Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Danishmadness
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 25. dec 2015, 19:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af Danishmadness » 25. dec 2015, 19:26

Hejsa boys! Er ny på siden så vær god mod mig ;)

har en golf iv 1.8t motor kode agu.

Den bliver brugt til daglig kørsel, men kunne godt tænke mig at hente lidt flere hk. Havde tænkt 250hk, men det skal laves så jeg kan køre med det dagligt, hvad tænker i om dette ? Ville det være bedre bare at smide en k04-001 på og så bare hente de 225 hk? Eller er det pengespild?

Mvh danishmadness :p

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af ostetyven » 26. dec 2015, 09:54

Kørte med 320hk/380 nm dagligt uden problemer på std motor. Du kan godt hente 250 på en k04 turbo med andre mods. Sagen er bare den mer vil altid ha mer 8-)
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Danishmadness
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 25. dec 2015, 19:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af Danishmadness » 26. dec 2015, 15:27

ostetyven skrev:kørte med 320hk/380 nm dagligt uden problemer på std motor. Du kan godt hente 250 på en k04 turbo med andre mods. Sagen er bare den mer vil altid ha mer 8-)
ostetyven skrev:kørte med 320hk/380 nm dagligt uden problemer på std motor. Du kan godt hente 250 på en k04 turbo med andre mods. Sagen er bare den mer vil altid ha mer 8-)
///
har også overvejet en k04, men kan en k04-001 klare 250hk? Eller skal jeg ud og have fat i en k04-23 fra en tt eller s3?

Hvis jeg fx, sætter en k04-023 på, hvilket indsugning rør skal jeg så sætte på? Den fra forge er jo for lille el.? :d

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af Lyn274 » 26. dec 2015, 15:48

K04-001 ka ikke klare 250hk, så ska du ha fat i en fra en S3 eller TT 225hk.
Du ka evt bruge det originale fra en S3?
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Danishmadness
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 25. dec 2015, 19:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af Danishmadness » 26. dec 2015, 16:08

lionborg skrev:k04-001 ka ikke klare 250hk, så ska du ha fat i en fra en s3 eller tt 225hk.
Du ka evt bruge det originale fra en s3?
//
så må jeg få fat i en fra en s3, er den bare til at smide på med s3 manifolden også?
Og ja, hvis insugning's røret passer fra s3'eren til min så det da det jeg skal ha på. :p

ved du om man også kan bruge det originale s3 forrør? Eller skal jeg ud og ha fat i noget andet

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af Lyn274 » 26. dec 2015, 18:37

Ja turboen passer kun på S3 manifoldet som passer på dit AGU topstykke. Og ja indsugningen passer.
Jeg kan ikke sige med sikkerhed om S3 forrøret passer, da det jo er lavet til en bil med kardanaksel men, det burde da kunne sidde på. Men jeg mener bare at en S3'er køre med to katalysatore, ligesom en golf V6 eller R32, så det ska nok laves lidt om hvis det ska passe til dit nuværende system.
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Danishmadness
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 25. dec 2015, 19:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af Danishmadness » 26. dec 2015, 18:53

Lionborg skrev:Ja turboen passer kun på S3 manifoldet som passer på dit AGU topstykke. Og ja indsugningen passer.
Jeg kan ikke sige med sikkerhed om S3 forrøret passer, da det jo er lavet til en bil med kardanaksel men, det burde da kunne sidde på. Men jeg mener bare at en S3'er køre med to katalysatore, ligesom en golf V6 eller R32, så det ska nok laves lidt om hvis det ska passe til dit nuværende system.

Perfekt, ved man kan købe et forrør der passer et sted så det intet problem
http://www.hstuning.com/product_info.ph ... cts_id=278 ville bare lige være sikker på det originale fra s3'eren passede.

Ved du hvor man kan få fat i det henne til okay pris evt brugt, altså s3 turbo og manifold? Har skrevet lidt rundt til nogle ophugger, men hvis det ikke slår igennem, hvor burde jeg så lede?

Tak for hjælpen!!

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af Lyn274 » 26. dec 2015, 19:27

Jeg ved ikke helt hvor du ka få fat i den slags. Hold øje under "sælges" sektionen her, på dba eller bilgalleri.
Men hvis du alligevel ska købe manifold, turbo og forrør, hvorfor så ikke købe T25 manifold, garrett GT2860 turbo og 3" forrør? Jeg tror ikke det er specielt meget dyrere, til gengæld vil der være mulighed for en del flere HK. Jeg mener hvis du alligevel ska have nye dyser (hvilket du skal hvis du vil lave mere end 200hk) og ha den mappet om, så kunne man lige så godt købe noget der kunne levere 300hk.
Jeg er ikke så meget inde i 1,8T tuning mere så bær over med mig hvis det er helt galt, men evt sådan et sæt her:
http://www.turbo-parts.de/Turbo-kits/Au ... ::976.html
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Danishmadness
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 25. dec 2015, 19:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af Danishmadness » 26. dec 2015, 19:32

Lionborg skrev:Jeg ved ikke helt hvor du ka få fat i den slags. Hold øje under "sælges" sektionen her, på dba eller bilgalleri.
Men hvis du alligevel ska købe manifold, turbo og forrør, hvorfor så ikke købe T25 manifold, garrett GT2860 turbo og 3" forrør? Jeg tror ikke det er specielt meget dyrere, til gengæld vil der være mulighed for en del flere HK. Jeg mener hvis du alligevel ska have nye dyser (hvilket du skal hvis du vil lave mere end 200hk) og ha den mappet om, så kunne man lige så godt købe noget der kunne levere 300hk.
Jeg er ikke så meget inde i 1,8T tuning mere så bær over med mig hvis det er helt galt, men evt sådan et sæt her:
http://www.turbo-parts.de/Turbo-kits/Au ... ::976.html
//
Havde jeg også overvejet, men ønsker bare at køre med ca. 200hk dagligt også skrue den op til 250-70 HK, når der skal laves sjov så ved ikke rigtigt om det nødvendigt med en gt28..
Ser hvad jeg kan få s3 manifold og turbo for, hvis det går helt galt må jeg jo overveje noget andet. Syntes bare det var idéelt da jeg måske kunne få det brugt og i sidste ende nogle billige hk

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af ostetyven » 26. dec 2015, 20:20

har ikke gjort det så meget i k04 på 1.8 men når jeg siger k04 er det ikke ens med den mindste man kan finde:D for det da spild af tid :D
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af Josl » 26. dec 2015, 20:24

Ebay.de og bildelsbasen.se der burde du nok kunne finde noget brugbart :)
"Hvor blev min signatur af?"

Danishmadness
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 25. dec 2015, 19:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf Iv 1.8 T 20v (agu)

Indlæg af Danishmadness » 26. dec 2015, 20:53

Josl skrev:Ebay.de og bildelsbasen.se der burde du nok kunne finde noget brugbart :)
Fedt min ven, tak

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"