Hej alle sammen.
Nu gøre jeg snart på 5 måned med mit problem, og ja det irritere da en, en smule
Hvordan finder jeg ud af om det er min MAF , N75 ventil der driller mig??
nu er jeg ved at få grå hår snart!! savner mine gamle heste hehe.
det hele startede da jeg monterende det BSR filter. har dog prøvet at sætte original på igen uden det havde noget betydning på problemet.
Opsætning:
BSR filter
RH chip
FMIC
forstærket bov (recirkulerende)
Symptomer:
Meget svingene ladetryk (kan svinge fra 1 til 0,5) kørt ind til 1,15 bar op til 4800 omd ca
langsom opbygning af tryk
kan ikke holde tryk , falder med fuld belastning
til tider svingene tomgang
Ingen fejlkoder, og mekaniker mente korrekte værdier på LMM, N75, Lampesonde.
Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.
Prøv at sætte den originale recirkuleringsventil på, hvis du har en der fungerer og er tæt. Eftermonterede er ofte set lave pjatrøv, som kan resultere i symptomer, som dem du beskriver.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.
Det er en forstærket recirkulerende ventil, den originale kan vel ikke holde til over 1 bar??
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.
I mine 1.8t-dage brugte jeg 710N-ventilen, der efter sigende er stærkere og stammer fra en TT. Men har også uden problemer kørt med 1.3+ bar på en standardventil. De holder dog ikke evigt.
Hvad er det for en ventil du kører med? De fleste ventiler skal jo vedligeholdes og smøres, samt de skal køre med den rigtige fjeder, hvis det er en fjederbelastet ventil.
Hvad er det for en ventil du kører med? De fleste ventiler skal jo vedligeholdes og smøres, samt de skal køre med den rigtige fjeder, hvis det er en fjederbelastet ventil.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.
En jeg har købt igennem vagtuning.dk
Okey, mener bare RH snakkede om man skulle skifte til den ventil som den er kørt ind med, det er i mit tilfælde en N75.. Har også prøvet at skifte den til en ny, det blev Det hele dig bare meget værre af????
Okey, mener bare RH snakkede om man skulle skifte til den ventil som den er kørt ind med, det er i mit tilfælde en N75.. Har også prøvet at skifte den til en ny, det blev Det hele dig bare meget værre af????
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.
N75 skal være den bilen er kørt ind med, som du har fået at vide af RH. N75 og recirkuleringsventil er to vidt forskellige ting.
Prøv at skille din recirkuleringsventil ad og giv den et service, hvis det er en fjederbelastet model og ikke en med membran.
Prøv at skille din recirkuleringsventil ad og giv den et service, hvis det er en fjederbelastet model og ikke en med membran.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.
Yes det er jeg klar over, beskrev bare at det var en recirkulerende jeg havde monteret, og ikke en "Blow off" der luftede ud i det fri, denne kan jo også lave numre med ladetrykket, idet blandingen bliver for fed.
den er kun 4 måneder gammel DV'en og er fjederbelastet. kan det passe den allerede skal have service?
den er kun 4 måneder gammel DV'en og er fjederbelastet. kan det passe den allerede skal have service?
-
- Medlem
- Indlæg: 726
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat 3b 97' 1,8t aeb - ladetryks problem.
Har set noget lignende på en A4 med samme motor.. Hvis du har den gl. ECU med mere end 2 stik på kan forklarringen ligge der..
Den er ret dårlig til at styre ladetryk selv std.. vil gerne gå i selvsving.. det hjælper dog at stille lidt på PID parametrene i den når man chipper den.
Ellers skal du sætte noget manuel boost regulering på.
Den er ret dårlig til at styre ladetryk selv std.. vil gerne gå i selvsving.. det hjælper dog at stille lidt på PID parametrene i den når man chipper den.
Ellers skal du sætte noget manuel boost regulering på.
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk