Altså jeg vil gerne have lidt mere lyd. Men det skal ikke være noget der larmer alt for meget. Derfor tænker jeg at en catback med en mellempotte vil passe bedst til mit ønske.evilxxx skrev:Drop både Cat-Back og indsatsfilter hvis du gør det pga. Performance, du vil ikke have lyden siger du, så du får ikke det du forventer at få fra bilen.
Chip din bil som den er std. Istedet sørg for tændrør, brændstof filter, tændspoler er nye og fuld funktions dygtige , og med Vpower( gode brændstof) kan du ramme 190+.... Hvis den bil skal lave 200 + HK med std setup kan det kun opnås med bedre brændstof eller WMI ingen er delene er en mulighed for dig...
Det er en fin måde at illustrere din ønskede kurve på , i og med du har en DSG så vil din moment kurve automatisk ligne den du selv har tegnet og ikke den jeg har lavet... Mht til topeffekt , turboen på den maskine eller generelt den maskine er opbygget således at maks effekt leveres omkring 5000-5500 rpm hvor redline gå til 6500 rpm... At bede om mere ladetryk eller forsøge på holde ladetryk med tænding op i det felt er ikke sund for denne turbo ... Skal du lave 200 HK så bliver den stadig mellem 5000-5500 rpm og der skal der bruges nogle fysiske tricks omkring ladetryk styring... Men igen det er ikke anbefalet...
Levetiden på turboen er en god pointe. Det er for mig vigtigere end om antallet af heste ender på 180 eller 205 ved 6000 rpm.
Det lyder som om at jeg må indstille mig på at acceptere, at turboen ikke kan holde til mere end de 180'ish ved 6000. Og en upgrade turbo er ikke aktuelt, selvom det kunne være en oplagt løsning.
Jeg må gå i tænkeboks indtil videre. Der er jo også noget tid til garantien udløber. Men umiddelbart tænker jeg stadig på en catback, uanset om den måtte give mere effekt i toppen. Så må jeg overveje om catback'en skal suppleres af andre tiltag...
Tak til alle der er kommet med indspil til tråden!