Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Lund3bg
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.

Indlæg af Lund3bg » 6. apr 2016, 10:27

Hej alle sammen.
Nu gøre jeg snart på 5 måned med mit problem, og ja det irritere da en, en smule :P

Hvordan finder jeg ud af om det er min MAF , N75 ventil der driller mig??

nu er jeg ved at få grå hår snart!! savner mine gamle heste hehe.
det hele startede da jeg monterende det BSR filter. har dog prøvet at sætte original på igen uden det havde noget betydning på problemet.

Opsætning:
BSR filter
RH chip
FMIC
forstærket bov (recirkulerende)

Symptomer:
Meget svingene ladetryk (kan svinge fra 1 til 0,5) kørt ind til 1,15 bar op til 4800 omd ca
langsom opbygning af tryk
kan ikke holde tryk , falder med fuld belastning
til tider svingene tomgang

Ingen fejlkoder, og mekaniker mente korrekte værdier på LMM, N75, Lampesonde.

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.

Indlæg af Stefan » 6. apr 2016, 12:33

Prøv at sætte den originale recirkuleringsventil på, hvis du har en der fungerer og er tæt. Eftermonterede er ofte set lave pjatrøv, som kan resultere i symptomer, som dem du beskriver.

Lund3bg
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.

Indlæg af Lund3bg » 6. apr 2016, 14:09

Det er en forstærket recirkulerende ventil, den originale kan vel ikke holde til over 1 bar??

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.

Indlæg af Stefan » 6. apr 2016, 14:30

I mine 1.8t-dage brugte jeg 710N-ventilen, der efter sigende er stærkere og stammer fra en TT. Men har også uden problemer kørt med 1.3+ bar på en standardventil. De holder dog ikke evigt.

Hvad er det for en ventil du kører med? De fleste ventiler skal jo vedligeholdes og smøres, samt de skal køre med den rigtige fjeder, hvis det er en fjederbelastet ventil.

Lund3bg
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.

Indlæg af Lund3bg » 6. apr 2016, 19:33

En jeg har købt igennem vagtuning.dk
Okey, mener bare RH snakkede om man skulle skifte til den ventil som den er kørt ind med, det er i mit tilfælde en N75.. Har også prøvet at skifte den til en ny, det blev Det hele dig bare meget værre af????

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.

Indlæg af Stefan » 8. apr 2016, 10:18

N75 skal være den bilen er kørt ind med, som du har fået at vide af RH. N75 og recirkuleringsventil er to vidt forskellige ting. ;)

Prøv at skille din recirkuleringsventil ad og giv den et service, hvis det er en fjederbelastet model og ikke en med membran.

Lund3bg
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.

Indlæg af Lund3bg » 11. apr 2016, 06:36

Yes det er jeg klar over, beskrev bare at det var en recirkulerende jeg havde monteret, og ikke en "Blow off" der luftede ud i det fri, denne kan jo også lave numre med ladetrykket, idet blandingen bliver for fed.

den er kun 4 måneder gammel DV'en og er fjederbelastet. kan det passe den allerede skal have service?

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.

Indlæg af Rittersport » 14. apr 2016, 08:41

Har set noget lignende på en A4 med samme motor.. Hvis du har den gl. ECU med mere end 2 stik på kan forklarringen ligge der..
Den er ret dårlig til at styre ladetryk selv std.. vil gerne gå i selvsving.. det hjælper dog at stille lidt på PID parametrene i den når man chipper den.
Ellers skal du sætte noget manuel boost regulering på.
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"