Golf 4 1.8t (agu motor)

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
rasm4518
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af rasm4518 » 14. dec 2015, 18:35

Halløjsa, folkens, jeg er så småt ved at købe ind til mit projekt som hedder 300hk på en golf 4 1.8t som er født med AGU motor,som er fra 2000

Er der nogle af jeg som kan nævne hvad der mere mangler udover dette jeg får tilføjet her:

- 1.8T downpipe - 20V med 200 cells kat
- 1.8T indsugningsrør - 3" Intake pipe
- 441 ml Dyser
-Afstandsstykker til 1.8T motor / da uorginale dyser oftes er for lange.
- Vandtilkoblings-kit
- Olie tilgang/retur slange til 1.8T
- Udstødningspakning / Manifoldspakning 1.8T
- Støttebolte og kobbermøtriker
- 4 bars Benzintrykregulator
- VR6 luftmassemåler
- Rustfri Reduktion fra 2½" - 3"
- Original benzinpumpe

Jeg har monteret:
- Intercooler kit til 1.8t - kittet holder til 350 hk.
- 2½" Udstødningssystem fra catback
Senest rettet af rasm4518 14. dec 2015, 20:58, rettet i alt 1 gang.

rasm4518
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af rasm4518 » 14. dec 2015, 19:06

Samt jeg har købt et gt2860rs kit med manifold og div pakninger

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af ostetyven » 14. dec 2015, 20:52

4 bar benzin tryk er unøvendigt
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af ostetyven » 14. dec 2015, 20:53

du mangler en benzin pumpe.. hvad er det her sens vandtilkoblings kit. er det en anden form for m/w eller er det til at tilslutte turboen til kølvandet
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af ostetyven » 14. dec 2015, 20:54

uh ja en kobling...
beklager de mange svar haha
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

rasm4518
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af rasm4518 » 14. dec 2015, 20:55

ostetyven skrev:4 bar benzin tryk er unøvendigt
Hvorfor er det unødvendigt?

rasm4518
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af rasm4518 » 14. dec 2015, 20:56

ostetyven skrev:du mangler en benzin pumpe.. hvad er det her sens vandtilkoblings kit. er det en anden form for m/w eller er det til at tilslutte turboen til kølvandet
Ja glemte at skrive benzinpumpe på. Men jeg køber den originale benzinpumpe. som "snildt" klare de 300 hk. Og ja vandtilkoblings kit er til at tilslutte turboen til kølevandet

rasm4518
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af rasm4518 » 14. dec 2015, 20:57

ostetyven skrev:uh ja en kobling...
beklager de mange svar haha
Kobling har jeg tjek på. Men de originale kan godt holde i noget tid så længe man ikke smadre afsted hele tiden

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af ostetyven » 17. dec 2015, 21:16

fordi de dyser er opgivet til 3 bar 441 ml og klarer snildt 300 hk.. den org bumpe leverer ikke nok.. der skal en anden til. og slet ikke ved 4 bar

koblingen tja måske måske ikke mit bud er nej. den vil allerede begynde og glide på feltet :D
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af ostetyven » 17. dec 2015, 21:17

hvis du har købt de rigtige dyser så skal du heller ikke bruge de afstandsstykker.. kørte selv 320 hk på 444 ml ved 3 bar benzintryk. dog med en upgrade walbro pumpe i. da som sagt den org ikke kan levere nok
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

rasm4518
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af rasm4518 » 20. dec 2015, 21:59

ostetyven skrev:fordi de dyser er opgivet til 3 bar 441 ml og klarer snildt 300 hk.. den org bumpe leverer ikke nok.. der skal en anden til. og slet ikke ved 4 bar

koblingen tja måske måske ikke mit bud er nej. den vil allerede begynde og glide på feltet :D
Du er den eneste der har sagt jeg ikke skal have anden benzintryksregulator i? og brændstofpumpen kan holde til 300 hk ca.
Og skal holde mine heste mellem 280-300 så det går nok lige an. Mon ikke?

Og ja det ved jeg godt, men har sådan en fin ny kobling som jeg også har købt fra qualitec --> http://www.qualitec.dk/vw-18t-aguarz-sachs-kobling

rasm4518
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af rasm4518 » 20. dec 2015, 22:00

ostetyven skrev:hvis du har købt de rigtige dyser så skal du heller ikke bruge de afstandsstykker.. kørte selv 320 hk på 444 ml ved 3 bar benzintryk. dog med en upgrade walbro pumpe i. da som sagt den org ikke kan levere nok
Og hvilke dyser fortrækker du så? Kom gerne med lidt links, Det hjælper mig :)

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af ostetyven » 24. dec 2015, 11:38

okay det spild af tid i min verden at sætte en på. plus du sænker effektiviteten af pumpen. de fleste dyser er alligevel testet ved fx 3 bar. og ved 3 bar er 440 rigeligt til 300
hvis jeg skulle lave min om nu havde jeg nok gået efter nogle 510 ml fx.
jeg har aldrig hørt om at den org pumpe skulle kunne holde effektivt til 300 hk. det har altid heddet maks 250 hk for at køre den safe hjem på den.. jeg havde skiftet pumpen. eller mål hvad den i tanken faktisk kan levere.
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af ostetyven » 24. dec 2015, 11:42

http://www.qualitec.dk/441-ml-dyser-2

hvis du bruger denne type dyser så skal du ikek bruge afstandsstykker

kan godt se havd han skriver på siden men jeg havde personligt aldrig kørt 300 hk på org pumpe. ny eller gammel
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af Reid » 24. dec 2015, 15:47

Jeg havde en anden pumpe i tanken og original regulator på da jeg havde 1.8T med 300 HK. Har heller ikke lige hørt om at den originale skulle kunne klare 300 HK. Men det er jo nemt at skifte pumpe. Det er satme surt at stå på feltet, pumpen maxet ud og kun 250 HK.

Jeg havde heller ikke afstandsstykker i til dyser.
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af MathiasFB » 24. dec 2015, 17:25

Af ren nysgerrighed. Skal der justeres noget hvis man skifter pumpe, eller kan ECU'en selv "håndtere" det?
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16Audi A1 TDI '10Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96VW Golf II GTI '91VW Golf II GL Automatic '90

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af ostetyven » 26. dec 2015, 09:52

Altså den skal jo mappes ind på ny ville jeg mene da den vil fåmmere fodder pga det højere antal l den ny pumpe kan levere. Ellers vil den kører meget fed blanding
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af Lyn274 » 26. dec 2015, 15:53

Benzintryksregulatoren bestemmer jo trykket i dysebroen, ikke pumpen. Så du ka sætte en 1000hk pumpe til, og så længe du ikke ændre på benzintryksregulatoren eller dyserne, så kræver det ikke indkøring
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af m power » 26. dec 2015, 19:33

Lionborg skrev:Benzintryksregulatoren bestemmer jo trykket i dysebroen, ikke pumpen. Så du ka sætte en 1000hk pumpe til, og så længe du ikke ændre på benzintryksregulatoren eller dyserne, så kræver det ikke indkøring
Det kræver som sådan ikke en ny indkøring, men det kan godt resultere i at den køre en lille smule mere fed.
En større pumpe har jo et større flow, og kan returslangen/regulator ikke følge med så vil det skabe lidt mere modtryk, som så vil resultere i et lidt højere benzintryk.

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af ostetyven » 26. dec 2015, 20:19

ja sry.. jeg var da sådan lige lidt bagstiv tror jeg eller stadig fuld da jeg skrev det haha.
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af Lyn274 » 26. dec 2015, 20:49

m power skrev:Det kræver som sådan ikke en ny indkøring, men det kan godt resultere i at den køre en lille smule mere fed.
En større pumpe har jo et større flow, og kan returslangen/regulator ikke følge med så vil det skabe lidt mere modtryk, som så vil resultere i et lidt højere benzintryk.
Ja i teorien kan dette godt ske, men kun hvis fremløb og retur ikke er lige store, og benzinslangerne er underdimentioneret. I dette tilfælde hvor vi snakker benzin til 300hk på en Golf 4, hvor slangerne er lige store og slet ikke er underdimentioneret (jeg har benzin til over 600hk i min golf 4) så forøges benzintrykket i broen ikke :)
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

rasm4518
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af rasm4518 » 27. dec 2015, 14:37

Okay gutter, Tusind tak for jeres hjælp. Men hvilken pumpe skulle jeg så vælge hvis det var? -
Og den anden ting er at der står der skulle bruges afstandsstykker til andre dyser?

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af ostetyven » 27. dec 2015, 23:13

Det fordi dyserne er for lange og derfor hæver man broen
Jamen du kan bruge mange pumper til det en inline eller i tanken
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

rasm4518
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.8t (agu motor)

Indlæg af rasm4518 » 28. dec 2015, 22:47

Helst en som vil kunne bruges i det orginale beslag osv men som gerne vil kunne levere lidt mere :)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"