Tuning af VW Golf 6, 1.4 tsi 122hk

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Tuning af VW Golf 6, 1.4 tsi 122hk

Indlæg af highline » 16. feb 2016, 10:44

sebastianbk skrev:Hejsa.

Jeg har en VW Golf VI 1.4 TSi 122hk (Comfortline) fra år 2010, som har kørt lige over 80.000 km. Jeg overvejer at få den tunet, og i den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med.

Jeg overvejer et tuningskit fra BSR Tuning, fordi de umiddelbart virker mest professionelle (i hvert fald når man tjekker deres hjemmeside). Deres PPC3-enhed ser også ret smart ud. Men er de de bedste på markedet? Jeg er åben over for andre udbydere.

Nogle af de spørgsmål, jeg tænker over, er:
  • Kan man virkelig mærke så meget forskel på 122hk og 150hk?
  • Hvor nemt at slå tuningen til og fra?
  • Hvor stort er det ekstra slid på motoren? Er der ekstra omkostninger, fordi nogle dele bliver slidt hurtigere?
  • Hvor stor er risikoen i forhold til syn og service? Min serviceaftale hos VW er udløbet, så det burde ikke være et problem?
  • Og så lige helt generelt: Er det det værd? Jeg kører primært i København og til tider mellem Kbh og Aarhus. Vil jeg få nok ud af det?
I 2014 var der en sag om kædeproblemer på lige netop den motor, og det fik jeg fikset hos Volkswagen Amager. I den forbindelse blev der skiftet kæde og vistnok også krumtap (jeg er dog ikke sikker) plus nogle andre småting. Det løb op i ca. 17.000 kr., som VW betalte. Se mere om problemet her: http://www.fdm.dk/nyheder/populaere-mot ... eproblemer

Har disse tidligere motorproblemer nogen betydning for tuningen?

Glæder mig til at høre, hvad I tænker! :)

Jeg køre med 152 HK og 258 NM på min 122hk køre super godt, dog mærker man først effekt forøgelsen ordentlig efter ca. 2500 O/min ;)

Lellinge
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 25. mar 2011, 23:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af VW Golf 6, 1.4 tsi 122hk

Indlæg af Lellinge » 23. feb 2016, 09:28

Hej Forum

Beklager radiotavsheden.

Jeg er ikke så langt i mine overvejelser at det er blevet til et projekt endnu. Jeg forsøger bare at høre om andre har nogle erfaringer med at hive lidt flere heste ud af 122'eren end hvad man standard kan chippe den til (ca 150).

Jeg tænkte bare om man kunne lave et turbo udgrade som man gjorde i gamle dage på G4erne med KKK turboer?

I min naive verden havde jeg nok bare håbet på at nogle havde sagt "ahhh så skal du bare købe XX sæt, der er det hele med, det giver de heste du efterspørger, du kan købe det her xx og det koster xx kr."

Jeg tænker nok lidt som "GT". Jeg ønsker ikke at bytte min 122'er, den er usædvanlig god stand og har kun kørt 43000km. Og man ved ikke hvad man får.

Hvis det ikke er så easy, beholder jeg bare min 122'er som den er :-)
Det havde bare været lidt sjovere med lidt mere piv i den.
Med venlig hilsen
Per Müller

2011 - VW Golf VI 1.4 TSi Highline - 122hk (konebilen)
2012 - VW Touran 2.0 TDi Highline - 140hk (familieflytteren)
2001 - Nissan Silvia S15 R-Spec SR20DET - 250hk (fars legetøj)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"