Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
filelars
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 14. jun 2008, 21:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af filelars » 21. dec 2015, 18:16

Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
Alt i Airconditioning rep og service.
Bosch Kts test udstyr og VagCom.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af GranTurismo » 21. dec 2015, 18:37

Det kan det mig bekendt ikke.

Jeg har tænkt over om man kan snyde systemet ved at manipulere med en temperaturføler, men har ingen ide om det er muligt eller om dette vil påvirke motorstyringen eller andet.

CoD/ACT er nemlig sjældent aktivt i frostvejr...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af Aeggos » 21. dec 2015, 20:00

Det kan ikke gøres med vcds, mener ikke vores tunere endnu har meldt ud om det var muligt for dem?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af Charlimike » 21. dec 2015, 20:31

Jeg har set en udenlandsk tuner tilbyde ACT/COD off ifm. tuning.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af GranTurismo » 28. dec 2015, 19:08

Charlimike skrev:Jeg har set en udenlandsk tuner tilbyde ACT/COD off ifm. tuning.
Kan du huske hvor det var? Det ville være fedt med et link.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Lamox
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. dec 2008, 18:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af Lamox » 28. dec 2015, 19:15

Jeg har fundet dette.
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/

De skriver, at de kan frakoble det. De kan endda gøre, så det bare er koblet fra i 1-4 gear, men aktiveret i 5-7.

Brugeravatar
Lamox
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. dec 2008, 18:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af Lamox » 28. dec 2015, 19:22

Og her.
ImageUploadedByTapatalk1451326936.544550.jpg
ImageUploadedByTapatalk1451326936.544550.jpg (77.53 KiB) Vist 4280 gange

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af GranTurismo » 28. dec 2015, 19:23

Lamox skrev:Jeg har fundet dette.
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/

De skriver, at de kan frakoble det. De kan endda gøre, så det bare er koblet fra i 1-4 gear, men aktiveret i 5-7.
Spændende!!! Og det er endda gratis ifbm. OBD-tuning. 8-)

De hiver da også godt med kræfter ud af den. 200 Hk/330 Nm på 98 oktan og 205 Hk/340 Nm på 102 oktan.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af Josl » 28. dec 2015, 19:27

Start-stop kan de også frakode. Det synes jeg da også jeg har hørt at man ikke kendte en løsning på, så det er spændende hvordan de gør det :)
"Hvor blev min signatur af?"

Audi-freak
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af Audi-freak » 29. dec 2015, 00:46

Tak men er der ikke nogen i danmark der kan lave det eller har koderne til at deaktivere det helt?

Og kan man selv sætte sin tomgang op:)?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af GranTurismo » 29. dec 2015, 00:50

ingen i Danmark kan deaktivere ACT/CoD... endnu...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af Peder » 4. jan 2016, 09:58

Jeg forstår ikke de ikke kan det, systemet er jo sat til at være aktivt inden for et bestemt område, og det må da kunne flyttes, så det ikke er et område man kører i.

Eks. fra 500 omdrejninger til 501 omdrejninger ved 10-20 nm.

Ligesom start-stop må kunne manipuleres, så det ikke er muligt for alle parametre at blive overholdt samtidigt, måske noget med batterispænding der skal være 18 volt :mrgreen: (så er det kun franske biler, det vil virke på)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af GranTurismo » 4. jan 2016, 16:27

Peder skrev:Jeg forstår ikke de ikke kan det, systemet er jo sat til at være aktivt inden for et bestemt område, og det må da kunne flyttes, så det ikke er et område man kører i.

Eks. fra 500 omdrejninger til 501 omdrejninger ved 10-20 nm.

Ligesom start-stop må kunne manipuleres, så det ikke er muligt for alle parametre at blive overholdt samtidigt, måske noget med batterispænding der skal være 18 volt :mrgreen: (så er det kun franske biler, det vil virke på)
Hvis man vidste hvilke registre man skulle ændre i, så tror jeg heller ikke det er så svært. Det er bare lige med at finde de rigtige registre. Der er jo ret mange data registre i en motorstyring.

For selve det at ændre 1400 rpm til eksempelvis 9998 og 4000 rpm til 9999 er vel ikke det store problem. Jeg ved ikke om der måske også er registre for momentet? Det skulle jo kun være aktivt hvis omdrejningstallet passer OG momentforbruget er mellem 25 og 100 Nm svjh.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

panther-performance
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
Geografisk region: USA
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af panther-performance » 10. mar 2016, 11:02

filelars skrev:Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på plads :)

Brugeravatar
Lamox
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. dec 2008, 18:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af Lamox » 10. mar 2016, 11:55

panther-performance skrev:
filelars skrev:Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på plads :)
Hvordan, hvis jeg må spørge? Og hvilke justeringer kan du lave.

panther-performance
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
Geografisk region: USA
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af panther-performance » 10. mar 2016, 14:46

Lamox skrev:
panther-performance skrev:
filelars skrev:Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på plads :)
Hvordan, hvis jeg må spørge? Og hvilke justeringer kan du lave.
Der skal en lille software justing til....

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af GranTurismo » 10. mar 2016, 15:02

panther-performance skrev:
filelars skrev:Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på plads :)
Kan du justere ACT/COD så det kun er aktivt i 5./6./7. gear eller kun i 6./7. gear også?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

panther-performance
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
Geografisk region: USA
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af panther-performance » 10. mar 2016, 19:47

GranTurismo skrev:
panther-performance skrev:
filelars skrev:Hej er der nogen som ved hvordan cylinder on demand, deaktiveres?
Det kan sikkert gøres med vcds
Hilsen
Lars
Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på plads :)
Kan du justere ACT/COD så det kun er aktivt i 5./6./7. gear eller kun i 6./7. gear også?
Ja...hvis du mener det giver mening :-)

Det er vel normalt i 5.6.7 man vil have det væk

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af gudhjem » 10. mar 2016, 20:45

panther-performance skrev:
GranTurismo skrev:
panther-performance skrev: Jeg kan da godt justere din cylinder on demand på plads :)
Kan du justere ACT/COD så det kun er aktivt i 5./6./7. gear eller kun i 6./7. gear også?
Ja...hvis du mener det giver mening :-)

Det er vel normalt i 5.6.7 man vil have det væk
Jeg ville personligt helst have det væk i 1-2-3-4 gear, og det generer mig ikke i 5-5-7 gear, problemet med act er i by kørsel for mit vedkommende da den kører frygteligt og hugger når den kører på 2cyl

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af GranTurismo » 10. mar 2016, 21:29

Enig med Gudhjem. De få gange jeg synes skiftet fra 2 til 4 cylindre har været en anelse brat, har været ved bykørsel i de laveste 3-4 gear.

På landevejen kan jeg sagtens leve med ACT-systemet.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af LAKGT » 10. mar 2016, 23:00

Spændende tråd det her.

Mere info om frakobling af act, tak.

panther-performance
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
Geografisk region: USA
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af panther-performance » 10. mar 2016, 23:03

GranTurismo skrev:Enig med Gudhjem. De få gange jeg synes skiftet fra 2 til 4 cylindre har været en anelse brat, har været ved bykørsel i de laveste 3-4 gear.

På landevejen kan jeg sagtens leve med ACT-systemet.

Systemet har ikke helt samme parametre… i de forskellige software versioner i eksempelvis i en Polo, Golf eller A3… specielt de høje gear håndteres forskelligt.

Man kunne også tænke sig at systemet forbliver aktivt, men at det er aktivt i et andet arbejdes område

eksempelvis fra 2300 til 5000rpm samt fra 50 til 100nm

Så vil man i mindre grad mærke skiftet fra 4 til 2 cyl. og retur….samt have færre tilstands skift.

Brugeravatar
Lamox
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. dec 2008, 18:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af Lamox » 10. mar 2016, 23:09

panther-performance skrev: Systemet har ikke helt samme parametre… i de forskellige software versioner i eksempelvis i en Polo, Golf eller A3… specielt de høje gear håndteres forskelligt.

Man kunne også tænke sig at systemet forbliver aktivt, men at det er aktivt i et andet arbejdes område

eksempelvis fra 2300 til 5000rpm samt fra 50 til 100nm

Så vil man i mindre grad mærke skiftet fra 4 til 2 cyl. og retur….samt have færre tilstands skift.
Rent teknisk, hvordan kan man ændre det? Jeg tænker, at hvis man har en ny bil med garanti - og der senere vil komme problemer med DSG-kasse - vil VW påstå den er optimeret, eller...?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af GranTurismo » 10. mar 2016, 23:22

panther-performance skrev:
GranTurismo skrev:Enig med Gudhjem. De få gange jeg synes skiftet fra 2 til 4 cylindre har været en anelse brat, har været ved bykørsel i de laveste 3-4 gear.

På landevejen kan jeg sagtens leve med ACT-systemet.

Systemet har ikke helt samme parametre… i de forskellige software versioner i eksempelvis i en Polo, Golf eller A3… specielt de høje gear håndteres forskelligt.

Man kunne også tænke sig at systemet forbliver aktivt, men at det er aktivt i et andet arbejdes område

eksempelvis fra 2300 til 5000rpm samt fra 50 til 100nm

Så vil man i mindre grad mærke skiftet fra 4 til 2 cyl. og retur….samt have færre tilstands skift.
Det lyder godt nok spændende!!!

2300 rpm vil imo være for højt, da man så ikke ville kunne udnytte ACT i 6. og 7. gear på landevejen med nogenlunde lovlig hastighed. Men bare det at man kan ændre parametrene lyder fandme interessant.

Er det korrekt forstået at man ville kunne give styringen forskellige parametre i de forskellige gear? F.eks. 1700-5000 / 25-100 Nm i 5. gear og 1600-4500 / 30-100 Nm i 6. gear og 1500-4000 / 40-100 Nm i 7. gear?

Kan man også ændre på maksgrænsen for Nm så systemet eksempelvis kunne være aktivt op til 125 eller 150 Nm, så man kunne få gavn af systemet på motorvejen i et større omfang?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

panther-performance
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
Geografisk region: USA
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af panther-performance » 11. mar 2016, 00:00

GranTurismo skrev:
panther-performance skrev:
GranTurismo skrev:Enig med Gudhjem. De få gange jeg synes skiftet fra 2 til 4 cylindre har været en anelse brat, har været ved bykørsel i de laveste 3-4 gear.

På landevejen kan jeg sagtens leve med ACT-systemet.

Systemet har ikke helt samme parametre… i de forskellige software versioner i eksempelvis i en Polo, Golf eller A3… specielt de høje gear håndteres forskelligt.

Man kunne også tænke sig at systemet forbliver aktivt, men at det er aktivt i et andet arbejdes område

eksempelvis fra 2300 til 5000rpm samt fra 50 til 100nm

Så vil man i mindre grad mærke skiftet fra 4 til 2 cyl. og retur….samt have færre tilstands skift.
Det lyder godt nok spændende!!!

2300 rpm vil imo være for højt, da man så ikke ville kunne udnytte ACT i 6. og 7. gear på landevejen med nogenlunde lovlig hastighed. Men bare det at man kan ændre parametrene lyder fandme interessant.

Er det korrekt forstået at man ville kunne give styringen forskellige parametre i de forskellige gear? F.eks. 1700-5000 / 25-100 Nm i 5. gear og 1600-4500 / 30-100 Nm i 6. gear og 1500-4000 / 40-100 Nm i 7. gear?

Kan man også ændre på maksgrænsen for Nm så systemet eksempelvis kunne være aktivt op til 125 eller 150 Nm, så man kunne få gavn af systemet på motorvejen i et større omfang?

det er ikke helt korrekt men tæt på :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af GranTurismo » 11. mar 2016, 00:56

panther-performance skrev:det er ikke helt korrekt men tæt på :)
Fedt!

Er det Nm parametrene som er ens for alle gear eller hvordan skal det forstås?

Det kunne godt lyde til at jeg skulle besøge dig, når jeg har været til 1. serviceeftersyn om 6 måneder.

Har du rullefelt?
Er det muligt at få lavet en stage1-fil ved dig, hvor momentet holdes nede for at skåne DSG'en?

Noget i stil med dette:
Vedhæftede filer
280Nm-188Hk.jpg
280Nm-188Hk.jpg (62.81 KiB) Vist 3428 gange
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

panther-performance
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
Geografisk region: USA
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af panther-performance » 11. mar 2016, 08:54

GranTurismo skrev:
panther-performance skrev:det er ikke helt korrekt men tæt på :)
Fedt!

Er det Nm parametrene som er ens for alle gear eller hvordan skal det forstås?

Det kunne godt lyde til at jeg skulle besøge dig, når jeg har været til 1. serviceeftersyn om 6 måneder.

Har du rullefelt?
Er det muligt at få lavet en stage1-fil ved dig, hvor momentet holdes nede for at skåne DSG'en?

Noget i stil med dette:

Med lidt justering vil jeg tro den kan blive 100% som du vil have den..

PH1984
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. dec 2015, 20:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af PH1984 » 11. mar 2016, 19:40

Jeg ku godt tænke mig at få slået act
helt fra på min polo. Ka du lave det?

panther-performance
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23. apr 2015, 20:54
Geografisk region: USA
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af panther-performance » 16. mar 2016, 21:12

Så fik vi 4 cylinder drift…

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Audi a3 1,4 Tfsi 150hk

Indlæg af LAKGT » 16. mar 2016, 21:25

panther-performance skrev:Så fik vi 4 cylinder drift…
Hvordan er det håndteret, sån lidt i detaljer, og påvirker det på nogen måde negativt? (Tænker ikke mekanisk)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"