Hej
Vil høre jeres mening angående økotuning som den man tilbyder i Galten.
Her er tale om en Touran 1.4 tsi 150hk 6g, har ikke ønske om flere hk men hellere lidt længere på literen..
Økotuning
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: Økotuning
Det er jo blot en mild tuning, hvor de sørger for at lambda (blandingsforholdet mellem brændstof og luft) er justeret så den har lidt mere luftoverskud end før...
Jeg fik det engang lavet på en Golf 5 1,9 TDI... den fik vel 28hk og 50nm mere, og gik ved pæn kørsel 2 km længere pr liter.
Du skal nok ikke regne med en helt vild forbedring, men en lille smule + en lidt mere letkørt bil.
Jeg fik det engang lavet på en Golf 5 1,9 TDI... den fik vel 28hk og 50nm mere, og gik ved pæn kørsel 2 km længere pr liter.
Du skal nok ikke regne med en helt vild forbedring, men en lille smule + en lidt mere letkørt bil.
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Økotuning
Du kan ikke undgå at få lidt mere effekt (hvem vil ikke også gerne have det). Økotuning er jo bare et populært begreb for mild chiptuning/OBD tuning af motoren.. Grunden til at den bliver mere økonomisk, er jo netop grundet den ekstra effekt som motoren får til rådighed "gratis" grundet mere turbo tryk bl.a.. Udstødnings gassen er jo energi der ellers ville gå tabt, hvilket jo er et tåbeligt design resultat af forbrændingsmotoren, men det kan jo ikke være anderledes.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Økotuning
Du får ikke nogen forbedring på en moderne benzinbil. Motorstyringen bestræber sig på at den altid ligger så tæt på lambda 1.00 som muligt og giver kun mere brændstof, når det virkelig er nødvendigt.
Hævet ladetryk betyder jo mere luft, hvilket også kræver mere brændstof for at blandingsforholdet passer.
På dieselbiler er der andre ting der kan skrues på, som typisk giver lidt bedre brændstoføkonomi.
Hævet ladetryk betyder jo mere luft, hvilket også kræver mere brændstof for at blandingsforholdet passer.
På dieselbiler er der andre ting der kan skrues på, som typisk giver lidt bedre brændstoføkonomi.
- knuden
- Nyt medlem
- Indlæg: 141
- Tilmeldt: 11. jun 2015, 13:56
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Økotuning
Ok
Ville bare lige sikre mig om det gav det store, har kørt diesel i mange år som Rittersport har haft fingrene i med godt resultat.
Da der er tale om en helt ny bil, ønsker jeg ikke at risikere at miste garantien.. syntes bare ikke den lever helt op til det vw lover.
Ville bare lige sikre mig om det gav det store, har kørt diesel i mange år som Rittersport har haft fingrene i med godt resultat.
Da der er tale om en helt ny bil, ønsker jeg ikke at risikere at miste garantien.. syntes bare ikke den lever helt op til det vw lover.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Økotuning
Økotuning er lidt noget gøjl.
Det findes som sådan ikke.
Men man laver bare en fesen tuning og kalder det Øko.
Salgsgas efter min mening.
Og på benzinere er det helt gonat.
De bliver ikke mere økonomiske uanset.
Det er min erfaring.
Det findes som sådan ikke.
Men man laver bare en fesen tuning og kalder det Øko.
Salgsgas efter min mening.
Og på benzinere er det helt gonat.
De bliver ikke mere økonomiske uanset.
Det er min erfaring.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Mellow
- Nyt medlem
- Indlæg: 223
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg V
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Økotuning
Jo da, bare på med fire smalle hjul og smid så alt overflødig vægt.Sorens2 skrev:Økotuning er lidt noget gøjl.
Det findes som sådan ikke.
Men man laver bare en fesen tuning og kalder det Øko.
Salgsgas efter min mening.
Og på benzinere er det helt gonat.
De bliver ikke mere økonomiske uanset.
Det er min erfaring.
Nuværende bil: Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition 2015
-
- Medlem
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 22:16
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Økotuning
Mellow skrev:Jo da, bare på med fire smalle hjul og smid så alt overflødig vægt.Sorens2 skrev:Økotuning er lidt noget gøjl.
Det findes som sådan ikke.
Men man laver bare en fesen tuning og kalder det Øko.
Salgsgas efter min mening.
Og på benzinere er det helt gonat.
De bliver ikke mere økonomiske uanset.
Det er min erfaring.
er det så slut med kage
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Økotuning
No more cake.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.