Hvilke "thrust bearings" til 1.8t - 2.1L konvertering

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
jbgmk4
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. feb 2016, 00:14
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvilke "thrust bearings" til 1.8t - 2.1L konvertering

Indlæg af jbgmk4 » 14. feb 2016, 17:24

Hey Vaggers,
Er igang med at bygge en 1.8T AGU om til 2.1L med en 1.9tdi AHL krumtap, og er nu kommet til de her "thrust bearings" (ved ikke lige hvad i kalder dem på dansk?),
Problemet ligger så her at Agu blokken originalt køre med 2 af de her 270graders skiver, og AHL motoren køre med 4x 180graders. Hvilke af dem skal jeg bygge i?
Begge sæt passer i overfaldet og i blokken, men er der nogen fordel ved det ene sæt frem for det andet?

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
alex b jeppesen
Medlem
Indlæg: 864
Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvilke "thrust bearings" til 1.8t - 2.1L konvertering

Indlæg af alex b jeppesen » 14. feb 2016, 20:27

Ser lækkert ud,hvad forventer du at slutte på effektmæssigt?

Har desværre intet bud på dine bearings....
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Hvilke "thrust bearings" til 1.8t - 2.1L konvertering

Indlæg af Sorens2 » 14. feb 2016, 20:43

Jeg mener du skal ha så mange grader som muligt.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvilke "thrust bearings" til 1.8t - 2.1L konvertering

Indlæg af Lyn274 » 14. feb 2016, 21:37

Uden at vide noget om 1,8T blokken eller 1,9 krumtappen ville jeg mene at du ska bruge dem der normalt sidder i den blok du anvender, altså i dit tilfælde, dem fra 1,8T'eren
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilke "thrust bearings" til 1.8t - 2.1L konvertering

Indlæg af m power » 14. feb 2016, 22:52

Er du sikker på at det er en AGU blok ?
Det er muligt at der standart sidder 270 graders thrust washers i den blok, men jeg er 100% sikker på at der sidder 360 graders thrust washers i den agu blok som jeg har skruet i.
Hvis godstykkelsen er ens på dem, og de kan være i blokken, så ville jeg bruge 360 graders thrust washers.
https://www.europaparts.com/crankshaft- ... 98421.html

jbgmk4
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. feb 2016, 00:14
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilke "thrust bearings" til 1.8t - 2.1L konvertering

Indlæg af jbgmk4 » 14. feb 2016, 23:28

Er også selv mest fan af at bruge dem der kommer i sæt af 4, altså 360grader, men blev i tvivl om at det nu var en god idé, nu hvor blokken var født med de 2 x 270grader istedet :)
Men tar chancen og smider de 4 i, og krydser fingre for at det går :roll: Kan ikke umiddelbart finde noget info andre steder, om den ene slags skulle være bedre som den anden, men i mit hoved lyder det bedre med 360graders støtte, kontra 270 :lol:

Brugeravatar
Madsen9911
Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 30. nov 2009, 10:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Hvilke "thrust bearings" til 1.8t - 2.1L konvertering

Indlæg af Madsen9911 » 15. feb 2016, 15:01

Btw kalder man denne type leje, for et "trykleje" :)
Touran Highline 2.0TDi DSG '15
Bmw 325i Cabrio '95

jbgmk4
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. feb 2016, 00:14
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilke "thrust bearings" til 1.8t - 2.1L konvertering

Indlæg af jbgmk4 » 18. feb 2016, 14:19

super, så skal jeg ikke undre mig over det længere :lol:

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"