Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 21:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
Alt i Airconditioning rep og service.
Bosch Kts test udstyr og VagCom.
Bosch Kts test udstyr og VagCom.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Det kan det mig bekendt ikke.
Jeg har tænkt over om man kan snyde systemet ved at manipulere med en temperaturføler, men har ingen ide om det er muligt eller om dette vil påvirke motorstyringen eller andet.
CoD/ACT er nemlig sjældent aktivt i frostvejr...
Jeg har tænkt over om man kan snyde systemet ved at manipulere med en temperaturføler, men har ingen ide om det er muligt eller om dette vil påvirke motorstyringen eller andet.
CoD/ACT er nemlig sjældent aktivt i frostvejr...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 1190
- Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Det kan ikke gøres med vcds, mener ikke vores tunere endnu har meldt ud om det var muligt for dem?
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Jeg har set en udenlandsk tuner tilbyde ACT/COD off ifm. tuning.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Kan du huske hvor det var? Det ville være fedt med et link.Charlimike skrev:Jeg har set en udenlandsk tuner tilbyde ACT/COD off ifm. tuning.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Lamox
- Nyt medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 30. dec 2008, 18:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Jeg har fundet dette.
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
De skriver, at de kan frakoble det. De kan endda gøre, så det bare er koblet fra i 1-4 gear, men aktiveret i 5-7.
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
De skriver, at de kan frakoble det. De kan endda gøre, så det bare er koblet fra i 1-4 gear, men aktiveret i 5-7.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Spændende!!! Og det er endda gratis ifbm. OBD-tuning.Lamox skrev:Jeg har fundet dette.
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
De skriver, at de kan frakoble det. De kan endda gøre, så det bare er koblet fra i 1-4 gear, men aktiveret i 5-7.
De hiver da også godt med kræfter ud af den. 200 Hk/330 Nm på 98 oktan og 205 Hk/340 Nm på 102 oktan.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Josl
- Medlem
- Indlæg: 1228
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Start-stop kan de også frakode. Det synes jeg da også jeg har hørt at man ikke kendte en løsning på, så det er spændende hvordan de gør det
"Hvor blev min signatur af?"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A3 1,4 Tfsi 150hk
Tak men er der ikke nogen i danmark der kan lave det eller har koderne til at deaktivere det helt?
Og kan man selv sætte sin tomgang op:)?
Og kan man selv sætte sin tomgang op:)?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
ingen i Danmark kan deaktivere ACT/CoD... endnu...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Jeg forstår ikke de ikke kan det, systemet er jo sat til at være aktivt inden for et bestemt område, og det må da kunne flyttes, så det ikke er et område man kører i.
Eks. fra 500 omdrejninger til 501 omdrejninger ved 10-20 nm.
Ligesom start-stop må kunne manipuleres, så det ikke er muligt for alle parametre at blive overholdt samtidigt, måske noget med batterispænding der skal være 18 volt (så er det kun franske biler, det vil virke på)
Eks. fra 500 omdrejninger til 501 omdrejninger ved 10-20 nm.
Ligesom start-stop må kunne manipuleres, så det ikke er muligt for alle parametre at blive overholdt samtidigt, måske noget med batterispænding der skal være 18 volt (så er det kun franske biler, det vil virke på)
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Hvis man vidste hvilke registre man skulle ændre i, så tror jeg heller ikke det er så svært. Det er bare lige med at finde de rigtige registre. Der er jo ret mange data registre i en motorstyring.Peder skrev:Jeg forstår ikke de ikke kan det, systemet er jo sat til at være aktivt inden for et bestemt område, og det må da kunne flyttes, så det ikke er et område man kører i.
Eks. fra 500 omdrejninger til 501 omdrejninger ved 10-20 nm.
Ligesom start-stop må kunne manipuleres, så det ikke er muligt for alle parametre at blive overholdt samtidigt, måske noget med batterispænding der skal være 18 volt (så er det kun franske biler, det vil virke på)
For selve det at ændre 1400 rpm til eksempelvis 9998 og 4000 rpm til 9999 er vel ikke det store problem. Jeg ved ikke om der måske også er registre for momentet? Det skulle jo kun være aktivt hvis omdrejningstallet passer OG momentforbruget er mellem 25 og 100 Nm svjh.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
- Geografisk region: USA
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på pladsfilelars skrev:Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
- Lamox
- Nyt medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 30. dec 2008, 18:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Hvordan, hvis jeg må spørge? Og hvilke justeringer kan du lave.panther-performance skrev:Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på pladsfilelars skrev:Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
- Geografisk region: USA
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Der skal en lille software justing til....Lamox skrev:Hvordan, hvis jeg må spørge? Og hvilke justeringer kan du lave.panther-performance skrev:Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på pladsfilelars skrev:Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Kan du justere ACT/COD så det kun er aktivt i 5./6./7. gear eller kun i 6./7. gear også?panther-performance skrev:Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på pladsfilelars skrev:Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
- Geografisk region: USA
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Ja...hvis du mener det giver meningGranTurismo skrev:Kan du justere ACT/COD så det kun er aktivt i 5./6./7. gear eller kun i 6./7. gear også?panther-performance skrev:Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på pladsfilelars skrev:Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
Det er vel normalt i 5.6.7 man vil have det væk
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Jeg ville personligt helst have det væk i 1-2-3-4 gear, og det generer mig ikke i 5-5-7 gear, problemet med act er i by kørsel for mit vedkommende da den kører frygteligt og hugger når den kører på 2cylpanther-performance skrev:Ja...hvis du mener det giver meningGranTurismo skrev:Kan du justere ACT/COD så det kun er aktivt i 5./6./7. gear eller kun i 6./7. gear også?panther-performance skrev: Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på plads
Det er vel normalt i 5.6.7 man vil have det væk
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Enig med Gudhjem. De få gange jeg synes skiftet fra 2 til 4 cylindre har været en anelse brat, har været ved bykørsel i de laveste 3-4 gear.
På landevejen kan jeg sagtens leve med ACT-systemet.
På landevejen kan jeg sagtens leve med ACT-systemet.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
- Geografisk region: USA
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
GranTurismo skrev:Enig med Gudhjem. De få gange jeg synes skiftet fra 2 til 4 cylindre har været en anelse brat, har været ved bykørsel i de laveste 3-4 gear.
På landevejen kan jeg sagtens leve med ACT-systemet.
Systemet har ikke helt samme parametre… i de forskellige software versioner i eksempelvis i en Polo, Golf eller A3… specielt de høje gear håndteres forskelligt.
Man kunne også tænke sig at systemet forbliver aktivt, men at det er aktivt i et andet arbejdes område
eksempelvis fra 2300 til 5000rpm samt fra 50 til 100nm
Så vil man i mindre grad mærke skiftet fra 4 til 2 cyl. og retur….samt have færre tilstands skift.
- Lamox
- Nyt medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 30. dec 2008, 18:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Rent teknisk, hvordan kan man ændre det? Jeg tænker, at hvis man har en ny bil med garanti - og der senere vil komme problemer med DSG-kasse - vil VW påstå den er optimeret, eller...?panther-performance skrev: Systemet har ikke helt samme parametre… i de forskellige software versioner i eksempelvis i en Polo, Golf eller A3… specielt de høje gear håndteres forskelligt.
Man kunne også tænke sig at systemet forbliver aktivt, men at det er aktivt i et andet arbejdes område
eksempelvis fra 2300 til 5000rpm samt fra 50 til 100nm
Så vil man i mindre grad mærke skiftet fra 4 til 2 cyl. og retur….samt have færre tilstands skift.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Det lyder godt nok spændende!!!panther-performance skrev:GranTurismo skrev:Enig med Gudhjem. De få gange jeg synes skiftet fra 2 til 4 cylindre har været en anelse brat, har været ved bykørsel i de laveste 3-4 gear.
På landevejen kan jeg sagtens leve med ACT-systemet.
Systemet har ikke helt samme parametre… i de forskellige software versioner i eksempelvis i en Polo, Golf eller A3… specielt de høje gear håndteres forskelligt.
Man kunne også tænke sig at systemet forbliver aktivt, men at det er aktivt i et andet arbejdes område
eksempelvis fra 2300 til 5000rpm samt fra 50 til 100nm
Så vil man i mindre grad mærke skiftet fra 4 til 2 cyl. og retur….samt have færre tilstands skift.
2300 rpm vil imo være for højt, da man så ikke ville kunne udnytte ACT i 6. og 7. gear på landevejen med nogenlunde lovlig hastighed. Men bare det at man kan ændre parametrene lyder fandme interessant.
Er det korrekt forstået at man ville kunne give styringen forskellige parametre i de forskellige gear? F.eks. 1700-5000 / 25-100 Nm i 5. gear og 1600-4500 / 30-100 Nm i 6. gear og 1500-4000 / 40-100 Nm i 7. gear?
Kan man også ændre på maksgrænsen for Nm så systemet eksempelvis kunne være aktivt op til 125 eller 150 Nm, så man kunne få gavn af systemet på motorvejen i et større omfang?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
- Geografisk region: USA
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
GranTurismo skrev:Det lyder godt nok spændende!!!panther-performance skrev:GranTurismo skrev:Enig med Gudhjem. De få gange jeg synes skiftet fra 2 til 4 cylindre har været en anelse brat, har været ved bykørsel i de laveste 3-4 gear.
På landevejen kan jeg sagtens leve med ACT-systemet.
Systemet har ikke helt samme parametre… i de forskellige software versioner i eksempelvis i en Polo, Golf eller A3… specielt de høje gear håndteres forskelligt.
Man kunne også tænke sig at systemet forbliver aktivt, men at det er aktivt i et andet arbejdes område
eksempelvis fra 2300 til 5000rpm samt fra 50 til 100nm
Så vil man i mindre grad mærke skiftet fra 4 til 2 cyl. og retur….samt have færre tilstands skift.
2300 rpm vil imo være for højt, da man så ikke ville kunne udnytte ACT i 6. og 7. gear på landevejen med nogenlunde lovlig hastighed. Men bare det at man kan ændre parametrene lyder fandme interessant.
Er det korrekt forstået at man ville kunne give styringen forskellige parametre i de forskellige gear? F.eks. 1700-5000 / 25-100 Nm i 5. gear og 1600-4500 / 30-100 Nm i 6. gear og 1500-4000 / 40-100 Nm i 7. gear?
Kan man også ændre på maksgrænsen for Nm så systemet eksempelvis kunne være aktivt op til 125 eller 150 Nm, så man kunne få gavn af systemet på motorvejen i et større omfang?
det er ikke helt korrekt men tæt på
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Fedt!panther-performance skrev:det er ikke helt korrekt men tæt på
Er det Nm parametrene som er ens for alle gear eller hvordan skal det forstås?
Det kunne godt lyde til at jeg skulle besøge dig, når jeg har været til 1. serviceeftersyn om 6 måneder.
Har du rullefelt?
Er det muligt at få lavet en stage1-fil ved dig, hvor momentet holdes nede for at skåne DSG'en?
Noget i stil med dette:
- Vedhæftede filer
-
- 280Nm-188Hk.jpg (62.81 KiB) Vist 3428 gange
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
- Geografisk region: USA
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
GranTurismo skrev:Fedt!panther-performance skrev:det er ikke helt korrekt men tæt på
Er det Nm parametrene som er ens for alle gear eller hvordan skal det forstås?
Det kunne godt lyde til at jeg skulle besøge dig, når jeg har været til 1. serviceeftersyn om 6 måneder.
Har du rullefelt?
Er det muligt at få lavet en stage1-fil ved dig, hvor momentet holdes nede for at skåne DSG'en?
Noget i stil med dette:
Med lidt justering vil jeg tro den kan blive 100% som du vil have den..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 19. dec 2015, 20:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A3 1,4 Tfsi 150hk
Jeg ku godt tænke mig at få slået act
helt fra på min polo. Ka du lave det?
helt fra på min polo. Ka du lave det?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
- Geografisk region: USA
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk
Hvordan er det håndteret, sån lidt i detaljer, og påvirker det på nogen måde negativt? (Tænker ikke mekanisk)panther-performance skrev:Så fik vi 4 cylinder drift…