sebastianbk skrev:Hejsa.
Jeg har en VW Golf VI 1.4 TSi 122hk (Comfortline) fra år 2010, som har kørt lige over 80.000 km. Jeg overvejer at få den tunet, og i den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med.
Jeg overvejer et tuningskit fra BSR Tuning, fordi de umiddelbart virker mest professionelle (i hvert fald når man tjekker deres hjemmeside). Deres PPC3-enhed ser også ret smart ud. Men er de de bedste på markedet? Jeg er åben over for andre udbydere.
Nogle af de spørgsmål, jeg tænker over, er:
I 2014 var der en sag om kædeproblemer på lige netop den motor, og det fik jeg fikset hos Volkswagen Amager. I den forbindelse blev der skiftet kæde og vistnok også krumtap (jeg er dog ikke sikker) plus nogle andre småting. Det løb op i ca. 17.000 kr., som VW betalte. Se mere om problemet her: http://www.fdm.dk/nyheder/populaere-mot ... eproblemer
- Kan man virkelig mærke så meget forskel på 122hk og 150hk?
- Hvor nemt at slå tuningen til og fra?
- Hvor stort er det ekstra slid på motoren? Er der ekstra omkostninger, fordi nogle dele bliver slidt hurtigere?
- Hvor stor er risikoen i forhold til syn og service? Min serviceaftale hos VW er udløbet, så det burde ikke være et problem?
- Og så lige helt generelt: Er det det værd? Jeg kører primært i København og til tider mellem Kbh og Aarhus. Vil jeg få nok ud af det?
Har disse tidligere motorproblemer nogen betydning for tuningen?
Glæder mig til at høre, hvad I tænker!
Jeg køre med 152 HK og 258 NM på min 122hk køre super godt, dog mærker man først effekt forøgelsen ordentlig efter ca. 2500 O/min