve at grave lovgivning mv frem fra EU.... Og ja tuneren kan altså blive draget til ansvar... men det ved de godt... ellers vil de jo ikke skrive følgende:
"Alle vore produkter er til motorsportsbrug og export.
Ikke beregnet til brug på offentlig vej i Danmark"
eller lignende...
så skal i holde shootout med tuning produkter... så skal det vel kun være med de produkter der er LOVLIGE... og som er godkendte... ellers sammenligne I vel pære og æbler..??
synes da at Brian kan starte med at læse følgende:
http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Libr ... /kap07.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
side 23-27 har nok den største interesse... keyword er dokumentation, dokumentation OG dokumentation = godkendelse...
Og Brian har du brug for yderligere - så kan jeg da godt prøve at grave lovgivning mv frem fra EU.... Og ja tuneren kan altså blive draget til ansvar... men det ved de godt... ellers vil de jo ikke skrive følgende:
"Alle vore produkter er til motorsportsbrug og export.
Ikke beregnet til brug på offentlig vej i Danmark"
eller lignende...
så skal i holde shootout med tuning produkter... så skal det vel kun være med de produkter der er LOVLIGE... og som er godkendte... ellers sammenligne I vel pære og æbler..??
Jesper - CCA-tuning skrev:Helt rigtigt!VW HK - DE BEDSTE skrev:HAr du været gravet ned??
Nej hvis ikke du kan levere de nødvendige godkendelser til dit chiptuningsprodukt... så er det ulovligt... OG jeg mener at der kan påfalde chiptuneren en straffesag jv EU direktiv hvis det gøres alligevel...
Det er jo også derfor dem der IKKE kan skriver at deres produkter kun monteres til motorsport.... jeg er bare ikke sikker på at den går ....
Supermule skrev:Uden at vide det med sikkerhed, så er al tuning lovligt sålænge det overholder de 4 værdier for udstødning til syn????
Det er sælgeren af tuningen, der er forpligtet til at dokumentere, at tuningen lever op til den danske lovgivning.
Der er derimod føreren af bilen, der har ansvaret for at bilen er i lovpligtig stand. Det vil med andre ord sige, at selvom man har fået synes bilen med en tuning på, så er den ikke lovlig bare fordi synsmanden ikke så tuningen - det har man pligt til selv at oplyse, så det kan registreres som en konstruktiv ændring.
Og nej, sælgeren kan ikke bare skrive, at tuningen kun må bruges til motorsport, for han burde vide bedre, når han står og tuner på en gadebil med nummerplader på
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: Oettinger holder hvad de lover
Præcis derfor, var det, at jeg valgte CCA (garantien). Jeg har en ny bil, og vil derfor gerne betale lidt mere for dokumenteret sikkerhed - Hvis uheldet skulle være udeJesper - CCA-tuning skrev:Hej RenéWatcher@CarTrends.dk skrev:http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 717291.pdf
prøv så lige og læs deres garanti bestemmelser, der tager de forbehold for stort set alt som ka ske så det ik bliver dækket, med mindre du ofre temlig mange penge på at påvise at det netop er pga chippen skaden er sket
men jeg syntes sku det et fint tilbud de køre med især tilbudet til de 19995kr for små 100hk det godt givet ud i mine øjne ihvertfald for det ska jo nok holde når det gennemprøvet i tyskland inden de begynder og sælge det til kunderne
Det ser ud som om du ikke har læst bestemmelserne ordentligt! Men du er jo også "konkurrent"
Hvis der er noget galt med bilen, så er det et autoriseret mærkeværksted, som kunden selv vælger, der reparerer den. Værkstedet får inden arbejdet påbegyndes en bekræftelse fra garantiforsikringsselskabet på, at regningen betales af dem.
Der er altså ikke noget med at kunden skal dokumentere at tuningen er skyld i fejlen, og selvom det ikke er tuningens skyld, så dækker garantiforsikringen alligevel.
Det er heller ikke kunden, der skal lægge ud for reparationen.
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Michael
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover
Helt enig og samme her ..Engolf skrev:Præcis derfor, var det, at jeg valgte CCA (garantien). Jeg har en ny bil, og vil derfor gerne betale lidt mere for dokumenteret sikkerhed - Hvis uheldet skulle være udeJesper - CCA-tuning skrev:Hej RenéWatcher@CarTrends.dk skrev:http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 717291.pdf
prøv så lige og læs deres garanti bestemmelser, der tager de forbehold for stort set alt som ka ske så det ik bliver dækket, med mindre du ofre temlig mange penge på at påvise at det netop er pga chippen skaden er sket
men jeg syntes sku det et fint tilbud de køre med især tilbudet til de 19995kr for små 100hk det godt givet ud i mine øjne ihvertfald for det ska jo nok holde når det gennemprøvet i tyskland inden de begynder og sælge det til kunderne
Det ser ud som om du ikke har læst bestemmelserne ordentligt! Men du er jo også "konkurrent"
Hvis der er noget galt med bilen, så er det et autoriseret mærkeværksted, som kunden selv vælger, der reparerer den. Værkstedet får inden arbejdet påbegyndes en bekræftelse fra garantiforsikringsselskabet på, at regningen betales af dem.
Der er altså ikke noget med at kunden skal dokumentere at tuningen er skyld i fejlen, og selvom det ikke er tuningens skyld, så dækker garantiforsikringen alligevel.
Det er heller ikke kunden, der skal lægge ud for reparationen.
Jeg har nu scannet rullefeltsmålingen ind og lagt den i toppen af dette topic (på side1)
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Michael Kamp Jensen...Gamle dreng......
Skal vi nu ikke lige smide forklædningerne her og sige du er Jespers bror????
Bare lige for at vi får den rigtige vinkel på tingene....
Jeg synes det er flot at se effekten på den! Helt sikkert....
Det er et flot momentforløb den har...
Skal vi nu ikke lige smide forklædningerne her og sige du er Jespers bror????
Bare lige for at vi får den rigtige vinkel på tingene....
Jeg synes det er flot at se effekten på den! Helt sikkert....
Det er et flot momentforløb den har...
- Michael
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Jow det kan jeg vidst ikke komme udenom ... men det ændrer jo ikke på at jeg ville have været utilfreds hvis den ikke ydede hvad den skulle! netop derfor jeg fik den rullet hehe.Supermule skrev:Michael Kamp Jensen...Gamle dreng......
Skal vi nu ikke lige smide forklædningerne her og sige du er Jespers bror????
Bare lige for at vi får den rigtige vinkel på tingene....
Jeg synes det er flot at se effekten på den! Helt sikkert....
Det er et flot momentforløb den har...
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Næh men det afslører jo trods alt et noget andet tilhørsforhold til firmaet end hvis du "bare" var en tilfreds kunde.... Når Jesper eller andre skriver herinde kan vi jo netop se deres tilhørsforhold når det står under brugeren og dermed bedre sortere i den information der kommer fra dem.Michael skrev:Jow det kan jeg vidst ikke komme udenom ... men det ændrer jo ikke på at jeg ville have været utilfreds hvis den ikke ydede hvad den skulle! netop derfor jeg fik den rullet hehe.Supermule skrev:Michael Kamp Jensen...Gamle dreng......
Skal vi nu ikke lige smide forklædningerne her og sige du er Jespers bror????
Bare lige for at vi får den rigtige vinkel på tingene....
Jeg synes det er flot at se effekten på den! Helt sikkert....
Det er et flot momentforløb den har...
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Prøv så lige at læse her.....
http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 165956.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Især under undtagelser......
Og husk på at det er tysk ret der gælder og IKKE den danske.....
Sig så én gang til at de IKKE vil forsøge at dække sig ind under ét eller andet ved bilen.
http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 165956.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Især under undtagelser......
Og husk på at det er tysk ret der gælder og IKKE den danske.....
Sig så én gang til at de IKKE vil forsøge at dække sig ind under ét eller andet ved bilen.
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14510
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 844 times
- Kontakt:
Re: Oettinger holder hvad de lover
jeg havde linket til den forkerte Garanti
http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 165956.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
her er den rigtige
3. Undtagelser
Garantien omfatter ikke samtlige skadestilfælde, uheld eller fejl ved køretøjet,
der skyldes:
- normal slitage (på grundlag af kilometerstand);
- overdreven slitage vedrørende anhængerkobling;
- ikke forhåndenværende hærdede ventilsæder / ventilsæderinge og
uhærdede (pansrede) ventiler (udelukkende til gasgarantier)
- fejlmontering eller fabrikationsfejl, som producenten er bekendt med;
- ydre faktorer, især:
- ulykke;
- force majeure af enhver art (inkl. overdreven kulde eller varme,
oversvømmelse, hagl osv.);
- dele, der ikke er anført under "Dækkede komponenter og dele" i garantien;
- overbelastning af motoren;
- pilotfejl, f.eks. manglende iagttagelse af visende instrumenter
(temperaturvisning, olietrykmanometer, kontrollampe, ladetryksvisning);
- manglende overholdelse af de foreskrevne dækdimensioner, dækdiametre
osv. (ved 4x4 køretøjer);
- manglende montering af en ekstra oliekøler ved anhængerkobling
(vedrører skader på automatgear);
- brud på en slange eller en pakning i olie- eller kølesystemet (motorskade);
- brud på drivkæde eller drivrem;
- tilsidesættelse af producentens anvisninger;
- forsætlig eller uagtsom adfærd, samt mangelfuld vedligeholdelse og
manglende udvisning af den sædvanlige forsigtighed (manglende kontrol
af oliestand osv.);
- tyveri af køretøjet eller hærværk på køretøjet (inkl. følgeskader);
- hændelser, der allerede har fundet sted før indgåelse, registrering eller
ikrafttræden af garantiaftalen.
Garantien omfatter ingen komponenter og dele, hvis slitage udelukkende er
forbundet med køretøjets anvendelseshyppighed og antal kørte kilometer,
dvs. dæk, støddæmpere, bremsebelægninger,
bremseskiver, tromlebremser, medbringerskive, batteri, elektriske pærer,
kugleled samt bestanddele fra køretøjets karosseri inkl. hardtop, kaleche,
skærme, stødfanger og -dæmpere, ruder, forrude, lygter og lygteglas,
vinduesviskere, spejle og hjul eller hjulkapsler. Garantien omfatter heller ikke
dele til bilens indvendige udstyr, herunder sæder, sædeudstyr og -betræk,
sædevarme, alarmsystem, sikkerhedsseler, klimaanlæg, airbags foran og i
siderne samt deres aktiverings- og deaktiveringsanordning. Derudover
omfatter garantien heller ikke tilbehørsdele såsom pakninger, låsetappe,
slanger, forsyningsledninger, metal- eller gummiledninger, elektriske
ledninger, simmering, isoleringsgummi (bortset fra dem, der er nødvendige i
forbindelse med reparationen). Desuden omfatter garantien ikke væsker som
f.eks. benzin, kølevæske, olie eller andre smøremidler, sprinklervæske.
Generelt udelukket: Fejl- og testanalyser.
Forsikringsselskabet forbeholder sig ret til at nægte enhver garantidækning,
hvis køretøjet ikke regelmæssigt serviceres af en mærkeforhandler i henhold
til producentens forskrifter, hvorved servicehæftet er afgørende. Ønsker
kunden at gøre ydelser gældende over for forsikringsselskabet, skal det
udfyldte servicehæfte fremvises. Garantien kan ikke overdrages.
dvs det stort set påstand mod påstand hvis noget går galt,
og nej jesper jeg er ik en konkurrent så havde du mærket det
http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 165956.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
her er den rigtige
3. Undtagelser
Garantien omfatter ikke samtlige skadestilfælde, uheld eller fejl ved køretøjet,
der skyldes:
- normal slitage (på grundlag af kilometerstand);
- overdreven slitage vedrørende anhængerkobling;
- ikke forhåndenværende hærdede ventilsæder / ventilsæderinge og
uhærdede (pansrede) ventiler (udelukkende til gasgarantier)
- fejlmontering eller fabrikationsfejl, som producenten er bekendt med;
- ydre faktorer, især:
- ulykke;
- force majeure af enhver art (inkl. overdreven kulde eller varme,
oversvømmelse, hagl osv.);
- dele, der ikke er anført under "Dækkede komponenter og dele" i garantien;
- overbelastning af motoren;
- pilotfejl, f.eks. manglende iagttagelse af visende instrumenter
(temperaturvisning, olietrykmanometer, kontrollampe, ladetryksvisning);
- manglende overholdelse af de foreskrevne dækdimensioner, dækdiametre
osv. (ved 4x4 køretøjer);
- manglende montering af en ekstra oliekøler ved anhængerkobling
(vedrører skader på automatgear);
- brud på en slange eller en pakning i olie- eller kølesystemet (motorskade);
- brud på drivkæde eller drivrem;
- tilsidesættelse af producentens anvisninger;
- forsætlig eller uagtsom adfærd, samt mangelfuld vedligeholdelse og
manglende udvisning af den sædvanlige forsigtighed (manglende kontrol
af oliestand osv.);
- tyveri af køretøjet eller hærværk på køretøjet (inkl. følgeskader);
- hændelser, der allerede har fundet sted før indgåelse, registrering eller
ikrafttræden af garantiaftalen.
Garantien omfatter ingen komponenter og dele, hvis slitage udelukkende er
forbundet med køretøjets anvendelseshyppighed og antal kørte kilometer,
dvs. dæk, støddæmpere, bremsebelægninger,
bremseskiver, tromlebremser, medbringerskive, batteri, elektriske pærer,
kugleled samt bestanddele fra køretøjets karosseri inkl. hardtop, kaleche,
skærme, stødfanger og -dæmpere, ruder, forrude, lygter og lygteglas,
vinduesviskere, spejle og hjul eller hjulkapsler. Garantien omfatter heller ikke
dele til bilens indvendige udstyr, herunder sæder, sædeudstyr og -betræk,
sædevarme, alarmsystem, sikkerhedsseler, klimaanlæg, airbags foran og i
siderne samt deres aktiverings- og deaktiveringsanordning. Derudover
omfatter garantien heller ikke tilbehørsdele såsom pakninger, låsetappe,
slanger, forsyningsledninger, metal- eller gummiledninger, elektriske
ledninger, simmering, isoleringsgummi (bortset fra dem, der er nødvendige i
forbindelse med reparationen). Desuden omfatter garantien ikke væsker som
f.eks. benzin, kølevæske, olie eller andre smøremidler, sprinklervæske.
Generelt udelukket: Fejl- og testanalyser.
Forsikringsselskabet forbeholder sig ret til at nægte enhver garantidækning,
hvis køretøjet ikke regelmæssigt serviceres af en mærkeforhandler i henhold
til producentens forskrifter, hvorved servicehæftet er afgørende. Ønsker
kunden at gøre ydelser gældende over for forsikringsselskabet, skal det
udfyldte servicehæfte fremvises. Garantien kan ikke overdrages.
dvs det stort set påstand mod påstand hvis noget går galt,
og nej jesper jeg er ik en konkurrent så havde du mærket det
Jesper - CCA-tuning skrev:Hej RenéWatcher@CarTrends.dk skrev:http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 717291.pdf
prøv så lige og læs deres garanti bestemmelser, der tager de forbehold for stort set alt som ka ske så det ik bliver dækket, med mindre du ofre temlig mange penge på at påvise at det netop er pga chippen skaden er sket
men jeg syntes sku det et fint tilbud de køre med især tilbudet til de 19995kr for små 100hk det godt givet ud i mine øjne ihvertfald for det ska jo nok holde når det gennemprøvet i tyskland inden de begynder og sælge det til kunderne
Det ser ud som om du ikke har læst bestemmelserne ordentligt! Men du er jo også "konkurrent"
Hvis der er noget galt med bilen, så er det et autoriseret mærkeværksted, som kunden selv vælger, der reparerer den. Værkstedet får inden arbejdet påbegyndes en bekræftelse fra garantiforsikringsselskabet på, at regningen betales af dem.
Der er altså ikke noget med at kunden skal dokumentere at tuningen er skyld i fejlen, og selvom det ikke er tuningens skyld, så dækker garantiforsikringen alligevel.
Det er heller ikke kunden, der skal lægge ud for reparationen.
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- Michael
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Ingen tvivl om det ... men jeg havde nu været godt tilfreds og stadig valgt et produkt som Oettinger hvis Jesper ikke havde været min bror, men det er jo en smagsag og et spørgsmål om man er villig til at betale for kvalitet ... jeg vil f.eks. også hellere betale 3 gange så meget for at få Hugo Boss t-shirts end at gå ned i Føtex og købe 3 som sikkert også holder fint og ligner dem på en prik...
kimhemm skrev:Næh men det afslører jo trods alt et noget andet tilhørsforhold til firmaet end hvis du "bare" var en tilfreds kunde.... Når Jesper eller andre skriver herinde kan vi jo netop se deres tilhørsforhold når det står under brugeren og dermed bedre sortere i den information der kommer fra dem.Michael skrev:Jow det kan jeg vidst ikke komme udenom ... men det ændrer jo ikke på at jeg ville have været utilfreds hvis den ikke ydede hvad den skulle! netop derfor jeg fik den rullet hehe.Supermule skrev:Michael Kamp Jensen...Gamle dreng......
Skal vi nu ikke lige smide forklædningerne her og sige du er Jespers bror????
Bare lige for at vi får den rigtige vinkel på tingene....
Jeg synes det er flot at se effekten på den! Helt sikkert....
Det er et flot momentforløb den har...
- Michael
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Det er jo det samme som hvis man køber en bil hos f.eks. Christian fra Prestige Auto og får garanti, det er jo ikke ham der giver garantien, men det kommer fra et andet sted .. der er da sikkert også masser af forhold, men det er der vel altid, uanset hvad man giver garanti på ?Supermule skrev:Prøv så lige at læse her.....
http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 165956.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Især under undtagelser......
Og husk på at det er tysk ret der gælder og IKKE den danske.....
Sig så én gang til at de IKKE vil forsøge at dække sig ind under ét eller andet ved bilen.
-
- Medlem
- Indlæg: 624
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 13:26
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Skåne
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Det ændrer jo ikke på det er Oettinger der laver produktet og det er dem som han roser.kimhemm skrev: Næh men det afslører jo trods alt et noget andet tilhørsforhold til firmaet end hvis du "bare" var en tilfreds kunde.... Når Jesper eller andre skriver herinde kan vi jo netop se deres tilhørsforhold når det står under brugeren og dermed bedre sortere i den information der kommer fra dem.
At produktet så er monteret af hans bror er vel sagen underordnet, vi får vel alle lavet ting og sager af familie og venner
Hvis folk har et problem med CCA Tuning kan de jo bare få deres Oettinger dele andetsteds fra...
Nuværende:
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive
Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive
Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover
Hej RenéWatcher@CarTrends.dk skrev:jeg havde linket til den forkerte Garanti
http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 165956.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
her er den rigtige
3. Undtagelser
Garantien omfatter ikke samtlige skadestilfælde, uheld eller fejl ved køretøjet,
der skyldes:
- normal slitage (på grundlag af kilometerstand);
- overdreven slitage vedrørende anhængerkobling;
- ikke forhåndenværende hærdede ventilsæder / ventilsæderinge og
uhærdede (pansrede) ventiler (udelukkende til gasgarantier)
- fejlmontering eller fabrikationsfejl, som producenten er bekendt med;
- ydre faktorer, især:
- ulykke;
- force majeure af enhver art (inkl. overdreven kulde eller varme,
oversvømmelse, hagl osv.);
- dele, der ikke er anført under "Dækkede komponenter og dele" i garantien;
- overbelastning af motoren;
- pilotfejl, f.eks. manglende iagttagelse af visende instrumenter
(temperaturvisning, olietrykmanometer, kontrollampe, ladetryksvisning);
- manglende overholdelse af de foreskrevne dækdimensioner, dækdiametre
osv. (ved 4x4 køretøjer);
- manglende montering af en ekstra oliekøler ved anhængerkobling
(vedrører skader på automatgear);
- brud på en slange eller en pakning i olie- eller kølesystemet (motorskade);
- brud på drivkæde eller drivrem;
- tilsidesættelse af producentens anvisninger;
- forsætlig eller uagtsom adfærd, samt mangelfuld vedligeholdelse og
manglende udvisning af den sædvanlige forsigtighed (manglende kontrol
af oliestand osv.);
- tyveri af køretøjet eller hærværk på køretøjet (inkl. følgeskader);
- hændelser, der allerede har fundet sted før indgåelse, registrering eller
ikrafttræden af garantiaftalen.
Garantien omfatter ingen komponenter og dele, hvis slitage udelukkende er
forbundet med køretøjets anvendelseshyppighed og antal kørte kilometer,
dvs. dæk, støddæmpere, bremsebelægninger,
bremseskiver, tromlebremser, medbringerskive, batteri, elektriske pærer,
kugleled samt bestanddele fra køretøjets karosseri inkl. hardtop, kaleche,
skærme, stødfanger og -dæmpere, ruder, forrude, lygter og lygteglas,
vinduesviskere, spejle og hjul eller hjulkapsler. Garantien omfatter heller ikke
dele til bilens indvendige udstyr, herunder sæder, sædeudstyr og -betræk,
sædevarme, alarmsystem, sikkerhedsseler, klimaanlæg, airbags foran og i
siderne samt deres aktiverings- og deaktiveringsanordning. Derudover
omfatter garantien heller ikke tilbehørsdele såsom pakninger, låsetappe,
slanger, forsyningsledninger, metal- eller gummiledninger, elektriske
ledninger, simmering, isoleringsgummi (bortset fra dem, der er nødvendige i
forbindelse med reparationen). Desuden omfatter garantien ikke væsker som
f.eks. benzin, kølevæske, olie eller andre smøremidler, sprinklervæske.
Generelt udelukket: Fejl- og testanalyser.
Forsikringsselskabet forbeholder sig ret til at nægte enhver garantidækning,
hvis køretøjet ikke regelmæssigt serviceres af en mærkeforhandler i henhold
til producentens forskrifter, hvorved servicehæftet er afgørende. Ønsker
kunden at gøre ydelser gældende over for forsikringsselskabet, skal det
udfyldte servicehæfte fremvises. Garantien kan ikke overdrages.
dvs det stort set påstand mod påstand hvis noget går galt,
og nej jesper jeg er ik en konkurrent så havde du mærket det
Jesper - CCA-tuning skrev:Hej RenéWatcher@CarTrends.dk skrev:http://www.oettinger-tuning.dk/filarkiv ... 717291.pdf
prøv så lige og læs deres garanti bestemmelser, der tager de forbehold for stort set alt som ka ske så det ik bliver dækket, med mindre du ofre temlig mange penge på at påvise at det netop er pga chippen skaden er sket
men jeg syntes sku det et fint tilbud de køre med især tilbudet til de 19995kr for små 100hk det godt givet ud i mine øjne ihvertfald for det ska jo nok holde når det gennemprøvet i tyskland inden de begynder og sælge det til kunderne
Det ser ud som om du ikke har læst bestemmelserne ordentligt! Men du er jo også "konkurrent"
Hvis der er noget galt med bilen, så er det et autoriseret mærkeværksted, som kunden selv vælger, der reparerer den. Værkstedet får inden arbejdet påbegyndes en bekræftelse fra garantiforsikringsselskabet på, at regningen betales af dem.
Der er altså ikke noget med at kunden skal dokumentere at tuningen er skyld i fejlen, og selvom det ikke er tuningens skyld, så dækker garantiforsikringen alligevel.
Det er heller ikke kunden, der skal lægge ud for reparationen.
Prøv at læse garantibestemmelserne på en Audi/VW/Seat - de tager faktisk forbehold for det samme! Der er jo ikke noget i de undtagelser, som er en fraskrivelse af ansvaret på tuningen.
Bemærk i øvrigt også at man udover garantiforsikringen har almindelig reklamationsret, som f.eks. dækker den ansvarsfraskrivelse der hedder "fejlmontering eller fabrikationsfejl, som producenten er bekendt med".
- Andy
- Medlem
- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 119 times
Re: Oettinger holder hvad de lover
hej igen,Andy skrev:Hvordan går det med, at overføre krafterne til asfalten???
ved ikke om du har set mit indlæg, så jeg quote'r lige...
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
- Sputte
- Medlem
- Indlæg: 706
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Warszawa
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Jeg forstår fuldt ud du måske har overset det Andy, men Michael har faktisk svaret på det - allerede på side 1
"Overførsel af kræfterne til asfalten går overraskende godt i forhold til den er forhjulstrukket ... men syntes dog ESP bremser den lidt for meget, så kører primært med det off"
"Overførsel af kræfterne til asfalten går overraskende godt i forhold til den er forhjulstrukket ... men syntes dog ESP bremser den lidt for meget, så kører primært med det off"
2021 BMX X3 30i
- Michael
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Nemlig dog ikke sagt at jeg ikke savner baghjulstræk! det er vejen fremSputte skrev:Jeg forstår fuldt ud du måske har overset det Andy, men Michael har faktisk svaret på det - allerede på side 1
"Overførsel af kræfterne til asfalten går overraskende godt i forhold til den er forhjulstrukket ... men syntes dog ESP bremser den lidt for meget, så kører primært med det off"
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Er det udelukkende højst hk og nm som gør en tuning go?
- Sputte
- Medlem
- Indlæg: 706
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Warszawa
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Oettinger holder hvad de lover (nu med rullefeltsudskrift)
Bestemt ikke, det skriver Jesper - CCA også i tråden vedr. chipning af Seat Leon Cupra.shahidk skrev:Er det udelukkende højst hk og nm som gør en tuning go?
"Men jeg er også nødt til at slå fast, at det er jo ikke alene max-effekten, der er afgørende for om en tuning virker godt eller dårligt! De sidste 5 hk, som ligger i de sidste 200 o/min før omdrejningsbegrænseren har man jo kun glæde af, når man skal prale overfor kammeraterne."
2021 BMX X3 30i