Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 11. jul 2014, 12:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
Jeg har købt mig en konebil i form af en passat 1.8t variant med aeb motor. Den har kørt 320000km. Den har for 4-5år siden fået ny standart turbo, intercooler, maf og blev chippet i samme omgang. Nu er jeg jo bmw mand, så har ikke 100% styr på hvad sådan en maskine for ikke og snakke om gearkasser og trækaksler kan være med på. Det hele starter med at konen siger hun syntes den er langsom, og spørger om jeg ikke kan gøre noget ved det. Så jeg tænker da straks at jeg har hørt noget om noget k04 lader. Men tja hvorfor kun 250hk når man kan have 300hk og hvorfor 300 når man kan have 350hk. I ved jo hvordan det er. Jeg har læst mig frem til at det er den model med den store indsugning og at plejstængerne er det svage led. Så her kommer spørgsmålene..
1: hvad skal man skifte udover den åbenlyse som turbo, manifold, dyser, intercooler, udstødning og sådan for at lave effekter på over 300hk?
2:hvor meget kan stængerne være med på uden man skal være bange for at maskinen splitter ad når man trykker til den?
3: hvad med gearkasse og trækaksler hvornår begynder man at skulle skifte dem et par gange om året? :p
4: hvor mange hk kan standart motorstyringen være precis nok til at styre?
5: er der andet godt og vide inden man begynder?
1: hvad skal man skifte udover den åbenlyse som turbo, manifold, dyser, intercooler, udstødning og sådan for at lave effekter på over 300hk?
2:hvor meget kan stængerne være med på uden man skal være bange for at maskinen splitter ad når man trykker til den?
3: hvad med gearkasse og trækaksler hvornår begynder man at skulle skifte dem et par gange om året? :p
4: hvor mange hk kan standart motorstyringen være precis nok til at styre?
5: er der andet godt og vide inden man begynder?
- Brizz
- Medlem
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 9760 Vrå
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
Hvad er hun da vant til at køre i ?
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 11. jul 2014, 12:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
Hun kunne i nok også nøjes med 220-250hk.. Det er nok mere for mig der går sport i den når nu man alligevel skal pille ved den
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
På min gamle 1.8t havde jeg 2860rs mølle, større IC, dyser, forrør og udstødning. Den lavede lige over 300 HK og kørte super godt. Gearkasse og trækaksler behøver du ikke tænke på, det holder fint. Jeg kørte med original motorstyring.
Stængerne plejer at være med til 350 HK ca. Afhængig af ladetryk.
Stængerne plejer at være med til 350 HK ca. Afhængig af ladetryk.
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
-
- Medlem
- Indlæg: 1190
- Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
Ja gå da endelig All in når man endelig er igang tror ikke 220-250 vil gøre det så længe hvis hun synes 190 er langsomt
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
1: hvad skal man skifte udover den åbenlyse som turbo, manifold, dyser, intercooler, udstødning og sådan for at lave effekter på over 300hk?
Ja du skal jo have nedstående dele + - hvis noget går i stykker ikke - hehe
Garret 2860rs
Dyser
Udstødningsmanifold
Ny udstødnings pakning
5 boltet flange til turbo
200 cells kat - min erfaring
Intake pipe i noget 3"
3" luftfilter
3" downpipe
2,5 - 3" udstødningssystem
Vandtilkoblingskit
Olie til/returløb
Kobling - Svinghjul
Turbo tændrør
Ny brændstofpumpe
Afstandsstykker til dyser (afhængig af hvor lange dyserne er)
Diverse pakninger
Nye støttebolte og møtrikker
Heatshield (ikke et must)
Intercooler
Intercooler rørføringer
Upgrade luftmængdemåler
Diverse siliconeslanger
Oile catch tank
Upgrade blowoff ventil
Tror det var lidt af det - Hæng mig ikke ud på om der mangler mere
Ellers har jeg et fotoalbum på bilgalleri som du kan følge hvis det er -----> http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/tuni ... 280_300_hk
2:hvor meget kan stængerne være med på uden man skal være bange for at maskinen splitter ad når man trykker til den?
Man siger som regel 330 - derefter skal man så småt begynde at åbne op i motoren - men nogle klare mere eller mindre afhængig af tilstanden osv osv
3: hvad med gearkasse og trækaksler hvornår begynder man at skulle skifte dem et par gange om året? :p
Gearkasse og trækaksler burde gerne beholde men som sagt er det afhængig af hvordan man køre
4: hvor mange hk kan standart motorstyringen være precis nok til at styre?
Standard motorstyring kan godt holde til de 300 hk men hvorfor ikke få et vems, eller et megasquirt motorstyring når du alligevel er igang med tuning
5: er der andet godt og vide inden man begynder?
Husk nu at det kommer til at koste mere end man tror, hvis der nu er noget der knækker eller man ikke har spændt en bolt og så lortet går i stykker så man skal købe en "NY" - men qualitec er super gode og skide venlige! og hjælper dig meget gerne hvis du har brug for hjælp
Håber det kunne bruges
Ja du skal jo have nedstående dele + - hvis noget går i stykker ikke - hehe
Garret 2860rs
Dyser
Udstødningsmanifold
Ny udstødnings pakning
5 boltet flange til turbo
200 cells kat - min erfaring
Intake pipe i noget 3"
3" luftfilter
3" downpipe
2,5 - 3" udstødningssystem
Vandtilkoblingskit
Olie til/returløb
Kobling - Svinghjul
Turbo tændrør
Ny brændstofpumpe
Afstandsstykker til dyser (afhængig af hvor lange dyserne er)
Diverse pakninger
Nye støttebolte og møtrikker
Heatshield (ikke et must)
Intercooler
Intercooler rørføringer
Upgrade luftmængdemåler
Diverse siliconeslanger
Oile catch tank
Upgrade blowoff ventil
Tror det var lidt af det - Hæng mig ikke ud på om der mangler mere
Ellers har jeg et fotoalbum på bilgalleri som du kan følge hvis det er -----> http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/tuni ... 280_300_hk
2:hvor meget kan stængerne være med på uden man skal være bange for at maskinen splitter ad når man trykker til den?
Man siger som regel 330 - derefter skal man så småt begynde at åbne op i motoren - men nogle klare mere eller mindre afhængig af tilstanden osv osv
3: hvad med gearkasse og trækaksler hvornår begynder man at skulle skifte dem et par gange om året? :p
Gearkasse og trækaksler burde gerne beholde men som sagt er det afhængig af hvordan man køre
4: hvor mange hk kan standart motorstyringen være precis nok til at styre?
Standard motorstyring kan godt holde til de 300 hk men hvorfor ikke få et vems, eller et megasquirt motorstyring når du alligevel er igang med tuning
5: er der andet godt og vide inden man begynder?
Husk nu at det kommer til at koste mere end man tror, hvis der nu er noget der knækker eller man ikke har spændt en bolt og så lortet går i stykker så man skal købe en "NY" - men qualitec er super gode og skide venlige! og hjælper dig meget gerne hvis du har brug for hjælp
Håber det kunne bruges
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
lavede 320 på min.
ang gearkasse og trækaksler. tja min 1 gearkasse holdt 400 km hjem fra rh... sååå nr 2 gearkasse var nyrenoveret med lsd spær i. den holdt så længe jeg havde bilen små 20000 km efter der ved jeg ikke..
trækaksler hahaha skiftede ca 4-6 inderste led. bukkede en fra en leon 225 hk så ja de holder sku ikke. personligt kørte jeg ikke mind hårdt syns jeg. men den blev brugt.. kørte altid rundt på hankook rs3 (semislicks) kørte 402 og 201 m løb med den og motoren gik som en drøm. det var først da jeg skiftede til 6 trins aksler i begge sider af et ordentligt mærke at de begyndt og holde til min kørestil..
btw catch can er absolut ik et must på nogen måde
ang gearkasse og trækaksler. tja min 1 gearkasse holdt 400 km hjem fra rh... sååå nr 2 gearkasse var nyrenoveret med lsd spær i. den holdt så længe jeg havde bilen små 20000 km efter der ved jeg ikke..
trækaksler hahaha skiftede ca 4-6 inderste led. bukkede en fra en leon 225 hk så ja de holder sku ikke. personligt kørte jeg ikke mind hårdt syns jeg. men den blev brugt.. kørte altid rundt på hankook rs3 (semislicks) kørte 402 og 201 m løb med den og motoren gik som en drøm. det var først da jeg skiftede til 6 trins aksler i begge sider af et ordentligt mærke at de begyndt og holde til min kørestil..
btw catch can er absolut ik et must på nogen måde
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
Min med 300 HK holdt helt fint i både gearkasse og aksler. Den kørte jeg noget der ligner 25000 i uden problemer.
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
du har vel bare kørt som en gammel kælling
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 11. jan 2015, 12:43
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Noob Til 1.8t. Hvad Skal Der Til?
Ja glemte at skrive at catch can ikke er et must (i parentes) - Sorry my badostetyven skrev:lavede 320 på min.
ang gearkasse og trækaksler. tja min 1 gearkasse holdt 400 km hjem fra rh... sååå nr 2 gearkasse var nyrenoveret med lsd spær i. den holdt så længe jeg havde bilen små 20000 km efter der ved jeg ikke..
trækaksler hahaha skiftede ca 4-6 inderste led. bukkede en fra en leon 225 hk så ja de holder sku ikke. personligt kørte jeg ikke mind hårdt syns jeg. men den blev brugt.. kørte altid rundt på hankook rs3 (semislicks) kørte 402 og 201 m løb med den og motoren gik som en drøm. det var først da jeg skiftede til 6 trins aksler i begge sider af et ordentligt mærke at de begyndt og holde til min kørestil..
btw catch can er absolut ik et must på nogen måde